Weidebeveiliging

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jupinkle

Berichten: 302
Geregistreerd: 12-06-15
Woonplaats: Antwerpen, België

Weidebeveiliging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-17 18:49

Hoi :wave:
Vanaf vandaag staan mijn paarden 24/7 op het weiland *\o/* Super leuk voor hen natuurlijk!
Alleen is er een klein probleempje... Ik ben nogal snel ongerust en wil dus graag de weide wat meer beveiligen.
Ik heb nogal weinig inspiratie en kom dus bij jullie aankloppen :o
De vereisten zijn dat het niet te duur is en dat het iets is waar de stalbaas ook gemakkelijk mee overweg kan.
Nu is het gewoon een poortje dat open/dicht kan en de weide ligt wat verder weg dus niet veel toezicht.
Hebben jullie ideeën?

Thanks!

Every dream begins with a dreamer!


Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: Weidebeveiliging

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 20:26

Ik heb overal een slot op maar weet niet of je zoiets bedoeld :P


Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Weidebeveiliging

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 20:46

Ik heb een kettingslot van de fiets om de poort als de paarden in de nacht op de wei gaan.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Weidebeveiliging

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 10:15

Als ze ze mee willen nemen nemen ze ze toch wel mee. Ik had alleen mijn spullen opslag op slot en ze niet buiten als er bv evenementen waren

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

pluisbeer

Berichten: 958
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: cuijk

Re: Weidebeveiliging

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 10:18

Ik moet zelf altijd wennen als ze weer 24/7 naar de wei gaan waar geen hoog hek om staat en iedereen ze er zo uit zou kunnen halen. Het went wel!

Jupinkle

Berichten: 302
Geregistreerd: 12-06-15
Woonplaats: Antwerpen, België

Re: Weidebeveiliging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-17 10:47

Mijn paarden gaan amper op de trailer, dus dat is dan toch het enige voordeel eraan :o

Die paardenbeul die een paar maanden geleden op een klein aantal kilometers van ons heeft toegeslagen daar kan je toch niks aan veranderen. Die weten op 1 of andere manier toch bij je dieren te geraken.
Maar als het hek gewoon open en dicht kan ben ik minder blij. Had twee weken geleden nog maar een artikel gelezen over jongeren die zomaar, omdat het leuk was wat paarden over de weg hebben laten lopen. Veulens en al.

Maar het is waar wat jullie zeggen.
Bedankt voor de tips!

Every dream begins with a dreamer!

tamary

Berichten: 29162
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Weidebeveiliging

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 10:58

Slot op het hek is wel zo fijn, niet alleen om idioten die paarden loslaten, maar ook die er gewoon 1 bij dumpen of de wintervoorraad hooi meenemen. Kijk ook na welke bordjes je verplicht bent op te hangen (wet en verzekering). Hier in NL moeten er elke 50m waarschuwingsbordjes ivm schrikdraad op de omheining als die aan een openbaar pad ligt en bordje verboden toegang voor onbevoegden scheelt een deel in je aansprakelijkheid mocht er iemand zonder toestemming je wei op komen en zich bv verwonden.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 11:08

Ik zou er voor zorgen dat er een kettingslot om het hek komt. Zelf heb ik ze aan huis, maar het pad dat van de wei naar hun inloopstal loopt gaat langs ons erf achter. Daar heb ik vanuit huis geen goed zicht op. Die poorten/hekken heb ik bekleed met rietmatten aan de buitenkant en dan iets voor de poot aan de binnenkant een stroomdraadje zodat ze er niet aan knabbelen. Dan lopen ze toch iets minder in het zicht. En door de sloten zijn ze meer tijd kwijt en staan ze langer in het zicht. Het schrikt misschien allemaal net iets meer af.


Verder zou je er voor kunnen kiezen als er iets is van een inloopstal, voer/hooiopslag of kast waar je je spullen bewaard om die iets uit het zicht te krijgen met een schuttingdeel/hek o.i.d. Al is dat op een kale wei vaak moeilijk en gaat het daardoor juist opvallen :') Maar soms staan er al veel bomen en struiken en dan kun je het gebruiken om het minder op te laten vallen.

Ook belangrijk om nergens een halster en touw te hangen of rond te laten slingeren. Die altijd mee terug nemen of goed opbergen.

Jupinkle

Berichten: 302
Geregistreerd: 12-06-15
Woonplaats: Antwerpen, België

Re: Weidebeveiliging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-17 12:40

Bedankt iedereen!
Ik ga eens informeren voor een slot op de poort bij de stalbaas.

Every dream begins with a dreamer!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Evalien86, Wieke en 117 bezoekers