Training grondwerk dressuur dik paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Training grondwerk dressuur dik paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 17:12

Ik ben bezig met een dikke Lusitano merrie kalmpjes aan te trainen.
Mijn vraag was of jullie mij tips kunnen geven, oefeningen die ik kan doen om haar correct te trainen, dus ook rechtrichten. Ik ga als afwisseling ook op baan gaan stappen.
Helaas is zij een ongelofelijke fretzak (krijgt nu hooi in een net met mazen 3x3 gemengd met stro, ga nog kijken om eiwit preparaat bij te geven zodat ze wat spieren krijgt ipv vet), er moeten op de goeie manier dringend kilo's af....
Nu doe ik wat de oefeningen die ik bij Jossy geleerd heb, stelling vragen op de volte en zo, maar zag hier ooit een filmpje over een dame die haar paard het hoofd naar binnen vroeg en het paard in rondjes rond zich liet stappen. Vind het nergens terug...
Dus ja, kunnen jullie mij tips geven van oefeningetjes die ik kan doen vanaf de grond aub?

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Re: Training grondwerk dressuur dik paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-17 11:20

Niemand?

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Training grondwerk dressuur dik paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 11:25

Alles wat je onder het zadel kan, kan ook vanaf de grond.
Van wat stappen gaat een vetklep niet afvallen tenzij je spreekt over wandelingen van 2-3 uur.
Aan de hand werken: heel veel overgangen en interval training.

Caira
Berichten: 26066
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Training grondwerk dressuur dik paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 11:27

Zoek op ubertreten

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Training grondwerk dressuur dik paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 11:31

Of gewoon wijken aan de hand en dan steeds in het wijken laten aandraven.

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-17 20:42

Caira schreef:
Zoek op ubertreten

Super, thx. Is wat ik zocht...

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-17 20:44

Sizzle schreef:
Alles wat je onder het zadel kan, kan ook vanaf de grond.
Van wat stappen gaat een vetklep niet afvallen tenzij je spreekt over wandelingen van 2-3 uur.
Aan de hand werken: heel veel overgangen en interval training.

Ja, daar vreesde ik ook al voor...jammer dat ik geen centjes heb voor een stapmolen...
Ga me concentreren op overgangen en interval training. Dat ubertreten ga ik er ook inlassen. Thx

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Training grondwerk dressuur dik paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:29

Pas op met ubertreten. Vraagt best veel van je paard, dus hou het in het begin bij een paar passen. En zorg dat het goed gebeurt.. Dus niet over de buitenschouder of te gehaast. Maargoed, dat geldt voor elke oefening :P

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: Training grondwerk dressuur dik paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:33

Balkjes (cavaletti) aan de (longeer) training toevoegen. Dit kun je op allerlei denkbare manieren, zodat het paard steeds "bij de les" moet blijven en buikspieren in moet zetten.

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 12:57

Ik heb ondertussen heel wat gegoogeled om info te vinden om de nieuwe start te maken na onze verhuis en zwangerschappen van mijn merrie's.
Ik heb heel leuke filmpjes gevonden bij Karen Rohlf en Anna Marciniak. Fantastisch hoe deze dames trainen! Heel interessant ook omdat ik ook tips las om aan mezelf te werken. Body Awarness en dergelijke.... Wordt heel leerrijke weg....bedankt voor de tips!!!

Caira
Berichten: 26066
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Training grondwerk dressuur dik paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 22:41

Geniet ervan, ik heb een clinic gevolgd bij Anna, en werk samen met iemand die de instructeursopleiding bij haar volgt en les zelf bij Noora

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 06:50

Caira schreef:
Geniet ervan, ik heb een clinic gevolgd bij Anna, en werk samen met iemand die de instructeursopleiding bij haar volgt en les zelf bij Noora

Bedankt voor je antwoord Caira. Mag ik vragen wie dat is aub? Ik zou ook graag les volgen van een leerling van haar!

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 07:21

Er zijn ook leerlingen van Karen Rohlf die veel lessen geven. Ook in werken aan de hand. Een van hen werkt veel via internet. Wellicht dat zij je kan helpen?

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 09:48

Lithya schreef:
Er zijn ook leerlingen van Karen Rohlf die veel lessen geven. Ook in werken aan de hand. Een van hen werkt veel via internet. Wellicht dat zij je kan helpen?

Ja, dat is ook prima!

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Re: Training grondwerk dressuur dik paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 09:50

Anna Marciniak werkt voornamelijk met positieve bekrachtiging neem ik aan? Zijn de e books aan te raden van haar of zou je eerder Karen Rohlf aanraden qua e books?

Caira
Berichten: 26066
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 19:01

Cambiar schreef:
Anna Marciniak werkt voornamelijk met positieve bekrachtiging neem ik aan? Zijn de e books aan te raden van haar of zou je eerder Karen Rohlf aanraden qua e books?



Van karen Rolf is het gewone boek echt een aanrader, zal zo ff kijken hoe hij heet, voor de rest even Pm