Welke schooltas?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Welke schooltas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-17 20:50

Hoihoii

Ik zit nu te kijken naar een nieuwe schooltas.
Ik neb op dit moment een handtas met kleine handvaten en een lange schouderband(zo schuin om je nek) (dus hij kan om je arm hangen maar je ken hem niet met de handvaten even over je schouder gooien).
Ik wilde zo een fjallraven rugzak, omdat als ik (vooral) meiden daarmee op hun rug zie lopen ik het wel leuk vind omdat ie niet zo groot is, want een grote grijze eastpak rugzak over mn schouder hangen dat vind ik mezelf niet staan. En dat mag toch ook een beetje meespelen :+
Ik heb ook een kleinere rugzak gehad (goedkoop, maar ging sneller kapot) met bloemen/jungle print, en die vond ik wel weer leuk. Ook omdat die niet te groot is.

Als je het hebt over handtas zou ik wel graag willen dat ie dichtkan met een rits, en dat ik dus wel zo grote handvaten heb zodat die over mn schouder kunnen. (Ik hoop dat je me begrijpt :Y) )

En voor beide tassen geldt, dat ik graag wel kleinere vakjes heb. Nietveel, maar om dingen voor het maandelijkse feestje ('feestje' uche) in te doen bijvoorbeeld.

Zouden jullie mee willen denken en ervaringen willen delen over welke jullie hebben?

Groetjes x

Een koude trui, is geen goede trui.


Lente
Berichten: 27754
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Welke schooltas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:53

Wij hebben alle drie (partner, ik en oudste dochter) een rugzak van Dakine. Verschillende maten en dessins, mooi stevig en ze zitten lekker!

Flowery

Berichten: 2442
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:54


khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:55

Ik had een kipling tas, gaat na jaren zéér zwaar mishandeld te zijn nog trouw mee.

Goede kwaliteit, verschillende modellen en grootten

mxrthe

Berichten: 87
Geregistreerd: 06-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:55

Ik gebruik zelf een cowboysbag voor school. Ze zijn wat duurder, maar ik doe er nu 4 jaar mee ongeveer en die zal nog lang meegaan. Ook past er veel in en heeft het genoeg vakjes voor mij.

Meliaforever

Berichten: 12033
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Welke schooltas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 09:23

Ik heb een cowboysbag voor lichtere dagen en een eastpak als ik veel boeken en laptop mee moet nemen.

------------------------------

WithinYuuri
Berichten: 964
Geregistreerd: 02-01-13

Re: Welke schooltas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 09:36

Eastpak heeft ook kleine maatjes en leuke designs :D Sorry, kan je niet echt wat anders aanraden, want ben al jaaren trouwe aanhanger van Eastpak haha

And [o] is coming.

Joanne1997

Berichten: 444
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: Brabant

Re: Welke schooltas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 09:41

Herschel heeft ook veel mooie rugzakken!

Mutsie93

Berichten: 423
Geregistreerd: 06-01-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 09:44

De tassen van fjalraven zien er leuk uit en zijn heel sterk. Je hebt ze in 2 maten, bij allebei kan een laptop in maar bij de grotere kan er een 15 inch in, alleen wat kleine vakjes heb je in die tas niet. De rugtassen andere herschel zijn ook heel fijn. Ook verschillende maten en het verschilt per tas hoeveel vakjes die heeft, maar wel meer dan de fjalraven.
Cowboysbags zijn heel leuk, en hebben veel vakjes maar zijn van zichzelf al wel heel erg zwaar.
Als je voor een handtas wilt gaan kijk dan wel naar een goede leren tas, die zijn sterker en kunnen meer gewicht dragen. Een goedkope leuke tas is leuk voor even maar zul je na een paar maanden wel moeten vervangen.

You're not supposed to look back. You're supposed to keep going [o]

Amandavd
Berichten: 12101
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Welke schooltas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 09:55

https://www.travelbags.nl/enrico-benett ... beige.html

Volgens mij heb ik deze maar dan in het roze. Je zou alleen even moeten navragen of je de handvatten over je schouder kan doen. Dat kan met die van mij wel maar deze lijken vrij klein. Er zit ook nog een schouderriem aan.

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 09:57

Is een eastpak tegenwoordig al te groot joh? :oo bij ons was Eastpak hetgene wat je moest hebben iig. Ik had er verschillende van, met kleurtjes, een schoudertas.. gebruik ze nu nog steeds met vakanties enzo :)) maar voor naar mijn werk (laptop, spullen) heb ik een Freitag tas. En eerlijk, als die ooit slijt koop ik meteen een nieuwe. Was niet goedkoop mara dan heb je wel wat :D

Mutsie93

Berichten: 423
Geregistreerd: 06-01-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 09:57

Amandavd schreef:
https://www.travelbags.nl/enrico-benett ... beige.html

Volgens mij heb ik deze maar dan in het roze. Je zou alleen even moeten navragen of je de handvatten over je schouder kan doen. Dat kan met die van mij wel maar deze lijken vrij klein. Er zit ook nog een schouderriem aan.


Deze handvatten zijn te klein om over je schouder te doen, er idd een andere versie waarbij de handvatten langer zijn. Er zit idd wel een lange schouder band bij!

You're not supposed to look back. You're supposed to keep going [o]


Amandavd
Berichten: 12101
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:43

Mutsie93 schreef:
Amandavd schreef:
https://www.travelbags.nl/enrico-benett ... beige.html

Volgens mij heb ik deze maar dan in het roze. Je zou alleen even moeten navragen of je de handvatten over je schouder kan doen. Dat kan met die van mij wel maar deze lijken vrij klein. Er zit ook nog een schouderriem aan.


Deze handvatten zijn te klein om over je schouder te doen, er idd een andere versie waarbij de handvatten langer zijn. Er zit idd wel een lange schouder band bij!


Dat dacht ik al maar ik kon die van mij niet meer vinden!

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

WithinYuuri
Berichten: 964
Geregistreerd: 02-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 12:23

Jans schreef:
Is een eastpak tegenwoordig al te groot joh? :oo bij ons was Eastpak hetgene wat je moest hebben iig. Ik had er verschillende van, met kleurtjes, een schoudertas.. gebruik ze nu nog steeds met vakanties enzo :)) maar voor naar mijn werk (laptop, spullen) heb ik een Freitag tas. En eerlijk, als die ooit slijt koop ik meteen een nieuwe. Was niet goedkoop mara dan heb je wel wat :D


Hahaha nou mijn Eastpak is eerder te klein dan te groot, met dagen waarop
Ik soms 15 boeken naar school moet sjouwen :+

And [o] is coming.

Courses

Berichten: 9933
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Welke schooltas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:10

Ik heb een aantal Herschel Supply tassen, heerlijke tassen!

Bonnyyyyyy
Berichten: 1934
Geregistreerd: 18-12-08

Re: Welke schooltas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 16:53

Dakine <3

ik lees meer mee dan dat ik post!

Liannetje86
Berichten: 781
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 17:14

Ik vergeet soms dat steeds meer digitaal gaat :') alle zooi die wij moesten meesjouwen...Dik werkboek hier, nog dikker boek daar ;) Per vak minimaal 1 schrift, bij sommige talen meer want de een voor de oefeningen de andere voor de grammatica etc. En dan was je drinken bij je boeken hebben niet praktisch....

Schoudertassen waren nog uit den boze want dan zat al dat gewicht om 1 schouder :') En tegen de tijd dat je boeken op school in je kluis gingen wonen kwam er de eastpak, moet eerlijk zeggen dat ik er wel altijd 1 met 3 vakken heb gehad :')

Cowboybag gehad toen ik met de auto ging... Want dan had ik daarin alles zitten, en dan nog mijn auto voor de andere zooi :') En dan had ik maar 2 vakken.. (ok.. wel vaak wettenbundel/naslag mee. dus nog steeds veel zooi.. en maar 1x per week les, dus wonen in de kluis kon ook niet :p) Maar moet eerlijk zeggen dat ik die cowboybag niet echt ideaal vind voor school. (maar gewoon de tas waar altijd alles in zit omdat ie ook mee naar het werk ging :')

Weg hier - Pas hier niet tussen.

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Re: Welke schooltas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:58

Ik zou toch eastpak zeggen :P Ik vind hem voor dagen waarop je echt veel boeken in je tas moet hebben eigenlijk te klein, maar dat heb ik bijna nooit... Dus te groot is ie zeker niet :P

Lizzo_RV

Berichten: 329
Geregistreerd: 26-08-13
Woonplaats: Groningen

Re: Welke schooltas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 21:11

Heb zelf net een Fjällraven gekocht, nog niet meegehad naar school ivm vakantie, maar vind hem erg fijn tot nu toe!

Whisper words of whisdom, let it be......

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 21:15

Herschel heeft prachtige tassen.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 21:19

Zit je op de middelbare school? Moet je veel boeken meenemen?

Ik vind dakine tassen echt geweldig. Veel vakjes voor alle zooi die je als vrouw meeneemt en gewoon degelijk en fijn.

Elk bad heeft er eendje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 21:20


laraxXxemma

Berichten: 4687
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:27

Qua vakjes zou die van mij vast aan jou eisen voldoen (deze, met name het vakje achterin vind ik zelf super fijn) maar deze is ook groter dan je in gedachte hebt (24 liter).

Als jij graag een kleine rugzak wil is het het makkelijkst om te zoeken op een rugzak/tas kleiner dan 20 liter. Hou er dan wel ook rekening mee dat als je een laptop hebt die groter is dan 13 inch, deze er waarschijnlijk niet meer in zal passen.

Voor een klein budget kan je eens kijken bij Enrico Benetti, die heb ik zelf een paar jaar mijn boeken in mee gesleept.

What sort of weirdo doesn't laugh at it's own jokes?

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Welke schooltas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-17 07:02

ik moet elk dag een iPad mee van huis, en doe elke ochtend de SCHRIFTN/WERKBOEKEN voor die dag uit mn kluisje, in mijn tas.

ik wilde ook een fjallraven maar die zijn een beetje duur.

Een koude trui, is geen goede trui.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 07:30

naarppc schreef:
Eastpak heeft ook kleine maatjes en leuke designs :D Sorry, kan je niet echt wat anders aanraden, want ben al jaaren trouwe aanhanger van Eastpak haha

Same here! Eastpak biedt ook levenslange garantie op de ritsen, als er iets stukgaat hoef je hem alleen maar op te sturen voor 4 euro ofzo

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo, YandexBot en 12 bezoekers