Hippische Zone de Peelbergen heet voortaan Grandorse

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14033
Geregistreerd: 20-04-16

Hippische Zone de Peelbergen heet voortaan Grandorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 12:34

Persbericht Grandorse
Overige


De officiële naam voor de hippische zone in Park de Peelbergen werd afgelopen zaterdag onthuld bij de opening van het nieuwe evenemententerrein. De locatie zal vanaf heden ‘Grandorse – Top horse facilities’ heten. Het Grandorse staat voor groots, voor grandeur, voor internationale allure, voor verbindingen, voor ambities, voor de paardensport waar elegantie en kracht centraal staat. De ingebruikname werd groots aangepakt met het NK mennen.

Met de opening van het Equestrian Centre de Peelbergen werd eind 2015 de eerste invulling gegeven aan de hippische zone in Park de Peelbergen. De zone bestaat uit vier deelgebieden, waarbinnen zowel de topsport als breedtesport beoefend wordt. Ten eerste het ECdP met daarnaast een gebied dat gereserveerd is voor hippisch gerelateerde bedrijven. Verder is er een gebied binnen de hippische zone bestemd voor de vestiging van paardenstoeterijen, handelsstallen en paardenhouderijen.

Het vierde deelgebied is de plek waar verdere hippische evenementen georganiseerd worden: het Grandorse. De naam is afgeleid van Grand, Horse en endorse. Het Grandorse is een initiatief opgezet door de paardenbranche en gezamenlijk met de overheid en investeerders verder ontwikkeld en gerealiseerd. De zone biedt veel kansen voor de gehele paardenbranche om samen te werken. De beschikbare faciliteiten, aanwezige organisatiekracht en locatie zijn een uitstekende basis voor de realisatie van vele activiteiten voor verenigingen en stichtingen.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Hippische Zone de Peelbergen heet voortaan Grandorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:46

Waarom kan het niet gewoon eens nederlands blijven?

kinel
Berichten: 2186
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 17:09

Cowgirl schreef:
Waarom kan het niet gewoon eens nederlands blijven?

Dat verstaan die buitenlanders toch niet. :+

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 17:28

Ik heb er maar eens iets over opgezocht, ik had geen idee waar het was en wat ECdP inhield.
Nu vraag ik me nog af wat het verschil is tussen het ECdP en het vierde deelgebied het Grandorse. En zoals ik het lees heet het hele hippische deel al Grandorse, ook vreemd om dan een gedeelte ook weer zo te noemen.

Op zich vind ik de opzet wel bijzonder, ik ben echt benieuwd of dit levensvatbaar blijkt te zijn.

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Hippische Zone de Peelbergen heet voortaan Grandorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 17:36

Ik snap er vrij weinig van...
maar de hele accomodatie heet dus nog De Peelbergen en waar ze wedstrijden rijden met de paarden heet Grandorse? :o? (afschuwelijke naam trouwens, maar oke)

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 17:55

Hopelijk kan ik wat duidelijkheid bieden.
Je hebt op het moment 2 delen werkende delen. Aan 1 kant van de weg ligt het EcdP, De binnenbakken, buitenbakken, parkeerplaatsen enzovoorts wat erbij hoort. Waar omheen in de toekomst een aantal hippische ondernemers zich kunnen vestigen met hun stallen. Aan de andere kant van de weg ligt al jaren een stuk grond waar een Rijvereniging gevestigd zit door middel van huur. Dat stuk is nu ook door een groep wedstrijdorganisaties in gebruik genomen. De rijvereniging en de wedstrijdorganisatie's hebben dat stuk grond aan die kant van de weg nu gedoopt als Grandorse. Echter is er enorm veel samenwerking tussen het EcdP en die 5 organisatie's dat het bijna niet meer van elkaar te zien valt.
De bedoeling is dat dit allemaal los van elkaar word gezien, echter of dat de realiteit word moet ik nog bezien.

Naam moest trouwens Internationaal worden, aangezien er ook die wedstrijden van de wedstrijdorganisatie ook aardig wat internationale deelnemers komen.

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 18:12

Kijk, dat schept wat meer duidelijkheid, Moonlight17! En dan denk ik dat er ook nog ruimte is voor een ruitersportzaak, misschien een paardenfysiotherapeut etc. in het gedeelte voor hippisch gerelateerde bedrijven.

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: Hippische Zone de Peelbergen heet voortaan Grandorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 18:29

Ach je weet maar nooit wat ze gaan verzinnen ;)

Zinzi_jewel

Berichten: 8800
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 23:35

kinel schreef:
Cowgirl schreef:
Waarom kan het niet gewoon eens nederlands blijven?

Dat verstaan die buitenlanders toch niet. :+


Weet je hoe leuk dat klinkt als ze peelbergen zeggen ...

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Hippische Zone de Peelbergen heet voortaan Grandorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:45

Ben benieuwd of het van de grond gaat komen. Begreep dat ze ook veel samenwerken met een club net over de grens in België.

vivana

Berichten: 3267
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: plekje onder de horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 16:06


Wiesje

Berichten: 2914
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Re: Hippische Zone de Peelbergen heet voortaan Grandorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 21:51

Er is een stuk grond in dit gebied aanwezig dat ingericht moet gaan worden voor commerciele doeleinden zoals een dierenarts, hoefsmid e.d. maar hoe dat exact invulling moet gaan krijgen is nog niet duidelijk.
Het is trouwens een schitterende accomodatie en dito gebied. Afgelopen weekend waren daar de internationale menwedstrijden. Fantastisch aangelegd!!

Naomi_Jortje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Budel-Schoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 23:06

Abercrombie schreef:
Ben benieuwd of het van de grond gaat komen. Begreep dat ze ook veel samenwerken met een club net over de grens in België.


Nu ben ik toch wel benieuwd welke club? :)

De locatie is prachtig in ieder geval. Vond de menwedstrijd afgelopen weekend erg gaaf!

xMyrth

Berichten: 2800
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Re: Hippische Zone de Peelbergen heet voortaan Grandorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 04:00

Tot nu toe draait het er erg goed :)
Ik woon op 5min fietsafstand dus ga geregeld eens kijken.

Er gebeurt daar zooooo ontzettend veel.
Qua namen overal voor... tja... daar laat ik me niet over uit :D behoorlijk verwarrend idd

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 06:52

Naomi_Jortje schreef:
Abercrombie schreef:
Ben benieuwd of het van de grond gaat komen. Begreep dat ze ook veel samenwerken met een club net over de grens in België.


Nu ben ik toch wel benieuwd welke club? :)

De locatie is prachtig in ieder geval. Vond de menwedstrijd afgelopen weekend erg gaaf!
Ze hebben dit jaar de Easter Tour georganiseerd in samenwerking met Sentower Park. Misschien dat Abercrombie dat bedoelt?

Naomi_Jortje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Budel-Schoot

Re: Hippische Zone de Peelbergen heet voortaan Grandorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 12:11

In samenwerking met is een groot woord ;) Er was een extra prijs voor degene met de beste resultaten over de 4 wedstrijden, zodat er meer ruiters zouden worden getrokken.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Hippische Zone de Peelbergen heet voortaan Grandorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 12:35

Wat ik begreep is het de bedoeling dat ze vaker gaan samenwerken.