Help, mijn eerste camera

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Escamilla

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-03-15

Help, mijn eerste camera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-17 19:15

Hallo allemaal!

Vandaag heb ik mijn eerste camera binnen gekregen! Nouja 'mijn', ik mag hem 4 weken testen en dan moet hij waarschijnlijk helaas weer weg.

Ik heb nu een Panasonic Lumix DC-FZ82. Ik heb het boekje doorgelezen, wat verschillende dingen geprobeerd maar ik kom er niet helemaal uit.

De ISO waardes bijvoorbeeld, ik snap er niks van. Wat doet het nou, moet hij laag of juist hoog?
Ik heb hem nu op stand M staan, wil graag zelf vanalles kunnen regelen. Moet ik het natuurlijk wel eerst snappen. Als ik dan op disp klik, kom ik bij een scherm waar ik van alles kan doen. Er staat bijvoorbeeld F6.3, 1/100 en ISO 3200.

Is er misschien iemand die mij een beetje op weg kan helpen? Trucjes kan leren en kan zorgen dat ik er ietsjes meer van snap dan dat ik nu doe.

Alvast bedankt!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Help, mijn eerste camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 21:38


Muurp
Fotograaf

Berichten: 15112
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 14:44

Bellatrix schreef:
[FK] [INFO] Fotografie: Tips & Trics #3
Of gewoon: Muurp @ [FK] Fotokunst - links naar centrale topics en informatie

Bij zonnig weer en gewoon overdag kan je je ISO het beste zo laag mogelijk houden. 3200 is voor binnen en geeft ruis op foto's. Niet doen als het niet nodig is. Verder kan je heel veel op internet vinden hoor!! Ook YT heeft veel filmpjes.


Omdat er voor dit soort vragen centrale topics zijn verwijs ik je graag daar naar door.
Om deze reden gaat dit topic dan ook op slot :)