Trailers met een maximale hoogte van 2.70m/2.75m

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Trailers met een maximale hoogte van 2.70m/2.75m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 17:52

Een aantal dealers heb ik al benaderd, maar zij geven meestal alleen de binnenhoogte door en ik ben juist op zoek naar de doorrrijdhoogte van de trailers.
Wij hebben een huis gekocht, waarbij een prachtige kapschuur staat. Op dit moment heb ik een 2 jarige Humbaur Xanthos vol aluminium, maar die heeft een doorrijdhoogte van 2.80m en de ingang van de loods is ook 2.80m. Dat gaat dus niet passen. Oplossing zou zijn om de karloods te verhogen, maar dat brengt een aardig kostenplaatje met zich mee, omdat je rekening moet houden met de dakconstructie. Andere oplossing is een aparte carpoort plaatsen voor de trailer.
Omdat dit beiden flink wat kost, was mijn idee om de trailer in te ruilen voor een trailer die wel onder de 2.80m doorpast.

Het moet een aluminium 2 paards trailer zijn!
Van Henra heb ik de hoogte gevonden, die is 2.72m op papier, maar of hij dit ook in werkelijkheid is? Misschien kan iemand het voor mij nameten?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Re: Trailers met een maximale hoogte van 2.70m/2.75m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 18:12

Heb je al onderzocht of je huidige trailer een stukje omlaag kan, bijvoorbeeld met andere wielen?
Wat voor vloer ligt er in die kapschuur? Is het nog een optie om die een stukje te laten zakken? Een steile inrit is niet fijn, maar het lijkt alsof je met 10 a 15 cm al geholpen bent.

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 18:16

Banden verwisselen zijn we ook nog aan het overwegen, ik heb dezelfde vraag ook aan mijn dealer voorgelegd. Ik weet namelijk niet of kleinere banden ook hetzelfde gewicht mogen dragen. Vloer in de kapschuur aanpassen gaat 'm niet worden, want als ik ga zakken loopt bij regen al het water naar binnen. Het gaat inderdaad maar om zo'n 10 cm, want ik moet hem toch handmatig naar binnen duwen om de draai te halen.
Laatst bijgewerkt door suffie op 24-04-17 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 18:27

Dat gewicht zal wel gaan, load index is niet echt gebonden aan de maat en je gaat ook niet van tractorbanden naar kruiwagenwielen he. Is meer de vraag of bijvoorbeeld de remmen nog goed in een kleinere velg passen of dat je met een plattere band op je huidige velg nog genoeg rijcomfort overhoudt.

Je zou ook hier eens kunnen informeren over verlaging: http://www.intraxracing.nl/merken/paard ... railer/rs/

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Trailers met een maximale hoogte van 2.70m/2.75m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 18:35

Dank je wel voor het meedenken Margreet!

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 20:44

Heb je er ook nog rekening mee gehouden dat die nieuwe trailer dan niet met een te ver uitgedraaid neuswiel , maar ook niet met een te weinig uitgedraaid neuswiel de kapschuur in kan?

Ik zal eens kijken bij ons op stal of er tweepaards aluminium trailers staan en voor je meten, de mijne is van hout en heeft een polyester kap... Die wil je niet, dus dan hoef ik die ook niet te meten ;) .

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Trailers met een maximale hoogte van 2.70m/2.75m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 20:50

Je koppeling gaat dan ook wel zakken als je er andere banden onder zet.

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 21:24

Jet schreef:
Heb je er ook nog rekening mee gehouden dat die nieuwe trailer dan niet met een te ver uitgedraaid neuswiel , maar ook niet met een te weinig uitgedraaid neuswiel de kapschuur in kan?

Ik zal eens kijken bij ons op stal of er tweepaards aluminium trailers staan en voor je meten, de mijne is van hout en heeft een polyester kap... Die wil je niet, dus dan hoef ik die ook niet te meten ;) .


Ik heb altijd een houten trailer gehad en ondanks dat onze trailer in de karloods staat, was deze houten trailer van voren compleet verrot na 4 jaar. Daarom gekozen voor aluminium. Houten trailers zijn er genoeg rond de 2.70m en ook 1,5 paards zijn regelmatig in die hoogte te vinden.

Of er andere banden onder kunnen laat ik aan de dealer over waar ik de trailer heb gekocht, maar mijn voorkeur gaat uit naar een lagere trailer. Ik denk namelijk ook dat je door kleinere banden een totaal andere wegligging krijgt.

Neuswielhoogte is al rekening mee gehouden ;)

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 21:52

kom jij de kapschuur in op de kopse kant of vanaf de lange zijde? wij hebben onlangs een nieuwe schuur gebouwd, ook wij zaten met dat probleem. je rijdt bij ons de schuur binnen via de lange zijde. dakgoten zijn hier ook niet hoog. onze deur hebben wij iets verhoogd waardoor de schuur een soort van dakkapel heeft gekregen.
Afbeelding

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 22:26

Dat is bij jullie netjes opgelost. Wij hebben hier ook een offerte voor gevraagd, maar het liep aardig op omdat we met de dakcontructie rekening moeten houden, dus dat doen we liever niet. Dan plaatsen we een carpoort.


Afbeelding


Afbeelding

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Trailers met een maximale hoogte van 2.70m/2.75m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 08:33

Dealer heeft net gebeld; kleinere banden gaat 'm niet worden.

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Trailers met een maximale hoogte van 2.70m/2.75m

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:08

Volgens mij geld algemeen: hoe ouder hoe lager de trailer.

De trailers zijn de afgelopen jaren alleen hoger en hoger geworden. De oude trailer van de vorige bewoner van ons huis paste onder de open kapschuur. Mijn toenmalige trailer paste er net niet onder en de laatste trailer wil er al helemaal niet meer onder.

Roadracer

Berichten: 1811
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Re: Trailers met een maximale hoogte van 2.70m/2.75m

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:27

Zou je niet de vloer van de kapschuur een stukje kunnen verlagen en dan tegen waterinloop een gootje voorlangs kunnen maken?

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Trailers met een maximale hoogte van 2.70m/2.75m

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:52

Wij hebben een Ifor HB 505 en op het oog lijkt die lager, de binnenhoogte is zeker zo hoog maar de trailers liggen lager bij de grond. Dit geldt voor meer engelse merken.

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Trailers met een maximale hoogte van 2.70m/2.75m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 18:31

Trailers waar we nu de totale hoogte van hebben;
Henra Performance 2.70m
Cheval Liberté 2.70m
I for Willliam HB 505/506 2.75m
Volgens mij zijn alle andere merken 2.80m of iemand moet er nog een kennen die lager is.

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 22:24

Zo'n dakkapel gaat 'm inderdaad niet worden bij jullie. Wij hebben de schuur zelf gebouwd dus de kosten vielen bij ons mee. Veel materiaal is bij ons ook hergebruikt. Eerder hebben wij net zo'n schuur gehad. Ik heb een humbaur trailer. En volgens mij ook iets van 2.80 hoog. Doorrij hoogte is rond de 3 meter. Inmiddels zit er bij ons een elektrische deur in dus hoogte is iets gezakt. Maar dus wel gebouwd rekening houdend dat de trailer naar binnen moest.
Hoe hoog is de caravan die erin staat?
Om eerlijk te zijn denk ik dat de kortste en goedkoopste klap is om aan de voorkant een stuk aan te bouwen en vanaf de kopse kant dan erin rijden. Als die mogelijkheid er is. Zie nl ook nog bomen staan.

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 22:27

Die caravan staat nu tijdelijk hier, die is echt laag, is al een oudje. Kopse kant aanpassen gaat 'm niet worden, want dan komen we met de inrit naar het huis in de knoop en de bomen. Plus dat we dan alsnog de lengte niet gaan halen door de dwarsbalken in de loods.

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Trailers met een maximale hoogte van 2.70m/2.75m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 12:58

Vandaag de trailer (Henra) van mijn vriendin mee genomen en die past onder de karloods. Contact opgenomen met de dealer waar ik ook mijn Humbaur heb gekocht en voor een heel kleine bijbetaling kan ik een nieuwe Henra bij hem kopen met dezelfde opties. Waarschijnlijk gaan we dit doen, scheelt een hoop geld.