Voor de tweede keer griep?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27480
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Voor de tweede keer griep?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 15:44

Gister een intensieve wandeling gemaakt van ongeveer 6 km in Vught. Het was mooi weer dus jasje ging uit.
Gisteravond kreeg ik wat pijn in m'n keel en met slikken.
Vandaag ook pijn in m'n keel en hoofd. In december was ik ook al ziek geweest en dus hopelijk nu niet weer...
hebben jullie ook 2 keer griep gehad of is dit een simpel koutje?

Valerie93

Berichten: 3133
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:46

Hoorde vandaag van de thuishulp bij mijn oma dat er weer heel veel mensen met griep liggen. Vooral de mensen die het in december hebben gehad.

Ik heb t zelf niet in december gehad maar begin nu toch echt grieperig te worden

Anoniem

Re: Voor de tweede keer griep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:47

Griep is een virus dus als het te maken heeft met het buiten lopen zonder jas is het sowieso een verkoudheid. Nou lijkt dat me best wel sterk aangezien het gister gewoon heerlijk weer was.

Kan het geen hooikoorts zijn? Als je door een buitenomgeving hebt gewandeld terwijl je normaal in de stad bent kan het best wel goed zijn dat je daarop reageert.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:50

Griep hebben niet veel mensen. Veel mensen noemen het griep.
Bij griep lig je echt enkele dagen met koorts uitgeteld op bed en kun je nog geen hapje eten binnen houden, de goedbedoelde bouilon ruikt te sterk en laat je ook kokhalzen. Met wat geluk lukt water.
Even naar het toilet is een hele beproeving en daar zwalk je heen om daarna weer totaal uitgeput in bed te liggen.

Verkoudheidje is ook vervelend, kun je ook koorts hebben.
Maar meestal lukt een beetje eten nog wel en naar het toilet gaan is geen hele onderneming.
Tv of internet zijn ook nog wel een welkome afleiding.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:50

Gewoon verkoudheid, zijn veel mensen verkouden nu. Zelf vorige week dezelfde verschijnselen gehad, begint inderdaad in de avond. Paar dagen keelpijn en dan is het wel weer over.

Griep is echt met koorts op bed liggen hoor.

Overigens heb ik sowieso geen griep gehad dit jaar. Maar dat heb ik gelukkig echt al eeuwen niet meer gehad.

purny

Berichten: 27480
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 16:05

Vage is dat ik nooit koorts heb. Laatste keer dat ik me kan herinneren dat ik koorts had had ik longontsteking.
Kan zijn dat ik inderdaad anders reageer op andere lucht. Maar ik voel me ook lusteloos. zelfs geen zin om op het paard te kruipen vanavond.
Voorheen haalde ik altijd de griepprik omdat ik longpatient ben, vorig jaar eens niet gedaan

Century

Berichten: 5951
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:09

Emmaa_ schreef:
Griep is een virus dus als het te maken heeft met het buiten lopen zonder jas is het sowieso een verkoudheid. Nou lijkt dat me best wel sterk aangezien het gister gewoon heerlijk weer was.

Kan het geen hooikoorts zijn? Als je door een buitenomgeving hebt gewandeld terwijl je normaal in de stad bent kan het best wel goed zijn dat je daarop reageert.


Verkoudheid is ook een virus, dus ik snap je redenering niet helemaal :) Buitenlopen zonder jas betekent ook niet dat je verkouden wordt, het kan wel je weerstand verminderen zodat je makkelijker het verkoudheidsvirus oppikt :)

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:12

purny schreef:
Vage is dat ik nooit koorts heb. Laatste keer dat ik me kan herinneren dat ik koorts had had ik longontsteking.
Kan zijn dat ik inderdaad anders reageer op andere lucht. Maar ik voel me ook lusteloos. zelfs geen zin om op het paard te kruipen vanavond.
Voorheen haalde ik altijd de griepprik omdat ik longpatient ben, vorig jaar eens niet gedaan


Wat is het probleem dan? Neem je rust en ga niet paardrijden. :+
Ik begrijp het probleem niet echt :o

Een mens kan gerust vaker in het jaar verkouden zijn hoor. Ik was op den duur 5 of 6 keer per jaar ziek, amandelontsteking. Tsjah, de ene keer was het heftiger dan de andere keer. Altijd koorts, zere keel, niet kunnen praten. En soms kon ik prima werken, en een andere keer lag ik voor half dood op de bank. So be it...

tiwi1969

Berichten: 7630
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:14

Ik heb 'm ook te pakken: hoofdpijn, keelpijn, hoesten, koorts en spierpijn, daarbij te lamlendig om maar iets te doen. Mijn bed is mijn beste vriend op het moment.
Vorige eeek was mijn dochter aan de beurt, ze is er een week echt zoek van geweest en loopt nu nog met een naar hoestje.

Hef is geen verkoudheid met snotneus, dit voelt echt als griep en dat moet je uitzieken.

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:16

Als je griep hebt kom je echt een paar dagen je bed niet uit, veel mensen roepen dat ze de griep hebben maar zij voelen zich gewoon ziek/zwak/verkouden. Maar tuurlijk kan je vaker per jaar ziek worden. Het gaat vast weer over :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:16

Century schreef:
Emmaa_ schreef:
Griep is een virus dus als het te maken heeft met het buiten lopen zonder jas is het sowieso een verkoudheid. Nou lijkt dat me best wel sterk aangezien het gister gewoon heerlijk weer was.

Kan het geen hooikoorts zijn? Als je door een buitenomgeving hebt gewandeld terwijl je normaal in de stad bent kan het best wel goed zijn dat je daarop reageert.


Verkoudheid is ook een virus, dus ik snap je redenering niet helemaal :) Buitenlopen zonder jas betekent ook niet dat je verkouden wordt, het kan wel je weerstand verminderen zodat je makkelijker het verkoudheidsvirus oppikt :)

Echt? Dat wist ik niet. Ik was altijd in de veronderstelling dat je ook verkouden kan worden als je in de wind liep oid.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:16

De enige die kan vertellen aan jou wat je hebt is de huisarts. :)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Voor de tweede keer griep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:25

Zowel griep als verkoudheid zijn virussen, verschillende weleensweer.. netzoals er verschillende griepvirussen kunnen rond zwerven.

Veel mensen noemen een verkoudheid of zware verkoudheid griep, maar met griep lig je echt om dan ben je echt ziek.

Hoe kom je eraan? niet door zonder jas te gaan wandelen, wat wel gebeurt bij als je het koud krijgt is lang verhaal en heeft te maken met je weerstand, maar als je dan niet toevallig een virus tegen komt krijg je nog steeds geen griep en wordt je ook niet verkouden, daarvoor moet je echt tegen het virus aanlopen.

Beste medicijn, maar vaak lastig is rustig aan doen en goed voor jezelf zorgen, dus niet jezelf oververmoeid jagen en slecht eten, maar gezond doen met bv. eten en op tijd naar bed, zodat je lijf de kans krijgt om de virusdeeltjes te lijf te gaan en ze uit te schakelen.

purny

Berichten: 27480
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-17 01:00

sureido schreef:
De enige die kan vertellen aan jou wat je hebt is de huisarts. :)

Advies van de huisarts is meestal uitzieken met paracetamol. Bij koorts moet ik echter wel terug

Desty

Berichten: 5721
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Grave

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 07:35

Virale ziektes zoals verkoudheid en griep hebben een incubatie tijd van ongeveer 2 weken. Je was hoogstwaarschijnlijk vatbaarder, maar je krijgt het niet van wandelen. Hetzelfde geldt voor het fabeltje niet met natte haren de wind in.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Voor de tweede keer griep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 07:41

Er zijn ook nog eens heel veel verschillende verkoudheidsvirrusen.
Heel vervelend als je er ineen seizoen 2 of meer meepakt.

Veel mensen verwarren het ook met de griep. Je kan er koorts van krijgen, keelpijn, hoofdpijn, snotteren, hoesten. Dat is dus ook logisch dat je dan aan griep denkt. Je kan je er zo belabberd van voelen.
Maar zodra je echt de griep hebt dan weet je een ding....dit is anders dan een verkoudheid.

Beterschap.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Voor de tweede keer griep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 22:43

Heb je geen hooikoorts?? Daar past alles ook goed bij :) maar echt griep ben je goed ziek..

purny

Berichten: 27480
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Voor de tweede keer griep?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 23:22

Ik hoest m'n longen uit m'n lijf nu. Hooikoorts weet ik niet heb wel medicatie maar dat is voor overgevoeligheid.
M'n waardes die in m'n bloed zaten wat de naam had voor infecties waren wel hoger. Ik kan namelijk heel makkelijk de uitslagen van m'n bloed teruglezen. Heel handig

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 14:36

Emmaa_ schreef:
Echt? Dat wist ik niet. Ik was altijd in de veronderstelling dat je ook verkouden kan worden als je in de wind liep oid.


Van in de wind lopen word je niet ziek. Van zonder jas buiten lopen ook niet. Maar het schijnt een hardnekkige fabel te zijn dat het wel zo is.

TS: Als je geen koorts hebt, heb je geen griep. Alleen keelpijn en hoofdpijn klinkt sowieso niet als griep maar meer een klein virusje.
Gewoon rustig aan doen en wachten tot het over gaat. Ze gaan nu toch niet gelijk kweken om erachter te komen welk virus het precies is. En het gaat vanzelf over.