Kaartleesrally; Navigators en chauffeurs meldt u!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6581
Geregistreerd: 28-08-12

Kaartleesrally; Navigators en chauffeurs meldt u!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-17 17:05

Omdat ik nog helemaal niks hierover ben tegengekomen op bokt, maar het me wel leuk lijkt om hier met mensen over te praten (of misschien zelfs wel mensen mee in aanraking kan brengen!) open ik dit topic!

Nu een klein jaar geleden reed ik voor het eerst een kaartleesrally, samen met mijn vriend. Ontzettend spannend, want ik dacht dat ik er niets van zou bakken, maar: ik ben een beetje verslaafd geraakt :o
Mijn vriend is trouwens chauffeur en ik ben navigator. Vorig jaar hebben we meegedaan aan de 8 uren van Hellendoorn en de Sallandrit. Op dit moment doen we mee aan de Café rallycompetitie en gaan we ook sowieso meedoen aan de Ijssel à la Carte.

Voor de mensen die niet bekend zijn met kaartleesrally's, hier een korte uitleg:
Klik hier!

Doorgaans zijn kaartleesrally's voor oldtimers, maar er zijn ook genoeg rally's te vinden waar je aan mee mag doen met een moderne(re) auto. Over het algemeen zijn rally's helaas ook vrij prijzig, maar ook hier is best wel veel verschil in. Vooral de Café Rallycompetitie is leuk en betaalbaar, wat het toch weer een stuk aantrekkelijker maakt voor 'nieuwelingen' om eens een kijkje te nemen in de rallywereld.

Dus, zijn er hier meer mensen die meedoen aan kaartleesrally's? Of zijn er mensen die hierdoor juist benieuwd zijn geworden naar het hoe en wat achter kaartleesrally's?

Iedereen is welkom in dit topic en ik ben benieuwd naar jullie verhalen/vragen etc.! :D

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3


Veulen84

Berichten: 10866
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kaartleesrally; Navigators en chauffeurs meldt u!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:19

Ik zelf rij ze niet. Maar mijn vader, broer, oom en neefje rijden al bijna 20 jaar rally's. Hoogtepunt van het jaar is de Nacht van Weesp. Staat die al op je lijstje?

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6581
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-17 17:22

Veulen84 schreef:
Ik zelf rij ze niet. Maar mijn vader, broer, oom en neefje rijden al bijna 20 jaar rally's. Hoogtepunt van het jaar is de Nacht van Weesp. Staat die al op je lijstje?

Zelf ook niet de behoefte om eens een keer een ritje te doen?

Nacht van Weesp staat nog niet op het lijstje, misschien mede omdat het mij erg moeilijk lijkt om in het donker te rijden :') Ik heb nu pas 3 rally's genavigeerd, dus wie weet komt het in de toekomst nog wel!

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

Valerie93

Berichten: 3124
Geregistreerd: 10-12-13

Re: Kaartleesrally; Navigators en chauffeurs meldt u!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:29

ik ken een aantal mensen die mee doen/deden aan dat soort rallys. Het lijkt mij wel onwijs gaaf maar ken niemand in het wereldje.

Hebben zelf een Dodge wc51 uit 1942 dus niet bepaald voor rally's weggelegd maar als we een rit hebben ben ik wel vaak degene die kaartleest omdat het meerendeel na 4 punten al kwijt is waar we zijn gebleven. maar dit zijn vaak wel simpele punten. Iedereen volgt elkaar ook blindelings dus het is wel fijn als iemand zelf de kaart bijhoud en zodoende alsnog als eerste op bestemming aankomt omdat de rest dus rechts is afgeslagen ipv links.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6581
Geregistreerd: 28-08-12

Re: Kaartleesrally; Navigators en chauffeurs meldt u!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-17 17:32

Het is wel een redelijk gesloten wereldje inderdaad, ik kende het voor mijn vriend ook echt niet hoor!

Misschien kun je wel gewoon eens iemand in je omgeving vragen of hij of zij het leuk vindt om eens een ritje te doen? Er zijn van de DHRC bijvoorbeeld ook leuke betaalbare KLIPjes (kaart lezen in praktijk). Misschien is dat wat?

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

Valerie93

Berichten: 3124
Geregistreerd: 10-12-13

Re: Kaartleesrally; Navigators en chauffeurs meldt u!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:34

ik ga het eens opzoeken. Misschien dat ik via kennissen die vroeger hebben gereden wat kan leren en weten misschien nog iemand waar ik mee kan rijden

Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Kaartleesrally; Navigators en chauffeurs meldt u!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:50

Ik doe geen kaartlees rally's maar wel iets wat er redelijk bij in de buurt komt; de vierlanden rit. Deze rit is niet met een kaart maar met aanwijzingen en stempelposten met tijdregistratie waarbij de gemiddelde snelheid steeds op 42km/uur dient te liggen.Dat is in praktijk nog best lastig door de verschillende wegen en soms fout rijden.
Ik rij afwisselend met mijn vriend en we wisselende de auto's ook af, hoewel mijn auto hier meer voor geschikt is vanwege het tijdstip wanneer het plaats vind.
Volgende week rijden we dan weer een toertocht in zijn auto.
Nog een paar jaar en dan mag mijn auto ook onder de oldtimer vlag en dan trekken rally's mij ook wel.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6581
Geregistreerd: 28-08-12

Re: Kaartleesrally; Navigators en chauffeurs meldt u!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-17 18:14

De vierlanden rit ken ik niet, die zal ik eens opzoeken!

Leuk om te zien dat er toch ook hier mensen zijn die het interessant vinden! :)

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Kaartleesrally; Navigators en chauffeurs meldt u!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:53

Mijn eerste rondje nurburgring heb ik als passagier van Kevin Abbring mogen doen, dag daarvoor mocht ik de rcz r rijden met Kevin als navigator. Super tof!


Cantheon

Berichten: 754
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Beverwijk

Re: Kaartleesrally; Navigators en chauffeurs meldt u!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 20:03

Wij rijden jaarlijks de VVAA rally, echt supergaaf om te doen! Helaas idd vrij prijzig. Ik ben de navigator, vriendjelief mag rijden.

Veulen84

Berichten: 10866
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 23:18

NadjaNadja schreef:
Veulen84 schreef:
Ik zelf rij ze niet. Maar mijn vader, broer, oom en neefje rijden al bijna 20 jaar rally's. Hoogtepunt van het jaar is de Nacht van Weesp. Staat die al op je lijstje?

Zelf ook niet de behoefte om eens een keer een ritje te doen?

Nacht van Weesp staat nog niet op het lijstje, misschien mede omdat het mij erg moeilijk lijkt om in het donker te rijden :') Ik heb nu pas 3 rally's genavigeerd, dus wie weet komt het in de toekomst nog wel!


Oh nee helemaal niet. Raak al totaal de weg kwijt als de heren proberen uit te leggen waar en wat er de bedoeling is of mis ging.

De nacht geeft hier altijd een speciale buzz. Schijnt nog bijzonderder te zijn dan andere ritten. Werd me wel ingefluisterd dat er ook een dag van weesp is. Verder werd de Zuiderzeerally nog getipt. Net geweest alleen.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6581
Geregistreerd: 28-08-12

Re: Kaartleesrally; Navigators en chauffeurs meldt u!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-17 06:34

Die VVAA rally ziet er ook echt wel gaaf uit! Vooral de startlocatie is wel heel mooi!

Zuiderzeerally is bij mijn weten alleen een snelheidsrally. Daar zijn we namelijk wel wezen kijken, maar meedoen is natuurlijk niet aan de orde dan :')

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

Veulen84

Berichten: 10866
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:57

NadjaNadja schreef:
Die VVAA rally ziet er ook echt wel gaaf uit! Vooral de startlocatie is wel heel mooi!

Zuiderzeerally is bij mijn weten alleen een snelheidsrally. Daar zijn we namelijk wel wezen kijken, maar meedoen is natuurlijk niet aan de orde dan :')


Hebben we het over de zelfde?
http://www.rozclassic.nl

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27951
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Kaartleesrally; Navigators en chauffeurs meldt u!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 10:18

Oh wat leuk! Ik heb heel lang geleden 's meegereden in de Ardennen, maar dat was niet tijdens de dag zelf maar op eigen initiatief daarna. Mijn man heeft een Mitsubishi Lancer Evo, dus inmiddels wel youngtimer denk ik. Hij staat veel stil, maar zoiets doen lijkt me heel erg leuk. Ik ga hem even tippen!

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6581
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-17 11:51

We hadden het inderdaad niet over dezelfde Veulen84. Ziet er uit als een pittige rally, misschien wat voor in de toekomst!

Rije, leuk dat ik op deze manier iemand in aanraking kan brengen met de kaartleesrally's! Misschien kunnen jullie inderdaad eens een ritje doen!

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6581
Geregistreerd: 28-08-12

Re: Kaartleesrally; Navigators en chauffeurs meldt u!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-17 13:16

Wij hebben afgelopen weekend weer 2 rally's gereden!
Vrijdagavond de café rally (competitie), met het systeem langste route binnen het vak. Niet helemaal mijn ding :') Maar alsnog als 5e geëindigd.
Zaterdag de Ijssel à la Carte. Leuke rally met veel verschillende systemen! Uiteindelijk als 2e geëindigd, maar er zijn voor mij nog steeds 2 controles waar ik het niet mee eens ben. maar goed, daar moet je je dan ook bij neerleggen!

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Kaartleesrally; Navigators en chauffeurs meldt u!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 09:00

Wij hebben zaterdag de airbase roadpursuit tocht gereden. Was een erg mooi stukje toeren door België en Duitsland.

wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Re: Kaartleesrally; Navigators en chauffeurs meldt u!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:35

Geen officiële, maar wij hebben op het werk een fanatiekeling die eens per jaar een tocht voor z'n collega's uitzet. Vorig jaar voor het eerst meegedaan, en dit jaar gaan we weer! Vorig jaar heb ik gereden, nu ga ik navigeren. Verslavend!

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6581
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-17 14:29

Zijn er nog mensen die volgende week meedoen aan de 8 uren van Hellendoorn? :D

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Kaartleesrally; Navigators en chauffeurs meldt u!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 19:55

Mijn broertje zoekt nog een copiloot voor 2 dec in Noord Frankrijk. Mocht iemand interesse hebben? Hij is uitgenodigd omdat hij met een zeldzame auto rijdt.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

x_spekkie_x

Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 13:56

Ik had al een stipje gezet in dit topic, maar gisteren heb ik dan eindelijk mijn eerste rally gereden! Op Bonaire <3

Afbeelding

Hieronder een stukje uit mijn blog over de rally:
Mijn eerste rally, georganiseerd door de Rotaryclub Bonaire. Dit is een jaarlijks evenement en erg populair, er deden meer dan zeventig auto’s mee. Bij het kopen van de kaarten zat een vijf pagina tellend reglement! Het was niet gewoon rondjes rijden, maar een extreme puzzeltocht. Samen met x en y ging ik deze uitdaging aan. Er waren vier trajecten, twee in de ochtend en twee in de middag. Bij de start reden we al verkeerd, dus dat beloofde al veel goeds, haha. Je krijgt een routeboek mee waarin de aanwijzingen staan hoe je moet rijden. Onderweg kom je controlepunten tegen (oranje bordjes met een cijfer en letter) die je moet noteren op je controlekaart. Maar je weet door de controlepunten niet of je goed rijdt, want er zitten ook foute controlepunten tussen. Bovendien moet je erg zorgvuldig rijden, want de aanwijzingen volgen elkaar op. Een keer fout rijden en je kan de route niet meer volgen. Dus zorgvuldig puzzelen en dan dus elke keer weer terug naar een punt waarvan je zeker wist dat je goed zat. De route bevatte aanwijzingen zoals “eerste weg rechts” of “zesde gelegenheid links”, maar ook “bij deze foto rechtsaf” of een instructie met een bolletje en een pijl. Traject 1 en 2 gingen eigenlijk best goed. We waren slechts een uur langer onderweg dan de bedoeling was, haha. Na de lunch op weg met traject 3 en 4. Traject 3 was een fotospeurtocht. Op een pagina stonden zes foto’s van de omgeving (met rijrichtingen) in willekeurige volgorde, dus zoeken maar. Best lastig als je een foto ziet met een kruising en een hoop cactussen, dat lijkt hier allemaal op elkaar. Maar traject 4 bleek nog veel lastiger. We hadden een foto gemist en daardoor enorm verkeerd gereden (ook nog op het verkeerde been gezet door een fout controlepunt), samen met een ander team, dat was dan wel weer grappig. Door terug te rijden naar een punt waar we zeker van waren, hebben we toch de goede route kunnen vinden. Maar helaas was het tweede deel van de route erg ingewikkeld en kwamen we er niet uit. Het was al laat, half vijf, terwijl we eigenlijk om twee uur moesten finishen, dus gingen we op weg naar de finish (eindpunt was wel bekend). Alleen was mijn auto het er niet mee eens. Die begon te roken en te stinken en het stuur hield er mee op. Oeps. Door de organisatie zijn we opgehaald voor de afsluitende barbecue, terwijl mijn auto (onder de modder, van het gave offroad rijden na de enorme regenbui van gisteren!) aan de kant van de weg mocht overnachten. Morgen weer een nieuwe dag :)


MarliesV

Berichten: 15148
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 14:12

NadjaNadja schreef:
Zijn er nog mensen die volgende week meedoen aan de 8 uren van Hellendoorn? :D


Dat is in mijn achtertuin, haha.

Mijn vader, broertje en oom zijn al jaren lid van de ASVH in Hellendoorn.

Alleen mijn oom rijdt op dit moment nog actief mee met zijn vaste lezer, rijden in de hoogste klasse.

Heb zelf een aantal ritten gereden met mijn broertje maar door tijdgebrek zijn we daar mee gestopt.

Leuk om zien/lezen dat er ook Bokkers hier actief in zijn.

Life is short....SMILE while you still have teeth!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, AmenteC, Axxy, BLEXBot, Blijgeestig, Britta31, dierenfan, Dorella_L, Eve_16, FransienE, Getty_Maan, GrapeshotBot, HELder, M_Vainqueur, ManonGrr, Mizora, Roosch, Siers83, Slagroomsoes, Steenbok12, SuusvL, thequeensmum, Varenka en 66 bezoekers