Ons debuut in de M! Zo trots!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PerleB
Berichten: 340
Geregistreerd: 15-05-16

Ons debuut in de M! Zo trots!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-17 13:01

Hallo bokkers!

Vorige zomer had ik een erg goed wedstrijdseizoen. We reden veel wedstrijden mee met erg goede resultaten. We wonnen de VOR beker van 2016 in niveau 2, we werden 3de in de finale van de Youngstercup en als kers op de taart werden we weer 3de op Jumping Mechelen! *\%/*
Na dit druk seizoen laste ik een pauze in van 3 maanden. Ik had die periode ook examens, dus dat kwam goed uit. Maar in die periode begonnen we ook al een mondjesmaat te trainen voor een niveau hoger met als doel in de zomer ons debuut te kunnen maken in het M niveau.
Zo gezegd, zo gedaan en afgelopen weekend had ik opnieuw wedstrijd.
Al een paar dagen voor de wedstrijd kreeg ik al vlinders in mijn buik, ik vond het spannen, weer op wedstrijd gaan na zo lang. Tegelijkertijd was ik toch ook wel trots! Eindelijk kon ik de M binnenrijden, een klein droompje dat uitkwam.

Normaal heb ik zelf erg veel wedstrijdspanning, met inrijden gaat het altijd goed maar van zodra ik de ring binnenmoet bouw ikzelf heel veel spanning op. Gelukkig is Billy er altijd voor mij en blijft hij heel flink doorlopen.
Bij het inrijden vond ik mezelf al erg rustig en ik kon zelf goed eraan rijden en nadenken. Dus tot zover was ik best wel al tevreden over mezelf. Billy deed erg zijn best en stond er ook goed aan.
Dan was het moment daar en mochten we de ring in! Gelukkig had ik nog een paar minuten de tijd in de ring om mezelf voor te bereiden.

De jury luidde het belletje en daar gingen we!
Ondanks we beide nog groentjes zijn in de M, had ik wel echt een goed gevoel in de proef. Na de proef was ik tevreden maar wel realistisch. Er waren oefeningen die beter konden/moesten maar africhting, souplesse en impuls in de oefeningen vraagt nu eenmaal wat tijd.
Ik wist dus heel goed dat onze proef nog verre van perfect was. Achteraf bleek dat we de proef hadden gewonnen met 71%! *\o/* *\o/*
Dit had ik echt nooit kunnen hopen of dromen.. Ik ben Billy echt heel dankbaar dat hij altijd het beste van zichzelf geeft! Hij doet echt mijn dromen uitkomen!

1. Billy helemaal klaar voor de grote dag, baasje een beetje zenuwachtig. :roll:
Afbeelding


2. Losrijden, galop. Hij voelde goed aan. Lekker voorwaarts en de rem werkte goed.
Afbeelding


3. Losrijden, draf. Opzicht wel fijn beeld, al kan hij net iets meer opgericht.
Afbeelding

4. In de proef, appuyement naar links. Deze oefening vind hij nog heel moeilijk. Billy is niet zo soepel van zichzelf waardoor hij in deze oefening nog wat impuls verliest. Mijn houding is niet echt hoe die moet zijn O:) We werken eraan!
Afbeelding


5. in de proef, galop. Ik ben heel erg blij met dit beeld omdat ik elke dag hiernaar streef. Billy is horizontaal gebouwd en het is dus moeilijker om het goed opgericht te krijgen. Dit beeld klopt echt voor mij.
Afbeelding


6. in de proef, laatste middellijn volgens mij. Vind ik een heel fijn beeld.
Afbeelding

7. En dan, eindelijk weer thuis na een spannende dag. Heel trots met mijn overwinning in ons debuut! Ik kijk een beetje boos omdat mijn vriend perse nog een paar foto's wou maken. Ik daar in tegen wou Billy nog even op de paddock gaan zetten met zijn vriendje zodat ze nog konden buiten spelen. :))
Afbeelding

Dit was het dan, hopelijk vinden jullie de foto's even mooi als ik!
Ik heb er echt van genoten & ik hoop dat er nog meer van deze leuke wedstrijden aan komen.

Veel liefs,
PerleB


xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 13:06

Je bent super goed bezig Sara!! *\o/*
Gefeliciteerd :D

Oh ik zie nu pas dat je op HAW post :') Dan als tip: tippen naar binnen :Y)
Laatst bijgewerkt door xAnthea op 14-04-17 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

♡ Ferdo ♡ Siyah ♡ Lino ♡

loez

Berichten: 11062
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Ons debuut in de M! Zo trots!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 13:08

Ziet er netjes uit hoor! Gefeliciteerd! Billy is een leuk paard! En jullie zijn een mooi team samen :)

Oohja, HAW: Probeer iets meer op je bips te zitten in galop :)

[o]

stitchlover

Berichten: 2600
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 06:47

Ziet er vriendelijk uit! Gefeliciteerd met het resulaat!

Als tips wil ik je zitten op je achterste in galop meegeven en je houding in het appuyement. Door je houding nu daarin blokkeer je onbewust de gevraagde beweging.Maak je binnenbeen lang en buitenbeen naar achter. Zorg voor lengtebuiging om het binnenbeen en geef met het buitendeen de richting aan. Draai je torso en handen mee met de beweging en ga er niet tegenin zitten.

Succes!

Ushi Rust zacht 01-12-2011
Stitch Professioneel grasmaaier
Busted B+13 / L1+14/ L2+12/ M1+20/ M2+10/ Z1+18/ Z2+15/ ZZ-L+13/ ZZ-Z+11/ PSG+5/ InterI+3
Murphy Basis

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Ons debuut in de M! Zo trots!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 18:07

Ziet er fijn uit, wat een kanon van een paard zeg, hoe groot is 'ie? Enige tip die ik je zou willen meegeven is om op je kont te gaan zitten, je lijkt een beetje op je beugels te willen gaan staan, waardoor je tenen ook wat naar buiten gaan staan.
Maak gauw weer een topic aan, jullie zijn een leuke combi om naar te kijken!

Elk bad heeft er eendje.

Amy_92

Berichten: 122
Geregistreerd: 02-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:12

Hij mag nog veel meer oprichten en verzamelen, met name in draf lijkt mij. Dan is het appuyeren ook makkelijker voor hem, en je werkt hem idd tegen zo


karijn

Berichten: 5393
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Ons debuut in de M! Zo trots!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:36

Mooi debuut! Leuk paard.
De logica tussen het horizontaal gebouwd zijn en de oprichting ontgaat me een beetje. Ik snap wel wat je bedoelt maar meer oprichting krijg je als hij zijn achterhand er meer onder zet en meer vanuit de schouder omhoog beweegt. Dat hij vanaf de schoft een horizontale nekhouding heeft, is niet erg. Zolang hij mooi rond blijft van voren, is het goed.

Janique29

Berichten: 32
Geregistreerd: 03-06-12

Re: Ons debuut in de M! Zo trots!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:48

Goed gedaan hoor! Mooi resultaat gehaald en wat zijn jullie een leuke combinatie! Als voornaamste tip heb ik dat je iets meer mag gaan zitten in je zadel en de hals wat ronder te maken. Op sommige foto's mist hij net het laatste knikje waarmee zijn hals één grote boog is.

PerleB
Berichten: 340
Geregistreerd: 15-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-17 21:40

Amy_92 schreef:
Hij mag nog veel meer oprichten en verzamelen, met name in draf lijkt mij. Dan is het appuyeren ook makkelijker voor hem, en je werkt hem idd tegen zo



Met oprichten en verzamelen zijn we bezig. Maar dat vraagt nu eenmaal wat tijd en opbouw. Voor hem en voor mij is dat niet zo makkelijk en al helemaal niet tijdens een wedstrijd.

Vroeger liep hij echt als duikboot, dus ben heel tevreden met de vooruitgang die we al gemaakt hebben.

Gin_93
Berichten: 112
Geregistreerd: 25-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 09:32

Ziet er goed uit!! En wat een knapperd!!!

Oblicaja

Berichten: 72
Geregistreerd: 07-05-15
Woonplaats: Zweden

Re: Ons debuut in de M! Zo trots!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 14:56

Super! Mooi stelletje vormen jullie ook!

Agnes98
Berichten: 53
Geregistreerd: 05-11-10

Re: Ons debuut in de M! Zo trots!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 18:27

Ziet er netjes uit! :)

ElsbethG
Berichten: 55
Geregistreerd: 21-10-16

Re: Ons debuut in de M! Zo trots!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 10:13

ziet er goed uit... zelf gemakkelijker blijven zitten in je appuyementen dan zal je zien dat het rijden ook gemakkelijker word in deze oefening

Hayase
Berichten: 98
Geregistreerd: 26-12-11

Re: Ons debuut in de M! Zo trots!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 18:35

Wat een knappe combi zijn jullie! Ziet er goed uit!

joycer222
Berichten: 19
Geregistreerd: 15-08-15

Re: Ons debuut in de M! Zo trots!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:20

Ziet er netjes uit

Charlotte446

Berichten: 638
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Re: Ons debuut in de M! Zo trots!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:35

Gefeliciteerd met je punten, jullie zijn een leuke combinatie :)

Chevaloe

Berichten: 73
Geregistreerd: 26-12-16

Re: Ons debuut in de M! Zo trots!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 07:46

Heel gaaf! Goed gedaan! +:)+

Tribunals

Berichten: 2681
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Ons debuut in de M! Zo trots!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 22:19

Wat een knapperd! Zou je zadel wel ff een stuk naar achteren leggen :)

Sjofel

Berichten: 309
Geregistreerd: 15-10-16

Re: Ons debuut in de M! Zo trots!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 22:37

Wat een gaaf paard. Zo van de foto's af lijkt het alsof er nog wat spanning zit in je eigen schouders/handen.

Secrets
Berichten: 34
Geregistreerd: 16-05-17

Re: Ons debuut in de M! Zo trots!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 22:45

Leuke combi! Zoals al eerder is gezegd, probeer om meer te zitten. Het lijkt op sommige foto's alsof je echt in je beugels probeert te staan.

esmeeenw

Berichten: 56
Geregistreerd: 10-10-15

Re: Ons debuut in de M! Zo trots!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 11:39

Wauw zo mooi!
Ik ben wel stiekem een beetje jaloers

Je ziet idd nog een beetje spanning in je armen, je mag je schouders wat meer ontspannen.
Maar jullie zijn zo goede combo!
Ook echt zulke gave foto's!

pientjuhlove

Berichten: 83
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 21:21

Ziet er goed uit!!

Het is ook belangrijk om niet te serieus te kijken tijdens je proef. Probeer tijdens de proef te genieten en een kleine glimlach maakt het beeld nog leuker om naar te kijken ;-)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers