Verder daten of stoppen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Verder daten of stoppen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-17 22:31

Afgelopen week heb ik een date gehad, ik vond hem best wel leuk, maar ik twijfel een beetje. Hij is een van de weinigen die echt een serieuze relatie wil. Die ik tot nu toe heb ontmoet dan en ik zelf ook interesse in had. Ik vond hem wel leuk (vriendschappelijk) en voel mij tot hem aangetrokken, maar ik voel mij niet verliefd. Verder heeft hij een goede baan, universitair geschoold en heeft een eigen huis, zo'n beetje mijn enigste eisen naast een goed karakter. De keren dat ik verliefd was, wilde ik hem zo snel mogelijk weer zien en dacht ik de hele dag aan diegene, bij deze heb ik dat gevoel niet zo. Hij heeft mij gevraagd of ik weer wil afspreken, maar ik weet het nog niet, ik heb het idee dat hij mij erg leuk vindt, maar wat als ik door ga daten en alsnog besluit in september naar het buitenland te vertrekken? Ik vind het naar om mensen teleur te stellen...

Wel heb ik diegenen trouwens weer gezien later, maar de verliefdheid was over. Was het dan toch lust ipv verliefdheid bij die anderen vraag ik mij af. Eentje nam een paar weken geleden nog contact met mij op, maar ik hoef hem niet meer te zien.

Sommigen herinneren zich mijn vorige topic misschien nog wel, dat ik depressief was (hier heb ik het ook over gehad met hem). Ik krijg nu medicatie en ik voel mij weer gewoon sinds 4 weken ongeveer, alleen nog erg chaotisch in mijn hoofd soms (krijg nog een onderzoek voor ADHD). Maar nog steeds weet ik niet precies wat ik wil, de plannen om te emigreren zijn er nog steeds en nog steeds kan ik maar geen keuze maken.
Hier heb ik het ook over gehad met hem, hij wil graag zo snel mogelijk kinderen (ik ook) en geen vrouw die haar carrière heel belangrijk vindt. Maar ik heb hem ook verteld dat ik een verleden heb met jeugdzorg en ik geen stress wil (hij is gescheiden en heeft al een dochter, dus de kans dat we dan met jeugdzorg enz te maken krijgen is erg aanwezig). Nu is het voorjaar en zomer straks, een periode waar ik sowieso goed in mijn vel zit, maar ben bang dat ik in de herfst weer een terugval krijg en als het wel iets wordt en ik krijg kinderen, zit ik de rest van mijn leven 'vast' aan Nederland. Mijn familie en 'het relaxte' leventje wat ik hier heb, is de enige reden waarom ik hier wil blijven.
Het weer en de bekrompen mensen in deze omgeving zal ik zeker niet missen. De paarden ook, maar dan gaan ze mee in het vliegtuig :D Mijn opa is er alleen erg op tegen dat ik wil emigreren... maar het is mijn leven.
De meesten zeiden dat je een vervolgopleiding ook in het buitenland moet doen en het niet zoveel nut heeft om hier eerst je hbo te halen.
Maar aan de andere kant ben ik bang dat het straks niet lukt met werken en studeren in het buitenland en toch beter gewoon hier in Nederland kan blijven, mijn paarden en familie ook dichtbij.
Of gewoon lekker gaan, daar in het buitenland daten en de mannen zijn daar veel leuker dan in Nederland, de kans is veel groter dat ik daar iemand tegenkom en geen angst dat je toekomstige kinderen bij je worden weggehaald.
Ik heb nog contact met die man uit Amerika, maar heb hem wel duidelijk gezegd dat ik wil weten waar ik aan toe ben of hij bij zijn vrouw blijft of niet. Maar alsnog vind het moeilijk om hem te vergeten, tot hem voel ik mij wel erg aangetrokken namelijk.

Soms hoor je verhalen van mensen die eerst vrienden waren en later alsnog een relatie krijgen, ik kan mij daar niets bij voorstellen.
Nu vraag ik mij af, hoe verliep de relatie bij jullie? Kan je na een een tijdje toch verliefd op iemand worden? Ik weet het meestal na een keer al. Ik heb zoveel dates gehad, maar bij de meeste was ik blij dat ik weer naar huis kon, ook op tinder gaat bijna alles naar links :+
Eisen lijstjes van sommige vrouwen snap ik ook niets van. Ik vind het belangrijk dat een man lief, eerlijk en intelligent is en z'n leven goed voor elkaar heeft, zodat hij voor z'n toekomstige gezin kan zorgen.


Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 22:37

Ik zou hiermee niet doorgaan en misschien wel een hele tijd even stoppen met daten. Dit klinkt niet heel gezond ts, ik weet niet hoe oud je bent?

Ga eerst werken aan jezelf en je eigen geluk. Ipv iemand die 'voor je gaat zorgen'. Dat trekt alleen maar foute types aan, zoals die vent uit Amerika waar je het over hebt.

Volgens mij heb je al eerder hier topics over geopend en ik denk echf dat je even moet stoppen met daten. Echt, het leven kan ook heel leuk zijn zonder vent.

Goof

Berichten: 28618
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Verder daten of stoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 22:44

Eerlijk? Stop met daten.
Deze man verdient iemand die voor hem gaat en niet iemand die nog andere contacten achter de hand heeft en zelf 1 grote chaos is.
Ga jezelf op orde krijgen en ga dan pas daten. Nu weet je niet eens wat je een ander te bieden hebt.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 22:44

Ik vind hetgeen wat nu al is besproken na één keer daten behoorlijk... euhm, ver gaan?

Is sowieso al geen relaxte start van een relatie. Daarnaast heb je nog genoeg wat speelt in je eigen leven. En vind je hem echt aantrekkelijk? Of val je meer op de goede baan, universitaire scholing en eigen woning?
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 22-04-17 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

- In de grond van de zaak zijn we nooit wie we denken te zijn en we herinneren ons slechts wat niet is gebeurd

Aroha

Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 22:46

Sorry maar als ik jouw verhaal zo lees ben jij voornamelijk gefocust op het krijgen van een relatie. Wat ik ook al gelijk uit je eerste alinea op maak is dat jij deze man helemaal niet leuk vind. Waarom dan toch proberen? Je eerste gevoel zegt vaak al genoeg (want echt, zo vaak gebeurt het niet dat je iemand later toch wel leuk gaat vinden). Daarnaast is het niet fair naar hem toe dat je ergens in Amerika een getrouwde (???) man achter de hand hebt..

Hoe oud ben je als ik vragen mag? :)

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-17 22:56

Ik vind hem leuk, omdat ik hem aardig en eerlijk vind, het idee dat hij voor mijn innerlijk gaat in plaats van uiterlijk. Het was een eerste date, wel ga ik zeggen dat ik nog contact met een ander heb.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37155
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 22:58

Ok. Waar begin ik. Ten eerste een relatie kan heel goed opgebouwd worden vanuit een vriendschap. Voor mij werkt dat zelfs beter. Ik ben nog nooit in een klap verliefd op iemand geworden. Ik wil iemand eerst goed kennen voor ik gevoelens wil gaan ontwikkelen.

Maar nu jou situatie. Je praat met iemand uit amerika die nog bezet is. Heb je deze man al eens ontmoet? Is het alleen berichten sturen en geen fysiek contact? En wil je een bezette man hebben? Eens een vreemdganger over het algemeen altijd een vreemdgangerl helaas is dit gezegde meestal de waarheid. En ook in amerika hebben ze jeugdzorg en worden kinderen uit huis geplaatst.

Als je zelf al zo n chaos bent begin dan niet aan eigen kinderen, voor hetzelfde geld is het erfelijk en zadel je je kinderen op met dezelfde ellende.

Als je je toch aangetrokken voelt tot deze nederlandse meneer. Dan stop met alle andere contacten die je hebt met mannen en richt je op hem en geef het een kans vanuit vriendschap opgebouwd. Wil je toch meer mannen achter de hand houden, doe dat dan deze meneer niet aan en gun hem een vrouw die vol voor hem gaat.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Verder daten of stoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 23:20

Nee.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Sannens
Berichten: 1386
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Verder daten of stoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 23:30

Karuna, in een eerder topic was TS bang dat ze zwanger was van die man uit Amerika. Dus ontmoet heeft ze hem.

TS, waarschijnlijk hebt het niet: maar ga aan jezelf werken. Volg daarna een opleiding of ga op zoek naar werk, en zorg er op die manier voor dat je je eigen boontjes kan doppen, zonder dat je afhankelijk moet zijn van een vent die je onderhoudt.

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Re: Verder daten of stoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 00:10

Pfoe jeetje pittige date als dat allemaal besproken is. Ik zou niet nu al gaan piekeren dat je misschien weggaat, misschien een terugval krijgt.
Misschien kom ik wel te overlijden omdat ik van een trap afval morgen, maar dat mag niemand tegenhouden om iets te willen/te doen ;)
Wat wel iemand mag tegenhouden is jouw onzekerheid (zo komt dit over tenminste) over alles van jouzelf, jou ideeën, gevoelens, gedachten. Wat wil jij op dit moment zelf?

Ik heb wel de ervaring een relatie op te bouwen na een lange vriendschap. Mijn huidige vriend (4 jaar samen) komt na een vriendschap van drie jaar. Er is altijd van mijn kant uit wel enige interesse geweest (bij jou ook, anders was je al niet op date gegaan lijkt mij) en langzaam zijn er meer gevoelens gegroeid. Ik vind het persoonlijk een gigantisch voordeel! Ik wist precies waar ik aan begon, wat zijn leuke maar ook zijn minder leuke kanten zijn. Ideaal! het kan zeker wel, vind dit zelfs veel fijner.

Verliefde gevoelens zijn er gewoon niet altijd na 1 dag, je kan een klik voelen, maar zelden dat er meteen vlinders aan te pas komen (naar mijn ervaring dan)

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Verder daten of stoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 05:28

Dat die man niet gillend weggerend is.....jij wilt geen relatie, jij wilt zekerheid gezien je eisenpakket... zorg eerst dat je jezelf op de rails hebt, anders is het niet eerlijk tegenover de betreffende man..

Goedgekeurd onderschrift :)

lizy29

Berichten: 6233
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Verder daten of stoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 06:00

En weer zoek je je geluk en zekerheden bij iets/iemand anders dan jezelf.
TS ga alsjeblieft eerst aan jezelf werken. Zorg dat je gelukkig bent met jezelf ipv dat geluk af te laten hangen van een locatie of persoon. Pas als je dat kan, kan je een volwaardige relatie beginnen met een ander persoon en/of kiezen waar je wilt wonen.
Nog heel even terugkomend op je 'ik wil naar het buitenland, want daar is het leven makkelijker'. Wij zijn 3 jaar geleden geëmigreerd en ondanks dat we het niet anders zouden willen is het hier harder werken en knokken dan dat we in Nederland ooit hebben hoeven doen. Alle zekerheden die we hadden zijn weg en de enige reden dat we het hier redden is omdat wij er samen volledig voor gaan en elkaar hebben als steun. Maar als je in Nl al niet ergens je schouders onder kan zetten en ergens voor wilt knokken kan ik je nu al garanderen dat je het in het buitenland echt niet gaat redden.

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk

Jolien87

Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Verder daten of stoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 06:51

Dit klinkt meer als een sollicitatiegesprek dan een date. Ik vind het ironisch dat je van een partner eist dat hij zijn leven op orde heeft maar dat jouw leven op dit moment een rommeltje is. Hoe eerlijk vind je daf zelf?
Op deze manier kun je niet succesvol aan het daten gaan. Ik zou eerst aan mijzelf werken en dan eens op de 'mannenmarkt' gaan snuffelen.
Ik ben ook wel benieuwd hoe oud je bent.

Nagini
Berichten: 11279
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 07:06

Gaan we weer. Zijn de 3 maanden weer om?

Nieuw topic, nieuwe kansen.

Werkelijk waar, jij hebt geen oogkleppen maar potdeksels op.

Als je 4 weken geleden depressief was en medicatie hebt (gehad) lijkt het me een heeeel snelle verbeteringen als je je nu al goed genoeg voelt.. het blijkt wel van niet want je hebt t weer over precies hetzelfde.

Ik snap het nut niet van elke zoveel maanden een topic te openen en dan weer dood te laten bloeden. Wat wil je nu eigenlijk horen?

Prima meid, strak plan. Ga naar t buitenland. Ga daar eens knoehard op je gezicht en dan realiseer je je wat tientallen mensen (met ervaring) je keer op keer op keer hebben proberem te vertellen.

Oh; en stop met azen op mannem voor hun geld.. want dat is wat je doet. Je zoekt niet naar liefde maar naar iemand die je kan onderhouden ipv zelf eens aant werk te gaan.

Edit: en als laatste; wat een absurde gedachte dat jeugdzorg komt kijken puur alleen omdat die man gescheiden is en al.een kimd heeft.

Edit2: heb ook getemd op dit topic.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Ayasha
Blogger

Berichten: 57832
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Verder daten of stoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 07:17

Het zijn er zelfs maar twee deze keer.

Laat je date je begin bericht eens lezen dan weet je vanzelf of je door kan gaan of niet. :+

Ik had geen eisen-lijstje. Ik ben gewoon verliefd geworden en de rest dat werkte we dan wel uit. Ik snap dat hele "eisenlijstje" van jou ook niet. Je voldoet er zelf niet eens aan.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 07:24

Hoe kun je gaan daten en nadenken over een gezin met kinderen als je eigen leven nog zo'n potje is. :\
Ga gewoon met je psycholoog aan jezelf werken. De topics die jij plaatst klinken echt niet gezond :n

[o]

Shenavallie
Berichten: 11517
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 07:27

Ik heb geen andere topics van TS gelezen, maar alleen al aan de hand van de OP zou ik zeggen: je bent nog lang niet klaar met jezelf op de rit krijgen. Alles wat je nu wilt of doet is een manier om te vluchten voor jezelf. Het enige wat ik nu kan doen is jouw roze ballon kapot prikken door het benoemen van een feit: je kunt vluchten wat je wilt, maar je neemt jezelf altijd mee.

Mijn advies, net als alle andere bokkers hier: ga eerst aan jezelf werken. Focus je niet op de toekomst, maar op het nu. Hoe voel je je nu, wat kun je doen om je nu goed te voelen, wat kan een ander doen om jou nu goed te laten voelen. Komt de winter eraan: ga lekker onder de zonnebank liggen. Lichttherapie in deze (of andere vorm) kan in jouw geval veel baat hebben. Zorg voor structuur in je leven, want een ongestructureerd leven (bijvoorbeeld door het vele daten) werkt averechts. Geef je op voor een workshop, ga een cursus volgen (desnoods een andere taal leren), verzet je gedachten, probeer te genieten van de kleine dingen (alleen al een vogeltje in de tuin, die druk in de weer is om zijn jongen te voeden, is iets moois).

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 07:37

Gucci_ schreef:
Verder heeft hij een goede baan, universitair geschoold en heeft een eigen huis, zo'n beetje mijn enigste eisen naast een goed karakter.


Zie je zelf wel wat je hier zegt? Hoe kan je dit eisen terwijl je dat zelf niet op orde hebt?

Morgen.
...

Glorie.

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 08:04

Bepaalde wensen rondom een man snap ik nog wel.(opeleiding of wat dan ook) maar er is wel meer nodig.

Alleen TS, geen idee hoe oud je bent, je bent zelf nog zoekende naar...ja wat eigenlijk... Jezelf?

Ik zou daten met het oog op een steady relatie even laten voor wat het is. Eerst eens zelf rust vinden. En dat kan best een x aantal jaar duren.(of heel kort, wie zal het zeggen?)
Er is daar ook geen deadline voor he.

Verder..
Het leven houd niet op na trouwen
Je MOET geen kinderen krijgen
Ook na het krijgen van kinderen kan je nog emigreren.
Wie er ook op tegen is dat jij gaat of wil emigreren(op welk moment in je leven dan ook) jij bent die gene die het bepaald. Als je samen bent met een partner is het uiteraard fijn als je die wens samen hebt en dat je rekening met elkaar houdt.
Een man is geen bank. Hij is er niet om zijn gezin financieel te onderhouden. Tenminste....niet op die manier dat ik het uit jouw bericht haal. Jij kan ook een goede baan hebben om het gezin te onderhouden.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 23-04-17 08:04, in het totaal 1 keer bewerkt

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Mondy

Berichten: 11788
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 08:04

Ts als er jeugdzorg aan te pas komt heeft dat niks te maken met zijn verleden maar vooral te doen met jou als ik het zo lees ;)

Hou eens op met het proberen het antwoord te krijgen hier wat jij wil... Dat gaat niet lukken.

Krijg je eigen leven en vooral hoofd eerst eens op de rails en kap met die beide mannen. 1 omdat die beter verdiend op dit moment en de ander omdat jij beter verdiend.

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Nagini
Berichten: 11279
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Verder daten of stoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 08:20

Natasja TS is rond de 24 geloof ik. Heeft meerdere studies gedaan en is gestopt en heeft geen werk (of gehad) en wordt onderhouden met haar paarden door haar familie.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Nessie

Berichten: 8566
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Verder daten of stoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 08:25

Ik zou het niet doen, die man verdiend beter dan iemand die er half voor wil gaan. Daarnaast vind ik je eisenlijst ook een beetje vreemd, denk dat je beter je eigen leven eerst voor elkaar moet hebben. Dit gaat sowieso kapot lopen vroeg of laat..

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 08:29

Nagini schreef:
Natasja TS is rond de 24 geloof ik. Heeft meerdere studies gedaan en is gestopt en heeft geen werk (of gehad) en wordt onderhouden met haar paarden door haar familie.


Paarden zij niet van haar, na het vorige topic is er borderline bij haar geconstateerd. Hier moet een goede therapeut naar kijken, niet bokt.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.


Es_ther

Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 08:30

Ik krijg het idee dat je mannen zoekt alleen voor geld. Ik word verliefd op de persoon, niet op zijn portemonnee.

Stop met daten en werk aan jezelf. Als jij je niet lekker voelt kan je geen gezonde relatie aangaan.

Verliefd worden uit vriendschap kan heel goed. Ik ben een aardige tijd bevriend geweest met mijn vriend. Voordeel is dat je elkaar al kent. Al hebben we er wel lang omheen gedraaid, we hebben toch onze gevoelens geuit en daar is een relatie uitgekomen.

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

moonsparkle
Berichten: 21659
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 08:31

Ik heb het verhaal niet eens afgelezen gewoon omdat ik bij bijna elke zin dacht, nee dit lijkt me niet verstandig.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tigerboy, YandexBot en 7 bezoekers