Bedrag cadeau bruiloft

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Bedrag cadeau bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-17 08:25

Naar aanleiding van dit topic...

[LZP] Bedrag vrijgezellenfeest

... vroeg ik mij af wat eigenlijk een 'normaal' bedrag is om uit te geven aan een cadeau (of om gewoon direct te geven) op een bruiloft?

Wat geven jullie? En hoeveel verschil zit er in wat je uitgeeft aan een bruiloft van mensen die dicht bij je staan, en mensen die je wat minder goed kent?

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 08:27

Ik denk dat ieder dat voor zich moet weten. Je kan niet in iemands portemonnee kijken en dan erbij vind ik het gebaar belangrijker dan het bedrag.

Een wat vagere kennis geven wij wel minder dan familie en/of goede vrienden.

Op onze bruiloft was het heel verschillend wat we kregen van mensen en dat is oké. Ze hebben aan je gedacht en dat is fijn.

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Bedrag cadeau bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 08:40

Wel eens met Iris, wij hebben 40 gedaan voor een stel dat we kenden en 50 voor mijn zus. :)

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Re: Bedrag cadeau bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 09:39

Het bedrag wat iemand kan missen.

Voor onze bruiloft 3 jaar geleden kregen we tussen de 15 en 100 euro.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Bedrag cadeau bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 09:42

Wij hebben m'n broer destijds 50 euro per persoon gegeven

Tink89
Berichten: 2936
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Bedrag cadeau bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 09:44

Wij geven - afhankelijk van onze eigen financiën - voor goede vrienden en naaste familie (als we dus daggasten zijn) voor het stel € 50. Heb dan ook al een nieuwe outfit, vervoer en vrijgezellenfeest gedaan, dus dat vind ik wel genoeg.

Voor kennissen of een nichtje ofzo zou ik € 35 doen.

CalvinenGino

Berichten: 3482
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Berg aan de Maas, Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 09:47

Hmm wij geven beste vrienden al regelmatig 50,00 op verjaardagen. Een koppel gaat er nu van trouwen.. We vinden het ook heel moelijk.. Maar denk toch wel dat we zeker rond de € 150 of zo dat wij geven aan ze.. Liever geven we iets persoonlijks, maar dat vinden we ook moeilijk.. Want wat zouden ze leuk vinden..

Een kennis of zo zou ik rond de € 50,00 doen

Mr goed het is wat hier al gezegd word. Je kan niemand in de beurs kijken.

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 09:48

CalvinenGino schreef:
Hmm wij geven beste vrienden al regelmatig 50,00 op verjaardagen. Een koppel gaat er nu van trouwen.. We vinden het ook heel moelijk.. Maar denk toch wel dat we zeker rond de € 150 of zo dat wij geven aan ze.. Liever geven we iets persoonlijks, maar dat vinden we ook moeilijk.. Want wat zouden ze leuk vinden..

Een kennis of zo zou ik rond de € 50,00 doen


50,00 voor verjaardagen? Dat is een flink bedrag. Maar als je het idd kunt missen :D.

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Bedrag cadeau bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 09:51

Mooi topic. Worden vanmiddag als daggasten verwacht op de bruiloft van ons nichtje en ik sta nog even te pielen wat ik in de envelop zal stoppen. We zien ze niet bijzonder vaak... Ik overweeg €50.

Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Re: Bedrag cadeau bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 10:05

De ongeschreven regel is dat je (minimaal) geeft wat je ongeveer gaat verteren tijdens het feest. Dus koffie/thee, gebak, drank(jes).

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Bedrag cadeau bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 10:09

Dat ligt echt totaal aan de persoon die trouwt. Minder dan €75 hebben wij nog nooit gegeven. Dit was voor een bruiloft waar wij alleen welkom waren op de receptie. Als daggast geven wij snel €150 of meer.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 10:16

Roodvos schreef:
De ongeschreven regel is dat je (minimaal) geeft wat je ongeveer gaat verteren tijdens het feest. Dus koffie/thee, gebak, drank(jes).

Dat vind ik echt nonsens. Ik ben daar omdat ze me uitgenodigd hebben... Niet om ze uit de kosten te helpen. Je wordt ook geacht om een dag vrij te nemen en wat fatsoenlijks aan te trekken, dat kost al genoeg.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 10:22

Ik heb na Hemelvaart een bruiloft en ik heb geeeeen idee wat te geven. Ons is gevraagd een leuk, klein cadeautje te kopen wat mee kan "op reis". Maar een geldbedrag is ook leuk natuurlijk.

Nu gaat het om mijn nicht die ik niet echt vaak spreek. Daarbij ben ik uitwonend student en mijn vriend werkt. Maar die heeft ze nog maar 1 of 2 keer gezien. :o
Zit zelf te denken aan 25 euro samen? Het is namelijk een uur reizen al (benzine dus) en alleen avondfeest met een kerkdienst en een "feest". Familie kennende wordt het niet heel gek, duur, laat of uitbundig. :')

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 10:23

Grappig om te volgen, onze bruiloft is binnenkort. Mijn broer gaf ik 75,- een vriendin laatst 40(dus zeg maar 20p.p.)
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 20-04-17 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 10:31

watchthesky schreef:
Roodvos schreef:
De ongeschreven regel is dat je (minimaal) geeft wat je ongeveer gaat verteren tijdens het feest. Dus koffie/thee, gebak, drank(jes).

Dat vind ik echt nonsens. Ik ben daar omdat ze me uitgenodigd hebben... Niet om ze uit de kosten te helpen. Je wordt ook geacht om een dag vrij te nemen en wat fatsoenlijks aan te trekken, dat kost al genoeg.

Je hoeft er niet heen. Je kan ook een kaart sturen.
Helaas geef je zelf geen indicatie om de vraag van TS te beantwoorden, maar lever je wel commentaar op het antwoord van iemand anders -O- . Jammer.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 10:35

Ik ga ook meestal niet, tenzij ik weet dat het mensen zijn die me er oprecht graag bij willen hebben. Als ik het idee heb alleen uitgenodigd te worden om de kosten te dekken of 'omdat het hoort', bij verre achternichtjes of zo, dan stuur ik een kaartje met gelukwens.
Als ik wel ga hangt het er vanaf hoe ik op dat moment bij kas zit wat ik geef. De laatste keer hebben we bijgedragen aan een heel groot cadeau wat het stel graag wilde hebben. Dat vind ik het beste, een echt cadeau. Geld verdwijnt toch maar op de grote hoop, inderdaad om de kosten van het feest mee te dekken of zo... Dat is jammer.
Maar goed, als ze aangeven dat ze graag geld willen, dan krijgen ze meestal iets van 50 euro. Soms wat meer als ik meer kan missen, soms minder, in maanden dat er al heel veel feestjes en zo zijn, of als de gemeentelijke belastingen net door de bus zijn gekomen zoals nu.

mala26

Berichten: 5000
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Bedrag cadeau bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 11:02

Ik ben alleen dus vind €25 zat plus dat ik niet veel geld heb. En je hebt al vrijgezellenfeest gehad en we doen vaak van dat feest een foto album maken en geven dat op de trouwdag.
Heb het er ook met vriendinnen over gehad en die doen €50 samen dus die vinden €25 ook prima, het liefst geef ik ze gewoon een cadeau.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 11:07

watchthesky schreef:
Roodvos schreef:
De ongeschreven regel is dat je (minimaal) geeft wat je ongeveer gaat verteren tijdens het feest. Dus koffie/thee, gebak, drank(jes).

Dat vind ik echt nonsens. Ik ben daar omdat ze me uitgenodigd hebben... Niet om ze uit de kosten te helpen. Je wordt ook geacht om een dag vrij te nemen en wat fatsoenlijks aan te trekken, dat kost al genoeg.

Sorry maar als iemand het een moeite vind om iets fatsoenlijks aan te trekken en een dag vrij te nemen, dan blijf alsjeblieft weg.
Je doet dit toch voor vrienden/ familie waar je graag bent. Een leuk jurkje bij BonPrix of H&M kost geen godsvermogen en een dagje vrij is om iets te vieren dat is toch geen straf?

En bij een receptie is het vaak koffie met gebak, dan is €10,- of een leuk cadeautje toch geen moeite

Zo jammer dat mensen vaak alleen maar klagen terwijl je met fijne vrienden toch geen probleem zou moeten hebben over de grote van je cadeau

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 11:22

Wij proberen altijd een leuk cadeau te vinden. Laatst waren er vrienden van mijn vriend getrouwd. Dit waren de eerste van zijn vrienden groep. Dus hadden we een survivalpakket samengesteld voor na de eerste maanden. Met oa: een time out wekker, pokingstick, kaartjes voor in de slaapkamer, 100 redenen waarom ik van je hou kaartjes, een douche pakket voor haar, een game voor hem en een diner bon voor als ze er even doorheen zaten of geen zin hadden om te koken.

Het gaat vooral om het idee en als ik ooit ga trouwen verwacht ik geen hogen bedragen. Gewoon een lief klein kadotje of een klein bedrag. Helemaal prima toch? Iedereen moet geven wat hij of zij kan missen het gebaar is belangrijker dan het cadeau/bedrag. Geld is niet gelukkig makend maar een leuke dag met al je geliefden wel.

Dorien66

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 11:26

Gillbo schreef:
Zo jammer dat mensen vaak alleen maar klagen terwijl je met fijne vrienden toch geen probleem zou moeten hebben over de grote van je cadeau

Dat werkt dan toch twee kanten op? Fijne vrienden willen je erbij hebben, niet om je financiële bijdrage, maar omdat jij het bent.
Ik vind dat de waarde van het cadeau sterk afhangt van verschillende factoren. En ik bepaal dan ook per gelegenheid hoeveel ik uit wil geven.

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-17 11:38

Iris92 schreef:
Ik denk dat ieder dat voor zich moet weten. Je kan niet in iemands portemonnee kijken en dan erbij vind ik het gebaar belangrijker dan het bedrag.

Een wat vagere kennis geven wij wel minder dan familie en/of goede vrienden.

Op onze bruiloft was het heel verschillend wat we kregen van mensen en dat is oké. Ze hebben aan je gedacht en dat is fijn.

Volledig mee eens, dat staat boven alles.

Ik ben laatst zelf uitgenodigd voor een bruiloft, waarbij het verzoek kwam om geen cadeaus maar 'envelopjes' te geven. Toen ben ik na gaan denken wat ik een fatsoenlijk bedrag voor het bruidspaar in kwestie vind, maar daar kwam ik niet uit. Deze discussie helpt daar wel bij :D Gelukkig heb ik nog even de tijd om na te denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 11:59

Roodvos schreef:
De ongeschreven regel is dat je (minimaal) geeft wat je ongeveer gaat verteren tijdens het feest. Dus koffie/thee, gebak, drank(jes).


Ik vind dit altijd een rare gedachte. Het lijkt me dat je als bruidspaar je bruiloft zo organiseert dat het past bij je budget, en dat je daarvoor niet van je gasten afhankelijk bent. Je bent toch blij als mensen willen komen om je bijzondere dag bij te wonen, ongeacht de grootte van hun portemonnee?

Verder vind ik geld geven sowieso lastig altijd, als je een envelop met geld moet overhandigen (of er een kaart met naam bijdoet) lijkt het toch een beetje alsof je de waarde van je band met iemand in geld probeert uit te drukken :o Niet zo chique, net alsof je het prijsstickertje op een cadeautje laat zitten.
Bij de laatste bruiloft waar ik was stond trouwens een kist/brievenbus voor envelopjes, dat vond ik al een stuk netter. Kan iedereen geven wat hij/zij wil, en een kleinigheidje/bloemetje/kaartje overhandigen aan het bruidspaar bij de felicitatie.

Tink89
Berichten: 2936
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Bedrag cadeau bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 12:08

Wij hebben een giftbox op de bruiloft staan, zodat daar hun kaart en envelop in kunnen stoppen. We zien het niet zo zitten om de halve avond bezig te zijn met het in ontvangst nemen van cadeautjes, willen lekker dansen en kletsen en het gezellig hebben.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 13:50

Dorien66 schreef:
Gillbo schreef:
Zo jammer dat mensen vaak alleen maar klagen terwijl je met fijne vrienden toch geen probleem zou moeten hebben over de grote van je cadeau

Dat werkt dan toch twee kanten op? Fijne vrienden willen je erbij hebben, niet om je financiële bijdrage, maar omdat jij het bent.
Ik vind dat de waarde van het cadeau sterk afhangt van verschillende factoren. En ik bepaal dan ook per gelegenheid hoeveel ik uit wil geven.

Je krijgt toch een uitnodiging omdat ze je er bij willen hebben? Ik heb nog nooit een uitnodiging gehad waarbij een minimum aan kosten die je moet maken opstond

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Bedrag cadeau bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 13:55

Nogal afhankelijk van de situatie... een kennis/collega waar ik verder geen vriendschappelijke band mee heb €15/25. Een vriend(in), oom, tante, buurvrouw €25
Directe familie/beste vriend(in) €50