[ENQ] Huis verkopen, hoe pak jij dat aan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
larissa96
Berichten: 591
Geregistreerd: 15-11-10
Woonplaats: Zaanstad

[ENQ] Huis verkopen, hoe pak jij dat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-17 19:40

Hoi Bokkers!

De laatste maanden van mijn studie Commerciële Economie aan de Hogeschool van Amsterdam staan in het teken van een afstudeeronderzoek.

Voor mijn onderzoek wil ik graag inzicht krijgen in het proces verhuizen, gezien vanuit de particulier.
Zit jij midden in het proces verhuizen, of heb je hier pas geleden mee te maken gehad? Zou je deze enquête dan voor mij willen invullen?

https://hva.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_8GQyFv5lQ1j27g9

Het kost slechts vijf minuutjes tijd en het helpt mij enorm met afstuderen!

De uitkomsten worden alleen gebruikt voor mijn onderzoek, de gegevens worden dus niet aan derden verstrekt!

Alle hulp is welkom. Alvast heel erg bedankt!

*De vraag of je hebt overwogen Bert van Vulpen Makelaars in te schakelen bij de verkoop van je woning is alleen van toepassing als je huis in Noord-Holland gelegen is. Anders kan er "nee, dit is geen makelaar bij mij in de buurt" ingevuld worden.
Laatst bijgewerkt door Nadia op 21-04-17 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt


beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: [ENQ] Verhuizen, hoe pak jij dat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 19:57

Ik ben gestopt met invullen,het gaat niet over verhuizen maar over makelaars.

mika11

Berichten: 11101
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: [ENQ] Verhuizen, hoe pak jij dat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 19:58

Ik heb hem wel ingevuld, gaat inderdaad alleen over makelaars.
En één van de laatste vragen, met al die kolommen snapte ik niet helemaal.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 20:01

Ook gestopt.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 20:04

Als je net verhuist bent van huur naar eigen woning, dan werkt je tweede vraag al niet.
Ik laat het dus maar zitten, zeker in het licht van een bovenstaand bericht, dat het eigenlijk over makelaars gaat, en niet over verhuizen.

larissa96
Berichten: 591
Geregistreerd: 15-11-10
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-17 20:13

Heel erg bedankt voor het (proberen) invullen!

Indien je aan geeft dat je nog een huis hebt dat verkocht moet worden gaat het in het begin inderdaad over het zoeken naar een makelaar. Vink je daar nee aan, gaat het enkel over naar welke informatie je zoekt.

Een van de laatste vragen is inderdaad wat groter/lastiger, maar met goed lezen moet het te doen zijn. Voor het uitzetten heb ik hem expres bij meerdere mensen getest om te kijken of het zo duidelijk genoeg was. Mocht dit toch nog niet duidelijk zijn, dan leg ik hem graag nog een keertje uit!

@ Kuggur, mag ik vragen wat je bedoelt met dan werkt de tweede vraag al niet? Een aankoopmakelaar, is namelijk wat anders dan een verkoopmakelaar. Een aankoopmakelaar helpt bij het zoeken naar/ het aankopen van een nieuwe woning, of je dan uit een huurhuis of eigen huis komt maakt niet uit.
Indien je bij de 1e vraag n.v.t. hebt aangevinkt kom je bij de "3e" vraag uit en daar is de optie "nee, ik heb geen eigen huis", als je die aanvinkt zou je de rest van de vragen gewoon moeten kunnen beantwoorden.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: [ENQ] Verhuizen, hoe pak jij dat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 20:17

Ja maar ik héb een eigen huis, waar ik naar verhuist ben vanuit een huurwoning. En nu zoek ik geen woning meer, want deze boerderij bevalt prima. Deze situatie is niet compatibel met de antwoordmogelijkheden in die vraag.

larissa96
Berichten: 591
Geregistreerd: 15-11-10
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-17 20:23

Kuggur schreef:
Ja maar ik héb een eigen huis, waar ik naar verhuist ben vanuit een huurwoning. En nu zoek ik geen woning meer, want deze boerderij bevalt prima. Deze situatie is niet compatibel met de antwoordmogelijkheden in die vraag.


Zou ik mogen vragen over welke vraag dit nu dan gaat? Op de vraag "maak je gebruik van een aankoopmakelaar?" kan in dat geval "nee" geantwoord worden en hetzelfde geldt voor de vraag of je een eigen huis hebt dat verkocht moet worden. Zodra je daar namelijk nee invult gaat het verder enkel nog over de informatie die je zoekt gedurende het verhuisproces.

Ter verduidelijking; ik vraag dit niet om je af te vallen, maar puur om te kijken of ik mijn enquête eventueel nog kan verbeteren/duidelijker kan maken voor mensen die hem na jou nog zullen invullen.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: [ENQ] Verhuizen, hoe pak jij dat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 20:43

Je titel geeft verkeerde verwachtingen ik verwachte vragen over verhuizen en hoe je dat gedaan hebt ,huur je een bedrijf in doe je het zelf en dat soort dingen.Ik kreeg alleen vragen over makelaars ook al gaf ik aan dat we geen makelaar gebruikt hadden.na vraag 4 of 5 had ik het wel gehad en heb ik weg geklikt.Dus ik denk dat je je vraagstelling moet aanpassen.

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 20:55

beatje schreef:
Je titel geeft verkeerde verwachtingen ik verwachte vragen over verhuizen en hoe je dat gedaan hebt ,huur je een bedrijf in doe je het zelf en dat soort dingen.Ik kreeg alleen vragen over makelaars ook al gaf ik aan dat we geen makelaar gebruikt hadden.na vraag 4 of 5 had ik het wel gehad en heb ik weg geklikt.Dus ik denk dat je je vraagstelling moet aanpassen.


Hier exact hetzelfde. Eigenlijk was vraag 1 al niet van toepassing omdat we recent verhuisd zijn en dus niet meer op zoek zijn

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [ENQ] Verhuizen, hoe pak jij dat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 21:23

Ingevuld

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

troi
Berichten: 16999
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 21:51

larissa96 schreef:
Een van de laatste vragen is inderdaad wat groter/lastiger, maar met goed lezen moet het te doen zijn. Voor het uitzetten heb ik hem expres bij meerdere mensen getest om te kijken of het zo duidelijk genoeg was. Mocht dit toch nog niet duidelijk zijn, dan leg ik hem graag nog een keertje uit!

.


Eigenlijk zeg je hiermee dat mensen die erover gestruikeld zijn (waaronder ik) niet goed hebben gelezen en wuif je hun (duidelijke) feedback weg, das niet zo slim. Als mensen erover struikelen is hij niet duidelijk, ongeacht wat er uit de testfase naar voren kwam. Maw ik adviseer om hem aan te passen want het is duidelijk dat het je respondenten kost en dat is zonde

mika11

Berichten: 11101
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 21:56

troi schreef:
larissa96 schreef:
Een van de laatste vragen is inderdaad wat groter/lastiger, maar met goed lezen moet het te doen zijn. Voor het uitzetten heb ik hem expres bij meerdere mensen getest om te kijken of het zo duidelijk genoeg was. Mocht dit toch nog niet duidelijk zijn, dan leg ik hem graag nog een keertje uit!

.


Eigenlijk zeg je hiermee dat mensen die erover gestruikeld zijn (waaronder ik) niet goed hebben gelezen en wuif je hun (duidelijke) feedback weg, das niet zo slim. Als mensen erover struikelen is hij niet duidelijk, ongeacht wat er uit de testfase naar voren kwam. Maw ik adviseer om hem aan te passen want het is duidelijk dat het je respondenten kost en dat is zonde



Ja zo voelde ik dat ook, ik snapte al die kolommen helemaal niet, en dan nog open blokjes waar je ook nog iets kon invullen.
Maar door het antwoord dat de testmensen het wel snapten, voel je jezelf nogal dom, haha :o

Croo

Berichten: 297
Geregistreerd: 27-05-10
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:00

larissa96 schreef:
Kuggur schreef:
Ja maar ik héb een eigen huis, waar ik naar verhuist ben vanuit een huurwoning. En nu zoek ik geen woning meer, want deze boerderij bevalt prima. Deze situatie is niet compatibel met de antwoordmogelijkheden in die vraag.


Zou ik mogen vragen over welke vraag dit nu dan gaat? Op de vraag "maak je gebruik van een aankoopmakelaar?" kan in dat geval "nee" geantwoord worden en hetzelfde geldt voor de vraag of je een eigen huis hebt dat verkocht moet worden. Zodra je daar namelijk nee invult gaat het verder enkel nog over de informatie die je zoekt gedurende het verhuisproces.

Ter verduidelijking; ik vraag dit niet om je af te vallen, maar puur om te kijken of ik mijn enquête eventueel nog kan verbeteren/duidelijker kan maken voor mensen die hem na jou nog zullen invullen.


Ik heb exact dezelfde situatie als hierboven. Ik vul bij vraag 1 'niet van toepassing' in, want ik ben niet (meer) op zoek. Bij vraag twee wordt vervolgens gevraagd of ik een eigen huis heb die ik nog moet verkopen, maar daar kan ik geen antwoord vinden dat voldoet aan mijn situatie. Het is of 'nee, ik heb mijn huis al verkocht bij makelaar...' of 'nee, ik heb geen eigen huis'. Ik wil iets antwoorden als 'nee, ik heb een eigen huis maar die wil ik niet verkopen'. Mocht je niets hebben aan mensen die in mijn situatie zitten, dan moet je die in vraag 1 maar wegfilteren met een bepaalde vraag, nu is het niet duidelijk.

Doubtless

Berichten: 8463
Geregistreerd: 29-12-10

Re: [ENQ] Verhuizen, hoe pak jij dat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 07:52

Ook gestopt met invullen. Wil best een enquete doen, maar die moet dan wel relatief simpel opgesteld zijn. Heb geen zin om ergens doorheen te moeten worstelen.

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.

suusantana
Berichten: 298
Geregistreerd: 02-03-09
Woonplaats: Maasbree

Re: [ENQ] Verhuizen, hoe pak jij dat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 07:57

En ook ik ben gestopt met invullen. Logische opbouw ontbreekt helaas in deze enquete.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23409
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 08:03

Nou ik ben niet bepaald mega intelligent ( :') ) maar ik heb hem probleemloos kunnen invullen hoor! Ook die vraag waar iedereen hier over lijkt te vallen, ff rustig lezen.

Denk dat hij meer gericht is op mensen die in de toekomst willen verhuizen, je kan hem ook invullen met in je achterhoofd hoe je het hebt aangepakt toen.

Vind alleen de reclame over de bewuste makelaar wat storend.

Succes met je opleiding

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 08:15

7 mensen geven aan dat ze gestopt zijn met invullen. Dat zegt iets over je enquête TS. Ik begrijp dat je vooral een groot aantal respondenten nodig hebt maar wellicht is het nuttig om hier aandacht aan te besteden.

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

Selina

Berichten: 14255
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [ENQ] Verhuizen, hoe pak jij dat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 08:28

'Heb je een huis dat verkocht moet worden?'
Ja
Nee, ik heb geen huis

Uh en als ik wel een huis heb maar die staat niet te koop. Dat is geen optie?

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl


Suzanne F.

Berichten: 49158
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 11:46

Ik ben gestopt met invullen. Ik heb 2 jaar geleden mijn eigen huis verkocht via een makelaar en daarna zelf onderhands een huis gekocht in een dorp verder. Hier is geen makelaar aan te pas gekomen.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Tazzey
Berichten: 9498
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: [ENQ] Huis verkopen, hoe pak jij dat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 11:51

Ik ben gestopt. De enquête is niet logisch en er missen opties. Wat als ik mijn huidige woning niet wil verkopen maar verhuren?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23409
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 12:59

Tazzey schreef:
Ik ben gestopt. De enquête is niet logisch en er missen opties. Wat als ik mijn huidige woning niet wil verkopen maar verhuren?


De enquete is bedoeld voor mensen die hun huis willen verkopen zoals in de titel staat

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

karlli

Berichten: 2386
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 13:04

Polly schreef:
Tazzey schreef:
Ik ben gestopt. De enquête is niet logisch en er missen opties. Wat als ik mijn huidige woning niet wil verkopen maar verhuren?


De enquete is bedoeld voor mensen die hun huis willen verkopen zoals in de titel staat


Eerst was de titel/vraag alleen gericht op verhuizen, deze is aangepast :)

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23409
Geregistreerd: 09-04-01

Re: [ENQ] Huis verkopen, hoe pak jij dat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 13:11

Oh sorry

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Tazzey
Berichten: 9498
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: [ENQ] Huis verkopen, hoe pak jij dat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 21:03

Inderdaad ;)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 bezoekers