Donna Tartt - de kleine vriend

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Donna Tartt - de kleine vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-02 11:09

Wie heeft hem inmiddels gelezen? Wat vonden jullie ervan? Ik heb hem vorige week gekocht (in het Engels) en inmiddels dus uit en ik weet nog niet goed wat ik er van vind. In 1e instantie was ik erg teleurgesteld, het las niet zo lekker en mn het begin vond ik eigenlijk erg saai. Verder had ik verwacht meer over haar broer te weten te komen en dus viel het einde wat tegen. Maar ik denk dat ik hem ga herlezen met een ander beeld voor ogen (dus niet als who-dunnit) en kijk wat ik er dan van vind.



kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 11:54

Nou dat was dus precies mijn idee!!
Ik weet niet hoor ik zat eigenlijk nog op een ontknoping te wachten en toen was het boek uit....

ik heb het boek even laten liggen en ik ga het later ook nog eens herlezen.
Vond het middenstuk ook wat langdradig. Op het eind ging alles heel snel en toen had ik ook echt het idee dat er wat ging komen.
Maar niet dus.

Het boek op zich zit wel goed in elkaar met ik ben het met een verkeerde insteek gaan lezen.
Precies zoals je zegt: wie heeft het nou gedaan!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 11:56

Ik lees nooit tot zelden en als ik al lees is het simpele luchtige stof.
Maar als ik 1 dind wel belangrijk vind is een happy-end.
Ik kan echt dagen een rotgevoel overhouden aan een boek wat zo vaag afloopt, dat heb ik trouwens ook met films.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-02 12:01

ik lees enorm veel (in twee weken vakantie ik denk zo'n 5000 (idd duizend) bladzijden, merendeels engels). Een happy end is niet noodzakelijk (wel fijn), maar dit was gewoon een veel te abrupt einde naar mijn smaak.

Kaj, we hebben duidelijk hetzelfde ervaring ermee.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 12:12

Ik ben blij dat het niet aan mij lag!

Eerst dacht ik nog dat ik misschien te hoge verwachtingen had omdat de verborgen geschiedenis zo goed is.

Maar nu ik het boek al weken uit heb, heb ik nog niet 1 keer de neiging gehad om het boek weer te pakken.

Bij de verborgen geschiedenis ben ik zodra de laatste pagina gelezen was weer een stuk gaan herlezen.
Meestal herlees ik dan eerst de stukken die ik zo goed vond dat ik er heel snel doorheen ben gegaan.
als ik dan alles weer uit heb dan kan ik het boek wel weer even laten rusten.
Maar bij dit boek heb ik nog niet 1 keer zoiets gehad van laat ik nog eens kijken.

Ach misschien dat ik het over een tijdje nog een keer ga herlezen en dan zonder grootse verwachtingen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie