Mijn prinsenpony aan het werk!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Tyrant_

Berichten: 105
Geregistreerd: 18-02-12

Mijn prinsenpony aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-17 14:00

Hallo iedereen!

Nog niet zo heel lang geleden had ik een topic gestart waarbij ik mezelf en mijn po opnieuw voorstelde, deze keer niet als mijn leasepony, maar als mijn eigen eerste paardje. Mijn paardje gaat door het leven met de naam Buddy. Voor de mensen die het vorige topic niet gezien hebben: Buddy is een NRPS ruin van bijna 8 jaar oud, ik heb hem voor ik hem kocht, bijna 3 maanden geleden, al 1,5 jaar lang gereden. Sinds we hem gekocht hebben, zijn we ook weer meer beginnen lessen en heb ik mijn vader eens meegesleurd voor foto's (niet dat dat moeilijk was hoor, mijn vader is al even verliefd op mijn pony als ik!). Onze droom is om met hem te starten, zowel dressuur als springen aangezien hij voor beide echt wel potentieel heeft. Daarom zijn we nu vol op aan het lessen zodat ik die droom kan realiseren!
Zowel ik als mijn pony hebben samen nog veel werkpunten, vooral omdat we beide scheef zijn naar de zelfde kant. We werken momenteel aan het rechtrichten onder het zadel, zijn achterhand beter meepakken en vooral: niet over zijn schouder weglopen. Buddy probeert overal onderuit te muizen door weg te lopen over zijn schouder. Dit zal je ook zien op de foto's. Verdr valt er nog te werken aan mijn houding: mijn benen en mijn binnenhand niet vastzetten.
Genoeg geklets en achtergrond informatie, laten we eens kijken!

1. Een foto van 3 weken geleden. Ondanks het goede achterbeen gebruik, ben ik niet tevreden over zijn hoofdhouding. Dit is ook een probleem dat we aan het aanpakken zijn: achter de teugel kruipen.
Afbeelding

2. 2 weken later zijn we voor het eerst op 'dressuurwedstrijd' vertrokken. Eerder gewoon een proefje om te bewijzen dat je wel genoeg kan rijden om op wedstrijd te gaan (B-brevet hier in België).
Afbeelding

3. En dan de les van vandaag. Na het instappen beginnen losdraven en voorwaarts neerwaarts rijden.
Afbeelding

4. Na het inrijden en wat oefeningen te doen, gingen we wat aan de galop werken. Hier zie je duidelijk op de foto dat ik mijn binnenhand vastzet, hem daardoor vastzet en hij over zijn schouder wegloopt. Ik zet de foto er bewust op omdat ik weet dat dit een enorme fout van mij is en ik het niet onder stoelen of banken wil schuiven.
Afbeelding

5. Andere kant draven en oprichten.
Afbeelding

6. Zelfde als vorige, vond het ene leuke foto haha.
Afbeelding

7. En galop, nog niet geheel ontspannen en min binnenhand weer erg streng. Lesgeefster was het ook goed aan het uitleggen hier wat ik net moest doen.
Afbeelding

8. Even wat meer opwaarts gaan galopperen. -RIP beenhouding-
Afbeelding

9. Waarna hij weer kon ontspannen.
Afbeelding

10. Afbeelding

11. Drafje
Afbeelding

12. Hier liet ie, na een hele tijd vast te houden, eindelijk los vanvoor. Dat doet ie als hij iets heel moeilijk vindt en hij zich lang moet concentreren.
Afbeelding

13. En we sloten af met even uitgalopperen en -draven. Ik ben heel tevreden met dit beeld ondanks hij zich weer achter de loodlijn bevindt.
Afbeelding

Bedankt om te kijken en laat zeker een reactie achter!

Don't follow you dreams,
Chase them!



ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 14:08

Hmm, ik vind het er erg onprettig uitzien eigenlijk. Veel te veel met de teugels bezig. Je bent ook veel naar hem aan het kijken ipv vooruit omdat je de focus vooral op zijn hoofdhouding lijkt te leggen ipv lekker actief vooruit. Er is geen foto waar hij daadwerkelijk ontspant. Ik snap ook niet dat je de laatste foto een fijn beeld vind. Je zit voorover, niet in het zadel, waardoor je al je gewicht op zijn voorhand gooit. Je hebt je handen te laag, met je polsen geknikt, waardoor je hem vastzet en hij achter de loodlijn gaat lopen om enigszins van de hoge teugeldruk weg te komen. Zeker geen fijn beeld.

Tyrant_

Berichten: 105
Geregistreerd: 18-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-17 14:13

ElineS schreef:
Hmm, ik vind het er erg onprettig uitzien eigenlijk. Veel te veel met de teugels bezig. Je bent ook veel naar hem aan het kijken ipv vooruit omdat je de focus vooral op zijn hoofdhouding lijkt te leggen ipv lekker actief vooruit. Er is geen foto waar hij daadwerkelijk ontspant. Ik snap ook niet dat je de laatste foto een fijn beeld vind. Je zit voorover, niet in het zadel, waardoor je al je gewicht op zijn voorhand gooit. Je hebt je handen te laag, met je polsen geknikt, waardoor je hem vastzet en hij achter de loodlijn gaat lopen om enigszins van de hoge teugeldruk weg te komen. Zeker geen fijn beeld.

Heel jammer dat dat zo lijkt, aangezien hij zeker niet zo voelde.
Dat van de laatste foto kan ik je wel gelijk geven, misschien had ik er ook even moeten bijzetten dat ik verlichte zit moest aannemen, waardoor ik dus ook niet op mijn kont zit.
Ik snap de commentaar echter wel en wil je alsnog bedanken voor je reactie!

Don't follow you dreams,
Chase them!

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Re: Mijn prinsenpony aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 14:29

Heel stoer dat je ook de foto's plaats welke geen fijn beeld geven. Zoals je zelf al zegt, binnenhand, schouder valt eruit etc. en zeker als je die beelden vergelijkt met de andere beelden, zitten er duidelijk hele fijne stukken in. Het paard naar de juiste houding rijden is aanspanning en ontspanning, alleen ontspanning is onmogelijk natuurlijk.
Paard heeft op een aantal foto's het achterbeen eronder en loopt lekker opwaarts. Dat zijn dan ook de foto's waar je handen recht zijn en je er netjes op zit. Volgens mij is dit ook wel een lekker pittig paardje. Veel succes en ik ben benieuwd naar verdere vorderingen. :D

BulletjeBeer

Berichten: 279
Geregistreerd: 25-08-16
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Mijn prinsenpony aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 14:46

Zie er niet zo veel onprettigs aan eigenlijk. Mooie pony!

janouk
Blogger

Berichten: 17850
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Mijn prinsenpony aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 15:06

Gave pony. Jullie moeten elkaar nog leren begrijpen en samenwerken. Dat komt goed. Lekker samen groeien en leren.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Tyrant_

Berichten: 105
Geregistreerd: 18-02-12

Re: Mijn prinsenpony aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-17 15:12

Dank jullie wel,
@schirocco24, klopt,hij is pittig in de zin dat hij zich niet graag laat leiden en dit ook laat zien (weet niet of ik dat goed verwoord heb eerlijk gezegd). Dankjewel!
@BulletjeBeer, dankje!
@janoek, klopt, er zijn nog een heleboel misverstanden en om die reden neem ik ook les! Dankjewel!

Don't follow you dreams,
Chase them!

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: Mijn prinsenpony aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 15:18

Stoer! Jullie gaan echt een leuke combi worden. Alle begin is met moeilijkheden. En die verdwijnen niet, maar jullie gaan er steeds sneller en makkelijker uitkomen! Succes samen. Je weet wat je punten zijn om aan te werken, gewoon veel doen! Het is al heel goed dat je eerlijk ben, kunnen een hoop een vb aannemen

Naomie

GabberGill

Berichten: 5676
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Mijn prinsenpony aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 15:42

Ik zie niet veel onprettige dingen, maar wel een team dat elkaar moet leren kennen! Succes ermee.

Tyrant_

Berichten: 105
Geregistreerd: 18-02-12

Re: Mijn prinsenpony aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-17 15:49

@Miesnaom: Dankjewel! We zijn al veel moeilijkheden tegengekomen en zullen er nog veel vinden en zoals je zegt: het gaat niet vanzelf! Ben vooral van plan om veel kilometertjes met hem te maken :D.
@GabberGill: Dankjewel!

Don't follow you dreams,
Chase them!

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 18:29

Tyrant_ schreef:
ElineS schreef:
Hmm, ik vind het er erg onprettig uitzien eigenlijk. Veel te veel met de teugels bezig. Je bent ook veel naar hem aan het kijken ipv vooruit omdat je de focus vooral op zijn hoofdhouding lijkt te leggen ipv lekker actief vooruit. Er is geen foto waar hij daadwerkelijk ontspant. Ik snap ook niet dat je de laatste foto een fijn beeld vind. Je zit voorover, niet in het zadel, waardoor je al je gewicht op zijn voorhand gooit. Je hebt je handen te laag, met je polsen geknikt, waardoor je hem vastzet en hij achter de loodlijn gaat lopen om enigszins van de hoge teugeldruk weg te komen. Zeker geen fijn beeld.

Heel jammer dat dat zo lijkt, aangezien hij zeker niet zo voelde.
Dat van de laatste foto kan ik je wel gelijk geven, misschien had ik er ook even moeten bijzetten dat ik verlichte zit moest aannemen, waardoor ik dus ook niet op mijn kont zit.
Ik snap de commentaar echter wel en wil je alsnog bedanken voor je reactie!


Ah, op die fiets, dan snap ik het. Ik vind het er wel wat te streng uitzien, maar goed, ik ben dan zelf weer te los met mijn teugels, zo hebben we allemaal wat :'). Het siert je wel dat je ook gewoon foto's plaatst van de mindere momenten en je lijkt ook wel te weten wat jullie verbeterpunten zijn. Lekker blijven oefenen en lessen, dan komen jullie er wel. Je hebt een prachtig dier onder je kont. Dus je droom om te starten komt vast uit in de toekomst.

Tyrant_

Berichten: 105
Geregistreerd: 18-02-12

Re: Mijn prinsenpony aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-17 18:58

@ElineS: ik weet dat ik soms wel erg streng met mijn handen ben hoor! En dat keur ik zelf best wel af en probeer er ook op te letten natuurlijk, maar zoals je zegt, ieder heeft zijn verbeterpunten! Dankjewel, heel leuk om dat te horen! En doen we zeker, vooral kilometers make en blijven lessen idd!

Don't follow you dreams,
Chase them!

Narcissa
Berichten: 3045
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Mijn prinsenpony aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 22:24

Ik vind het knap dat je niet enkel de goede foto's plaatst maar ook de slechte benoemt. Ga zo door!

Tyrant_

Berichten: 105
Geregistreerd: 18-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-17 12:35

xLes schreef:
Ik vind het knap dat je niet enkel de goede foto's plaatst maar ook de slechte benoemt. Ga zo door!

Dankjewel! :)

Don't follow you dreams,
Chase them!

karijn

Berichten: 5399
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Mijn prinsenpony aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 15:35

Wat een leuke pony.
100% perfecte plaatjes bestaan niet. Je bent je bewust van wat er gebeurt en het is te zien dat je er ook mee bezig bent. Streng zijn op zijn tijd is niet erg, als je ook maar ontspant als beloning wanneer het gewenste effect er is. Zit en houding komt dan ook wel vanzelf wel goed. Hoe langer je pony ontspannen over de rug vanuit het achterbeen kan blijven lopen, hoe makkelijker je eigen houding ook wordt.
Mijn enige tip is om je zadel een tikkie naar achteren te leggen waardoor de bladen niet op de schouder liggen. Heb je een dressuurzadel?

Tyrant_

Berichten: 105
Geregistreerd: 18-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-17 18:39

karijn schreef:
Wat een leuke pony.
100% perfecte plaatjes bestaan niet. Je bent je bewust van wat er gebeurt en het is te zien dat je er ook mee bezig bent. Streng zijn op zijn tijd is niet erg, als je ook maar ontspant als beloning wanneer het gewenste effect er is. Zit en houding komt dan ook wel vanzelf wel goed. Hoe langer je pony ontspannen over de rug vanuit het achterbeen kan blijven lopen, hoe makkelijker je eigen houding ook wordt.
Mijn enige tip is om je zadel een tikkie naar achteren te leggen waardoor de bladen niet op de schouder liggen. Heb je een dressuurzadel?

Mijn lesgeefster zegt net hetzelfde als jij nu doet: ontspanning geven als beloning voor zijn harde inspanning, dus ook daar zijn we mee bezig!
Bedankt voor de tip, ga ik zeker doen. Ik heb nu nog geen dressuurzadel in mijn bezit (aangezien deze aangemeten moet worden doordat de pony zelf een korte rug heeft en ik zeker wil zijn dat het goed past), maar ik ben er wel voor aan het sparen. Heb een tijdje met een dressuurzadel van een vriendin gereden, maar deze was te lang en zorgde ervoor dat hij vastzat in zijn rug (mede de reden waarom ik mijn springzadel wat meer naar voren had gelegd, eerder wat 'preventief'), hij is ondertussen losgemaakt in zijn rug en knieën vanachter (al voor de les trouwens). Zal in het vervolg inderdaad mijn zadel weer wat meer naar achteren leggen!

Don't follow you dreams,
Chase them!

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Mijn prinsenpony aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:02

Leuk om jullie weer te zien! :D
Ik zie zeker dat jullie verbeterd zijn, als ik naar de oudere topics kijk. Tja, het zal ook wel Buddy zelf zijn, sommige NRPS'jes hebben een klein en vol front en dan ziet het er nog gespannener uit dan het daadwerkelijk is.
Ook ik zie een strenge hand, werk je met druk in de hand? Hoeveel voel je?

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Tyrant_

Berichten: 105
Geregistreerd: 18-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-17 10:20

AlwaysH schreef:
Leuk om jullie weer te zien! :D
Ik zie zeker dat jullie verbeterd zijn, als ik naar de oudere topics kijk. Tja, het zal ook wel Buddy zelf zijn, sommige NRPS'jes hebben een klein en vol front en dan ziet het er nog gespannener uit dan het daadwerkelijk is.
Ook ik zie een strenge hand, werk je met druk in de hand? Hoeveel voel je?

Dankjewel!
Ja Buddy heeft het nodig om met wat druk in de hand te worden gereden (natuurlijk wel van achter naar voor gereden en dan een beetje druk bij). Als hij zijn zin niet krijgt of hij iets moeilijk vindt, begint hij te hangen, maar op andere momenten heb ik helemaal niets in handen.. de strenge hand ben ik me wel van bewust :/.

Don't follow you dreams,
Chase them!

Pacific

Berichten: 3146
Geregistreerd: 18-06-11

Re: Mijn prinsenpony aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:40

Wat een stoere pony heb je daar! Je ziet zelf in wat jullie werkpuntjes zijn, dan ben je volgens mij al een heel end de goede kant op. Succes :)

koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: Mijn prinsenpony aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:44

Ik vind het er goed uit zien jullie komen er wel. Hoe groot is buddy en wat voor bloed zit er in. Ze heeft wel wat weg van mijn nrps merrie.

[OV] [PG] Gez. Haflinger Daantje/Alie 11 jaar. Wie kent haflinger Alie van de lohofte of wel Daantje

Saul

Berichten: 9647
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Mijn prinsenpony aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 16:19

Wat een ontzettend gave knol!! <3
Ik vind jullie een leuke combi!

En volgens mij spot ik een stubben juventus zadel of niet ? :D

Tyrant_

Berichten: 105
Geregistreerd: 18-02-12

Re: Mijn prinsenpony aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-17 17:05

@Pacific: dankjewel!
@koetjeboe: Buddy is een Ismar en is 1m48. Dankjewel!
@Tyrcanol: dankjewel! En klopt, Stubben Juventus springversie, deze gekozen omdat hij best kort is en een diepe zit heeft voor mij! :)

Don't follow you dreams,
Chase them!

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Re: Mijn prinsenpony aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 17:11

Stoere pony! Succes in de toekomst met de wedstrijden!

Silver <3
Volg ons op Instagram: @little.silver.boy

Saul

Berichten: 9647
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Mijn prinsenpony aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 19:22

Fijn zadeltje hè! Ik heb zowel de spring als dressuur versie :=

Tyrant_

Berichten: 105
Geregistreerd: 18-02-12

Re: Mijn prinsenpony aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-17 21:01

@xMarizka: dankjewel!
@Tyrcanol: ja, heel erg! Ben aan het sparen voor de dressuurversie! :D

Don't follow you dreams,
Chase them!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bamisalami, kamsel, SentiBot, stella92 en 33 bezoekers