Geen Badminton Horse Trials voor Tim Lips en Bayro

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13895
Geregistreerd: 20-04-16

Geen Badminton Horse Trials voor Tim Lips en Bayro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-17 16:14

*Bokt.nl / Tim Lips
Eventing
Afbeelding
Tim Lips en Bayro. Foto door aniek1985


Ondanks maandenlang trainen heeft Tim Lips besloten dit jaar niet te starten op de Badminton Horse Trials. Deze beslissing heeft hij genomen na het bestuderen van het parcours. 'Vorige week werd de preview van de Badmintons Cross Country bekend. Deze heb ik uitvoerig bestudeert en ben ik eerlijk gezegd enorm gaan twijfelen of ik hier samen met Bayro wel aan mee wil doen. De manier waarop het dit jaar is gebouwd (met als thema "Back to the Future") is niet waar wij voor staan,' schrijft Lips op zijn website.


Ondanks dat Badminton een grote wedstrijd is, is het geen moeilijke beslissing geweest voor Lips: 'Enerzijds zou je denken dat het, na maandenlang doelgericht trainen en je complete wedstrijdschema er naar aangepast te hebben, het een moeilijke beslissing zou zijn geweest. Het niet kunnen deelnemen aan Badminton. Maar het was een makkelijke beslissing; ik denk aan m'n favoriete paard Bayro!!'

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Peelie

Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:34

Ik ben niet zo thuis in het crossen.

Maar hoe zijn de hindernissen dan gebouwd dat tim lips er vanaf ziet?

Moet nogal heftig zijn dan.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Celiien

Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Geen Badminton Horse Trials voor Tim Lips en Bayro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:38


A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:45

Celiien schreef:


Dank! Was ook wel erg nieuwsgierig geworden. Heftige hindernissen te zien..

Ik zelf heb wel wat gecrosst (B/L niveau) maar vind het eerlijk naar het paard dat hij zich terugtrekt. Bij twijfel niet doen zegt men. Vind het dapper want in de topsport heeft iedereen altijd wel z'n mening klaar.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

Silly1972

Berichten: 14770
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Geen Badminton Horse Trials voor Tim Lips en Bayro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:59

Als het thema back to te future is zal het inderdaad flink pittig zijn.
Eerlijke beslissing

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

Peelie

Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Geen Badminton Horse Trials voor Tim Lips en Bayro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 17:26

Pittige hindernissen idd... Maardaar staat badminton om bekend toch....

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Autumnn

Berichten: 8011
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Geen Badminton Horse Trials voor Tim Lips en Bayro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 17:34

Hindernis 14 is ook niet mis, je paard zal de sprong maar verkeerd inschatten....

Verstandige beslissing

Seventeen
Berichten: 1199
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 20:12

Lizzyy schreef:
Hindernis 14 is ook niet mis, je paard zal de sprong maar verkeerd inschatten....

Verstandige beslissing


En hindernis 14 is een typisch voorbeeld van geestelijk bedrog. Beeld de hindernis eens in zonder gat eronder?. Is die dan nog steeds zo dik? Dan is het een relatief simpele hindernis. Geloof mij, die paarden hebben dat gat eronder echt wel in de gaten en zouden er echt niet op kijken. Alleen de ruiter kijkt erop!

Ik vind het best meevallen, ja natuurlijk zijn het enorme hindernissen. Maar Badminton is wel 1 van de zwaarste wedstrijden van het jaar. Ik vind het jammer dat hij nu al de handdoek in de ring gooit.

Zijn paard dan wel fit genoeg? Misschien nog net niet fit genoeg voor deze wedstrijd zo vroeg in het jaar.

Autumnn

Berichten: 8011
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 20:28

Seventeen schreef:
Lizzyy schreef:
Hindernis 14 is ook niet mis, je paard zal de sprong maar verkeerd inschatten....

Verstandige beslissing


En hindernis 14 is een typisch voorbeeld van geestelijk bedrog. Beeld de hindernis eens in zonder gat eronder?. Is die dan nog steeds zo dik? Dan is het een relatief simpele hindernis. Geloof mij, die paarden hebben dat gat eronder echt wel in de gaten en zouden er echt niet op kijken. Alleen de ruiter kijkt erop!

Ik vind het best meevallen, ja natuurlijk zijn het enorme hindernissen. Maar Badminton is wel 1 van de zwaarste wedstrijden van het jaar. Ik vind het jammer dat hij nu al de handdoek in de ring gooit.

Zijn paard dan wel fit genoeg? Misschien nog net niet fit genoeg voor deze wedstrijd zo vroeg in het jaar.


Snap ik, heb je ook zeker gelijk in! Maar ook met normale hindernissen gebeurt het wel eens dat een paard het verkeerd inschat en tussen de balken beland. Als het met deze hindernis gebeurt ben je niet blij :\

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Geen Badminton Horse Trials voor Tim Lips en Bayro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 10:34

Ik vind hindernis 12 vooral een hele pittige.

Je kan denk ik maar in 1 lijn springen zonder in de sloot of hindernis te belanden.

Ties 3/6/2015 <3

iamsam
Berichten: 248
Geregistreerd: 10-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 13:54

Respekt.

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Geen Badminton Horse Trials voor Tim Lips en Bayro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 14:01

jammer maar terrecht.. sommige lijnen zijn wel echt heeeel moeilijk

Ché ( Hemmingway x Gervantus) ~ Dressuur M2+11 Springen 1.30+2 ~SGW L+2

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 14:06

Op 4 sterren niveau mogen er best hele moeilijke en technische dingen in zitten. Er zitten daarentegen ook weer voldoende recht toe rechtaan dingen in om weer een fijn ritme op te pakken en vertrouwen terug te krijgen. Ja het is dik en breed, maar dat mag op dat niveau. Paarden en ruiters zijn er als het goed is voldoende voor getraind. Of het verstandig is dat hij zich af meldt kan ik niet zeggen, hij kent zichzelf en zijn paard zelf het beste.


Mister T

Berichten: 802
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 09:16

SusanH schreef:
Op 4 sterren niveau mogen er best hele moeilijke en technische dingen in zitten. Er zitten daarentegen ook weer voldoende recht toe rechtaan dingen in om weer een fijn ritme op te pakken en vertrouwen terug te krijgen. Ja het is dik en breed, maar dat mag op dat niveau. Paarden en ruiters zijn er als het goed is voldoende voor getraind. Of het verstandig is dat hij zich af meldt kan ik niet zeggen, hij kent zichzelf en zijn paard zelf het beste.


+1

Utrick [ Springen B+1, SGW B ]
Mister T [Dressuur L2, Springen B, SGW B ]
Paarden zijn de kracht tot succes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lukasje, Vagabondo en 18 bezoekers