Paarden subtopamazone Elle van Drunen ontvreemd

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13895
Geregistreerd: 20-04-16

Paarden subtopamazone Elle van Drunen ontvreemd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-17 20:55

Bokt.nl / hoefslag
Juridisch
Ingezonden door Ketaki

Afbeelding
Oproep Elle van Drunen. Bron: Facebook Elle van Drunen

Afgelopen vrijdag zijn twee paarden van subtopamazone Elle van Drunen ontvreemd. Op de ruin Inspiration en de hoogdrachtige merrie Indy zou vrijdag conservatoir beslag gelegd worden, maar een half uur voordat de deurwaarder zou arriveren, waren de paarden plots verdwenen. Elle plaatste zaterdag een bericht op Facebook met foto's en een signalement van de paarden om hen op te kunnen sporen.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


lovelucydan

Berichten: 2062
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: Paarden subtopamazone Elle van Drunen ontvreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 20:58

Wat raar dus ze zouden al in beslag genomen worden en ff daarvoor zijn ze weg? Wat moet je hier nou van denken

my haflinger horse lucydan!

Mariska_28

Berichten: 10486
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 21:00

Jaja, bijna geloofwaardig dat ze ontvreemd zijn zo vlak voordat ze in beslag genomen zouden worden... Raar verhaal..

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 21:00

Wel heel toevallig ;-)

tengeltje11
Berichten: 7080
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 21:00

Net wat ik denk,een half uur voor een deurwaarder er beslag op legt,verdwijnen ze.....
Toeval bestaat hir niet lijkt me....

Supervixen

Berichten: 12750
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Paarden subtopamazone Elle van Drunen ontvreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 21:32

Ze waren ook vervreemd.. :')

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 21:39

Ik zag de oproep op Facebook en dacht direct nog, ordinaire paarden diefstal is eigenlijk niet meer van deze tijd. Of ze worden dood gevonden in een sloot, of een kwade ex haalt ze weg, of iemand die nog meent geld te krijgen.

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 21:40

Er waren al mensen op fb die hun vraagtekens hadden bij dit bericht. De amazone plaatste zelf het bericht met de vraag om te delen maar de sceptici krijgen waarschijnlijk gelijk dat er een luchtje aan de verdwijning zit.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 21:47

Ik dacht er om eerlijk te zijn ook gelijk het mijne van..
Het is immers ook een heel raar bericht..

je zou verwachten: iemand heeft mijn paarden gestolen, weet je meer etc..

maar er wordt hier duidelijk gesproken over ontvreemd (ok, in correct Nederlands dan lol) en verplaatst.. Met andere woorden, ze lijkt dus zelf te weten dat het niet om diefstal gaat, zoals menigeen diefstal zou opvatten.. vreemden die paarden weghalen in het diepst van de nacht.

maar stonden ze niet bij haar en zou de deurwaarder names haar beslag leggen.. of kwam de deurwaarder namens een derde beslag leggen op haar paarden?

in dat laatste geval, riekt het in mijn ogen een beetje naar onttrekken aan het beslag en dan een schijnbericht om de deurwaarder te 'bewijzen' dat ze zelf de dieren niet onttrokken heeft aan het beslag..

hoe dan ook, voor mij voelde het niet aan als het zoveelste 'dief' verhaal, maar voor een incident waar iets meer achter steekt (zoals nu ook blijkt, dat er dus een beslag op de dieren gelegd zou worden).

ik heb het bericht dan ook niet gedeeld.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 21:49

ik wist niet, dat zij in een rechtzaak verwikkeld zat.

dat las ik pas achteraf :oo :oo :oo :oo :oo

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: Paarden subtopamazone Elle van Drunen ontvreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 21:56

Ik had ook vraagtekens bij dit verhaal! Ik ben benieuwd hoe het afloopt en vraag me altijd af waar die paarden dan zijn...

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

Electra63

Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Paarden subtopamazone Elle van Drunen ontvreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 23:03

Een conservatoir beslag is geen executair beslag. Dit is een voorbode, een beslag in afwachting van de uitspraak door een rechter.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Paarden subtopamazone Elle van Drunen ontvreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 01:48

ik hoop dat de paarden zo snel mogelijk weer boven zijn, waar ze horen te staan.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Paarden subtopamazone Elle van Drunen ontvreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 04:16

Ben benieuwd welke advocaat hierbij betrokken is...

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:07

janderegelaa schreef:
Ben benieuwd welke advocaat hierbij betrokken is...


Aan de andere kant neem ik aan?

Artikel is wel wat suggestief, alsof mw. Van Drunen zelf heeft gezorgd dat de paarden ontvreemd werden.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:48

vreemd verhaal

Leef: neem en geef!

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Paarden subtopamazone Elle van Drunen ontvreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:53

Heel apart verhaal.. ben benieuwd wie de bak hiervoor indraait. Die 'dief' of mevrouw zelf..

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:54

suikermeisje schreef:
Heel apart verhaal.. ben benieuwd wie de bak hiervoor indraait. Die 'dief' of mevrouw zelf..


Je gaat natuurlijk geen beslag leggen op je eigen paarden, om ze vervolgens zelf te ontvreemden :P

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:58

Janine1990 schreef:
suikermeisje schreef:
Heel apart verhaal.. ben benieuwd wie de bak hiervoor indraait. Die 'dief' of mevrouw zelf..


Je gaat natuurlijk geen beslag leggen op je eigen paarden, om ze vervolgens zelf te ontvreemden :P


Dat lijkt mij ook niet.

Ik word er wel stik nieuwsgierig van wat er precies speelt :o

Fleur ❤️

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Paarden subtopamazone Elle van Drunen ontvreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:11

Zo bedoelde ik het ook niet. Maar omdat het nogal een bijzondere situatie is en het erop lijkt dat ze iemand dit heeft laten doen en hiermee de schijn op houdt. Dus op die manier ook de vraag gesteld..

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Paarden subtopamazone Elle van Drunen ontvreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:13

En beslag wordt gelegd door iemand die hiervoor juridisch bevoegd voor is (hoe noem je zoiets?), maar dat lijkt me niet als ze zelf in een rechtszaak zit ze dit zelf kan doen (ook al zou ze hiervoor wel bevoegd zijn).

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:17

suikermeisje schreef:
Zo bedoelde ik het ook niet. Maar omdat het nogal een bijzondere situatie is en het erop lijkt dat ze iemand dit heeft laten doen en hiermee de schijn op houdt. Dus op die manier ook de vraag gesteld..


Je laat geen beslag leggen op je eigen paarden, om ze vervolgens zelf te ontvreemden :+

En voor beslaglegging hoef je echt niet zelf aanwezig te zijn in de rechtszaal hoor. Net als bij vele andere zaken die worden afgehandeld bij afwezigheid van een van de partijen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:18

Heb je het screenshot wel gelezen? De paarden zouden juist naar haar terug gaan.


Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:18

Zou ze de schijn willen wekken dat ze zijn gestolen omdat ze de dieren buiten het beslag wil houden?

Werkelijk? Als dat zo is, wat ongelooflijk dom dan....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:22

Dees schreef:
Zou ze de schijn willen wekken dat ze zijn gestolen omdat ze de dieren buiten het beslag wil houden?

Werkelijk? Als dat zo is, wat ongelooflijk dom dan....


Nee, want ze heeft zelf het beslag laten leggen. Als je de paarden buiten beslag wilt houden, dan laat je toch in de eerste plaats al geen beslag leggen?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ballard_L, Butterfly, Esther, FrNo, IASCrawler, juval, Lenora_C, Pippa13, Poekkie, Polarize, ryukapple, senna21, spookyskippy, Tyke, valonka, xChanelx, Yontheke en 31 bezoekers