Auto rijdt in op groep paarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14033
Geregistreerd: 20-04-16

Auto rijdt in op groep paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-17 11:04

de-beiaard
Overige
Ingezonden door meerdere bokkers
Afbeelding

Zondagavond is een auto ingereden op een groep ruiters met paarden. Dit gebeurde op de Gentse Steenweg in Grotenberge in België. Bij het ongeluk raakte één amazone uit Erpe-Mere zwaargewond en twee andere ruiters raakten lichtgewond. Een paard is overgebracht naar de dierenkliniek in Merelbeke.

Het ongeval gebeurde omstreeks 21.30 uur en was volgens getuigen vreselijk om te zien. Meerdere paarden raakten gewond. Een ervan liep diepe snijwonden op en een ander liep verschrikt weg en werd later teruggevonden in Elene. Volgens ooggetuigen reed de auto op volle snelheid in op de paarden.

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Auto rijdt in op groep paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:05

Jemig, die zijn er toch goed vanaf gekomen dan.. Vreselijk.

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Auto rijdt in op groep paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:07

Ik hoop voor de bestuurder dat hij/zij plotseling onwel is geworden en dat dit geen opzet was -O-

happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Re: Auto rijdt in op groep paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:10

Jeetje, wat heftig! Ik hoop toch dat het een ongeval was en geen opzettelijke actie. Dat wordt me niet helemaal duidelijk uit het artikel (of de bron)...

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: Auto rijdt in op groep paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:14

Zo in het artikel te lezen was het donker (21:30). Kans is dus heel groot dat hij ze niet gezien heeft.

Hopelijk komen de paarden en ruiters er goed vanaf.

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:15

Wat is dat toch maar met al die verkeersagressie tegen paarden de laatste tijd.. Je zou nog bang zijn om de straat op te gaan met je paard. Laatst ook meegemaakt met mijn jonge merrie, onze tweede buitenrit onder het zadel, komt er een bus in volle vaart aangereden. Ik doe teken naar hem om te vertragen, maar hij bleef gewoon doorrijden en op het moment dat ie ons passeerde gaf ie nog eens extra gas bij -:(-
Nu weet ik gelukkig wel dat mijn merrie niet opkijkt van bussen, maar dat is toch gewoon asociaal gedrag.

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:15

Wat heftig! Laten we hopen dat het een ongeluk was. Gelukkig zijn ze er nog redelijk oké vanaf gekomen.. -O-

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:30

Snollygoster schreef:
Wat is dat toch maar met al die verkeersagressie tegen paarden de laatste tijd.. Je zou nog bang zijn om de straat op te gaan met je paard. Laatst ook meegemaakt met mijn jonge merrie, onze tweede buitenrit onder het zadel, komt er een bus in volle vaart aangereden. Ik doe teken naar hem om te vertragen, maar hij bleef gewoon doorrijden en op het moment dat ie ons passeerde gaf ie nog eens extra gas bij -:(-
Nu weet ik gelukkig wel dat mijn merrie niet opkijkt van bussen, maar dat is toch gewoon asociaal gedrag.

Verkeersagressie? Deze groep reed om 21.30 uur nog buiten, grote kans dat de automobilist ze niet eens gezien heeft.

Het is een afschuwelijk ongeluk, maar zonder degelijke reflectie moet je je in het donker niet met een paard op de openbare weg begeven.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Auto rijdt in op groep paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:43

Zoals ik het bericht lees gaat het niet om ruiters maar een groep mensen die met de paarden aan de hand liepen, op de foto's zie je nergens reflecterend materiaal. Ik kan me voorstellen dat dit geen agressieve chauffeur is geweest. Waarschijnlijk gewoon de groep, die dus naar alle waarschijnlijkheid zonder verlichting/reflectie in het donker liep, totaal niet gezien. Gezien de schade aan de auto heft de man ook echt niet knetterhard gereden, dan waren er zeker doden gevallen en hadden de paarden, die van achter geraakt zijn , hun benen gebroken. Al met al een drama voor iedereen , ook voor de chauffeur.

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:53

Laurie schreef:
Snollygoster schreef:
Wat is dat toch maar met al die verkeersagressie tegen paarden de laatste tijd.. Je zou nog bang zijn om de straat op te gaan met je paard. Laatst ook meegemaakt met mijn jonge merrie, onze tweede buitenrit onder het zadel, komt er een bus in volle vaart aangereden. Ik doe teken naar hem om te vertragen, maar hij bleef gewoon doorrijden en op het moment dat ie ons passeerde gaf ie nog eens extra gas bij -:(-
Nu weet ik gelukkig wel dat mijn merrie niet opkijkt van bussen, maar dat is toch gewoon asociaal gedrag.

Verkeersagressie? Deze groep reed om 21.30 uur nog buiten, grote kans dat de automobilist ze niet eens gezien heeft.

Het is een afschuwelijk ongeluk, maar zonder degelijke reflectie moet je je in het donker niet met een paard op de openbare weg begeven.


Ja las het achteraf pas in een ander artikel dat hij ze niet gezien heeft.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:57

Het artikel is gewoon verwarrend omdat de journalist van ruiters en amazones schrijft in plaats van begeleiders.
Dom zonder verlichting en reflectie de weg op.
Geluk dat ze het er allemaal nog zo goed vanaf gebracht hebben.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:59

Ik vrees ook dat hij ze totaal niet gezien heeft.

Caesar
Berichten: 9302
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Auto rijdt in op groep paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 12:41

Vaak is het ook zo dat je rond dat tijdstip ook geen groep paarden op de weg "verwacht" en dus ook ander kijkgedrag hebt. Ik denk ook dat de automobilist ze helemaal over het hoofd gezien heeft. Gelukkig lijkt het voor nu mee te vallen.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Auto rijdt in op groep paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 12:43

:oo

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Re: Auto rijdt in op groep paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:05

Bestuurder was dronken.. ken degene die het accident heeft voorgehad.. waren hele dag aan het wandelen en waren op weg naar huis! Ikzelf zou in het donker ook nooit wandelen, maar mss is hun dagtocht uitgelopen he, heel jammer dat dit weer is moeten gebeuren :(

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Auto rijdt in op groep paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:49

Dronken bestuurder is fout door met drank op achter het stuur te kruipen, echter, de groep mag zichzelf afvragen hoe slim ze bezig waren door onverlicht in het donker te lopen langs de kant van de weg. Hoe dan ook, het is een drama en ik hoop dat mens en dier volledig herstellen. Er is toch een zwaargewonde onder de mensen.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:22

Snollygoster schreef:
Wat is dat toch maar met al die verkeersagressie tegen paarden de laatste tijd.. Je zou nog bang zijn om de straat op te gaan met je paard. Laatst ook meegemaakt met mijn jonge merrie, onze tweede buitenrit onder het zadel, komt er een bus in volle vaart aangereden. Ik doe teken naar hem om te vertragen, maar hij bleef gewoon doorrijden en op het moment dat ie ons passeerde gaf ie nog eens extra gas bij -:(-
Nu weet ik gelukkig wel dat mijn merrie niet opkijkt van bussen, maar dat is toch gewoon asociaal gedrag.

Wat een onzin dit verkeersagressie te noemen.
Je kunt je beter afvragen of paarden regenwoordig nog wel op hun plaats zijn op de openbare weg.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:28

Kuggur schreef:
Snollygoster schreef:
Wat is dat toch maar met al die verkeersagressie tegen paarden de laatste tijd.. Je zou nog bang zijn om de straat op te gaan met je paard. Laatst ook meegemaakt met mijn jonge merrie, onze tweede buitenrit onder het zadel, komt er een bus in volle vaart aangereden. Ik doe teken naar hem om te vertragen, maar hij bleef gewoon doorrijden en op het moment dat ie ons passeerde gaf ie nog eens extra gas bij -:(-
Nu weet ik gelukkig wel dat mijn merrie niet opkijkt van bussen, maar dat is toch gewoon asociaal gedrag.

Wat een onzin dit verkeersagressie te noemen.
Je kunt je beter afvragen of paarden regenwoordig nog wel op hun plaats zijn op de openbare weg.

Jawel, maar dan goed zichtbaar, zowel paarden als begeleiders . Dan is er bijna nooit iets aan de hand, goed reflectiemateriaal kost geen drol maar mensen denken nog te vaak dat er niets gebeurt omdat ze het misschien al heel vaak zo gedaan hebben.

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Re: Auto rijdt in op groep paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:24

Ja mss was hun dagtocht uitgelopen he, dat weten we niet :( maar weet nu niet of de bestuurder hun dan ook wel had gezien.. ik hoop dat het allemaal goed gaat!

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:52

bigone schreef:
Zoals ik het bericht lees gaat het niet om ruiters maar een groep mensen die met de paarden aan de hand liepen, op de foto's zie je nergens reflecterend materiaal. Ik kan me voorstellen dat dit geen agressieve chauffeur is geweest. Waarschijnlijk gewoon de groep, die dus naar alle waarschijnlijkheid zonder verlichting/reflectie in het donker liep, totaal niet gezien. Gezien de schade aan de auto heft de man ook echt niet knetterhard gereden, dan waren er zeker doden gevallen en hadden de paarden, die van achter geraakt zijn , hun benen gebroken. Al met al een drama voor iedereen , ook voor de chauffeur.


Als ik de foto zie, denk ik ook dat hij ze gewoon niet gezien heeft, in schemer of donker zie je echt geen paarden lopen (of fietsers rijden of wandelaars lopen). Lijkt me dus geen agressie inderdaad, maar het niet dragen van verlichting en reflectie en dus niet gezien worden.

Wel sneu voor de automobilist, de gewonden en de paarden, beterschap aan allen.

Gisteren schemer, hoe paarden van onze stal terug naar stal gingen, kost echt de wereld niet die spulletjes, dan kunnen ze je in ieder geval zien.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 11-04-17 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:54

Wat heeft het er mee te maken of een dagtocht uitgelopen is?

Ik zag trouwens dat er een update was, ik quote hem (bron is dezelfde als in de OP)
Citaat:
Update: Zwaargewonde amazone: M.D.G. (°93) uit Erpe-Mere. Nog twee ruiters lichtgewond waaronder C.D.V. (°79) uit Zottegem. De chauffeur was de E.P. (.50) Zottegem. 1 paard overgebracht naar de dierenkliniek in Merelbeke.


Sterkte aan alle betrokkenen!

Anoniem

Re: Auto rijdt in op groep paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:56

Brr wat een naar bericht zeg :\

Juist met een dagtocht lijkt het me niet meer dan logisch dat je op z'n minst wat reflecterende jasjes in je tas stopt. Als je echt zo lang onderweg bent houd je er lijkt mij ook rekening mee dat het uit kan lopen en dat je dus misschien het laatste stuk in het donker moet.

Hoop dat het uiteindelijk goed afloopt voor de zwaargewonde amazone en voor de paarden.

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:57

Telpeva schreef:
Wat heeft het er mee te maken of een dagtocht uitgelopen is?

Ik zag trouwens dat er een update was, ik quote hem (bron is dezelfde als in de OP)
Citaat:
Update: Zwaargewonde amazone: M.D.G. (°93) uit Erpe-Mere. Nog twee ruiters lichtgewond waaronder C.D.V. (°79) uit Zottegem. De chauffeur was de E.P. (.50) Zottegem. 1 paard overgebracht naar de dierenkliniek in Merelbeke.


Sterkte aan alle betrokkenen!


Mss daarom dat ze geen verlichting bij hadden? Ale weet het niet met zekerheid of ze geen aan hadden maar op de foto's te zien niet..

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:59

Emmaa_ schreef:
Brr wat een naar bericht zeg :\

Juist met een dagtocht lijkt het me niet meer dan logisch dat je op z'n minst wat reflecterende jasjes in je tas stopt. Als je echt zo lang onderweg bent houd je er lijkt mij ook rekening mee dat het uit kan lopen en dat je dus misschien het laatste stuk in het donker moet.

Hoop dat het uiteindelijk goed afloopt voor de zwaargewonde amazone en voor de paarden.


Ja mss heb je wel gelijk daarin! Had zo niet nagedacht.. had eerder gedacht dat zij mss dachten dat ze voor het donker gingen terug zijn.. allesinds ik rij nooit in het donker, vind het zo gevaarlijk..

Klaas15

Berichten: 331
Geregistreerd: 15-10-10
Woonplaats: home sweet home

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:00

Verschrikkelijk, hoop dat het allemaal toch meevalt.
Ik vindt wel ook overdag je moet goed zichtbaar zijn, dus ook al loopt de dagtocht uit.
En de lichtgevende dekens peeskappen noem maar op kosten inderdaad niets.
Dus beter ook overdag goed verlicht het pad op.