Paarden losgelaten in Groote Keeten

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13895
Geregistreerd: 20-04-16

Paarden losgelaten in Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-17 20:01

*bokt / facebook
Bokt community
Ingezonden door bokker sanso
Afbeelding
Priscilla en Jack Foto door aniek1985

Priscilla Otto, op bokt beter bekend als bokker Seaside, kreeg afgelopen weekend de schrik van haar leven. In de nacht van vrijdag op zaterdag hebben onbekenden haar paarden losgelaten en mogelijk opgejaagd.

Priscilla schrijft op Facebook: "Nog even aan het bijkomen van wat er zojuist gebeurt is... Vannacht om en nabij 3 uur heeft de eigenaar van het weiland waar mijn paarden staan giechelende meisjes gehoord en een hoop lawaai. Toen hij vanmorgen uit het raam keek zag hij Jack het pad af wandelen de weg op en stonden de merrie's helemaal achter in het land. Hij heeft meteen Jack gevangen, en terug in de wei gezet. maar bij de merrie's kon hij niet meer in de buurt komen die waren super bang."

Nadat de eigenaar Priscilla had gebeld is zij gelijk die kant opgegaan. "Aangekomen ontdekten we dat de knoop waarmee het stroomdraad vast zat eruit was gehaald maar het meest vreemde is dat de stroomkast die het weiland van stroom voorziet heel netjes uit elkaar was geschroefd...
Martje, Jack en Rosa zijn inmiddels wel gewoon zichzelf en zijn zonder kleerscheuren van dit nachtelijke avontuur bekomen. Sia is jammer genoeg eventjes het vertrouwen in mensen kwijt en hebben we letterlijk terug de weide in moeten jagen omdat we niet meer in de buurt konden komen. Het stuk weiland waar ze stonden stond vol rensporen, waaruit we kunnen opmaken dat de paarden vannacht zijn opgejaagd."

Via Facebook vraagt Priscilla mensen die iets gezien hebben bij het weiland aan de Voorweg zich te melden.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 22:01

Jeetje wat heftig en oneschoft zeg.. sterkte met Sia!

Dit is in Heemskerk gebeurd toch?

• Liberty <3

Anoniem

Re: Paarden losgelaten in Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 22:03

Pff, heftig zeg! Wat bezielt je dan?

mirim

Berichten: 4387
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 22:07

Wat achterlijk! Waar mensen al geen lol aan kunnen beleven....ik kan dit echt niet begrijpen.
Groote keeten ligt niet in / bij Heemskerk. Groote keeten ligt tussen den helder en Callantsoog in.
Sterkte Priscilla :(:)

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 08:30

xRiiannex schreef:
Jeetje wat heftig en oneschoft zeg.. sterkte met Sia!

Dit is in Heemskerk gebeurd toch?


Dit is in Groote Keeten gebeurd...

Shoot me again, my soul is still dancing

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 08:34

Die pesterijen en dat onnozele gedoe tegenwoordig wordt je toch helemaal gek van?
Leuk hoor, paarden los laten met alle gevolgen van dien. Mensen denken echt niet verder dan hun neus lang is. Als zij maar lol hebben, wat de gevolgen kunnen zijn boeit ze niet.
Gelukkig is het goed afgelopen. En hopelijk is Sia ook snel van de schrik bekomen.

Hoe moeilijk is het toch om eens van andermans dieren, spullen, eigendommen af te blijven... :?

SeaSide

Berichten: 2304
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 08:40

Sia doet het weer goed gelukkig ze was alleen die ochtend heel erg van slag maar gisteren kwam ze er weer bij staan.


Afbeelding

Help my naar de finale van de Hollands Got Horsemanship wedstrijd! Stem via deze link https://mycompass.horse/home/nl-nl/mark ... en-van-sea
Sociale media:
Tiktok: Priscilla_otto
Insta: Priscilla_otto
YT:Seaside Horse Adventures
FB: Seaside Horse Adventures
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Paarden losgelaten in Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 08:42

Gelukkig! :D

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Paarden losgelaten in Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 12:09

Raar zoiets. Dat zijn toch wel zwaar gestoorde mensen die dit doen.Gelukkig zijn de paarden niet gewond geraakt.Je hebt toch wel aangifte bij de politie gedaan?

SeaSide

Berichten: 2304
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 12:30

anjali schreef:
Raar zoiets. Dat zijn toch wel zwaar gestoorde mensen die dit doen.Gelukkig zijn de paarden niet gewond geraakt.Je hebt toch wel aangifte bij de politie gedaan?


Vanmiddag contact opgenomen (beetje laat maar kon 2 dagen niet praten ivm ziekte ;( ), en morgen heb ik een afspraak staan ze nam het ontzettend serieus omdat het inderdaad fout had kunnen aflopen.

Help my naar de finale van de Hollands Got Horsemanship wedstrijd! Stem via deze link https://mycompass.horse/home/nl-nl/mark ... en-van-sea
Sociale media:
Tiktok: Priscilla_otto
Insta: Priscilla_otto
YT:Seaside Horse Adventures
FB: Seaside Horse Adventures
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 15:10

Pff gelukkig zeg...

Je blijft als eigenaar aansprakelijk voor je dier... dus je wilt niet dat ze de weg oplopen met alle gevolgen van dien. Ben blij met een groot hek op stal die dichtgaat en op slot snachts....

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

SplashIsLief

Berichten: 33019
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 07:52

Wat een triest verhaal -O- Fijn dat de paarden verder oké lijken, maar ik vraag me echt af hoe je zoiets in je hoofd haalt..

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:18

Wat een idioten lopen er toch rond op deze aardbol zeg -O-
Wat super dat het goed is afgelopen!!

Wat ik alleen niet zo goed begrijp, dat als de eigenaar van het weiland die nacht een hoop lawaai heeft gehoord, hij/zij niet gelijk is gaan kijken?!

Aanvaard wat je niet veranderen kan, maar verander dat wat je niet aanvaarden kan

Mam, voor altijd in mijn gedachten!!! 30-09-1947 - 23-12-2015

KittyDylan

Berichten: 8857
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 07:54

Tja als de wei aan een (drukke) weg grenst, kan ik me voorstellen dat die niet gaat kijken. Zouden net zo goed een paar kunnen zijn die van een feest terug kwamen oid.

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

SeaSide

Berichten: 2304
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 08:10

Kentaro schreef:
Wat een idioten lopen er toch rond op deze aardbol zeg -O-
Wat super dat het goed is afgelopen!!

Wat ik alleen niet zo goed begrijp, dat als de eigenaar van het weiland die nacht een hoop lawaai heeft gehoord, hij/zij niet gelijk is gaan kijken?!


In diezelfde straat is een enorme Roompot camping (tegenover het weiland wat eigenlijk van mij is), vanwege die camping plaats ik de dieren rond de vakantie's vaak bij deze meneer (zelfde straat alleen is dit weiland niet toegankelijk vanaf de weg). Hierdoor is er wel vaker onrust in de straat, en is hij weer in slaap gevallen.

Help my naar de finale van de Hollands Got Horsemanship wedstrijd! Stem via deze link https://mycompass.horse/home/nl-nl/mark ... en-van-sea
Sociale media:
Tiktok: Priscilla_otto
Insta: Priscilla_otto
YT:Seaside Horse Adventures
FB: Seaside Horse Adventures
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 08:16

+:)+ Helemaal duidelijk!

Zijn de paardjes weer helemaal zichzelf nu??

Aanvaard wat je niet veranderen kan, maar verander dat wat je niet aanvaarden kan

Mam, voor altijd in mijn gedachten!!! 30-09-1947 - 23-12-2015

QuintaenJojo

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: gelderland

Re: Paarden losgelaten in Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 11:57

Jee, wat heftig! Wat bezield dat soort mensen toch... Gelukkig dat het met de paarden goed gaat en nu zelf weer vertrouwen krijgen

Luister naar de ogen van je paard

Sidera

Berichten: 2545
Geregistreerd: 01-06-09

Re: Paarden losgelaten in Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:32

Ook echt een geplande actie dan? Ik heb tenminste niet echt standaard een schroevendraaier op zak

Gido

Berichten: 35
Geregistreerd: 08-04-17

Re: Paarden losgelaten in Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 16:08

Wat heftig zeg, echt niet goed dat mensen zulke dingen doen...

"What if i fall?" Oh but darling, what if you fly?

Copernicus

Berichten: 74
Geregistreerd: 25-11-16

Re: Paarden losgelaten in Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 08:55

Ja, dan ben je toch echt gek!

Horse Event

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:06

Ik vraag me vooral af of 'jonge giechelende meiden' een stroomkast netjes uit mekaar gaan schroeven? Lijkt me dan toch dat er nog andere personen aanwezig zijn geweest?
Was de stroomkast makkelijk te vinden in het donker of was er verlichting aanwezig? Anders moet het wel iemand zijn geweest die het weiland 'kent'. Ik veronderstel dat je zo'n kast toch niet op de hoek van de straat hebt staan..? Heel vreemd!

Het enige waar je spijt van krijgt zijn de risico's die je niet neemt
All men will be sailors, untill the sea shall free them

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:10

BillyJ schreef:
Ik vraag me vooral af of 'jonge giechelende meiden' een stroomkast netjes uit mekaar gaan schroeven? Lijkt me dan toch dat er nog andere personen aanwezig zijn geweest?
Was de stroomkast makkelijk te vinden in het donker of was er verlichting aanwezig? Anders moet het wel iemand zijn geweest die het weiland 'kent'. Ik veronderstel dat je zo'n kast toch niet op de hoek van de straat hebt staan..? Heel vreemd!


Kan hoor. Ik ben zelf ook een jong, giechelend meisje, stroomkast uitelkaar schroeven is geen probleem voor mij!

Wel aso dit zeg! Die meiden moeten echt gek geweest zijn...

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away


BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:29

Pepperrr schreef:
BillyJ schreef:
Ik vraag me vooral af of 'jonge giechelende meiden' een stroomkast netjes uit mekaar gaan schroeven? Lijkt me dan toch dat er nog andere personen aanwezig zijn geweest?
Was de stroomkast makkelijk te vinden in het donker of was er verlichting aanwezig? Anders moet het wel iemand zijn geweest die het weiland 'kent'. Ik veronderstel dat je zo'n kast toch niet op de hoek van de straat hebt staan..? Heel vreemd!


Kan hoor. Ik ben zelf ook een jong, giechelend meisje, stroomkast uitelkaar schroeven is geen probleem voor mij!

Wel aso dit zeg! Die meiden moeten echt gek geweest zijn...


Maar dan moeten ze het toch alsnog hebben weten staan? Om 3u snachts is het behoorlijk donker. Was de kast dan zo goed bereikbaar of zichtbaar?

Het enige waar je spijt van krijgt zijn de risico's die je niet neemt
All men will be sailors, untill the sea shall free them

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 18:38

Tja, kwestie van heel stil iemands terrein op glippen en op zoek zijn naar dat kastje. Mensen met dat doel gaan daar echt wel naar op zoek.

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Paarden losgelaten in Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 18:42

Ja en waarom dan hè? Wat is er nou de lol van? 8)7

Wat een trieste personen die dit doen...hebben duidelijk niets beters te doen..hopelijk voelen degene die dit gedaan hebben zich nu ook opgejaagd..

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Binau, Castilja, Ginny135, GoogleAdsense, Jolynne, MairiMacBran, Marrit13, rien10, Sizzle, xrobbiee, YvonneV en 75 bezoekers