[VOLG] Dagboek van een meisje met haar pony's

Moderators: balance, Sica, Neonlight

 
 
Mariekexxx
Berichten: 619
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: In de pot goud aan het einde van regenboog♥

[VOLG] Dagboek van een meisje met haar pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-17 21:10

Lieve dagboek lezers,

Ik ben Marieke en ik ben 14 jaar.
Ik houd van tekenen, fotograferen, filmen en vooral heel erg veel van pony's <3 <3 .
Ik heb zelf ook twee pony's Moor en Jacky.
Ze zijn niet van mij alleen, maar ik ben wel de enige die iets met ze doet dus heb ik gezegd dat ze van mij zijn :D :D

Ik wil graag dit dagboek gaan bijhouden zodat ik over een paar jaar dit allemaal kan terug lezen en kijken wat ik toen allemaal deed. Ik doe dit ook al met filmen. Alleen soms heb ik echt geen tijd om te gaan filmen als ik bij de paarden ben maar wil ik het wel heel graag delen met de buitenwereld. En dit leek mij een super idee.

Ik ben heel erg trots dat ik kan zeggen dat ik de eigenaresse ben van Moor en Jacky. Ik zal ze even aan je voorstellen.

Moor
Naam: Gelpenhof Eveline
Roepnaam: Moor, Spekkie, Dikkie, Schatje, Eefje, grote prinses, dwergje
Ras: Welsh
Verjaardag: 12 mei
Houdt van: eten, eten, eten, eten, soms knuffelen, eten eten, eten, buitenrijden, eten, eten, eten, dat witte koude spul dat er ligt in de winter
Houdt niet van: gestoord worden tijdens eten, te veel aandacht, vreemden

Afbeelding
Ja dit witte spul bedoelde ik baasje :j

Afbeelding

Jacky
Naam: D'Ardennele Jack
Roepnaam: Jacky, Jack, Spekkie, Schatje, Dikzak, Reus, klein prinsje
Ras: Belgisch warmbloedpaard
Verjaardag: 11 mei
Houdt van: wortels, wortels, snoepjes, brokjes, hooi, keihard bokken
Houdt niet van: alleen zijn, vreemde dingen, nieuwe dingen

Afbeelding
Dit is mijn meest recente foto van Jacky op mijn laptop... Die ik al op Bokt heb geupload...

Afbeelding
Van het zomer <3


Nou dat zijn Moor en Jacky maar ik heb ook nog een hond, een konijn, twee konijnen van mijn zusje en heeeeeeeelll veel kippen. Rheno onze hond vindt de pony's heel erg leuk. Rheentje heeft al meerdere keren kennis met ze gemaakt. Flappy mijn konijn heeft ook al kennis gemaakt met de pony's. Pluisje en Nijntje volgens mij nog niet. Mmmm dat wordt dan maar eens hoog tijd.

Zoals ik al had verteld vind ik het heel erg leuk om te filmen. En ik doe dit dan ook bij de pony's en zo ben ik een poos geleden op het idee gekomen om een YouTube kanaal te beginnen. En die kan je vinden in mijn onderschrift :) En daar kun je ook al gelijk mijn Instagram zien.

Nou oke ik heb nu alles en iedereen voorgesteld en ik denk dat dit wel genoeg was voor vandaag. Ik zal morgen wel weer in je schrijven denk ik.

Liefs,
Marieke


Mariekexxx
Berichten: 619
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: In de pot goud aan het einde van regenboog♥

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-17 21:07

15 maart 2017
Lief dagboek,

Vandaag was het op school zeg maar een lolly's dag... Maar dat maakt nu niet meer uit want ik heb heerlijk gereden op Moor vandaag. En ik heb ook op de manage gereden. Want eigenlijk had mijn zusje inhaalles maar ze voelt zich nog niet helemaal fit dus mocht ik *\o/* Ik heb lekker gesprongen op de manage en dat ging heel goed.

Oke nu over naar thuis.
Ik heb lekker op Moor gereden. Ik wilde heel graag gaan springen want dit heb ik al een tijdje niet meer met haar gedaan. En mijn doel was om gecontroleerd in galop over de hindernis te gaan. Nu is het over de hindernis gaan niet zo moeilijk maar gecontroleerd in galop... Bij Moor zit er dan geen rem meer op als we eenmaal over de hindernis heen zijn gegaan dan weet ze ook gelijk dat hij daar staat en dat ze heel hard moet volgens haar :')

Nu was de hindernis niet zo hoog dus daarvoor hoefde ze niet hard. Maar dan gaat ze als nog in dikke ren galop over de hindernis en dit is niet helemaal de bedoeling. Dus hier hebben we aan gewerkt en aan het einde ging het best wel goed. Omdat Moor nog lekker in haar dikke wintervacht zit zat ze helemaal onder het zweet. Maar ze had het wel super goed gedaan.

Ik wil heel graag met Moor meegaan doen aan de volgende springwedstrijd op de manage. We hebben dit al een keer eerder gedaan met de vorige springwedstrijd en toen zat er ook niet echt een rem op. Dus daarom wil ik het heel graag overdoen. En waarschijnlijk gaat dit ook werkelijk gebeuren *\%/*

Ik ga nu weer verder met mijn video. En kijken als het me nu wel lukt om de GoPro beelden te importeren en te bewerken.

Liefs,
Marieke

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Dagboek van een meisje met haar pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 21:23

Ik volg! Best wel leuk zo'n dagboek :) .

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

Mariekexxx
Berichten: 619
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: In de pot goud aan het einde van regenboog♥

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-17 22:11

16 maart 2017


Lief dagboek,

Vandaag ben ik naar de iriscopist geweest voor de 4e of 5e keer. Ik moet over 3/4 maanden weer komen. Op school was het hetzelfde als gisteren denk ik....

Ik had vandaag ook weer les op de manage. Dit was heel erg leuk want ik mocht op mijn lievelingspony. We gingen weer springen en dan gaat hij altijd heel erg hard. Dus volgende keer weer oefenen op gecontroleerd rijden. Hij lijkt eigenlijk best wel op Moor: dressuur niet zo leuk vinden en dan keihard gaan met springen. En ook niet echt van meerdere personen.

Ik denk dat ik van het weekend maar weer eens foto's ga maken. Ik heb haast geen leuke foto's die ik nog niet heb geplaatst op Instagram. En het wil maar niet lukken met de beelden van mijn GoPro.... Daar baal ik heel erg van. Want nu heb ik alweer niet echt een leuke video. Maar ik denk dat ik hem gewoon ga af editten en dan maar zonder GoPro beelden. Pech gehad.

Ik zit ook wel aardig met wat er op school is. Maar daar praat ik liever niet over nu. Ik wil even met mijn gedachten ergens anders zijn. Toen ik vanavond samen met mama de pony's op stal ging zetten waren Moor en Jacky zo lief. Ik heb nog even samen met Jacky naar alle sterren zitten staren. Wat is dat toch mooi.

Liefs,
Marieke

hysterria

Berichten: 5
Geregistreerd: 21-03-17

Re: [VOLG] Dagboek van een meisje met haar pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 20:45

Leuk topic, en wat een leuke paarden heb je! Ik volg :D

:D

Mariekexxx
Berichten: 619
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: In de pot goud aan het einde van regenboog♥

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-17 22:24

21 maart 2017


Lief dagboek,

Sorry dat ik niet in je heb geschreven. Maar ik zal je nu wel vertellen wat er van het weekend is gebeurd.

Zaterdag 18 maart
Ik heb vandaag op Moor gereden zonder zadel en dit was echt super leuk. We hebben ook nog een klein sprongetje gemaakt zonder zadel en dat was ook super leuk om weer eens te doen. Ook heb ik Jacky gelongeerd. Ik denk dat Jack het longeren niet zo leuk vindt.... Maar daar komt binnenkort verandering in want ik longeer hem nu alleen maar met halster en ik wil denk ik volgende week het hoofdstel maar weer eens in ga doen. En ook een keertje het zadel erop. Zodat ik over een maand er weer boven op zit. Wel eerst even aan de longeerlijn. Want ja Jack is nou eenmaal niet zo braaf met rijden...

Ik heb Jacky ook heel lang gepoetst en dat was ook wel nodig... Hij denkt volgens mij dat hij zwart hoort te zijn.... :+

Zondag 19 maart
Ik ben vandaag heel erg veel met huiswerk bezig geweest en ook de video editten die ik gisteren heb gemaakt. Ik denk dat ik een nieuwe serie op mijn YouTube kanaal ga beginnen namelijk Video dairy. En dat houdt in dat ik gewoon film wanneer ik zin heb bij de paarden en dat ik die dan online zet de volgende dag. En ik heb daar heel erg veel zin in. Zodra de video online is ik denk 22 maart. Dan zal ik hem gelijk hier plaatsen.

Maandag 20 maart
Vandaag heb ik Moor gereden en Jacky gepoetst. Ik heb Moor in de stromende regen gereden. Ze was nog haar normale bruin onder het zadeldekje en de rest was allemaal donker bruin.... Maar ik heb nog nooit zo lekker gereden. Ik vond het echt heerlijk om zo te rijden. Het was alleen wel jammer dat ik echt zeike nat was maar dan ook echt zeike nat...

Afbeelding

Nadat ik Moor had gereden ging ik Jacky lekker poetsen. Hij is heel erg aan het verharen terwijl dat bij Moor eigenlijk nog wel mee valt. Jacky was weer lekker schoon naar zijn grote poetsbeurt.

Afbeelding

Afbeelding

Dinsdag 21 maart
Ik heb vandaag Jacky denk ik wel langer dan 2 uur gepoetst niet achter elkaar want ik moest tussen door eten maar toch. Zijn staart is weer helemaal mooi ontklit en zit nu in een vlecht. Want hij poept zijn staart altijd helemaal onder. En dus moest ik ook heel veel stukjes poep uit zijn staart halen. Maar het was het wel waard want hij is nu weer mooi.

Afbeelding

En ik heb ook gelijk een stukje van zijn staart afgeknipt want hij was veel te lang.. Binnenkort laten we de hoefsmid langs komen en gaan we waarschijnlijk hun onderbeentjes scheren. Weet iemand toevallig een klein scheerapparaat die je daar goed voor kunt gebruiken?

Liefs,
Marieke

Mariekexxx
Berichten: 619
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: In de pot goud aan het einde van regenboog♥

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-17 15:27

Lief dagboek,

Hier is mijn allereerste video dairy video:


Mariekexxx
Berichten: 619
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: In de pot goud aan het einde van regenboog♥

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-17 22:20

23 maart 2017


Lief dagboek,

Vandaag gingen we een varkensoog ontleden met natuurkunde en ja nu ben ik daar nou niet echt een held mee... En dus ben ik bijna flauwgevallen. En ik heb niet eens naar die stomme ogen gekeken :n Waarom moet ik dit nou zo erg vinden? Waarom kan ik niet normaal tegen bloed? Ach ja het zei zo. Maar ik had liever gehad dat ik het niet had...

Ik had vandaag weer les op de manage. Ik mocht weer op mijn lievelingspony we hadden nu weer eens les van iemand die we al een hele tijd niet hadden gehad. Dit was heel erg leuk weer eens wat anders. We gingen allemaal verschillende dingetjes oefenen op spelende wijs. Zoals door een doolhofje. En later moesten we voor de eerste bocht gaan halt houden en dan achterwaarts dit vond hij nogal moeilijk. We gingen ook slalommen in draf en galop. En toen we moesten slalommen in galop deden we dit in 2 groepen van 3 en we moesten eerst op de linkerhand en die ging heel erg goed hij had een mooie "gecontroleerde" galop voor zijn doen. En toen moesten we op de rechterhand hij is altijd al wat sneller op de rechterhand dan op de linkerhand maar nu was dat echt wel extreem maar uiteindelijk hebben we wel netjes de slalom kunnen rijden.
En toen moest de andere groep gaan slalommen in galop. Ik ging ondertussen met hem weer achterwaarts oefenen en nu deed hij dit super braaf. Ook gingen we op alleen maar been en zit hulpen door het doolhofje. Want ja je moet iets doen als je moet wachten op de andere :+

Het was een leuke les. Het was weer eens wat anders dan anders. Hopelijk mag ik volgende week weer op hem want dan kunnen we wat meer gaan werken aan de rechter galop als dat lukt.

Liefs,
Marieke

Mariekexxx
Berichten: 619
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: In de pot goud aan het einde van regenboog♥

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-17 20:37

25 maart 2017

Lief dagboek,

Vandaag was echt een super en speciale dag *\o/*

Ik heb vanochtend eerst gewerkt. Toen ik klaar was ging ik de stallen uitmesten en toen ik klaar was met die van Jack ging ik die van Moortje doen. Toen ik mijn tweede kruiwagen met mest wilde wegbrengen zag ik dat Jacky lag en ik dacht ik ga het gewoon proberen om bij hem te gaan zitten. Eerst mijn zak volg gestopt met snoepjes. En toen ben ik gelijk naar de bak gegaan. En toen ben ik bij hem gaan zitten en ik heb het ook op film staan _/-\o_ Alleen staat Moor er wel voor.... Maar je kunt het nog steeds wel "zien".

Ik ben nu het filmpje even aan het "editen" ik knip even het laatste stukje weg dat ik weer weg loop en zet er een muziekje onder. Want ik wil hem zo echt en compleet houden zo als het ook was. Ik voel me heel erg gezegend en speciaal dat Jacky dit toe stond en sommige mensen zullen vast denken wat raar dat ze dit zo speciaal vind maar ik vind dit gewoon heel erg speciaal <3 Ik heb ook een foto gehaald uit het filmpje:

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben inmiddels klaar met het editen van de video en hij is nu aan het renderen dus die ga ik zo uploaden en dan staat hij morgen online. En ik ga nu een thumbnail maken voor de video.

Oke inmiddels heb ik mijn thumbnail af en is mijn video aan het uploaden. Ik ga zo lekker naar beneden en tv kijken.

Liefs,
Marieke

PS Als mijn video online staat zal ik hem hier plaatsen.

Mariekexxx
Berichten: 619
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: In de pot goud aan het einde van regenboog♥

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-17 00:15

Lief dagboek,

Zoals beloofd zal ik hier de link plaatsen van mijn video. Ik hecht heel erg veel waarde aan deze video.


Liefs,
Marieke

fjordjes

Berichten: 12019
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [VOLG] Dagboek van een meisje met haar pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 01:06

Dagboek in het Engels is diary. Zoals jij het schrijft betekent het iets heel anders. (Zuivelbedrijf/melkveebedrijf)

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

Mariekexxx
Berichten: 619
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: In de pot goud aan het einde van regenboog♥

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-17 10:54

fjordjes schreef:
Dagboek in het Engels is diary. Zoals jij het schrijft betekent het iets heel anders. (Zuivelbedrijf/melkveebedrijf)


Ik heb het zelfs nog opgezocht :')
Maar heel erg bedankt ik ga het gelijk veranderen.

Mariekexxx
Berichten: 619
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: In de pot goud aan het einde van regenboog♥

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-17 15:06

27 maart 2017


Lief dagboek,

Ik heb zondag op Jacky "gereden" *\%/* Dit was weer de eerste keer op hem na een lange winterstop. Ik ben ontzettend trots op hem.

Ik had vandaag niet zo heel erg veel tijd om te gaan rijden dus ik heb Moor eerst heel lang gepoetst en toen bleek dat ik toch nog wel tijd had *\o/* Dus toen ben ik naar de bak gegaan en ben ik er opgeklommen. Maar gelijk al toen ik aan het instappen was was ze aan het hoesten dus ik dacht nou we kijken het wel even aan. En toen hoestte ze een poosje niet dus toen ben ik gaan aandraven maar ze begon weer te hoesten. Dus ik dacht nou even doorzetten in de draf en als ze dan niet ophoud dan gaan we weer stappen. Nou stopte ze niet dus ben ik weer gaan stappen.

Ik heb net zolang op het erf gestapt op haar tot ik papa zag en toen heb ik hem alles verteld en die zei "Wanneer was het laatst dat ze een wormenkuur hebben gekregen?" toen zei ik "Ik heb werkelijk waar geen idee." "Nou die moeten ze eerst dan maar eens krijgen en misschien is het ook wel handig als de dierenarts komt." "Oke overleg jij dat met mama? Dat de dierenarts komt?" "Ja zal ik doen." "Oke top ik ga nu nog rond stappen tot mama weer terug is."

Nou ik heb rond gestapt tot mama terug kwam en die zei ook al gelijk van de wormenkuur. Dus die gaan we halen. En mama en Astrid gingen kingen en ondertussen was ik Moor aan het afzadelen en ben ik terug gegaan met Moor aan een halstertje en aan het halstertouw. En ik moest toen maar scheidsrechter zijn samen met Moor. Dus toen ben ik lekker boven op haar gaan liggen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Liefs,
Marieke

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Re: [VOLG] Dagboek van een meisje met haar pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 14:47

Dit is echt een superleuk idee, zo'n dagboek. Heel interessant! :D

Mariekexxx
Berichten: 619
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: In de pot goud aan het einde van regenboog♥

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-17 21:41

2 april 2017

Lief dagboek,

Sorry dat ik niet meer in je geschreven heb. Maar ik heb wel wat leuks te vertellen.

Ik ben vandaag weer voor het eerst samen met mijn zusje bij de pony's geweest. En dit vond ik heel erg leuk en ook fijn. We zijn inmiddels al een tijdje aan het zoeken voor een eigen pony voor mijn zusje. Ze heeft nou eenmaal niet zo'n klik met Moor. En dat gewoon gebeuren. We hebben Moor en Jacky uitgebreid gepoetst en ze hebben hier dan ook heel erg van genoten <3 Moor lag bijna te slapen. Ik heb Moor gepoetst en mijn zusje Jacky. We hadden eigenlijk tegen elkaar gezegd dat ze op Moor mocht gaan rijden. Alleen uiteindelijk we hebben we Moor gewandeld zij er op en ik er naast. Het was echt super gezellig. We gingen even naar voren om de Moor aan oma te laten zien. Want ja dat was ook alweer een tijdje geleden. En toen we terug liepen kwamen met papa met zijn krukken tegen en opa met zijn rollator en dat was toch wel heel erg interessant en ook best wel eng :Y) Uiteindelijk liep ze opa bijna omver maar ach. En ja dat was het eigenlijk wel voor vandaag. O ja ik heb ook nog wat foto's gemaakt alleen nu ligt mijn camera beneden en ben ik boven op mijn kamer. Dus die zie je morgen wel of later deze week.

Liefs,
Marieke

Mariekexxx
Berichten: 619
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: In de pot goud aan het einde van regenboog♥

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-17 22:50

3 april 2017


Lief dagboek,

Vandaag heeft mijn zusje "gereden" op Moor. Ik gaf haar les. Ze moest van mij alleen met hoofdstel en longeersingel + dekje op Moor. Dit omdat ik graag wil dat ze elkaar eerst leren respecteren en vertrouwen. En ik heb het zelf ook zo gedaan met nog wat trucjes. Ze deden het heel goed samen. En ik ben trots op beide. Er liggen nu allemaal bulten in de bak met zand want we hebben wat nieuw zand voor in de bak. Morgen gaan ze hem slepen volgens mij. Gelukkig ben ik morgen lekker vrij! Doordat er allemaal bulten in de bak lagen waren er ook kleine bruggetjes van zand. En hier hebben ze ook over heen gestapt en gedraafd met lange teugels <3 En we hebben samen uitgestapt oftewel we zaten samen op Moor. En Moor vindt dit ook allemaal prima.

Liefs,
Marieke

Mariekexxx
Berichten: 619
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: In de pot goud aan het einde van regenboog♥

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-17 21:22

6 april 2017


Lief dagboek,

Laat ik maar zeggen dat de afgelopen dag gewoon niet mijn dagen waren... Ik heb gisteren heerlijk op Moor gereden en dat vond ik dan ook super fijn <3 Even wat afleiding...

AHHHHHHHH mijn zusje is net op mijn kamer gekomen en ze zij dat we zaterdag kunnen gaan kijken bij een pony *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*
Ik heb hier zoooooveeeeel zin in. Ik denk dat het nog wel even duurt voordat ik slaap :D

Ik had vandaag ook ponyles dit ging eigenlijk best wel goed. Ik moest op Elmo. Een wat jongere pony die nog van alles moet leren. En het gaat al steeds beter. Ik vind hem alleen nog wel steeds op een ezel lijken... Vraag me maar niet waarom want ik weet het zelf ook niet :+

Liefs,
Marieke

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 21:25

Superleuk dat jullie bij een pony gaan kijken! Ik reageer misschien niet zo veel, maar ik lees je posts wel altijd ;) .

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

Mariekexxx
Berichten: 619
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: In de pot goud aan het einde van regenboog♥

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-17 10:29

7 april 2017


Lief dagboek,

9.31

Nou ik ben alweer thuis. Ik zou normaalgesproken tot 14.00 moeten maar toen. Ik zou vandaag de eerste twee uur gym hebben netzoals altijd. Maar toen wij in de zaal kwamen stond er helemaal niks...En toen wist ik het eigenlijk al. Ik had namelijk die avond er voor al iets gehoord. Namelijk dat ze met de ambulance was opgehaald. Toen we gingen zitten kwam even later mijn gymleraar. En hij vertelde dat ze overleden was... :( Hij vertelde hoe en wat. En toen zei hij ga je maar weer omkleden. Dit hebben we gedaan we liepen terug naar school en zagen al veel kinderen weg fietsen. Wij moesten eerst nog naar ons kluisje om onze normale tas te pakken en ook onze jas. Toen we voor de ingang stonden zagen we de directeur en die hebben we toen gecondoleerd. Toen liepen we naar ons kluisje en toen zei ik :' Zullen we zo nog even langs de leraren die we zien?'. Dit vonden ze ook een goed idee. Toen hebben we nog wat leraren gecondoleerd en toen liepen we naar buiten. Ik had een hele erge brok in mijn keel en ik liet een paar tranen over mijn wangen rollen maar wel zo dat het niet heel erg op viel. Toen we op de fiets zaten kwamen er al meer tranen. En toen ik alleen fietste heb ik eerst twee keer geprobeerd om mama te bellen alleen ze nam niet op dus toen heb ik papa maar gebeld. Toen ik dat deed stroomden de tranen over mijn wangen en ben zo snel als ik kon naar huis gefietst. En papa had al gezegd dat mama in de kippenschuur was dus daar ben ik zo snel mogelijk heen gelopen en toen begon ik weer heel erg te huilen toen ik bij mama was. En nu zit ik j n huis en heb ik een kaarsje voor haar aangestoken. Alle leerlingen zijn vrij. En maandag gaan ze proberen om alles weer op te pakken. Maar dit hakt er bij iedereen in. Ze heeft voor mij veel betekent en nu zal ik haar nooit meer tegen komen en zal ze nooit meer zo lief glimlachen. Het lucht heel erg op om dit allemaal te schrijven.

Ik zal later vandaag wel weer schrijven.

Liefs,
Marieke |( |(

Mariekexxx
Berichten: 619
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: In de pot goud aan het einde van regenboog♥

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-17 21:32

10 april 20117


Lief dagboek,

Omdat ik van het weekend niet heb geschreven zou ik eerst daar even een samenvatting van geven. Nou zaterdag gingen we dus een pony kijken. Ze was heel erg lief in de omgang en super braaf. We hebben haar eerst los zien lopen in de bak en daarna opgezadeld en moest mijn zusje er maar op. Mama hield de pony vast en mijn zusje klom er op. En toen begon de pony heel hoog te steigeren nou ja weet je kan gebeuren zei zo. Toen dus aan de longeerlijn gestapt en we waren er eigenlijk al wel snel achter dat ze gewoon nog té weinig kende en dit vonden we heel erg jammer. Want in het echt was ze nog 10000 keer mooier dan op de foto's. Het is ook belangrijk om er bij te zeggen dat dit de 7e keer was dat de pony onder het zadel was. Dus nu gaat onze zoektocht verder. We zoeken nu dus echt een al wat 'oudere' pony die gewoon heel erg vervelend is onder het zadel. Dus bokken etc. Want daar ligt nou eenmaal mijn zusje dr uitdaging...

Het was vandaag een hele rare dag. Dit omdat de "concierge" donderdagavond is overleden. Hierin schreef ik ook over in mijn post. Er staan bloemen op de plek waar ze normaal zit en er hangt een heel groot hart in de kantine met allemaal kleine hartjes erom heen met lieve teksten erop die we vandaag geschreven hebben. Je kunt het heel goed voelen in de school dat er iets is. En dat is best wel naar. Ik denk dat dit nog wel een poosje zo blijft. Dit omdat iedereen haar kende.

Vandaag ging ik samen met mama de pony's binnenzetten en toen ging ik ze een appel geven. Op mijn Instagram kun je zien hoe dat ging.. Er zit aardig wat verschil tussen Moor en Jacky hoe ze een appel opeten.

Liefs,
Marieke


Mariekexxx
Berichten: 619
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: In de pot goud aan het einde van regenboog♥

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-17 21:08

11 april 2017


Lief dagboek,

Vandaag heb ik lekker met Moor "grondwerk" gedaan. Oftewel we hebben eerst serieus gewerkt en daarna lekker gekroeld en gespeeld. En zo heb ik ook verder gewerkt aan de spagaat en de buiging <3 En dan gaat al steeds beter. Ik heb ook beeld materiaal. Dus dat ga ik even in elkaar knutselen en dat zal dan wel deze week ergens een keer online komen.

Liefs,
Marieke

Mariekexxx
Berichten: 619
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: In de pot goud aan het einde van regenboog♥

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-17 22:05

13 april 2017


Lief dagboek,

Vandaag was de herdenkingsdienst. Deze was heel erg mooi.

Ik had vandaag ook weer ponyles en ik mocht op Sion. Oftewel Sjonnie en hij deed het super goed. Hij was best wel chagerijnig. Maar nadat ik hem op zijn lievelingsplekje had gepoetst en hem lekker had geknuffeld ging het al beter. Sion had het met een ander aan de stok gehad dus hij zat goed onder de schaafplekken... Maar afgezien van dat zat hij wel lekker in zijn vel vandaag. We konden gecontroleerd een parcourstje springen. In draf en ook sommige stukken in galop. Dus er zit zeker vooruit gang in!

Als het goed is ga ik morgen naar een van aller beste vriendinnetjes en moet ik ook 's avonds oppassen dus misschien 's ochtends nog even rijden of dan ga ik werken. Ik weet het nog niet helemaal. Ik wil in ieder geval dit weekend nog een keer foto's gaan maken.

Liefs,
Marieke

Mariekexxx
Berichten: 619
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: In de pot goud aan het einde van regenboog♥

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-17 16:19

18 april 2017


Lief dagboek,

Ik moet even mijn hart luchten.

Nou zoals je al wel weet heb ik een zusje. En we delen de pony's. Al kan ik eigenlijk niet zeggen dat we ze delen want tot verkort moest ze niks hebben van de pony's. Behalve als de buren of er vriendinnetjes zijn want ja dan wil ze wel even showen wat Moor allemaal kan... Nu kwam ze zonet op mijn kamer om te zeggen dat ze met de pony gaat nou weet je prima ga lekker je gang. En toen vroeg ik heel normaal van gaat er ook nog iemand mee want ja anders gaat ze meestal niet. En toen zei ze nee ik ga alleen maar ik kan er wel voor zorgen dat X mee gaat.

X is een meisje die bij ons in de buurt woont. En ik heb het geprobeerd om aardig tegen haar te doen etc. Maar ze heeft wat dingen gedaan waarvan ik denk dat het gewoon niet kan. En ik heb ook het gevoel als of ze de pony's helemaal claimt want ik zie haar alleen maar hier als mijn zusje iets bij de pony doet. Ik heb haar genoeg kansen gegeven om het goed te maken maar dit heeft ze nooit gedaan. Nou dan heb je het gewoon verpest bij mij. Ik geef je een kans en je doet er niks mee ja nou dan heb je gewoon pech I'm sorry.

Maar om weer terug te komen op het verhaal. Mijn zusje is nu dus bij de pony's en ik weet haast wel zeker dat X er ook is. En mijn zusje weet dat ik dit niet leuk vind. En toch doet ze het om het bij mij er extra in te wrijven. En ik kijk er niet raar van op als ik Moor morgen pak dat ik dan word gebeten. Want ja dat is nou eenmaal wat er gebeurt als er weer eens iemand bij haar komt die ze niet kent. En dan vinden mijn ouders het raar dat ik het niet wil hebbend X bij de pony's komt.

En ik krijg dan uiteindelijk de schuld ervan. Want ja ik ben de gene die zit te zeuren hierover. Ja maar hallo ik wil niet elke weer opnieuw moeten beginnen net als het zo goed gaat. Want afgelopen week kon ik haar gewoon knuffelen. En dan bedoel ik ook echt knuffelen lekker bij haar gaan zitten en dan haar aaien over haar snoetje en waar dan ook. Ik kan je vertellen dat ik dit morgen waarschijnlijk niet kan en dat ik dit het komende half jaar niet kan. Want ja zo is Moor nou eenmaal.

Ja misschien is het wel goed dat er vreemden bij haar komen maar dan kan ik de volgende dag/weken daar weer de dupe van zijn.... En terwijl ik dit typ stromen de tranen weer over mijn wangen. Want ik vind dit echt niet leuk. En ik word hier ook heel verdrietig van.

Ik moest dit allemaal even kwijt. En het misschien niet slim om dit te plaatsen want iedereen kan dit lezen. Maar om heel eerlijk te zijn kan het met niet zo heel erg veel schelen. Dit is wat ik denk dit is hoe ik me voel.

Liefs,
Marieke

Copernicus

Berichten: 74
Geregistreerd: 25-11-16

Re: [VOLG] Dagboek van een meisje met haar pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 20:01

Jeetje, wat vervelend! Heb je nog contact met X, misschien moet je het er toch is met haar over hebben. Even samengevat. X claimt de pony's, Ouders vinden gek dat jij andere ideeën hebt over X? Dat is toch wel balen! Ik wens je super veel succes, en hoop dat Moor weer snel de oude is na X!

Horse Event

Mariekexxx
Berichten: 619
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: In de pot goud aan het einde van regenboog♥

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-17 20:30

27 april 2017


Lief dagboek,

Ik heb al weer een tijdje niet in je geschreven dit omdat ik gewoon niet zo'n behoefte aanhad. Of omdat ik gewoon niet lekker in mijn vel zat. Ik ben ook maar weinig bij de pony's geweest. Waarom? Dat schrijf ik hier liever niet op omdat ik dan waarschijnlijk problemen ga krijgen met iemand en daar heb ik geen zin in.

Gisteren heb ik wel heerlijk op Moor "gereden". Nou eigenlijk was het meer hobbelen want ik heb lekker zonder zadel en hoofdstel alleen met een neckrope op Moortje gezeten. Eerst gewoon even gekloot in de bak en daarna erop. Ik kon een doolhofje rijden met alleen neckrope :wow: Ook hebben we nog een klein sprongetje gemaakt. En dit ging opzicht ook wel goed. Ik had ook nog wat foto's gemaakt van Jacky met een paardenbloem. En mama heeft ook nog wat foto's van mij en Moor gemaakt.

Liefs,
Marieke


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers