Bedrag vrijgezellenfeest

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Bedrag vrijgezellenfeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 18:00

Hallo bokkers,

Ik ben uitgenodigd voor het vrijgezellenfeest van een vriendin, georganiseerd door andere vriendinnen van me, hartstikke leuk! Het is een leuk (nouja voor haar dan, zelf zou ik de activiteiten nooit doen maar daar gaat het ook niet om ;) ) programma vanaf lunchtijd tot en met uitgaan. Het voorlopige bedrag komt nu op zo'n €85 p.p., exclusief de kosten voor het uitgaan, dat komt er nog bovenop. Ik ben daggast op de bruiloft, dus dat zal ook op zo'n €50 neerkomen. Ik wilde nog een nieuw jurkje kopen, maar dat laat ik nu maar zitten.

Ik ga mee, want het is een dierbare vriendin en ik vind het ook gewoon een speciale dag zo met z'n allen, maar pfoe het is een flink bedrag, helemaal omdat ik de enige student ben in de groep.

Vast heel naïef, maar ik was uitgegaan van zo'n max €60 p.p. inclusief alles -O- , maar blijkbaar zijn dergelijke bedragen heel normaal?

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Bedrag vrijgezellenfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:02

Goeiemorgen wat een bedrag! :wow: Ex uitgaan?

Toen wij een vrijgezellenfeestje organiseerden voor mijn schoonzus, kwam dat geloof ik neer op €35 per persoon. Heerlijk diner, gemake-upt, leuke fotoshoot... Maar goed, misschien denk ik te simpel. Vind €85 ex uitgaan wel behoorlijk aan de prijs, hoor.

djinnie

Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Bedrag vrijgezellenfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:04

Ik had geen vrijgezellenfeest, wilde ik niet, want toen wij trouwden was ik al 14 jaar geen vrijgezel meer, hahaha.

Manlief had een behoorlijk uitgebreid vrijgezellenfeest en daar waren ze meer dan 100 euro pp kwijt, geloof ik. Echt heftig!

Stephanie_86

Berichten: 1935
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:05

Jeetje hoor alleen maar die bizarre bedragen over vrijgezellen feesten

Ik vind jouw bedrag niet meer als reeel hoor

Thats_Me

Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:06

Het is ook veel geld. Heb je al aangegeven dat het eigenlijk boven je budget is en je eigenlijk maar max 60 euro te besteden hebt? Als je niks aangeeft kan er ook geen rekening mee worden gehouden.

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:07

Ik had vorig jaar een vrijgezellenfeest van een vriendin, eigenlijk meer kennis, dat was 75 euro excl. uitgaan. Ik vond het enorm veel geld, zeker omdat ik haar eigenlijk niet eens goed kende en het heel raar vond dat ik mocht komen. Uiteindelijk ben ik wel gegaan en ik vond het het geld meer dan waard, was enorm gezellig. Dit was overigens wel met alle drankjes etc. en het eten erbij, dat kost gewoon veel geld en als je dan ook nog iets leuks wilt doen wordt het een duur grapje.

_Lisanne

Berichten: 3719
Geregistreerd: 17-10-04
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:08

Ik heb zo'n 2 jaar terug een vrijgezellenfeest georganiseerd en vond het ook echt heel lastig om me aan een klein budget te houden. Een activiteit met eten/drinken/vervoer etc loopt gewoon al snel op. Wij hebben een moordspeldiner gedaan en volgens mij was iedereen totaal zo'n 85 euro kwijt.
Zelf ben ik daarna met een paar anderen, die niet op het vrijgezellenfeest zelf waren, nog met haar uitgeweest. De rest die mee gingen naar het vrijgezellenfeest hebben er voor gekozen om niet mee te gaan. Zelf was ik uiteindelijk zo'n 125 euro kwijt, maar dat we tijdens het uit gaan de drank vrij ruim hebben laten vloeien was natuurlijk eigen keus :') :D

Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 18:09

Thats_Me schreef:
Het is ook veel geld. Heb je al aangegeven dat het eigenlijk boven je budget is en je eigenlijk maar max 60 euro te besteden hebt? Als je niks aangeeft kan er ook geen rekening mee worden gehouden.

Ik wil sowieso graag de hele dag mee. Het is een hele fijne groep vriendinnen en ik wil graag deze hele dag meemaken dan een activiteit skippen en later spijt krijgen, dan bezuinig ik wel een tijdje op iets anders. Het is meer dat ik een dergelijk bedrag niet aan zag komen, daarom heb ik het ook van tevoren niet geïnformeerd naar de prijs. Ik verwachtte meer een bedrag van zo rond de €60, dat vond ik (hoe naïef :D ) al heel wat.

Edit; ik vind het wel een beetje jammer en ook raar dat ze niet van tevoren even hebben geïnventariseerd hoeveel iedereen er ongeveer aan uit wil geven.
Laatst bijgewerkt door Sunrise_ op 19-04-17 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:10

Ik vind die bedragen echt een reden om niet mee te gaan om eerlijk te zijn.
Je betaalt je scheel en dan heb je nog niets. Mag je daarna je uitgaan ook nog betalen.
Ik snap niet dat een middagje/ avondje plezier zo verschrikkelijk duur moet zijn om eerlijk te zijn.

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:10

Poeh....dat is een hoog bedrag. Ik mag aannemen dat het programma dat ook weergeeft? Want als er simpele zaken zeg maar op staan dan kan je je achter je oren krabben of dat het geld wel waard is. Je geeft aan wel gewoon te willen gaan maar moet dat echt ten koste gaan van die jurk die je nog wilde kopen? Tegenwoordig zijn er best leuke te vinden voor weinig geld wellicht?

Firefly4

Berichten: 1164
Geregistreerd: 28-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:11

Ik binnenkort ook een vrijgezellenfeestje en ze vragen daar 100euro pp incl het eten dan... maar schrok daar ook behoorlijk van...
dus net als jij met die 85... hoe komen ze erop??

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:11

Het is zo jammer dat mensen er zo weinig bij stil staan dat anderen misschien minder te besteden hebben -O-
Een collega van mij gaat met het vrijgezellenfeestje vliegen naar een onbekende bestemming, die moest van te voren al 200 euro over maken en dat was dan pas het begin 8)7
Onbegrijpelijk vind ik dat (en mijn collega ook)
Dat is het lastige van vrijgezellenfeestjes, niet iedereen kent elkaar goed dus het bespreekbaar maken is ook lastig.
Maar om op je vraag terug te komen... het kan nog veel duurder -O-

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Bedrag vrijgezellenfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:13

Wauw. Dan zou ik al per definitie niet mee gaan. Hoe dichtbij je ook zou staan....€200,- is echt heel veel en als je niet eens weet waar het gaat eindigen....

robbie88

Berichten: 2086
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:13

ik vind het ook best veel geld, niet schokkend, maar vaak kan je voor minder geld ook een super leuke dag hebben, Vind dat je ook rekening moet houden met ieders budget. Vriendin van mij gaat binnenkort trouwen, en die krijgt een vrijgezellenfeest, super feestje maar wel budget:P

Zag de app van de mannen kant ook langs komen, daar gaat het vel te idioot, weekendjes enz.. nou niet te betalen

ReadTheRulez
Berichten: 1429
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:14

Het is idd best wel een bedrag, maar mijn ervaring was dat het het ook waard was.

Wat wij wel hebben gedaan om de kosten te drukken was lunchen in een mooi prieeltje in het bos, waarbij iedereen een afgesproken maaltijd meenam .

In dit geval had ik juist het minst moeite met het bedrag

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:14

Ik heb nog niet zo lang geleden ook ongeveer 90 euro betaald voor een vrijgezellenfeest. Ja ik vond het echt een hoop geld, maar je doet het wel voor elkaar en het was ook echt gezellig. Laatst had ik mijn vrijgezellenfeest dus kreeg ik het als het ware ook weer terug. 1 vriendin kon niet waar ik wel op het feest was geweest maar zij neemt me nog apart mee <3 het is wel een lastig iets ik denk dat je met 50pp ook wel echt een gezellige dag kunt maken en inderdaad kleding, cadeau op de dag zelf het telt allemaal wel op maar in principe is het maar 1 x voor die persoon. Wij hebben ook geen dresscode dus dan kunnen mensen eventueel kunnen wat ze nog hebben qua kleding.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 19-04-17 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:16

Voor het vrijgezellenfeest van mijn zus moesten we over de 100 betalen blijkbaar, ik heb maar 75 betaalt en een andere vriendin ook omdat wij dat geld gewoon niet hadden en bepaalde mensen hun zin moesten hebben. Dus de andere hebben meer betaald. Achteraf hoorde ik dat ze man van mijn zus om geld hadden gevraagd om bij te leggen. Echt te belachelijk voor woorden, ik heb nog ruzie met die dames gehad vanwege de activiteit, eerst wilde ze alleen uiteten etc.

Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 18:16

friendly schreef:
Poeh....dat is een hoog bedrag. Ik mag aannemen dat het programma dat ook weergeeft? Want als er simpele zaken zeg maar op staan dan kan je je achter je oren krabben of dat het geld wel waard is. Je geeft aan wel gewoon te willen gaan maar moet dat echt ten koste gaan van die jurk die je nog wilde kopen? Tegenwoordig zijn er best leuke te vinden voor weinig geld wellicht?

Nouja ik zou zelf het geld er nooit voor over hebben, maar als zij het maar leuk vindt. 2,5u lang een oude auto huren en met eigen spullen picknicken. Daarna gourmetten met z'n allen, en 's avonds wat opdrachtjes in de stad voor de bruid en uitgaan. Wat er dus nog bij op komt.

Misschien klink ik nu erg negatief, ik heb er echt wel zin in, maar moet het nog even verwerken geloof ik :') .

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:18

Jeetje wat een bedragen. Als iemand mij dat zou vragen zou ik serieus twijfelen om mee te gaan hoor, als arme student is dat een derde van mn bijbaantjes maandloon :')

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Bedrag vrijgezellenfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:21

Heel eerlijk vind ik het het niet waard dat programma. €85,- p.p. Even serieus, eten jullie dan kaviaar? :wow:

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:22

Sunrise_ schreef:
friendly schreef:
Poeh....dat is een hoog bedrag. Ik mag aannemen dat het programma dat ook weergeeft? Want als er simpele zaken zeg maar op staan dan kan je je achter je oren krabben of dat het geld wel waard is. Je geeft aan wel gewoon te willen gaan maar moet dat echt ten koste gaan van die jurk die je nog wilde kopen? Tegenwoordig zijn er best leuke te vinden voor weinig geld wellicht?

Nouja ik zou zelf het geld er nooit voor over hebben, maar als zij het maar leuk vindt. 2,5u lang een oude auto huren en met eigen spullen picknicken. Daarna gourmetten met z'n allen, en 's avonds wat opdrachtjes in de stad voor de bruid en uitgaan. Wat er dus nog bij op komt.

Misschien klink ik nu erg negatief, ik heb er echt wel zin in, maar moet het nog even verwerken geloof ik :') .



Nou als dit het programma is vind ik wel heel veel geld :wow:

Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:22

Pfoeh ik zou dat ook niet zomaar hebben :=

En voor wat jullie gaan doen zou ik het ook niet over hebben.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Bedrag vrijgezellenfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:25

opdrachtjes in de stad zijn gratis, picknicken ook wat jullie nemen je eigen spullen mee. Gourmetten ergens thuis of in een restaurant? All in steengrillen of gourmet oid in een restaurant zit op 25 pp ofzo.
Dan kost die auto dus 60 pp voor 2 uurtjes?! Dat kan haast niet kloppen....

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:25

Ik vind het wel een normaal bedrag, ga meestal uit van max €150, maar ik werk fulltime dus dan is het anders. Heb al een aantal keer dergelijke bedragen voor vriendinnen neergeteld, dus toen ik afgelopen jaar aan de buurt was heb ik ook lekker genoten van wat er voor mij was georganiseerd. Degene met een kleiner budget doen nog wel eens een deel van de dag mee ipv begin tot eind, misschien een oplossing? Dat je niet mee gaat stappen of pas aansluit bij het eten?

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:26

Sunrise_ schreef:
Nouja ik zou zelf het geld er nooit voor over hebben, maar als zij het maar leuk vindt. 2,5u lang een oude auto huren en met eigen spullen picknicken. Daarna gourmetten met z'n allen, en 's avonds wat opdrachtjes in de stad voor de bruid en uitgaan. Wat er dus nog bij op komt.

Misschien klink ik nu erg negatief, ik heb er echt wel zin in, maar moet het nog even verwerken geloof ik :') .

Een oude auto huren is duur, denk ik? Want picknicken is dat namelijk niet. Tenzij je een traiteur voor het eten laat zorgen. ;)
Maar zelf luxe sandwiches maken, wat goede salades kost natuurlijk weinig.
Gourmetten: in een restaurant of bij iemand thuis? Thuis gourmetten hoeft zeker niet duur te zijn als je van verschillende soorten vlees een kilo koopt en dat zelf in stukjes snijdt en marineert. En net zo lekker dan al die veel te dure paketten. Sausjes maken, salade, wat groenten en brood en klaar.

De opdrachten in de stad zijm, neem ik aan, gratis. Dat is zoiets wat eerder tijd en moeite dan geld kost. :)

Echt, ik vind het bedrag dus buitensporig. :)