Welke mobiele pin?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Welke mobiele pin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-17 17:19

Ik overweeg een mobiele pin aan te schaffen die ik zowel in de salon als op locatie kan gebruiken.
Heb gelezen over Izettle, maar hoor graag gebruikers ervaringen.
Ik heb geen omzet van duizenden euro's per maand, maar merk dat ik, met name op locatie, soms klanten mis loop omdat ze geen contant geld bij zich hebben...

Anoniem

Re: Welke mobiele pin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 17:21

Ik lees mee. Ik ben ook aan het kijken naar een mobiele pin en heb ook via Facebook over Izettle gehoord, maar lees graag meer merken/ervaringen!

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Welke mobiele pin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 17:40

Ik ben aan het rondkijken geweest voor een klant van mij maar let alsjeblieft goed op de bijkomende kosten. Soms lijken de kosten laag maar zijn ze per transactie best hoog.

Wij zijn uiteindelijk voor de smartpin van de rabo gegaan. Wel 10 euro per maand vast maar ook een vast bedrag per transactie en geen percentage.....dat was voor ons de doorslaggevende factor.

roxyolly

Berichten: 980
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gouda

Re: Welke mobiele pin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 17:46

Ik heb voor mijn (kleine) bedrijf Izettle het gebruik is gratis en het apparaat ook. Erg makkelijk in gebruik via een app op mijn telefoon. Ik betaal een klein bedrag per transactie wat erg goed bevalt omdat er geen kosten per maand aan zitten. Dus als ik een maand geen klant heb die pint betaal ik ook niks.

MargrietJonk

Berichten: 1502
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: Volendam

Re: Welke mobiele pin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 17:48

Wij hebben in onze winkel de SumUp. Heel goedkoop in de aanschaf. Geloof nu maar E 39,- ex BTW.
Tis een los kastje waar de klant hun pinpas of credit card in schuift. De rest gaat via een app op je telefoon.

Eloya

Berichten: 5188
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 17:50

Op mijn werk (sushi bezorg service) gebruiken wij de mobiele pin van Smart pin rabo bank
ik als bezorger ben er zeer tevreden over, makkelijk in gebruik en mee te nemen., hoe het met de kosten zit weet ik niet zo goed maar op mijn werk willen ze niet meer zonder.

kan contactloos en gewoon erin geschoven worden. is ook niet te groot en niet zwaar.
en is draadloos gekoppeld aan een app en telefoon. via de app kan je het bedrag invoeren en de pin transactie beginnen en eindigen
Afbeelding

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-17 17:51

MargrietJonk schreef:
Wij hebben in onze winkel de SumUp. Heel goedkoop in de aanschaf. Geloof nu maar E 39,- ex BTW.
Tis een los kastje waar de klant hun pinpas of credit card in schuift. De rest gaat via een app op je telefoon.

Maar waarom zou ik dit kastje aanschaffen voor €39 als ik m bij izettle voor €19 heb?

0laura0
Berichten: 268
Geregistreerd: 20-09-05
Woonplaats: Gouda

Re: Welke mobiele pin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 18:05

Wij hadden eerst SumUp, maar zijn vrij snel overgestapt naar iZettle. De mogelijkheden en service zijn voor ons prettiger.
We gebruiken het nu een klein half jaar en zijn erg tevreden!

Anoniem

Re: Welke mobiele pin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 11:09


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Welke mobiele pin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-17 11:54

Relaxed, dan ven je dus elke maand €27,50 kwijt. Of je het gebruikt of niet... daar ben ik niet zo'n voorstander van geloof ik

Rex_Rolfo

Berichten: 5377
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 12:03


Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 12:03

Ik overweeg ook die van de Rabo aan te schaffen voor mijn lessen.

_Nelleke_

Berichten: 8055
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Welke mobiele pin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 12:06

Mijn wimpersalon gebruikt ook iZettle en ik vind het ideaal als klant. Veel beter dan altijd dat gesleep met contant geld of bedragen overmaken. Goed dat je het overweegt.

Je zou kunnen narekenen hoeveel je verwacht dat men gaat pinnen. Denk dat aan de hand daarvan je een afweging kunt maken wat de voordeligste manier is.

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Welke mobiele pin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 12:16


Veulen84

Berichten: 10877
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 12:28

Hier een tevreden gebruiker van izettle. Heb vorig jaar verschillende opties bekeken. Maar izettle was verreweg het gunstigst. Juist dat variabele tarief maakt het voor mij gunstig. Heb best wat kleine bedragen waardoor het juist goedkoper is om via percentages af te rekenen. (en voor die van rabo moet je er een rekening hebben, das duur)
Ze zijn snel met uitbetalen, dat vind ik ook wel lekker. Apparaat is lekker makkelijk en je kan er ook producten inzetten. Dus nu reken ik bv ook lesgeld zo af. Gaat lekker snel. Ben er dus erg tevreden over.

Heb de afgelopen maanden ook al 2 collega's aan de izettle gekregen. Die hebben allebei ook een code van 10 euro gekregen. Best een fijn opstartje.

xSCWxJarig
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Welke mobiele pin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 12:36

Ik gebruik Tikkie (app).
Die stuurt naar je klant een ideal link (je kan zelf kiezen via whatsapp/sms/mail), waarna ze het direct kunnen overmaken. Tenminste, als ze hebben ingesteld dat ze zonder e-reader geld kunnen overmaken. En mocht de e-reader een probleem zijn, kan je ervoor zorgen dat je die van verschillende banken bij je hebt.

Anoniem

Re: Welke mobiele pin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 12:41

Ik vind het grote nadeel aan Tikkie echt dat veel mensen (mensen die geen jongeren zijn om maar even te generaliseren) niet mobiel bankieren en dit ook niet willen omdat ze bang zijn wat mensen dan met hun telefoon kunnen doen. Begrijpelijk overigens. Bijna iedereen heeft wel een pinpas en ik snap de keuze om voor een mobiel pinapparaat tegenover iets als Tikkie heel goed.

Veulen84

Berichten: 10877
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Welke mobiele pin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 12:59

Tikkie vind ik ook niet echt een zakelijke app. Gebruik hem zelf ook wel eens, maar dan als een vriend / kennis iets besteld heeft. Dat werkt dan weer wel. Die waarderen dat meer.
En inderdaad, het leeft niet onder een oudere generatie.

Anoniem

Re: Welke mobiele pin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:02

Ik heb de iZettle besteld! Ik ben benieuwd.

Anoniem

Re: Welke mobiele pin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:16

Hier goede ervaring met de smartpin van rabo, slechte ervaringen met de iZettle en tevens met de 'lookalikes' van collega's. Onstabiele app en onstabiel apparaatje, en een klantenservice van likmevestje.

Inmiddels hebben we nu een pinapparaat wat zonder app werkt, maar in de tussenperiode/aanloopperiode was de rabo smartpin echt een verademing.

Exitium

Berichten: 7138
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 02:13

xSCWx schreef:
Ik gebruik Tikkie (app).
Die stuurt naar je klant een ideal link (je kan zelf kiezen via whatsapp/sms/mail), waarna ze het direct kunnen overmaken. Tenminste, als ze hebben ingesteld dat ze zonder e-reader geld kunnen overmaken. En mocht de e-reader een probleem zijn, kan je ervoor zorgen dat je die van verschillende banken bij je hebt.

Als banken op die manier werken ja. Ik zit zelf bij SNS en daarbij krijg je een persoonlijke digipas, een kastje waarop je eerst een pincode en dan een code van de SNS site invoert, en een code terugkrijgt die je weer op de site in moet voeren. Die digipas is aan je account gekoppeld, en dus niet door anderen te gebruiken. Als iemand niet ingesteld heeft dat hij/zij geld over kan maken met een zelf ingestelde pincode, moet die digipas gebruikt worden. Heb je die niet bij je, dan kun je niets met een iDEAL link.

mirriezz
Berichten: 2010
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Welke mobiele pin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 07:56

Ik heb een tijdje gebruik gemaakt van payleven. Voor de vereniging waar ik toen in het bestuur zat was dat de goedkoopste optie voor een pinapparaat. Moet er wel bij zeggen dat wij geen maandelijkse pinacties hadden, dus gebaat waren bij een apparaat zonder maandelijkse kosten.

Je moest soms wel wat geduld hebben met de app om hem op te starten. Maar als jouw klanten achteraf betalen kun je gewoon dat apparaatje aan zetten, je telefoon aan, behandelen en tegen de tijd dat dat klaar is is de app ook klaar voor het betalen.

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Re: Welke mobiele pin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 08:36

Izettle bij ver weg de beste en fijnste :) payleven ook gehad maar de Izettle betere service doet nagenoeg altijd! Super ding

Anoniem

Re: Welke mobiele pin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:55

Ik heb vorige week mijn iZettle binnen gekregen! Bevalt tot nu toe erg goed. Super snel opgestart/ingesteld en makkelijk te bedienen.
Duurt wel erg lang voordat het geld daaadwerkelijk op je rekening staat: 6/7dagen.

fleurtjeuh
Berichten: 10309
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Welke mobiele pin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:03

Hier ook sinds kort ervaring met izettle.
Super makkelijk en handig