nakomelingen Shamrock Mister Oliver!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
CaroBaexJarig

Berichten: 205
Geregistreerd: 31-08-15
Woonplaats: olst

nakomelingen Shamrock Mister Oliver!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-17 21:46

ik heb een welsh merrie van 15 jaar oud en haar vader is Shamrock Mister Oliver
en ik vroeg me af of er half zussen of broers van mijn pony rond lopen en hoe ze eruit zien!

mijn welsh zie er zo uit:

Afbeelding

Afbeelding


ik vraag dan maar meteen zijn er mensen die zijn karater weten?
en hoe hij beweegt? dit omdat ik de hengst zelf nog nooit in het echt heb gezien en alleen achter mijn computer ..

alvast bedankt! :)

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=151&t=2095745
~carolien (Shamrock Mr Oliver x Woldbergs Bart) ~
- 24-06-2002 ~ 06-01-2024 -


CaroBaexJarig

Berichten: 205
Geregistreerd: 31-08-15
Woonplaats: olst

Re: nakomelingen Shamrock Mister Oliver!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-17 16:29

ik heb dit nogal laat gepost dus ik up hem even... want ben heel benieuwd!

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=151&t=2095745
~carolien (Shamrock Mr Oliver x Woldbergs Bart) ~
- 24-06-2002 ~ 06-01-2024 -

keresa
Berichten: 2011
Geregistreerd: 29-11-04

Re: nakomelingen Shamrock Mister Oliver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 16:39

Je kan hem ook niet meer in het echt zien hij is overleden

Keresa en pleunie en Lynn voor altijd in mijn hart
Mis jullie

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:19

Waaauw, wat een leuk topic!

Ik heb een kleinzoon van Shamrock Mr. Oliver staan, een vosruintje van 14 jaar oud.

Afstamming is Den Bramel's Bucco x Shamrock Mr. Oliver (moeder is Wildzang's Ruth v. Shamrock Mr. Oliver).

Misschien leuk om te weten, de pony heeft heel lang op internationaal niveau gelopen voorop in het vierspan, hij heeft in 2013 zelfs op het Wereldkampioenschap een bronzen medaille behaald in de marathon :)
Over zijn karakter kan ik heel veel zeggen: In de eerste plaats is Magic heel druk. Stress, spanning, springen en stuiteren. Maar daarnaast is hij ook een held op sokken, een heel lieve pony in de omgang, zo ééntje waar je een peuter zonder begeleiding zou durven bij laten, die nooit of nooit zal trappen of bijten, die zelfs geen voet zal verzetten als je het niet vraagt. En hij is ook een pony die altijd en overal voor je wil werken, hij zal liever dood vallen dan je in de steek laten. Een leeuw in de marathon.
Qua exterieur is hij niet zo voordelig gebouwd, wat steil in de schouder en vooral lang/week in de rug. Niet echt ideaal om verzameld te lopen en vanuit het achterbeen te werken.
In zijn bewegingen is Magic echter heel erg flitsend, met enorm veel wow-factor, één van de sjiekste pony's die ik ooit al heb zien lopen.

Ik heb Magic overgenomen omdat hij volledig blokkeerde en daardoor niet meer geschikt was voor de sport. Er is ooit eens wat heel erg fout gegaan, waardoor hij vast is komen te zitten in een marathonhindernis en zijn hele tong kapot heeft getrokken. Daardoor is hij volledig zijn vertrouwen in het mennen, in zichzelf, en ook een beetje in de mens, verloren. Hij verdraagt geen zweephulpen en luide of harde stemhulpen, wordt heel erg onzeker als je moeilijke(r) oefeningen van hem vraagt en lijkt altijd een beetje angstig/wantrouwig.
Ondertussen ben ik al anderhalf jaar aan het proberen om hem terug zijn rust te leren vinden. Het heeft er lang naar uitgezien dat het zou lukken, omdat we echt grote sprongen vooruit maakten. Maar de laatste paar maanden lijken we vast te zitten, begin ik te vrezen dat we aan onze limiet zijn. En helaas kunnen we nog lang niet spreken van rust en ontspanning. Daarom heb ik nu beslist om het mennen even te laten voor wat het is, en wat aan zijn rust en balans te gaan werken onder het zadel. Daar zijn we nog maar heel kort mee bezig, ik geloof dat ik er nog maar 8 keer heb op gezeten, maar hij pakt het rijden wel goed op en zal nooit bokken of springen.

Ik ben heel erg benieuwd naar het karakter en de bewegingen van jouw pony trouwens, wil graag eens zien of er wat in de genen zit :o

Wat foto's van Magic: :D

Portretfoto:
Afbeelding

Portretfoto:
Afbeelding

Portretfoto:
Afbeelding

Standfoto:
Afbeelding

Standfoto:
Afbeelding

Magic in rij-outfit (hij ziet er super enthousiast uit ;) ):
Afbeelding

Hij ziet er ook altijd zo enthousiast uit :D
Afbeelding

Mennen:
Afbeelding

Mennen:
Afbeelding

Mennen:
Afbeelding

Mennen:
Afbeelding

En als laatste: Magic op het wereldkampioenschap :D (met zijn vorige eigenaar)
Marathon:
Afbeelding

Vaardigheid:
Afbeelding

Great horses are not often easy horses. They have big egos and idiosyncrasies and quirks and foibles. Horses of a lifetime do exist, but only for riders so skillful, tactful, and courageous that they can unlock and then reveal the brilliance of their equine partners.

Semental Divino ♥ °01/06/2005 - †23/01/2017

CaroBaexJarig

Berichten: 205
Geregistreerd: 31-08-15
Woonplaats: olst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-17 18:48

keresa schreef:
Je kan hem ook niet meer in het echt zien hij is overleden


dat weet ik :(:)

daarom vraag ik ook of er mensen zijn die hem wel in het echt hebben gezien!

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=151&t=2095745
~carolien (Shamrock Mr Oliver x Woldbergs Bart) ~
- 24-06-2002 ~ 06-01-2024 -

CaroBaexJarig

Berichten: 205
Geregistreerd: 31-08-15
Woonplaats: olst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-17 19:15

Eline91 schreef:
Waaauw, wat een leuk topic!

Ik heb een kleinzoon van Shamrock Mr. Oliver staan, een vosruintje van 14 jaar oud.

Afstamming is Den Bramel's Bucco x Shamrock Mr. Oliver (moeder is Wildzang's Ruth v. Shamrock Mr. Oliver).

Misschien leuk om te weten, de pony heeft heel lang op internationaal niveau gelopen voorop in het vierspan, hij heeft in 2013 zelfs op het Wereldkampioenschap een bronzen medaille behaald in de marathon :)
Over zijn karakter kan ik heel veel zeggen: In de eerste plaats is Magic heel druk. Stress, spanning, springen en stuiteren. Maar daarnaast is hij ook een held op sokken, een heel lieve pony in de omgang, zo ééntje waar je een peuter zonder begeleiding zou durven bij laten, die nooit of nooit zal trappen of bijten, die zelfs geen voet zal verzetten als je het niet vraagt. En hij is ook een pony die altijd en overal voor je wil werken, hij zal liever dood vallen dan je in de steek laten. Een leeuw in de marathon.
Qua exterieur is hij niet zo voordelig gebouwd, wat steil in de schouder en vooral lang/week in de rug. Niet echt ideaal om verzameld te lopen en vanuit het achterbeen te werken.
In zijn bewegingen is Magic echter heel erg flitsend, met enorm veel wow-factor, één van de sjiekste pony's die ik ooit al heb zien lopen.

Ik heb Magic overgenomen omdat hij volledig blokkeerde en daardoor niet meer geschikt was voor de sport. Er is ooit eens wat heel erg fout gegaan, waardoor hij vast is komen te zitten in een marathonhindernis en zijn hele tong kapot heeft getrokken. Daardoor is hij volledig zijn vertrouwen in het mennen, in zichzelf, en ook een beetje in de mens, verloren. Hij verdraagt geen zweephulpen en luide of harde stemhulpen, wordt heel erg onzeker als je moeilijke(r) oefeningen van hem vraagt en lijkt altijd een beetje angstig/wantrouwig.
Ondertussen ben ik al anderhalf jaar aan het proberen om hem terug zijn rust te leren vinden. Het heeft er lang naar uitgezien dat het zou lukken, omdat we echt grote sprongen vooruit maakten. Maar de laatste paar maanden lijken we vast te zitten, begin ik te vrezen dat we aan onze limiet zijn. En helaas kunnen we nog lang niet spreken van rust en ontspanning. Daarom heb ik nu beslist om het mennen even te laten voor wat het is, en wat aan zijn rust en balans te gaan werken onder het zadel. Daar zijn we nog maar heel kort mee bezig, ik geloof dat ik er nog maar 8 keer heb op gezeten, maar hij pakt het rijden wel goed op en zal nooit bokken of springen.

Ik ben heel erg benieuwd naar het karakter en de bewegingen van jouw pony trouwens, wil graag eens zien of er wat in de genen zit :o

Wat foto's van Magic: :D

Portretfoto:
[ [url=m/f2Fwpc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Portretfoto:
[ [url=m/CAHoSo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Portretfoto:
[ [url=m/DrXHay.jpg]Afbeelding[/url] ]

Standfoto:
[ [url=m/cOw5uw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Standfoto:
[ [url=m/0hU3eZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Magic in rij-outfit (hij ziet er super enthousiast uit ;) ):
[ [url=m/tQLLUX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij ziet er ook altijd zo enthousiast uit :D
[ [url=m/4saEkI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mennen:
[ [url=m/FwsDqn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mennen:
[ [url=m/xV0zSG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mennen:
[ [url=m/sPsJu0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mennen:
[ [url=m/s9cb6K.jpg]Afbeelding[/url] ]

En als laatste: Magic op het wereldkampioenschap :D (met zijn vorige eigenaar)
Marathon:
[ [url=m/x8p9ps.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vaardigheid:
[ [url=m/fVDwP1.jpg]Afbeelding[/url] ]


wat een gave pony zeg!!!!

ik zie al duidelijk al wat dingen in zijn karakter die mijn pony ook heeft!
klein paspoortje van mijn pony haha:
moeder: iris (DaisyxWoldberg's Bart)
vader: Shamrock mister oliver

carolien is een merrie van 15 jaar,
heel loyaal naar de ruiter of menner;
ze is super veelzeidig en leert graag!
dressuur vind ze onzettend moeilijk puur omdat er vroeger nooit wat aan is gedaan omdat mevrouw nogal koppig kan zijn hier in zijn , ze is een onzettend lieve en eerlijke pony en laat heel goed weten of ze het er mee eens is of niet :=
ze is heel gevoelig op zweep en stem geluid/ commando
ze was vroeger toen ik haar net kende heel onzeker over dingen ,wat soms haar heel erg liet vast lopen doordat ze meteen in de paniek schoot en weg van de druk wouw (wat soms zorgde dat ze ging steigeren of weg rennen)
maar nu ik haar 1 jaar heb en ze elke dag weer iets anders gaat doen (zodat het werk niet saai word) is ze nogal veranderd en nu ze ook op een stal staat waar de mensen weten hoe ze mee een nogal gevoelige maar ook loyale pony om gaan,

Afbeelding

ze heeft nogal een transformatie ondergaan,
en bewegen? dat kan ze soms heel goed om even aan alle ruinen te laten zien hoe mooi ze is

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

en het er is een ding waar ze op het moment heel erg in uit blingt: springen!
hoogste wat ze op het moment heeft gehaalt is 1m4 wat ze zonder moeite sprong

Afbeelding

ze kan ook voor de kar staan maar since zijn nogal onzeker is tijdens het mennen pak ik dat nu weer langzaam op met grondmennen en langelijnen wat ze gelukkig heel goed oppakt!
en ik het geluk heb dat ik op een stal sta waar zij mij daar mee kunnen helpen!

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=151&t=2095745
~carolien (Shamrock Mr Oliver x Woldbergs Bart) ~
- 24-06-2002 ~ 06-01-2024 -


Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: nakomelingen Shamrock Mister Oliver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 19:41

Wat een gave pony heb je! :-D Ik herken inderdaad wel veel dingen die Magic ook heeft :-)

Great horses are not often easy horses. They have big egos and idiosyncrasies and quirks and foibles. Horses of a lifetime do exist, but only for riders so skillful, tactful, and courageous that they can unlock and then reveal the brilliance of their equine partners.

Semental Divino ♥ °01/06/2005 - †23/01/2017

CaroBaexJarig

Berichten: 205
Geregistreerd: 31-08-15
Woonplaats: olst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-17 19:47

Eline91 schreef:
Wat een gave pony heb je! :-D Ik herken inderdaad wel veel dingen die Magic ook heeft :-)


dankje! :)

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=151&t=2095745
~carolien (Shamrock Mr Oliver x Woldbergs Bart) ~
- 24-06-2002 ~ 06-01-2024 -

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Re: nakomelingen Shamrock Mister Oliver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 19:53

Hier ook een hengstje van Mr. Oliver :)

Afbeelding

CaroBaexJarig

Berichten: 205
Geregistreerd: 31-08-15
Woonplaats: olst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-17 20:16

Laurie schreef:
Hier ook een hengstje van Mr. Oliver :)

[ Afbeelding ]



oehhh! wat een mooierd! <3

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=151&t=2095745
~carolien (Shamrock Mr Oliver x Woldbergs Bart) ~
- 24-06-2002 ~ 06-01-2024 -


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers