Politieagente aangevallen na val van paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13992
Geregistreerd: 20-04-16

Politieagente aangevallen na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-17 15:19

Tubantia / Nu.nl
Overige


Tijdens de Eredivisiewedstrijd tussen FC Twente en PSV zijn donderdagavond vijf mensen aangehouden bij een politieactie tegen drugshandel. Tijdens de politieactie werd in eerste instantie het hele stadion ontruimd. De stadionspeaker riep om dat alle supporters het stadion moesten verlaten. Volgens de politie berustte dit op een misverstand: de oproep was alleen bedoeld voor vak P. Na de inval in het supportershome werd het onrustig in Vak P en heeft de politie besloten het vak te af te sluiten en te ontruimen. Hierbij zijn vechtpartijen ontstaan en de ME werd ingezet om de rust te herstellen.

Een agente raakte gewond toen ze van haar paard getrokken en geschopt en geslagen werd. In de video op de site van Tubantia is te zien hoe de agente van haar paard valt. Terwijl ze op de grond ligt, krijgt ze meerdere trappen van omstanders. In een andere video is te zien hoe een supporter omver wordt gelopen door een politiepaard. Het paard rende na de val weg. Andere agenten schoten enkele seconden later te hulp. Of en hoe erg de agent gewond is geraakt bij de actie, is op dit moment niet bekend.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Judass

Berichten: 4826
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:21

Echt te walgelijk voor woorden -O-
Ik hoop dat de schade meevalt :x

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:21

Zo wat een situatie... Heb gelijk medelijden met paard & ruiter. Wat een klootzakken, daar krijg ik echt een naar gevoel van!

Xanthippe

Berichten: 1720
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Politieagente aangevallen na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:29

Misselijkmakend.
Waarom vergeten al die idioten dat het maar een spelletje is?

I'm addicted to the way I feel when I think of you.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:34

hopelijk zijn er camerabeelden van de hufters...

flinke straf......

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:37

Niet te geloven. Als het zo moet voortaan maar alle wedstrijden zonder publiek spelen.

Wat ben je voor stoere kerel als je de behoefte voelt je zo te gedragen? Walgelijke mensen.
Hopelijk valt de schade van de agente mee.

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Re: Politieagente aangevallen na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:39

Als ik de filmpjes bekijk (oa. Tubantia en Dumpert.nl) dan lijkt het paard te struikelen waardoor de agente valt?

Blijft echt totaal debiel wat deze mensen bezielt. Daar kun je toch niet bij??!! Gelukkig waren haar collega's er relatief vroeg bij.

Gerrits Fabrio RW (Krack C x Gribaldi) : B+10 |PR: 197| L1+11 |PR: 210| L2+10 |PR:197| M1+13 |PR:206,5| M2+10 |PR:197,5| Z1+12 |PR:233.5| Z2+10 |PR:220| ZZL+1 |PR:213,5|
SGW: B+17 Springen: B*

cp112

Berichten: 14721
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:42

Wanneer wordt dat hele schijtvoetbal nu eens afgeschaft. Wat een stel idioten weer -:(-

Stal van 't Heideveld
' t Heideveld Horse Transport. Paardentaxi en internationaal transport.

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:43

Xanthippe schreef:
Misselijkmakend.
Waarom vergeten al die idioten dat het maar een spelletje is?


Dat is hetzelfde als zeggen dat de paardensport een 'beetje zitten op je paard' is. Ook bij voetbal komen emoties om te hoek kijken, wat best begrijpelijk is. Echter heb ik het idee dat deze 'supporters' niet komen om te joelen voor 'hun club', maar werkelijk uit zijn op zulke rellen. Ze doen maar wat graag mee en zijn overal als de kippen bij. Wat mij betreft mogen ze zwaardere sancties opleggen dan een half jaar vak-P dicht gooien, zoals eerder is gebeurt is bij drugshandel.

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:45

Elise_K schreef:
Als ik de filmpjes bekijk (oa. Tubantia en Dumpert.nl) dan lijkt het paard te struikelen waardoor de agente valt?

Blijft echt totaal debiel wat deze mensen bezielt. Daar kun je toch niet bij??!! Gelukkig waren haar collega's er relatief vroeg bij.


Dat zie ik ook. Ronduit verschrikkelijk als je bedenkt dat ruiter en paard er een hoop uren in steken om de boel daar veilig te houden, maar het allemaal stank voor dank is.

Yonker

Berichten: 13500
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:46

Xanthippe schreef:
Misselijkmakend.
Waarom vergeten al die idioten dat het maar een spelletje is?


Wel even je inlezen als je zoiets zegt, dit ging niet zozeer om het spelletje maar meer om het optreden van de politie tijdens de wedstrijd. Iets met drugs enzo.

http://www.vi.nl/nieuws/vijf-arrestatie ... twente.htm

Daarom waren die rellen dus, wat het absoluut NIET goedpraat hoor.
Maar het heeft in deze niet zoveel met voetbal te maken.

Te belachelijk voor woorden dat dit überhaupt gebeurd, geweld tegen politie...


cp112 schreef:
Wanneer wordt dat hele schijtvoetbal nu eens afgeschaft. Wat een stel idioten weer -:(-


En je weet toch hopelijk zelf wel dat het voetbal nooit afgeschaft gaat worden ;) En er ook mensen zijn die er gewoon van genieten zonder te rellen.

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Politieagente aangevallen na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:56

Paard lijkt inderdaad te vallen waarnaar zij eraf rolt. Wat een angst moet je hebben als je daar opeens ligt en er tig man op je in staan te trappen.

Ergens vind ik het wel machtig om te zien hoe dat andere paard zonder twijfel over die man heen galoppeert. Goed getraind in ieder geval.

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Politieagente aangevallen na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:59

Van mij zouden die paarden mogen leren bokken op commando en ze af en toe een hoef in de noten drukken van die mafkezen die daar zo viking-achtig onheil aan het schoppen zijn.

M. 21-07-2017. <3

Jillsil

Berichten: 1043
Geregistreerd: 17-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:59

Moet je je voorstellen dat je met je collega's een charge rijdt en opeens mis je daarna een collega en zie je dat deze in elkaar getrapt wordt. De hondenbrigade is er gelukkig snel bij en de beredenen komen ook snel terug. Benieuwd of de politie hier nog iets over gaat zeggen.


onpaard

Berichten: 2961
Geregistreerd: 28-03-13

Re: Politieagente aangevallen na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:05

Wat verschrikkelijk. De beelden zijn best heftig. Niet normaal zulke mensen.

*****

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:14

cp112 schreef:
Wanneer wordt dat hele schijtvoetbal nu eens afgeschaft. Wat een stel idioten weer -:(-


Die dag ga ik de hele dag champagne drinken!

Ik zou er, omdat ik bovenstaande niet verwacht, voor pleiten dat voetbal alleen nog via televisie wordt uitgezonden. Geen publiek meer.

Angela

Berichten: 25691
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:17

Ik vind het altijd zo laag als iemand hulpverleners aanvalt.. echt, dan heb je helemaal geen beschaving meer in je en val je voor mij in de categorie dom en achterlijk.

Echt onbegrijpelijk, kan me daar zo boos om maken.

En dat ook nog eens om een stom spelletje.

De Tapasworkshop.nl Voor een tapasworkshop bij jou thuis, door heel Nederland
Importexpert compleet verzorgde auto import
http://www.akasha-rijkunst.nl/akashas-college - Opleidingen voor volwassenen! o.a. Zitcoach, stalmedewerker

Yonker

Berichten: 13500
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:20

Ninx schreef:
cp112 schreef:
Wanneer wordt dat hele schijtvoetbal nu eens afgeschaft. Wat een stel idioten weer -:(-


Die dag ga ik de hele dag champagne drinken!

Ik zou er, omdat ik bovenstaande niet verwacht, voor pleiten dat voetbal alleen nog via televisie wordt uitgezonden. Geen publiek meer.


Ja joh laat de goede onder de slechte lijden! :j
Dit soort relschoppers zoeken het ergens anders wel op.

Iedereen negeert trouwens mijn eerder bericht want het ging niet om t spelletje maar om de drugsinval van de politie. Twente heeft niet verloren ofzo ze hebben juist goed gepresteerd gisteren.

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:20

Ik roep al jaren kappen met publiek toelaten bij voetbalwedstrijden!
Het is toch te idioot voor woorden dat halve steden worden afgebroken, mensen en dieren worden mishandeld voor een wedstrijdje voetbal! |o
De oplossing is zoooo simpel maar helaas heeft geld ipv verstand weer voorrang!

Die de agente zo deden schoppen mogen van mij in een cel wegrotten!!!
Opzouten met al dat krapuul wat zich onmenselijk gedraagt.
Ik word hier zo pissig van -:(-

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:26

Het hele optreden van de politie gister was een rare actie. Er waren veel mensen in paniek en bang voor een aanslag door de manier waarop er omgeroepen werd dat al het publiek het stadion moest verlaten.

Er werd een man omver gereden door een paard, wat helemaal nergens op sloeg. De beste man stond gewoon ergens en was bezig op zijn mobiel. De agent(e) die dat geflikt heeft mag zich naar mijn mening ook wel even verantwoorden..

Wat er gebeurd is met de agente en het paard heeft helemaal niks met de wedstrijd te maken, dus voetbal afschaffen is echt het raarste idee wat ik tot nu toe gehoord heb. Zoiets kan ook ergens in de stad gebeuren.

Als de politie de hele actie van gister anders had aangepakt, door bijvoorbeeld na de wedstrijd vak p af te sluiten en daarna het supportershome te doorzoeken, was dit allemaal waarschijnlijk niet eens gebeurd. Een heleboel gedoe en dat voor wat drugs en 3 aanhoudingen... alsjeblieft zeg.

If I can take it, I can make it
Without you I feel like I'm half of a whole

[o]

Angela

Berichten: 25691
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Politieagente aangevallen na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:31

@jasmijn: Hoewel een slechte politieactie geen reden is om maar geweld tegen een hulpverlener te gebruiken (niet dat je dat zegt) heb je zeker wel een punt dat een goed gecoördineerde actie wellicht alles voorkomen had. Een zooitje ongeregeld geeft irritatie en wellicht angst, met meer problemen tot gevolg.

De Tapasworkshop.nl Voor een tapasworkshop bij jou thuis, door heel Nederland
Importexpert compleet verzorgde auto import
http://www.akasha-rijkunst.nl/akashas-college - Opleidingen voor volwassenen! o.a. Zitcoach, stalmedewerker

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:32

Bang voor aanslagen? Geen publiek meer bij wedstrijden? Oplossing simpel?

I'm out :')

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:35

Angela schreef:
@jasmijn: Hoewel een slechte politieactie geen reden is om maar geweld tegen een hulpverlener te gebruiken (niet dat je dat zegt) heb je zeker wel een punt dat een goed gecoördineerde actie wellicht alles voorkomen had. Een zooitje ongeregeld geeft irritatie en wellicht angst, met meer problemen tot gevolg.


Ik vind het ook niet normaal dat de agente geschopt en geslagen is, die mensen mogen ze echt flink aanpakken.

If I can take it, I can make it
Without you I feel like I'm half of a whole

[o]

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:36

Ninx schreef:
cp112 schreef:
Wanneer wordt dat hele schijtvoetbal nu eens afgeschaft. Wat een stel idioten weer -:(-


Die dag ga ik de hele dag champagne drinken!

Ik zou er, omdat ik bovenstaande niet verwacht, voor pleiten dat voetbal alleen nog via televisie wordt uitgezonden. Geen publiek meer.

Zou erg jammer zijn voor het overgrote deel supporters dat gewoon normaal doet en zich gewoon gedraagt....

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:37

De hele ontruimingsactie was ook super kansloos en ik vind het echt schandalig dat eigen personeel op deze manier in gevaar is gebracht. Ze weten donders goed dat vak P geen lieverdjes zijn, hoe stom ben je dan bezig om ze tíjdens de wedstrijd te ontruimen. Desalniettemin heel vervelend voor de ruiter, die slachtoffer is geworden van deze praktijken :(.

Elk bad heeft er eendje.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, Jihama en 52 bezoekers