[SCH][WIP] Eindexamenwerk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

[SCH][WIP] Eindexamenwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 18:55

Want jaja, Resistance doet VWO 6 eindexamen en zit op een speciale kunstschool, en daar hoort uiteraard een eindexamenproject bij wat komende donderdag op de [naam] geƫxposeerd wordt! *\o/*


De opdracht was om een zin te kiezen (je kreeg er 5), en daar iets mee te doen. Verder mocht je het helemaal zelf invullen. Ik heb uiteindelijk voor "verknoopte paden van verwarde dromen" gekozen.


Ik wist gelijk dat ik iets met dromen wilde gaan doen. En dan niet perse mijn eigen dromen, maar vooral ook mijn verlangens en emoties bij die verlangens. Mijn uiteindelijke idee was om een soort van gordijn te maken waar ik die verlangens in afbeelde, aangezien ik me gedachten en dromen voorstel als zilveren, vloeibare dingen in je hoofd met een bepaalde vage vorm en kleur.


Uiteindelijk lukte dat gordijn niet; de verf ging er steeds doorheen. Er bleef niets op liggen. Toen schilderde ik per toeval over de stof heen terwijl er papier overheen lag, en dat gaf het gewenste effect! Ik heb dus elke keer de stof over een vel papier van 70x100 "gespannen", en ben daarop gaan schilderen.


Overigens ben ik begonnen met die "emoties" proberen te vangen in een schilderij. Een paar proefjes:


Afbeelding

Afbeelding

Het totale proces werd afgelopen vrijdag beoordeeld, daar heb ik de resultaten nog niet van terug.

Proces:

Afbeelding



Linksonderin het proces zie je dat grote vlak, dat is het uiteindelijke uitgangspunt, en daar dan heel veel van. Dat "schilderij" telt zelf niet mee in mijn eindwerk, aangezien ik het echt heb geschilderd om uit te proberen.


Uiteindelijk wil ik er 12 van dat formaat maken, die ik dan in een bepaalde compositie op wil hangen. 4 rijen van 3 onder elkaar, of 3 rijen van 4 onder elkaar.

Ik ben nu halverwege. :) Verder heb ik alleen morgen nog, maar dat is geen probleem. Dat lukt wel.

Van de eerste 4 heb ik een foto gemaakt:



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Morgen verder, dus. Ben benieuwd wat jullie vinden! Als de boel woensdag op locatie hangt maak ik uiteraard ook een foto! :)


Anoniem

Re: [SCH][WIP] Eindexamenwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:53

Niemand? :D

Anoniem

Re: [SCH][WIP] Eindexamenwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:56

Ik kan me nog niet zo goed voorstellen wat het gaat worden, maar ik ben erg benieuwd! Is het een beetje gelukt vandaag?


eclair98

Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:01

Het zelfde geldt voor mij, maar ik ben benieuwd :D

Anoniem

Re: [SCH][WIP] Eindexamenwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:30

Inmiddels zijn alle schilderijen af! Ik heb er uiteindelijk toch maar 9 gemaakt aangezien 12 gewoon niet op de locatie past. :+

Hier 8 van de 9:

Afbeelding

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: [SCH][WIP] Eindexamenwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:35

Je proces is iig heel interessant, leuk die ontdekkingstocht!
Ook ik kan me niet zo goed voorstellen hoe het er precies uit gaat zien (althans, ik heb een idee, maar dikke kans dat mijn fantasie met me op de loop gaat ;) ), maar ben heel benieuwd naar je eindresultaat :)

Mijn kleurrijke kunstwerken, vrij werk en in opdracht, vind je op mijn website, facebook of instagram :)

Anoniem

Re: [SCH][WIP] Eindexamenwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 20:08

Ah, dit zijn ze! Mooi effect met die glans van die stof. :)

Anoniem

Re: [SCH][WIP] Eindexamenwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 20:27

Ben ik zeker ook heel blij mee! Bij een proefje had ik nog geprobeerd het doek van het papier te halen, maar dat vind ik uiteindelijk toch niet mooi.

Anoniem

Re: [SCH][WIP] Eindexamenwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 17:09

De boel is af! Heb er een 9 voor, en de mensen van de [naam] zelf waren ook erg onder de indruk.


Het uiteindelijke resultaat:

Afbeelding

Judass

Berichten: 4826
Geregistreerd: 20-05-09

Re: [SCH][WIP] Eindexamenwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 17:13

Heel tof om zo het geheel te zien! Enne, mooi cijfer ook :D

Sall

Berichten: 6696
Geregistreerd: 20-05-03

Re: [SCH][WIP] Eindexamenwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 19:39

Prachtig om het eindresultaat zo te zien!
Gefeliciteerd met je welverdiende cijfer!!

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

Deoiridh
Berichten: 503
Geregistreerd: 22-06-15

Re: [SCH][WIP] Eindexamenwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 17:29

Mooi cijfer! Ik vind de kleuren en het materiaal wel interessant maar zie hier verder eigenlijk geen kunst in. Komt op mij meer over als een experimenteel project en nog geen eindproject dat kan hangen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 17:35

Deoiridh schreef:
Mooi cijfer! Ik vind de kleuren en het materiaal wel interessant maar zie hier verder eigenlijk geen kunst in. Komt op mij meer over als een experimenteel project en nog geen eindproject dat kan hangen. ;)



Maar wat is jouw idee van kunst dan? :) Bij ons op school en op kunstacademies leer je niet gewoon mooi tekenen en schilderen, he. :) Het gaat meer om het idee wat jij op een bepaalde manier uitwerkt en zo door middel van vormgeving en kleur- en materiaalgebruik iets over wil brengen op de toeschouwer. Ik kan het totaal mishebben, maar "ik zie hier geen kunst in" komt op mij over als "dit kan iedereen". En dat is niet waar kunst om draait.

Deoiridh
Berichten: 503
Geregistreerd: 22-06-15

Re: [SCH][WIP] Eindexamenwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 17:50

Je idee over hoe je dromen voor je ziet vind ik cool, en je uitwerking deels ook. Maar voor mij is komt het nu meer over als materiaalschetsen die naast elkaar zijn opgehangen. Persoonlijk zou ik zonder je uitleg er niet direct in zien wat jij bedoelt.
Ik denk dat je het materiaal nu kunt bewerken zoals je het wilt hebben. Echter kan je hier kwa uitvoering zo veel meer mee.
Bijvoorbeeld een interessantere compositie waarbij je de vellen in een soort kubus aan elkaar aansluit, zodat je er tussen kunt staan en de dromen je omringen. Of maak er bollen of spiralen van en hang ze aan doorzichtig draad aan het plafond. Iets dat zweeft, iets meer magie. Ik noem nu maar wat random voorbeelden, maar ik hoop dat het zo mijn reactie verduidelijkt. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 18:16

Deoiridh schreef:
Je idee over hoe je dromen voor je ziet vind ik cool, en je uitwerking deels ook. Maar voor mij is komt het nu meer over als materiaalschetsen die naast elkaar zijn opgehangen. Persoonlijk zou ik zonder je uitleg er niet direct in zien wat jij bedoelt.
Ik denk dat je het materiaal nu kunt bewerken zoals je het wilt hebben. Echter kan je hier kwa uitvoering zo veel meer mee.
Bijvoorbeeld een interessantere compositie waarbij je de vellen in een soort kubus aan elkaar aansluit, zodat je er tussen kunt staan en de dromen je omringen. Of maak er bollen of spiralen van en hang ze aan doorzichtig draad aan het plafond. Iets dat zweeft, iets meer magie. Ik noem nu maar wat random voorbeelden, maar ik hoop dat het zo mijn reactie verduidelijkt. ;)



Aah ja ik snap het! Dankje voor de toelichting! :j Het eerste idee was ook om eerst alleen de stof te beschilderen en op te hangen en die dan dmv een ventilator ofzo te laten "wapperen". Dat er meer beweging in zit, dus. Echter was het resultaat daarvan niet zo goed, en helaas was er te weinig tijd om nog iets anders te bedenken. Je hebt helemaal gelijk hoor, ik had het ook het liefst nog iets extra's gegeven op die manier. :j


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 bezoekers