Wel of niet doen: droom (huur) huis met grond

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Wel of niet doen: droom (huur) huis met grond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-17 15:13

Help!

We hebben een huurhuis gevonden met grond erbij en ikzelf twijfel heel erg of we moeten gaan verhuizen, terwijl mijn man staat te springen. Het land heeft namelijk wat aanpassingen nodig zodat mijn paard (en een paar anderen?) er leven kan. Maar dit aanpassen is op eigen kosten, en het is een huurhuis. We zijn, als het doorgaat, wel van plan hier jaaaaaaren te blijven! Financieel zouden we het net redden dus de aanpassingen kunnen niet direct uitgevoerd worden en/of moeten eerst goedkoop worden opgelost. En daarom mijn topic: ik zoek ideeën :)

Afbeelding

Het huis en land is 5 acre. Dus puur het land is grof 4 acre en dat is dan omgerekend ongeveer 1,6 hectare.
Het land is opgedeeld in drie vierkante stukjes en daarlangs loopt nog een smal langwerpig stuk gras. Mijn idee:


Afbeelding

- Verhard deel maken (grijs)
- Schuilstal / overkapping erop (zwart)
- Zand storten of gewoon kapot laten lopen (bruin)
- Omheining plaatsen (rode lijn eerste foto)
- Soort bakje maken (rode stip) voor grondwerk en simpel rijden.
- En dan elke vier maanden wisselen van weitje.

Dus altijd toegang tot 1 van de drie weilandjes plus het bruine/grijze deel waar hooi en schuiling is. Dan hebben de andere weitjes omstebeurt acht maanden rust.

Mijn vragen:
- wat zijn goedkope manieren van verharden (tegels?)
- wat voor MOBIELE overkapping of schuiling is 'goedkoop' en stevig? Liefst ook met optie om er een stal van te maken ivm ziekte oid.
- is het genoeg land voor 1 paard en 2 pony's? Er zal ook altijd hooi zijn. Ik zelf heb een volbloed van 167cm en ga dan op zoek naar twee stallers met pony's. Of zouden paarden ook kunnen?
- wat voor omheining zou ik langs het grijze en bruine deel kunnen maken (rode lijn eerste foto)? Prikpaaltjes en lint voldoende? Als ik hier stroom opzet, wordt dat heel duur? Er zit wel al een soort lage heg rondom.
- omheining en vloer voor simpele bak dacht ik aan prikpaaltjes en het gras gewoon maaien?

Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden? Mesthoop bijvoorbeeld? Water en hooi is al geregeld.

Ben benieuwd naar jullie ideeen! En ben benieuwd of ik de stap dan durf te maken :D het is namelijk wel ons droomhuis (wit huis met land en grote tuin, bos ligt erachter, geen buren, vijf slaapkamers)
Laatst bijgewerkt door woepsie90 op 13-04-17 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!


DebGizmo

Berichten: 1952
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Wel of niet doen: droom (huur) huis met grond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 15:17

Het eerste wat ik me afvraag, is wat jullie gaan doen bij financiële tegenvallers. Als je het financieel net aan red, valt er weinig te sparen en dus weinig buffer op te bouwen. Of als één van de paarden ziek word, kun je dan nog wel een dierenarts laten komen?

Overigens begrijp ik de keuze om het huis te willen huren, maar het lijkt me wel iets om heel goed over na te denken.

❤️ Mama van 4 fantastische kinderen! ❤️


woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-17 15:21

DebGizmo schreef:
Het eerste wat ik me afvraag, is wat jullie gaan doen bij financiële tegenvallers. Als je het financieel net aan red, valt er weinig te sparen en dus weinig buffer op te bouwen. Of als één van de paarden ziek word, kun je dan nog wel een dierenarts laten komen?

Overigens begrijp ik de keuze om het huis te willen huren, maar het lijkt me wel iets om heel goed over na te denken.


We hebben een buffer van paar honderd pond per maand maar dat vind ik persoonlijk al krap, vandaar dat ik het zo verwoorde... inderdaad ook één van de reden waarom ik twijfel hoor!

Ik ben met dit topic opzoek naar wat zekerheden zodat ik wat minder vraagtekens heb. Dan kan er beter een beslissing gemaakt worden :)

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

ClaudiaHS

Berichten: 8055
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 15:22

Qua weide is het genoeg voor 3 paarden.
Qua omheining zou ik absoluut niet kiezen voor prikpaaltjes. Bij een flinke wind heb je toch wel kans dat ze uit de grond schieten.
Beste is gecreosoteerde palen maar deze zijn prijzig.
Geïmpregneerd kan ook maar dan zul na een aantal jaar ze moeten vervangen omdat ze dan wegrotten.
Zijn wel stuk goedkoper.
Stroomapparaat die je aankan sluiten op netstroom heb je wel nodig op zo'n stuk.
Deze kosten minimaal zo'n 200 euro.
Dan moet je nog kiezen of je 2 of 3 keer lint/band aan je palen wilt.
ik heb om mijn hectare om en nabij de 300 euro aan lint zitten en nog koord (4 rijen omdat ik ook minis heb).
Dan heb je isolatoren nodig (veel)

Je kan er ook voor kiezen alleen de buitenste rand met houten palen en lint te doen en dan de weides opdelen dmv prikpaaltjes.

Verder ga ik mee met de opmerking van DebGizmo.

In NL heb je vaak op mp gratis af te halen tegels staan. Wellicht dat je kan zoeken op internet naar gratis tegels of een advertentie plaatsen?

Qua (mobiele) schuilplaats zou je een zeecontainer kunnen overwegen.
Maar dit heeft z'n voor en nadelen.
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 13-04-17 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Niwla

Berichten: 4113
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 15:24

Ik ben een aantal maanden geleden verhuisd naar ons droomhuis met grond, de paarden komen volgende maand dus ik snap je overweging. :D

Hoe hoog is de heg langs de weide? En wat ligt er naast? Een weg? Ik weet niet of ik met prikpaaltjes zou durven werken als buitenste omheining. Wij maken onze bak/ paddock en stal ook zo low budget mogelijk, maar hebben er bewust wel voor gekozen te investeren in een goede omheining.

Edit: ik weet niet precies waar je woont, maar voor ons loonde het erg om stroomdraad etc in Duitsland te bestellen.
Laatst bijgewerkt door Niwla op 13-04-17 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Al·win; (m) - Edele Vriend - 09.05.2004 ~ 27.09.2013.

Diesel; Ever thine, ever mine, ever ours.




woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-17 15:24

Dank je voor de info! De weides zijn al met omheining (houten palen en prikkeldraad). Het is puur het stukje van de rode lijn.

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

ClaudiaHS

Berichten: 8055
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 15:27

woepsie90 schreef:
Dank je voor de info! De weides zijn al met omheining (houten palen en prikkeldraad). Het is puur het stukje van de rode lijn.


AH kijk dat scheeld al een stuk.
Maar ik zou dan sws wel het prikkeldraad weghalen en dit vervangen voor dik koord.
Dit is goed betaalbaar en stevig.

Edit: ik woon in DL en spul voor omheining is hier idd goedkoper dan in NL

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-17 15:38

ClaudiaHS schreef:
woepsie90 schreef:
Dank je voor de info! De weides zijn al met omheining (houten palen en prikkeldraad). Het is puur het stukje van de rode lijn.


AH kijk dat scheeld al een stuk.
Maar ik zou dan sws wel het prikkeldraad weghalen en dit vervangen voor dik koord.
Dit is goed betaalbaar en stevig.

Edit: ik woon in DL en spul voor omheining is hier idd goedkoper dan in NL


Daar zat ik zelf ook aan te denken om dat op lange termijn te vervangen. Het is ingericht op schapen enzo dus vind het ook nog wat aan de lage kant. Zat te denken om die geleiders bovenop de palen te draaien en daar dik opvallend lint doorheen te halen, dan wordt het gelijk hoger.

Afbeelding

De "heg" rondom het langwerpige deel is typisch engels: opeengestapeld modder en stenen waar gras overheen gegroeid is dus lijkt op een duikbank. Hij zou er op kunnen klimmen dus. Het is van verschillende hoogtes en aan de andere kant is onze oprijlaan die op de straat uitkomt... dit is een screenshot van google. Begin oprijlaan zit rechts. Verderop wordt de heg ietsje hoger. Als je met de auto daar rijdt kan je er niet overheen kijken maar denk dat dat komt omdat de oprijlaan lager ligt dan de weide...

Afbeelding

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Re: Wel of niet doen: droom (huur) huis met grond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 15:44

Is een Paddock Paradise achtig iets een idee? De 3 weides samenvoegen en langs de binnenzijde een track maken met afwisselend op de punten die het nodig hebben houten palen en voor de rest prikpaaltjes. Om ze weidegang te geven kun je dan deel voor deel een stuk wei openzetten die ze mogen opeten, en die later weer afgesloten kan worden om aan te groeien.

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Wel of niet doen: droom (huur) huis met grond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 15:50

Prikkeldraad sowieso weg voor de paarden erop komen. Daar wil je absoluut nooit miserie mee hebben. De kost van gewone zinkdraad (waar stroom op kan) en eventueel lint of koord voor bovenaan voor de zichtbaarheid ligt niet zo hoog en de problemen die je daarmee kan uitsparen zijn het echt waard. Zet dat aub niet op het lange termijnlijstje.

Hoe hoog zijn de palen nu? Indien voldoende hoog hoef je enkel maar geleiders bij te voorzien en bv ook telkens 1 bovenop de palen. Dat is sowieso handig want dan gaan ze er niet aan bijten :-)

Voor de rest kan je wat betreft zand ook gewoon scheldezand of zavel of iets dergelijk laten opvoeren om je zandpad begaanbaar te houden in natte periodes.

I don't need it to be easy, I just want it to be worth it.
RIP Laïka 6/10/1994 - 9/11/2009
[RIJ-ITP] Dinka @ Beker van België 6-jarige dressuurpaarden
[RIJ-ITP] Virtuoos H @ training bij Simon Missiaen

Hutcherson

Berichten: 7306
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Wel of niet doen: droom (huur) huis met grond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 16:22

- wat zijn goedkope manieren van verharden (tegels?) --> Misschien zijn stevige kleden een optie. Ik zie regelmatige mensen die hun paddock niet helemaal vertrapt willen hebben (dat ze paarden erin zakken tot de enkels bij nat weer). Dan leggen ze stevige tapijten neer zodat de grond eronder gelijk wordt getrappelt en er geen diepe kuilen meer ontstaan bij regenachtig weer.
- wat voor MOBIELE overkapping of schuiling is 'goedkoop' en stevig? Liefst ook met optie om er een stal van te maken ivm ziekte oid. --> Je hebt van die super gave stal tenten. (http://www.paardenspul.nl/wp-content/up ... 00x225.jpg) niet duur én je kunt ze nog verplaatsen mocht je hem ergens anders willen hebben. Geeft aan alle kanten bescherming en is rond op het dak dus lekkages enzo heb je wss niet.
- is het genoeg land voor 1 paard en 2 pony's? Er zal ook altijd hooi zijn. Ik zelf heb een volbloed van 167cm en ga dan op zoek naar twee stallers met pony's. Of zouden paarden ook kunnen? --> denk het wel, ik ben niet zo goed in inschatten hoe groot zoiets moet zijn en ik weet ook de ongeschreven regels niet. Zoals ik het nu zie is dat stukje bij huis wat paddock wordt wel kleinig voor meerdere dieren, maar het is een paddock. Alles beter dan op stal de hele dag. De weides zijn zoiezo lekker en ruim geloog ik.
- wat voor omheining zou ik langs het grijze en bruine deel kunnen maken (rode lijn eerste foto)? Prikpaaltjes en lint voldoende? Als ik hier stroom opzet, wordt dat heel duur? Er zit wel al een soort lage heg rondom. --> ik zou wel kiezen voor stroom. Is het niet voor de paarden dan wel voor de mensen die de weide in willen (denk aan penny's ofzo). Ik zou zelf altijd gaan voor een hoge omheining met 1 lint schrikdraad. Maar dat is wss niet binnen budget nu. Ik zou dan kiezen voor een gewoon hek met aan de binnenkant schriklint. (kijk even hierop: http://www.horses.nl/artikelen/de-juist ... an-de-wei/) (zoiets kan bijvoorbeeld ook, met schriklint)
- omheining en vloer voor simpele bak dacht ik aan prikpaaltjes en het gras gewoon maaien? --> gras is prima en goedkoop. Wordt wel vertrapt maar vaak wel een stevige ondergrond. Gaat wel stoffen. Beter zou bv Tuft zijn maar dat is vrij prijzig. Verder zou ik kiezen voor stevigere palen die schuin in de grond steekt (zodat je been er niet tegenaan komt als je rijdt. en dan stevig lint afzetten. Wat je ook kunt doen, als je hele lieve paarden hebt en je ze niet los wilt laten in je bak is gewoon alleen bakletters en thats it.

Verder de mesthoop zou ik niet bij je huis in de buurt plaatsen maar wel bij de stallen/schuilstal zodat je niet ver hoeft te lopen met je kruiwagen maar niet in je achtertuin in de stank zit.

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: Wel of niet doen: droom (huur) huis met grond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-17 19:38

Bedankt voor bovenstaande tips!!
Er ligt op de beganr grond in de woon en eetkamer tapijt en dit mogen we weghalen om laminaat te leggen. Kunnen we dat tapijt gelijk hergebruiken, goed idee.

Die tent is ook super. Op ons eiland helaas niet te krijgen dus moet uit engeland of ierland komen. Wel prijzig alsnog. Een houten mobiele schuiling is hier wel te krijgen en stuk goedkoper (900 pond geloof ik).

De enige maren die ik heb zijn persoonlijk. Het voelt als te veel, te vroeg. Ben ook pas 26, voor mijn gevoel hoort het nog niet bij ons.

Mijn paard heb ik afgelopen jaar tweemaal verhuisd en zijn nu al drie maanden bezig met herstellen van een hoefzweer. Ik zie er erg tegenop hem wéér te verhuizen dus we hadden al bedacht hem tot eind 2017 op zn huidige plek te houden. Kan ik eindelijk beginnen met rijden, wat we sinds de koop van hem vorig jaar nog niet hebben gedaan! Wil liever niet nu alweer chaos en verandering maar eindelijk eens rust en regelmaat tussen ons.

Gewoon wat emotionele dingetjes zitten me nog in de weg.

Volgende week gaan we nog een keer het huis bekijken en de weides goed doorlopen om te kijken wat er echt aangepast moet worden

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

Nikass

Berichten: 16584
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 19:49

Wij hebben ook geen groot budget. Het eerste wat wij wel gedaan hebben is geïnvesteerd in een goede omheining (gecreosoteerde palen met twee lagen beoband en stroomdraad op het net).
Dat prikkeldraad kan niet op de lange termijn weg, dat moet weg voordat er paarden komen te staan. Veel te gevaarlijk!
En te laag draad is ook gevaarlijk.

Ik lees hierboven dat het voldoende gras is. Dat hangt er vanaf hoe veel ze je er op wil zetten. Als ze altijd op gras staan is het bij lange na niet genoeg. 1 zo'n stukje is binnen een paar weken kaal.
Wij hebben ook niet voldoende gras en daarom direct geïnvesteerd in een rijbak annex paddock.

En ja je moet iets voor je mestafvoer regelen en opslag voor hooi, heb je dat?

Los van de praktische zaken: soms moet je dromen durven doen en je gevoel volgen.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Wel of niet doen: droom (huur) huis met grond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 20:00

1,6 hectare is niet zomaar kaal hoor :)

Omheining zou van mij ook een eerste vereiste zijn.
Toen wij in ons huis kwamen wonen was ook alles koeienwei met prikkeldraad.
Dat hebben we er direct uitgegooid en fatsoenlijk vernieuwd. Ja dat kost wat maar zonder zou ik het niet veilig vinden.

Voor de rest weten wij natuurlijk niet hoe bij jou de regels zijn.
Mag verharden wel zo maar? In nederland namelijk niet.

En ja wanneer is iets te vroeg.
4 jaar ouder als jij kochten wij onze "boerderij" en ik heb nooit gedacht dat het te vroeg was.
Te duur, ja wel gedacht, maar niet geprobeerd is altijd spijt.
En het valt alles mee.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: Wel of niet doen: droom (huur) huis met grond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-17 21:40

Volgens mij moet ik het prikkeldraad weghalen :D

Ik heb net even foto van de omheining van de drie weides genomen:

Afbeelding

Dus, soort gaas en de bovenste twee rijen van prikkeldraad. Als ik dat prikkeldraad vervang voor wit lint zit ik goed? Of is er nog iets mis met het gaas? Hoeven die blijven steken ofzo :o?

We willen ze altijd op gras. Er zijn drie weitjes. Elk weitje is steeds vier maanden op en acht maanden dicht.

Dat verharden moet ik even uitzoeken. Ik dacht dus aan tegels omdat dat in principe weer zo verwijderd kan worden in tegenstelling tot betonplaten of iets storten. Tapijt is opzich ook wel handig maar voor de hoeven van mijn paard heb ik liever iets hards...

Wat kost het extra per maand aan elektriciteit om spanning op de witte draad te zetten, grof gezegd? Heb hier totaal een ervaring mee...

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

cobiie

Berichten: 7282
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Wel of niet doen: droom (huur) huis met grond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 21:55

Dat gaas vind ik ook een wat groter risico, vooral met paarden met ijzers.

[o]

Nikass

Berichten: 16584
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 23:03

Excuses ik had de grote van de weide verkeerd gelezen. Ja met 1,5 hectare redt je het wel.
Gaas zouden wij nooit doen. Net zo gevaarlijk als laag draad.

BiHB
Berichten: 542
Geregistreerd: 16-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 23:21

Wij hebben oude buizen uit de tuinbouw geverfd en daar hout op vast gemaakt, dat is onze buiten omheining (met een dun draadje stroom zodat ze geen hout gaan knagen)
Binnenkant van PAddock Paradise zijn diezelfde palen maar met enkel dik / veilig stroom koord

Afbeelding

Afbeelding

Benieuwd naar...
Coaching met behulp van paarden?
Grondwerk?
www.horsebuddy.nl

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-17 23:32

Mooi!

Vind het lastig hoor, om de omheining van 1,6 hectare land plus afscheidingen tussen de weides, wat we HUREN, compleet te vervangen. Voelt zo risicovol omdat het een investering is maar niet echt van ons is...

We hebben net uitgerekend dat het ongeveer 660 meter is als we bovenop alle bestaande omheining een wit lintje willen spannen (ipv het randje prikkeldraad).

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

Jette

Berichten: 1455
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Wel of niet doen: droom (huur) huis met grond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 23:47

Volgens mij is het typisch Engels/Iers om dit soort omheining te hebben. Deze gaten zijn echt groot genoeg om (praktisch onmogelijk) te blijven hangen. Heb zelf een poos op een Ierse stoeterij gewerkt en daar hadden we dit ook. Ik vond het zelf juist wel fijn, zeker met de veulens, omdat die niet overal onderdoor glipte of heel erg in paniek raakte van het stroom. We hadden wel erboven en ook ergens halverwege nog een rij lint gespannen. Denk dat als je het op die manier oplost het echt goed komt. Snap heel goed dat je niet enorm wilt investeren in de omheining. Zou wel echt het prikkeldraad weghalen inderdaad! Dat is enorm naar spul. Verder geen tips, maar ziet er wel heel mooi uit! Lekker zoveel land.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 23:51

Wat voor huurcontract krijg je TS? Het zou zonde zijn om zoveel te investeren in een huis, om er vervolgens na bijvoorbeeld een jaar uitgezet te worden. :)
Verder klinkt het heel gaaf. Als jij denkt dat het financieel haalbaar is, moet je er gewoon voor gaan. Je hebt de mogelijkheid, dus waarom niet. Jij bent de enige die een goed inzicht hebt in jouw portemonnee.
Ik zou wel adviseren om een goede spaarpot aan te leggen voor het onderhoud aan het land e.d.

julius_juut

Berichten: 3097
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Wel of niet doen: droom (huur) huis met grond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 00:03

Dat gaas is toch gewoon schapengaas? Dat kan prima met paarden hoor.

Persoonlijk zou ik het niet aandurven om flink te investeren in anderman's land, maar dat hangt natuurlijk ook af van het contract en hoe zeker je bent dat je daar ka blijven.

"You're neither unnatural, nor abominable, nor mad;
you're as much a part of what people call nature as anyone else;
only you're unexplained as yet -- you've not got your niche in creation."

Weerwolven van Wakkerdam op bokt: https://www.facebook.com/groups/1484683858440167

Nikass

Berichten: 16584
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 08:03

julius_juut schreef:
Dat gaas is toch gewoon schapengaas? Dat kan prima met paarden hoor.


Nou daar zijn de meningen dan duidelijk over verdeeld. Mijn vriend heeft op een kliniek gewerkt en kan je legio verhalen vertellen over verschrikkelijke "ongelukjes". Het is maar welk risico je voor je p2wil lopen.

Het is idd lastig dat je met huur zit. Maar ik zou het óf goed doen, óf niet doen.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Wel of niet doen: droom (huur) huis met grond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 08:59

schapengaas zou ik zelf ook niet zo gelukkig mee zijn. Dit omdat er een hoef doorheen kan. Gaas met een kleinere maas vind ik wel veilig. Mits het goed strak gespannen is.

Betreft het investeren.
Je kunt je lint later altijd er weer afhalen en elders gebruiken.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 10:19

Als je je druk moet maken over stroom op de omheining zou ik er niet aan beginnen... dat is in geen enkele verhouding tot de rest van je kosten O:)

wat is jullie spaargeld als budget om te verhuizen en de boel in het richten voor jullie zelf en de paarden?

Een verhuizing kost vaak meerdere duizenden euro's. Dank aan vloerbedekking vervangen, passende gordijnen, een likje verf of behangen.

En dan heb ik het nog niet over het inrichten van een niet paard klaar perceel.... omheining met stevige palen (voor een buitenomheining zou ik voor in elk geval minimaal 1,20 hoog gaan voor een paard. En dan moet het geen springer zijn!) Een schrikdraadapparaat (stroomdraad zonder stroom er op is geen geschikte omheining ze blijven er achter omdat ze weten dat er stroom op staat. Als ze ontdekken dat het niet zo is kunnen ze er zo doorheen drukken of onderdoor lopen.) )Je hebt nog geen
verharding, geen zand, geen stal.

heb je met de maandelijkse begrotingsruimte ook al rekening gehouden met de kosten van bijvoeren en eventueel strooisel en overige onderhoudskosten? Hebben jullie rekening gehouden met hogere kosten voor gas/stroom bij een (groter) vrijstaand huis op de ruimte? Weten jullie wat de huidige bewoners kwijt zijn?

Een paar honderd euro is niets als de wasmachine of droger het begeven, er een nieuwe auto moet komen of een flinke reparatie en bij de dierenarts ben je dat bedrag ook snel kwijt per keer dat er iets is. Ik zou zoiets alleen doen met nog steeds een flinke buffer achter de hand na! Alle verhuis en paardklaarmaak kosten....

woepsie90 schreef:
Volgens mij moet ik het prikkeldraad weghalen :D

Ik heb net even foto van de omheining van de drie weides genomen:

[ [url=m/GijrKx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dus, soort gaas en de bovenste twee rijen van prikkeldraad. Als ik dat prikkeldraad vervang voor wit lint zit ik goed? Of is er nog iets mis met het gaas? Hoeven die blijven steken ofzo :o?

We willen ze altijd op gras. Er zijn drie weitjes. Elk weitje is steeds vier maanden op en acht maanden dicht.

Dat verharden moet ik even uitzoeken. Ik dacht dus aan tegels omdat dat in principe weer zo verwijderd kan worden in tegenstelling tot betonplaten of iets storten. Tapijt is opzich ook wel handig maar voor de hoeven van mijn paard heb ik liever iets hards...

Wat kost het extra per maand aan elektriciteit om spanning op de witte draad te zetten, grof gezegd? Heb hier totaal een ervaring mee...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, kwinney, laura22 en 25 bezoekers