Nakomelingen van merrie vinden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Nakomelingen van merrie vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 12:14

Hallo bokkers,

Inmiddels 11 jaar geleden kocht ik m'n eerste pony. Zat toen geen papieren of paspoort bij.

Via via later achter haar vader en moeder gekomen. Vader was Marnix, een 3/4 Arabier en 1/4 haflinger.
Moeder was een volle Welsh.

Later er ook achter gekomen dat mijn pony meerdere nakomelingen heeft.

Deze zou ik graag willen vinden, alleen weet ik de namen niet.

Hoe zou ik hier achter kunnen komen? Mijn pony staat dus nergens ingeschreven, in geen enkel stamboek voor zover ik weet.
Ik weet vrij weinig van al het papierwerk rond paarden, maar er zat dus niks bij. Ik heb haar laten chippen en een paspoort er bij aangevraagd.

Waar zou ik kunnen zoeken?


NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 12:24

Dat lijkt mij lastig worden. Als de nakomelingen nergens geregistreerd zijn dan is het lastig zoeken.

Je zou het bij de KNHS kunnen proberen. Maar dan moeten ze niet hele algemene namen hebben die veel voorkomen.

Edit: weet je nog ij welke instanties je de paspoorten hebt aangevraagd?

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 12:28

Zonder namen wordt het heel ingewikkeld..
Ik heb de zoon van mijn merrie gevonden door de startlijsten door te zoeken in Belgie (het enige wat ik wist was zijn naam en dat hij aan een endurance ruiter in Belgie verkocht was, omdat hij naar het buitenland was kon het AVS me niet verder helpen). Zo achter de naam van de eigenaar kunnen komen en met wat speurwerk ook aan zijn e-mailadres ;)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers