Hengstenkeuze Ukato x Edison

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marloes

Berichten: 3626
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Leusden

Hengstenkeuze Ukato x Edison

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-17 20:11

Voor mijn Ukato x Edison merrie (afstamming:https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/1697861) ben ik me langzaamaan aan het oriƫnteren voor een hengst. Babice is een 11-jarige merrie van 1.68, ze heeft op M-niveau gesprongen en loopt dressuurmatig op L/M-niveau. Ze heeft eerder een veulen gehad van Cuba, hier heb ik helaas weinig informatie over. Ik zou het veulen graag zelf willen houden.

De krachtige stap en galop van Babice wil ik graag behouden, net als haar veelzijdigheid. Ze is (op wat merriestreken na) heel erg braaf, fijn te rijden en heeft een ontzettend goede springtechniek. Ik ben er zelf nog niet uit of ik voor een spring- of een dressuurhengst zou willen kiezen. Mijn focus ligt bij de dressuur, maar vind het heel fijn om ook een springparcoursje te kunnen rijden en vind het koele in haar hoofd heel erg fijn. Daarnaast ben ik wel blij met het haar wat bredere bouw, ik ben niet zo van de iele paarden.

Kort gezegd: ik heb dus eigenlijk nog geen idee en hoor heel erg graag wat jullie zouden doen. Hieronder wat foto's van Babice.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit zijn helaas de enige twee standfoto's die ik heb, en ze zijn niet zo best. De eerste is van een paar weken geleden, de laatste van een jaar geleden toen ik haar net had (en ze amper spieren had):
Afbeelding
Afbeelding

Ik hoor het graag!

Groetjes,
Marloes

tanjaatjuhh
Berichten: 2420
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Emmen

Re: Hengstenkeuze Ukato x Edison

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 22:56

Jonge hengst maar wel veelzijdig gefokt is Habanna

Lami
Berichten: 563
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Hengstenkeuze Ukato x Edison

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 07:53

zet alsjeblieft geen dressuurhengst op deze merrie. Neem een veelzijdig gefokte hengst of een netjes bewegende springer.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Hengstenkeuze Ukato x Edison

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 08:42

Heb je echt geen betere standfoto? Ik zou gaan voor een fijn bewegende springhengst.

Marloes

Berichten: 3626
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 10:02

Lami schreef:
zet alsjeblieft geen dressuurhengst op deze merrie. Neem een veelzijdig gefokte hengst of een netjes bewegende springer.


Ik neig daar ook naar, maar waarom zou jij er geen dressuurhengst op zetten?

Marloes

Berichten: 3626
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 10:02

Abercrombie schreef:
Heb je echt geen betere standfoto? Ik zou gaan voor een fijn bewegende springhengst.


Ik ga er zo een maken