Puppyvoer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Puppyvoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-17 10:04

Hallo!

Dit is Sam en ze komt binnenkort bij mijn ouders en mij wonen! Ze is een Friese Stabij teefje van nu zo'n 8 weken en we zijn helemaal verliefd *\o/*

Afbeelding

Nu zijn mijn ouders en ik een beetje aan het kijken naar het voer voor Sam, maar schrikken een beetje van de prijzen van graanvrij voer met een hoger vleesgehalte zoals Taste of the wild, Wolf of the wilderness en Orijen..

Heb al een beetje rondgezocht op google en hier op bokt maar ik kan nog niet echt een antwoord vinden op mijn vraag.

Is er kwalitatief goed hondenvoer te koop voor 40 euro de 15/20/30kg ipv 70/80 euro voor 15kg of minder? Wij zouden graag wel gewoon brokken voeren of compleet voer. Ik krijg mijn ouders niet overgehaald voor barf of versvlees dus die vlieger gaat niet op, dat zou ikzelf het liefst voeren.

De honden van mijn ouders hebben altijd op Kenner Lam&Rijst gestaan, en het liefst doen ze dat nu weer maar ze zijn wel bereid om meer uit te geven voor een kwalitatief beter voer. De grens ligt voor hun op 45 euro. Ik zoek zelf ook wel wat op internet maar weet van hondenvoeding gewoon te weinig af, eerlijk gezegt, dus ik hoop hier mensen tegen te komen die misschien een idee hebben voor kwalitatief goed honden/puppyvoer.

De pup krijgt nu Kenner puppyvoeding en Brinta bij de fokker.

Akshay
Berichten: 2066
Geregistreerd: 05-03-12

Re: Puppyvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:13

Mijn Dwergschnauzer heb ik bijna een jaar op applaws hondenvoer gehad. Hij zag er op zich prima uit, maar ik was niet heel tevreden over zijn ontlasting... véél en niet solide.
Nu voer ik wolf of wilderness, dit vind ik mooi voer. Exacte €/kg weet ik niet, ik bestel bij zooplus. Maar in mijn beleving was dit niet heel duur voer? :)

Dooortje
Berichten: 3366
Geregistreerd: 14-12-05

Re: Puppyvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:22

En over gaan op vers vlees? :)

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-17 10:25

Applaws had ik ook gezien. Dat vonden mijn ouders duur voer voor 70 euro de 15kg. Dus dan moet ik verder zoeken. Ze weten wel dat je van dit voer minder geeft en er dan langer mee doet maar het gaat ze om het kostenplaatje haha :) Bedankt voor je reactie trouwens!

Kleine edit: WoW zit op 4,17/kg :) 50 euro voor 12 kg. Ik kan het ze voorleggen, gaat op het lijstje.

@Jannickee: zoals in de OP staat kan ik mijn ouders daar niet mee overhalen. Dat zou ik zelf graag het liefst geven, maar mijn ouders zien dat gewoon niet zitten.
Laatst bijgewerkt door Minimus op 16-04-17 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Dooortje
Berichten: 3366
Geregistreerd: 14-12-05

Re: Puppyvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:26

Och het is nog vroeg voor de zondagmorgen haha, helemaal overheen gelezen. :+

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:27

Misschien Prins graanvrij?
Of Dog Lovers Gold Passion (is graanvrij).

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Puppyvoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-17 10:29

Die merken ken ik niet! Ik ga even zoeken. Bedankt voor de tips, gaan op het lijstje!

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:36

Wij voeren dog lovers gold. Dat is €39,25 voor 13 kilo volgensmij. De eerste paar weken voerden we hills (m'n ouders geloofde de hills-verkopende-dierenarts, het zou fantastisch voer zijn) maar onze pup deed het er niet goed op. Zijn ontlasting was slecht en hij had veel troep uit z'n oogjes. Toen zijn we op DLG over gegaan en dat bevalt een stuk beter.

Heel veel plezier met Sam!

Edit: wij geven trouwens de Ocean fish & sweet potato. Daarvan is de prijs €54 voor 13 kilo. Hier zit zoete aanprdappel, en verschillende vissoorten.
Laatst bijgewerkt door Pindakaa7 op 16-04-17 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:36

Lees goed de ingrediëntenlijst. Sommige 'vers vlees' brokken lijken lager in prijs en dat heeft te maken met o.a aardappel en varianten rijst die toegevoegd zijn. Er zijn ook brokken die een lager percentage vlees hebben dan ze op de voorkant doen beweren.

Als Orijen bijv wat te prijzig is, kijk dan eens naar Acana. Zelfde fabriek, iets lager percentage vlees, hoger percentage groente/fruit.
Carnilove kan je ook nog eens bekijken.

Ik heb met vele bovenstaande merken de addertjes onder het gras gevonden :')
Mijn eigen honden krijgen vers vlees maar ik krijg veel mensen over de vloer met verschillende 'vers vlees' brokken .. en puntje bij paaltje de ingrediëntenlijst valt het reuze tegen.

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:41

Ik voer zelf inderdaad Acana aan de honden, dat vind ik één van de beste brokken.

Het klopt dat bij sommige graanvrij voer, er een ander goedkoop vulmiddel wordt gebruikt, zoals aardappel.
Dit is bij Prins het geval, niet dat het slecht is maar het levert niet echt iets op.
Het is volgens mij wel een redelijke voeding en betere kwaliteit dan de supermarktbrokken.

Lukasje
Berichten: 11256
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:45

Proficiat met je leuke pup!

De prijs van het voer wordt mee bepaald door de ingredienten die erin zitten. Graan en rijst zijn nu eenmaal goedkoper dan vlees. Je mag je ook niet blind staren op enkel de prijs, bekijk ook even de aanbevolen hoeveelheid (ik geef nooit het maximum). Vaak moet je van kwalitatief beter voer minder geven waardoor het prijsverschil kleiner wordt.

Ik geef momenteel aan mijn katten en honden, waaronder een pup, Acana.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:49

Wij zijn erg spreken over Farm Food. Die hebben de keuze tussen vers vlees en een goede brok.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:50

Ik koop graag voer dat als ' vulmiddel' zoete aardappelen heeft. Laag in kcal en toch de nodige stoffen. Verder eiwitten op max 25% en vet geef ik het liefste richting de 25% meeste brok heeft het vet op 19% zitten, dus dan krijgen ze van mij extra vet over de brokken. Zelf geef ik een Duits merk met de smaak vis. Zit geen afval vlees in en prijs is redelijk oke. Maar alleen in Duitsland te koop en graanvrij.

Van goedkope brokken zal je meer moeten voeren. Met 12 kg doe ik hier 3 weken... 2 honden van in de 30 kg en een hond van 7 kg. Alledrie bewegen ze ontzettend veel, dus geef iets meer dan de richtlijnen.

Suusie22

Berichten: 6297
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:50

Franks Pro gold, of planetpet :)

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:50

Wij voeren naturis, zij hebben een aantal glutenvrije brokken en een aantal graan-en glutenvrije brokken. Wij combineren de gewone(pers)brok met 1 of 2 keer per week vers vlees. Wij voeren dit aan onze mechelaar van bijna 9 maanden, eerst de persbrok puppy, nu de persbrok high energy vis. Pup staat perfect in zijn vel en vacht!
Prijs zit rond de 40€ per 15kg.

Anoniem

Re: Puppyvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:52


scrabbel

Berichten: 947
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:52

Zelf voer ik optimanova via zooplus. Zeer hoog in vlees, geen granen en nog een beetje betaalbaar. Ik bestel per 2 zakken en krijg zovaak mailtjes met kortingscodes dat ik daar altijd even op wacht. *\o/*

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:53

Hoe is Kenner bevallen bij jullie eerdere honden? Als dat goed ging en de pup doet het er ook goed op, waarom veranderen?

Pup hier kreeg bij de fokker Hills. Altijd brijachtige ontlasting. Nu overgegaan op Royal Canin, zoals al onze eerdere honden, en pup doet het er prima op.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:54

CPRO vleesbrok? €56 per 18kg

_Juudith

Berichten: 4031
Geregistreerd: 13-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:56


Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:57

Minimus schreef:
@Jannickee: zoals in de OP staat kan ik mijn ouders daar niet mee overhalen. Dat zou ik zelf graag het liefst geven, maar mijn ouders zien dat gewoon niet zitten.

En daar zou ik me geen zorgen over maken TS, er is geen meerwaarde in het geven van vlees tov brok.

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 11:01

Kuggur schreef:
Minimus schreef:
@Jannickee: zoals in de OP staat kan ik mijn ouders daar niet mee overhalen. Dat zou ik zelf graag het liefst geven, maar mijn ouders zien dat gewoon niet zitten.

En daar zou ik me geen zorgen over maken TS, er is geen meerwaarde in het geven van vlees tov brok.


Minder drollen opruimen bij vers vlees :D, toch wel een voordeel...

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Puppyvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 11:19

Ja, vreemde fixatie is dat. Ik merk dat mijn honden zelf juist veel extra ballast eten, hooi gras etc. Ik denk dat het helemaal niet zo goed is voor honden zo weinig ontlasting te hebben.
Maar goed, we driften off topic.

annepaardoes

Berichten: 7157
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 11:24

Kuggur schreef:
Ja, vreemde fixatie is dat. Ik merk dat mijn honden zelf juist veel extra ballast eten, hooi gras etc. Ik denk dat het helemaal niet zo goed is voor honden zo weinig ontlasting te hebben.
Maar goed, we driften off topic.


Hier dezelfde gedachte. Op een dieet van wit brood poep ik ook weinig...

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Puppyvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 11:33

Lief pupje! Al eens gekeken naar Nutro natural choice? Is een brok met een hoog vleesgehalte, betaalbaar en zonder conserveringsmiddelen enz. Ook een heel smakkelijke brok voor honden.