Twijfelen over kinderen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Twijfelen over kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-17 17:22

Er is een waarom geen kinderen topic, een zwanger en bevallen topic, het bewust geen kinderen topic maar ik zie zo geen ik twijfel over kinderen nemen topic.

Ik ga richting de 30 en ergens voelt het hierdoor of ik er nu wel echt over na moet gaan denken. In onze vriendenkring zijn we eigenlijk nog de enige zonder. Ik zou wel kinderen willen maar veel brengt me ook aan het twijfelen welke ook weer beïnvloed word door topics waarin te lezen is hoe mensen zich ergeren aan kinderen. Ik wil niemand tot last zijn en niet teveel opvallen iets wat met kinderen eigenlijk niet echt mogelijk is. Ik zou ze liever op laten groeien ergens in de natuur weg van social media want om me heen zie ik toch dat het bijna onontkoombaar is dat je kind een smartphone verslaving krijgt in de tienertijd. Regelmatig hoor je ook het nieuws dat kinderen zelfmoord plegen door pesterijen waarvan ik denk als je misschien die vier jaar school overleeft zou hebben had je misschien nog een heel ander mooi leven gekregen. Daarbij ben ik ook redelijk snel moe en kan ik me niet voorstellen hoe het dan gaat met een kleintje, een baan, het huishouden en mijn reislust.

Wel denk ik steeds vaker dit zou ik later ook met mijn kinderen willen doen maar ja wanneer laat je de rest los en ga je ervoor? Het lijkt er namelijk op nu ik dit zo typ dat vooral factoren van buitenaf er voor zorgen er voor zorgen dat ik twijfel. :o

Zijn er nog meer mensen die twijfelen of twijfelde en de stap genomen hebben?

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling


Sizzle

Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Twijfelen over kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:30

Ik zou zeggen: bij twijfel niet oversteken.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:31

Nu even naar de Mac gaan :P

Nee flauwe reactie.
Maar bij twijfel heb ik ook geleerd niet doen. Laat staan bij zulke grote beslissing.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Twijfelen over kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:34

Deels herkenbaar, al ben ik er inmiddels denk ik wel uit: Ja, ooit gaan er kinderen komen, althans dat hoop ik.

Mijn oma zei altijd "Bij twijfel moet je er nog eens goed over na denken."

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

yvje86

Berichten: 2693
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:38

Steekt hand op :wave:

Ik word halfverwege dit jaar 31.
We hebben net een opknapboerderijtje gekocht, beiden drukke baan en eigenlijk geen tijd voor kinderen.
En voor nu vind ik dat ook helemaal niet erg maar ik ben zo bang dat ik er spijt van ga krijgen zodra ik wat ouder ben.
Ik denk echt dat ik een kind in mijn leven ga missen, een wezentje van mijn eigen vlees en bloed wat ik de wereld kan laten zien.
Iemand die ik met de juiste normen en waarden op kan zien groeien tot een hopelijk heel prettig persoon.

Ts ik snap dat het moeilijk is en ik sta ook al jaren te twijfelen.
Tot nu toe heeft mijn man het steeds tegengehouden, maar ik zie hoe leuk hij met de buurkinderen en de neefjes/nichtjes is.
Moeilijk hoor! Sterkte!

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-17 17:38

Maar iedereen die toch denkt aan kinderen zal toch hier wel over nagedacht hebben is het dan altijd volmondig ja en ben je dan niet ergens bang voor geweest? Het is en grote verantwoordelijkheid en juist daarom denk ik ook echt al na over tienertijd en opgroeien, opvoeding etc. Ik heb er wel het volle vertouwen in dat mijn vriend en goede vader zou kunnen zijn. Maar beide denken we veel na over de eerder genoemde dingen.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 15-04-17 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:40

Ik weet niet hoe het voelt om te twijfelen, ik weet wel hoe het voelt om met iedere vezel in je lichaam moeder te willen zijn. Of je zwanger moet willen zijn is aan jou en niet aan mij, maar vraag jezelf eens af of je gelukkig zou kunnen zijn zonder kinderen?

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:42

lieveli schreef:
Ik weet niet hoe het voelt om te twijfelen, ik weet wel hoe het voelt om met iedere vezel in je lichaam moeder te willen zijn. Of je zwanger moet willen zijn is aan jou en niet aan mij, maar vraag jezelf eens af of je gelukkig zou kunnen zijn zonder kinderen?
Dit is interessant, alleen begrijp ik de vraag niet helemaal.

Persoonlijk zou het in mijn geval beide zijn, ik zie van beide kanten de voordelen. Wel denk ik dat men, als je ouder bent, gelukkiger zult zijn als er wel kinderen zijn. Vraag me niet waarom, it's just a feeling.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-17 17:43

Nou ik heb dus een vriendin die opeens last had van de biologische klok en die moest echt een baby en soms zou ik willen dat ik dat dus zo overtuigend had maar ik ken er ook 1 die dat gevoel helemal niet zo sterk had maar ze wel beide wisten dat ze kinderen wouden. Denk dat dus niet bij iedereen die biologische klok alarm slaat?

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

xPabloBokt

Berichten: 9303
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Twijfelen over kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:45

Ik twijfel vooral heel erg (niet dat dat nu al aan de orde is, aangezien ik pas 20 ben en pas over minstens 10 jaar aan kids ga) door de wereld om mij heen die ik zo zie veranderen. Door welke vorm die wereld aanneemt twijfel ik of ik een kind daar nog in op wil laten groeien. Zonder die factor zou ik wel zeker weten dat ik kinderen wil.

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

rockwitch

Berichten: 11705
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:46

Ik heb zelf nu 2 kindjes, maar ook getwijfeld of ik op deze wereld wel een kindje wilde laten opgroeien.
Maar de wens was erg sterk en ik had zoiets van als alleen mensen kinderen krijgen die daar dus anders over denken en hun kinderen geen normen en waarden mee geven wordt de wereld er niet beter van. Wij willen onze kinderen zo opvoeden dat ze respect voor andere mensen hebben en voor de wereld om hun heen. In de hoop dat ze misschien iets heel goeds kunnen betekenen voor deze wereld of voor iemand anders.
Dus toen zijn we er toch voor gegaan en doen we onze stinkende best om onze kids dus wel goed op te voeden.

5/8/14 is onze mooie zoon Morgan geboren. Megatrots!!
21/3/17 is onze prachtige dochter Phoenix geboren. We zijn compleet.
5/8/16 ☆Orlando mijn zwarte parel. Ik mis je.☆

Sizzle

Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:47

Ik heb eigenlijk nooit getwijfd.
Het was gewoon nee en ineens werd dat een ja.
Maar wel in heel goed overleg.
We hebben vooraf goede afspraken gemaakt en daar was geen twijfel voor nodig.
Bij twijfel zou ik het gewoon eens echt 1 op 1 met je partner doorspreken.
Kom je niet tot een oplossing dan zou ik er niet aan beginnen.

Saul

Berichten: 9633
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:48

Oh ik herken het wel.
Word in september 30. 1 ding weet ik wel ik wil graag kinderen.

We hebben het er ook al over gehad.
Eigenlijk ben ik er nu nog niet klaar voor.
Druk, werk, paardjes etc.

Maar van de andere kant ik ben al bijna 30 dus mijn tijd dringt wel.
Wat als het niet lukt? En ik de medische malle molen in wil.. dan kunnen we zo jaren verder zijn en dan wordt het lastig.

Maar toen vriendlief zei dan beginnen we er deze zomer aan dacht ik help :')

Wat Ailill zegt dat denk ik ook. Zeker ook later denk ik (even er van uitgaande dat je een goede relatie metje Kids hebt)
Mijn moeder is alleen maar ze heeft mij en daar is ze heel dankbaar voor.

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-17 17:49

Dat vind ik dus het lastige dat het vooral buitenstaande factoren zijn die de wil vooral beïnvloeden. Ik heb het gevoel dat als ik genoeg geld had om ergens anders te wonen en niet verplicht te hoeven werken ik wel al aan kinderen was begonnen. Maar dat is makkelijk praten nu ik niet in die omstandigheden zit.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 18:03

moonsparkle schreef:
Nou ik heb dus een vriendin die opeens last had van de biologische klok en die moest echt een baby en soms zou ik willen dat ik dat dus zo overtuigend had maar ik ken er ook 1 die dat gevoel helemal niet zo sterk had maar ze wel beide wisten dat ze kinderen wouden. Denk dat dus niet bij iedereen die biologische klok alarm slaat?


Inderdaad! En ik ken het gevoel wel hoor, kinderwagens bekijken etc en het verlangen.
Maar dat gevoel blijft ook niet jaren lang 24/7 (in een gezonde situatie, ik denk met hulp van ziekenhuis ga een je een soort doel traject in omdat je het echt heel graag wilt en dan ga je ook alles proberen).
Dat golft op en neer, met goede gesprekken etc, zijn we erg ongelukkig als kinderen niet mogelijk zijn?, wel/niet, al prenatal van voor naar achteren kennen etc en soms zie je na een tijdje verlangen en twijfelen ook weer voordelen voor geen kinderen.

Niet banketstaaf maar poetsen.

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 18:06

moonsparkle schreef:
Dat vind ik dus het lastige dat het vooral buitenstaande factoren zijn die de wil vooral beïnvloeden. Ik heb het gevoel dat als ik genoeg geld had om ergens anders te wonen en niet verplicht te hoeven werken ik wel al aan kinderen was begonnen. Maar dat is makkelijk praten nu ik niet in die omstandigheden zit.


Herkenbaar!

Als ik fit was geweest, afgelopen 10 jaar niet zo'n kwalitatief slecht leven gehad had, niet aan bed gekluisterd was en wél fit was geweest incl wensen als reisen en eerst heerlijk werken en eigen geld sparen had gehad, dan wist ik het tussen nu en twee jaar wel...

Maar dat is verkeerd om na te gaan moonsparkle.
De situatie van ieder is zoals 'ie is.
Voor iedereen gelden die factoren.

Niet banketstaaf maar poetsen.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 18:11

moonsparkle schreef:
Nou ik heb dus een vriendin die opeens last had van de biologische klok en die moest echt een baby en soms zou ik willen dat ik dat dus zo overtuigend had maar ik ken er ook 1 die dat gevoel helemal niet zo sterk had maar ze wel beide wisten dat ze kinderen wouden. Denk dat dus niet bij iedereen die biologische klok alarm slaat?


Ik dacht ook altijd, oh dat komt zeker nog........ nu 37, nog steeds niks. Baby's vind ik stom en ik moet er niet aan denken dat ik naast baan, paarden en hobby's óók nog kinderen zou hebben. OMG ben veel te blij dat ik thuis even rustig kan zitten.

Anoniem

Re: Twijfelen over kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 18:13

Hier nog iemand die twijfelt hoor. Ik ben dan wel pas 21 en heb dus alle tijd van de wereld, maar wissel heel erg tussen 'ik wil absoluut geen kinderen, nooit niet never niet' en 'aaaawh babbies' dus twijfelkont eerste klas. Hoop wel dat die twijfel op een gegeven moment weg gaat :+

Sizzle

Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 18:15

Maak in iedergeval niet de fout om te denken dat een partner vanzelf wel mee helpt zonder duidelijke afspraken vooraf.

Ik ken echt veel te veel vrouwen die er maar gewoon vanuit gingen dat hun kerel ook wel zou helpen in de opvoeding.
Uiteindelijk zitten ze thuis te klagen dat ze er alleen voor staan en die kerel nooit thuis is.
Dat valt wel een beetje onder eigen schuld wat mij betreft :o


moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Twijfelen over kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-17 18:16

Dat is dan weer net waar ik niet over twijfel :-)

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 18:17

Sizzle schreef:
Maak in iedergeval niet de fout om te denken dat een partner vanzelf wel mee helpt zonder duidelijke afspraken vooraf.

Ik ken echt veel te veel vrouwen die er maar gewoon vanuit gingen dat hun kerel ook wel zou helpen in de opvoeding.
Uiteindelijk zitten ze thuis te klagen dat ze er alleen voor staan en die kerel nooit thuis is.
Dat valt wel een beetje onder eigen schuld wat mij betreft :o

Ik zou al helemaal niet aan kinderen beginnen als het geen gezamenlijke effort gaat zijn. Ben echt niet het type om thuis te zitten met de kinderen terwijl manlief aan het werk is en als daar geen duidelijke afspraken over gemaakt kunnen worden komen er dus geen kinderen. Ik ben behoorlijk ambitieus en ga dat niet volledig aan de kant schuiven omdat ik wellicht ooit kinderen zou willen.

Sizzle

Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Twijfelen over kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 18:21

Dat dus.

Ik had een super intelligente en succesvolle collega die ook een sterke kinderwens had. Haar vriend was een echt 'mannetje'. Geld is belangrijk en met vrienden op pad dronken thuis komen.
Na jaren samen zijn vraagt ze hem een week (!) voor hun huwelijk hoe hij daarin staat. Hij zegt doodleuk dat kinderen voor vrouwen zijn en hij daar geen tijd voor gaat maken.
Ze zijn toch getrouwd........ 8)7

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Twijfelen over kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 18:30

Tja ik wilde nooit kinderen, toen ik 24 was had me vriend me omgepraat en dus toch besloten ervoor te gaan, vervolgens liet hij me zitten tijdens zwangerschap. Moet zeggen dat ik erg blij ben met me zoontje, maar dat er nooit een tweede zou komen wegens dat ik reuma heb en slechte rug en beperkte energie, nu kan ik nog leuke dingen met hem doen en als ik ooit een tweede zou nemen zou leeftijdsverschil ook te groot worden. Dus vind het prima zo. Zou hem niet willen missen maar geniet ook van de dagen dat hij bij zijn vader is.

kerstmuts

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Twijfelen over kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 18:40

Ik zit volledig in deze situatie, 29, relatie van 8 jaar, wonen 5 jaar samen, hebben nog geen koophuis, wel volledige inboedel, elk een wagen, hond, drie katten, knaagdieren en ikzelf drie paarden.
Beide een goede vaste baan, hij fulltime en meer, ik 32 uur. Hij wil wel kinderen, ik zei eigenlijk tot voor kort pertinent NEE.
Maar, ik begin te twijfelen, onze beste vrienden hebben allemaal al kinderen, een koppel al eentje van 8 jaar, de twee andere koppels hebben al 2 kindjes of zijn zwanger van het tweede.
en dan zitten wij daar, te kijken naar onze hond zoals zij naar hun kinderen kijken :D

Als het van hem afhangt wil hij direct een kind, maar ik twijfel hard, ik zie echt tegenop op het zwanger zijn, de onderzoeken, de bevalling, de zorg voor zo een kwetsbaar wezentje. Daarnaast heb ik drie paarden op een doe het zelf stal, hoe ga ik dat gaan managen? Stel je voor dat ik 4 maand plat moet liggen, de paarden staan op 2 locaties en ik heb op beide een stalgenoot, maar ik kan toch niet verwachten dat ze zomaar de zorg voor mijn paarden volledig op hun nemen, en ik heb ook het geld niet om dat te compenseren in een vergoeding.
Daarnaast, een kind kost geld, wat als er geen geld genoeg overblijft voor mijn paarden te kunnen houden? ik zou het dat kind nooit kunnen vergeven ...
Mijn hond kan ik meenemen naar de paarden en ergens aanbinden terwijl ik bezig ben, voor kinderen moet je alweer opvang gaan zoeken, etc. ..
Het financiële aspect, de planning, de zorgen, ik zie dat eerlijk gezegd allemaal niet echt zitten ...

Babette

Berichten: 1775
Geregistreerd: 13-09-06
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 18:42

Ik heb nooit een grote kinderwens gehad, nu 34 en sinds 2 jaar pas moeder na wat twijfel. Maar dan meer twijfel of ik wel mijn vrije leven op wilde geven.
Geen moment spijt gehad maar vooral omdat ik ook een vent heb die net zoveel zorg neemt voor ons kind en mij ook mijn eigen leven gunt en ik hem ook zijn eigen dingen gun.

Wat ik wil zeggen is dat mijn vriend dus de doorslaggevende factor was, hij had al 2 kinderen en
ik wist dus hoe hij als vader was/is. Niks geeft garanties maar heeft voor mij/ons goed uitgepakt.

Desalniettemin heeft een kind in mijn leven alles op zn kop gezet en moet ik, ondanks dat ik veel
onderneem, toch ook regelmatig mijn "eigen leven" aan de kant schuiven. Daar moet je wel
tegen kunnen anders wordt je ongelukkig en ik denk dat een kind het meest heeft aan een gelukkige moeder.

Aitske Ymkje /3 B+10/L1+11/L2 +12/M1+0
Meino Fan Ferwalde /3 B+1 <3
www.babettevanderwal.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bellizdej, brudoe, Duran123, hooi, lambiek_lief, leintje_ en 60 bezoekers