Imara: Once in a lifetime paard !

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Imara: Once in a lifetime paard !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 15:42

07-08-2013 - 24-01-2015
10-04-2017 - ALTIJD

<3 <3 <3 <3 <3 <3

Imara, een fantastische lieve, werkwillige, ietwat dominante maar o-zo-volgzame haflinger. Ik heb haar als 2.5-jarige gekocht van haar fokster. Ze werd mijn eerste pony, superspannend en hartstikke leuk, maar oh oh wat heb ik veel beginnersfouten gemaakt. Uiteindelijk heb ik besloten om Imara te verkopen door privéomstandigheden en is ze naar een fijn huisje gegaan in Drenthe. Toen ik eind augustus de kans kreeg om haar bij te rijden in de vorm van een wekelijkse les centred riding heb ik die kans met beide handen aangepakt! 'mijn' paard weer rijden, wauw wauw wauw! Helaas was er met Imara weinig te doen, ze staakte voortdurend. Bokte op het geven van been, zelfs de lichtste aanraking was al reden voor verzet.. Nadat ze nagekeken is en er geen bijzonderheden te vinden waren is er besloten om haar te verkopen. En ik had eerste keus: Kocht ik haar niet, ging ze op marktplaats.

Na overleg met mijn ouders, een klein topic hier op bokt en heeeeel veeeeel lijstjes, stalbezoeken, financiële overzichten, gesprekken hierover met mijn therapeuten en een week vol puzzelen en denken werd het mij helder. Deze pony is van mij en blijft van mij. Ik wil haar terug.


Afbeelding


10 mei was het dan zover.. Vriendin en ik op weg naar Drenthe om Imara op te halen! Met een lach en een traan is er afscheid genomen van dit bijzondere dier, en ik nam haar mee naar haar nieuwe plekje. Eenmaal daar aangekomen wist ik niet wat er gebeurde.. Imara was ZO braaf. Direct heel releaxed, eten, vriendjes maken, spelen in de paddock - en nu in de weide.

Na drie dagen was Imara al zo vertrouwd met de omgeving, paarden en stal dat ik er wel op durfde. Ik was bang voor een verschrikkelijk dwars paard dat constant zou staken en bokken, maar niets was minder waar. Na 1 keer zweepgebruik (en nog niet eens heftig!) had Imara weer door hoe leuk ze rijden ook alweer vond en sjeesden we de bak door! Hartstikke vol energie, maar erg braaf kunnen we nu samen rijden. Sinds de bitfitter afgelopen week is geweest gaat het nog beter. Ik herken Imara niet meer terug.. Althans: Nu ik nadenk was ze 2.5 jaar terug ook hartstikke werkwillig, lief en licht in de hand. Wat een paard! Wat een kans! Wat een blijdschap!


Afbeelding


Imara is de beste keus die ik heb kunnen maken. Financiëel goed te doen, tijdstechnisch ook en het aller belangrijkste: Ze geeft me de ontspanning en het gevoel van lichte blijdschap die ik zo nodig heb! Ik denk dat we samen nog heel veel mooie dingen mogen beleven! Misschien wel de merriekeuring in augustus? :D


Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding


Een van onze eerste foto's 4 jaar terug :-)

Afbeelding


kionasuppie

Berichten: 1746
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: Imara: Once in a lifetime paard !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 15:51

Wat super dat je haar weer terug hebt! heel veel plezier met haar!

Mare: Trec T2
Working Equitation Klasse Z (Master)

Oblicaja

Berichten: 72
Geregistreerd: 07-05-15
Woonplaats: Zweden

Re: Imara: Once in a lifetime paard !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 16:10

Ah, prachtig koppie! :D Maak er een mooie tijd van!

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Re: Imara: Once in a lifetime paard !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 00:31

Aaah wat super leuk!
Ik hoop dat zij jou nog meer blijheid gaat geven dan dat Tricky mij geeft! Go jij en Imara *\o/*

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Imara: Once in a lifetime paard !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 00:50

Ah wat leuk! Ik heb een tijdje terug je topic vol twijfels stil gevolgd. Ik zie dat je de beste keuze hebt gemaakt. Veel succes en plezier nog samen!

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Montana & Rio

Anoniem

Re: Imara: Once in a lifetime paard !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 01:24

Ze maakt me onwijs blij!! En uitgelicht, super lief!

Anoniem

Re: Imara: Once in a lifetime paard !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 07:44

Wat leuk joh Marlijn! Het leven kan soms erg zwaar zijn en dan is een paard z'n ontzettend fijne afleiding en moment om te ontspannen.

Staat ze bij van Lente?

Arianne_94

Berichten: 307
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: Naast de stal van mijn paardjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 08:46

Wat een leuk paard :D

En super dat jullie elkaar weer gevonden hebben :)

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: Imara: Once in a lifetime paard !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 08:47

Wat een prachtig verhaal van jullie samen. Ik hoop dat ze je zo blij blijft maken! Het leven kan ook echt goed zijn :(:)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 13:25

WiancaR schreef:
Wat leuk joh Marlijn! Het leven kan soms erg zwaar zijn en dan is een paard z'n ontzettend fijne afleiding en moment om te ontspannen.

Staat ze bij van Lente?


Jep!:-) lekker veel te zien als ze op stal staat en genoeg vriendjes om de wei/paddock tot feesttent te bombarderen. :D

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Imara: Once in a lifetime paard !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:48

Wat leuk dat jullie weer samen zijn! Lekker genieten :D

moppielover

Berichten: 1665
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: boven-leeuwen

Re: Imara: Once in a lifetime paard !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:02

Wat fijn om te zien dat je haar toch gekocht hebt :D Ik heb destijds ook je topic gelezen.

Zo te zien idd een juiste beslissing geweest! Veel plezier met je mooie haflinger <3

27-05-2009 Rust zacht lieve Moppie. Nu heb je geen pijn meer en weet dat je voor altijd in mijn hart bent.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BeFunny, Lau07, vilheide en 65 bezoekers