k&k sporthorses (handelstal) op zoek naar ervaringen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
doemaar

Berichten: 1327
Geregistreerd: 08-05-10

k&k sporthorses (handelstal) op zoek naar ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 09:54

Ik zie nu regelmatig gave ponys voorbij komen bij K&K sporthorses, prijzen zijn ook betaalbaar.

Maar nu ben ik toch wel erg benieuwd naar ervaringen van anderen die daar hun paard hebben gekocht. In hoeverre zijn ze betrouwbaar.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: k&k sporthorses (handelstal) op zoek naar ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 09:55

Ik volg ze ook op Facebook en zie eigenlijk alleen maar positieve verhalen. Dus ben zelf ook wel benieuwd!

doemaar

Berichten: 1327
Geregistreerd: 08-05-10

Re: k&k sporthorses (handelstal) op zoek naar ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 10:00

Ja ik dus ook :)

kisangel
Berichten: 39
Geregistreerd: 26-07-08
Woonplaats: Wijk en aalburg

Re: k&k sporthorses (handelstal) op zoek naar ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:20

ik zie er eigenlijk ook alleen positievie verhalen over langs komen. Ik zou zeggen, ga kijken en wees kritisch voor je iets koopt en gewoon altijd keuren. Er kan zelfs op de beste en meeste betrouwbare stallen weleens iets zijn, je weet het pas zeker als je zelf bent geweest en hebt kunnen oordelen. Maar als je op google of ergens op bokt veel negatieve verhalen tegen komt weet je al snel dat je er beter niet naar toe kan gaan maar dat is bij deze stal volgens mij niet ;)

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:26

Hier sinds deze week ook een goede ervaring. Ze hebben echt heel leuke pony's staan voor normale prijzen. Volgens mij is bijna alles mogelijk in overleg. Ik heb er deze week ook mijn pony gekocht, vandaag is ze gekeurd door een DA die ik heb gevraagd en zij hebben het bedrag netjes voorgeschoten. Echt een aanrader!

19LindA83

Berichten: 1856
Geregistreerd: 11-01-06
Woonplaats: daar waar mijn liefdes zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:35

niet daar gekocht, wel een pony verkocht... maar toen waren de dames nog niet zo eerlijk dat ze een handelsstal waren (naam, site en facebook pagina bestonden toen nog niet)
Pony is toen goedkoop meegegaan omdat er een mooi verhaal was opgehangen over de doeleinden, uiteindelijk hadden ze haar na 3 weken alweer voor het viervoudige te koop staan.
Pony is bij mij groen gekocht, in die drie weken verkocht als bomproef. (kan hoor, maar vraag me af of dat in zo'n korte tijd te beoordelen is)
Is toen een topic over geweest.

aagje1
Berichten: 4
Geregistreerd: 30-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 21:00

baal enorm van pony daar gekocht op basis van vertrouwen !!!
ze handelen snel, goede babbel , maar pas op !

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 21:07

Ik heb er ook geen plezierige ervaring mee. Paard niet gekocht toen ik kwam kijken, ze vonden mijn aanmerking op het paard ook niet zo leuk...klopte nl niet helemaal wat ze vertelden..op het moment dat ze merkten dat het geen appeltje-eitje werd met snelle verkoop, wreden de damens zelfs onbeschoft.

Behandel ze als elke handelsstal, neem alles met een korrel zout, neem iemand mee met een goed paardenoog...laat paard zelf keuren en beoordeel paard zelf ook nog eens kritisch met rijden, laat desnoods iemand die goed kan voelen ook nog eens rijden...

Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 19:08

Mijn pony kwam er vandaan!

Mijn pony was 5 toen ik ze kocht daar. Mijn eerste paard.

Ben er 1 keer wezen kijken want dat is wel bij zon stal, je kan niet een paar dagen over denken.
Ze was lief aan de hand en liep goed en braaf onder het zadel! Ze stond nog maar 1 week daar op stal.

Ik heb ze toen opgehaald, helaas waren hun er zelf niet tijdens het ophalen, dat vond ik wel jammer. Het rijden ging in het begin best maar later werd het voor mij te gevaarlijk (ben snel angstig) ondanks mn lessen.

Mijn pony heb ik uit eindelijk verkocht omdat dat het beste was voor ons beide.

Maar de meiden zijn aardig, heb in het begin ook contact gehad met ze via app. En dit konden hun ook niet voorspellen, mijn pony was gewoon een ontzettende uitprobeerder. Zelfs de oude eigenaren van mijn pony hadden contact met me opgenomen. Dat vond ik wel fijn.

Maar het enige wat ik weet is wel dat mocht ik ooit nog een pony koop dat dit bij een particulier is, heb ook bij andere pony's gekeken en particulier en voelde mijzelf achteraf gezien prettiger, maar dat is mijn persoonlijke gevoel en absoluut niks negatiefs over de meiden!

aagje1
Berichten: 4
Geregistreerd: 30-12-16

Re: k&k sporthorses (handelstal) op zoek naar ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 07:55

mij hebben ze pony verkocht aan de telefoon, ik trapte er op goed vertrouwen in ondanks dat ik ze niet ken. pony is nog niet gewend achterbenen optillen zeiden ze.... nou geloof me t is een merrie merrie en piept en slaat als je haar benen al aanraakt, 8 van 10 keer. Dames nemen telefoon niet op en alles via app. ineens zijn ze '' niet thuis''
Duidelijk gezegd dat het een kinderpony moet worden. nee NOOIT MEER

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: k&k sporthorses (handelstal) op zoek naar ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 08:03

Nou Aagje, ze vertellen er niet voor niets bij dat de pony nog niet gewend is aan benen optillen. Daarbij is het raar vanuit jou dat je de pony dan per telefoon koopt. Dat kun je hen niet kwalijk nemen. Evenals het benen optillen. Met de juiste kennis en handelingen krijg je dit toch opgelost.
Denk dat je in deze situatie de hand in eigen boezem moet steken.

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Re: k&k sporthorses (handelstal) op zoek naar ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 08:43

Precies Popke, wees ook eerlijk voor jezelf zeg ik altijd. Mijn merrie kende niets, was zelfs geen trailer gewend. Dat kon ik zelf zien, maar ze hebben het mij ook netjes verteld. Ik wilde ook een groene pony om zelf te beleren, dus alles wat ze al wel kon was mooi meegenomen.
Mijn nieuwe pony is ook niet al te makkelijk met haar achtervoeten, maar geduld en oefenen doen wonderen hoor! Ook hier is het netjes vermeld bij de verkoop, dus geen argwaan o.i.d.

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: k&k sporthorses (handelstal) op zoek naar ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 08:49

Inderdaad Suffie. Als iets vermeld is en je wil zeker weten in welke mate 'iets' aanwezig is dan moet je het zelf even gaan bekijken. Het ligt dan niet aan de verkoper als het daarna tegenvalt.

aagje1
Berichten: 4
Geregistreerd: 30-12-16

Re: k&k sporthorses (handelstal) op zoek naar ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 09:07

inderdaad stom van mij om per telefoon te kopen, les geleerd. toch slecht dat ze de situatie mild te hebben omschreven. Daarbij meldde ze t bij aankomst pas en ik ben zo fatsoenlijk om me aan mijn woord te houden en niet de hele reis voor niks te laten maken en koop de pony

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 10:53

Ja dat meen ik!

Ook in paardenland zitten moeders die amper verstand hebben van paarden en geen Z ruiters zijn of oude rotten op bokt, waar overigens tegenwoordig alleen de mooie berichten blijven bestaan, vanwege de advertentie banners!

Je weet wat je op stal hebt staan, ook de dames hebben gezien hoe pwoon reageert op optillen voetjes en zij weten als geen ander welke pwoon kindproef is, dat is immers je handel? Je bent toch verkoper?


Dan nog ben ik ervaren genoeg om te zien of voor gereden paard door hun destijds 100% klopte in lijf en na mijn opmerking over een blokkade in de rug, werden ze pissig, maar was heel duidelijk te zien...denk voor deze moeder absoluut niet!

Zoals ik al zei, handelsstal is handelsstal met nadruk op handel!
Ze verkopen niets anders dan in geruilde paarden en ponies van een andere handelsstal die wellicht jong nieuw spul heeft staan en waarvan de afkomst onbekend is. Veelal is dat ook de handel van de handels stal...de ene fiets voor de andere fiets, net iets mooier of de oude fiets kraakt.

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: k&k sporthorses (handelstal) op zoek naar ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:41

Eem kinderpony koop je nooit via de telefoon. Dat ligt echt niet aan de verkoper.
Als een paard een blokkade blijkt te hebben dan zie je gewoon van het paard af of je laat het keuren en wacht daar de uitslag van af. Het wil niet zeggen dat ze bewust een pony of paard met blokkade verkopen. Wellicht was het iets anders wat paard dwars zat (rijtechnisch, geen passend zadel enz).
Als koper heb je zelf ook onderzoeksplicht en als je bij ren handelsstal koopt kun je altijd een paard treffen waar 'iets' mee is. Dat kan ook gewoon een rijtechnisch probleem zijn. De verkopers zijn daarmee niet meteen onbetrouwbaar. Ze verkopen gewoon en als koper de taak om voor koop te bepalen of het door jou gekozen paard bij jou past. Dat is geen taak van de verkopers.

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Re: k&k sporthorses (handelstal) op zoek naar ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:52

Ik weet zelfs dat als de pony's klinisch niet worden goedgekeurd door hun eigen DA dat ze weer terug gaan naar de vorige eigenaar. Ze nemen dus zelf ook geen risico met de pony's en paarden. Sommigen vielen over het feit dat zij ze zelf al hadden laten keuren en dat sommige mensen hier dan intrappen, door ze niet meer te laten overkeuren. Dat is natuurlijk een keuze die iedereen voor zichzelf moet maken, maar er werd hier of in een ander topic over K&K gezegd dat zij dit doen om dingen te verbergen en dat gaat mij ook te ver.

Aagje1, volgens mij verkoopt niemand jou een pony aan de telefoon, want jij bent altijd nog degene die ja of nee zegt. Dat geldt voor deze stal, maar ook voor iedere willekeurige andere stal of particulier. In mijn ogen hebben deze meiden geen geheimen, je kunt alle pony's zelf uitproberen, poetsen, los laten lopen en zelf laten keuren. Dat een pony dan ritselig is aan de achterbenen merk je dan toch ook lijkt mij, want zulke dingen probeer je toch ook uit???

Winner91

Berichten: 897
Geregistreerd: 22-08-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:42

Even een berichtje van K&K Sporthorses zelf;

Met grote verbazing lees ik de berichten. Door een bekende ben ik op dit topic gewezen aangezien ik zelf nooit op bokt zit. Het raakt mij ontzettend dat sommige mensen ons proberen in een verkeerd daglicht te zetten met niet kloppende verhalen. De afgelopen 1,5 jaar hebben zowel Kelly als ik keihard gewerkt om K&K Sporthorses op te zetten. We doen dan ook ons uiterste best om kwaliteit te leveren. Zowel in de winter als in de zomer komen onze pony’s de hele dag buiten. We hebben grote paddocks en veel weiland. In de zomer is het zelfs zo dat het grootste gedeelte van de pony’s lekker dag en nacht op de wei kunnen. Wanneer de paarden op stal staan hebben ze een dikke laag stro en ontbreekt het ze aan niks. Mocht er een keertje wat aan de hand zijn staat er dezelfde dag nog een dierenarts op stal om de pony te behandelen. Kortom, we verzorgen alle paarden zo goed als we kunnen.

Ik denk dat het geen zin heeft om inhoudelijk op verhalen in te gaan. Laten we voorop stellen dat wij bewust alle pony’s klinisch keuren zodat wij weten wat we verkopen. Als hier gebreken in naar voren komen word dit genoteerd op het keuringsrapport en zullen dit uiteraard netjes melden. De klant staat altijd vrij om een herkeuring te doen, door welke dierenarts dan ook. De pony’s kunnen zo vaak uitgeprobeerd worden als de klant wil, al komen ze de hele week rijden.

Over het verkopen aan de telefoon wil ik nog wel iets kwijt. Alle vermeldingen zijn van te voren gedaan. Het ging om een 3 jarige pony die wij net op stal hadden. De pony was niet bekend met hoeven uitkrabben, dit waren wij net met haar aan het oefenen. De koper zag hier geen problemen in. Er is meerdere keren gevraagd om de pony eerst uit te proberen maar dit vonden ze niet nodig. Zelfs bij het afleveren heeft Kelly laten zien hoe ze haar voetjes op tilt. We kregen na een paar dagen terug gekoppeld dat dit erg goed ging.

Ook bieden wij pony’s nooit aan als 100 procent bomproof. Het blijven dieren en wij zijn van mening dat iedere pony een keertje kan schrikken. Wij zetten dit daarom bewust niet in onze teksten.
Er wordt gezegd dat er niets anders aan wordt geboden dan pony’s die uit de handel komen. Laat ik ook dit uit de wereld helpen. Wij hebben een groot bestand met fokkers waar onze jonge pony’s vandaan komen. Ook worden er steeds meer pony’s aangeboden van klanten waarvan hun pony te klein wordt.

Het fijne van een handelsstal is dat er “garantie” is op een verborgen gebrek. Zodra je bij een particulier een pony hebt gekocht is verkocht = verkocht. Uit verhalen van klanten horen we dan ook regelmatig dat de vervelende ervaringen juist plaats vinden bij particulieren. Helaas ligt er vaak een negatieve stempel op handelaren en is het makkelijk om met je vingertje te wijzen. Wees eerlijk tegenover de verkoper, maar ook tegenover jezelf voordat er zulke verhalen de wereld in worden geholpen.

De afgelopen 1,5 jaar hebben wij een groot aantal pony’s/paarden verkocht. Dagelijks krijgen we berichten, foto’s en filmpjes door van tevreden eigenaren. Als je recensies wilt lezen verwijs ik dan ook graag naar onze website.

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:52

Dat is duidelijk, ik denk dat dit heel veel indianenverhalen uit de wereld helpt +:)+ (en nee, ik was niet die bekende ;) )

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: k&k sporthorses (handelstal) op zoek naar ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 12:00

Netjes om zelf een reactie te plaatsen!
Jammer dat er mensen zijn die door eigen fouten een stal negatief willen beoordelen.
Succes met jullie stal!

Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Re: k&k sporthorses (handelstal) op zoek naar ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:24

Ik heb ook een super paard bij jullie vandaan! (Behalve dan op een moment onder het zadel :') maar dat konden jullie ook niet weten).
Ik heb ook zeker niks naars over jullie te zeggen en zie idd altijd positieve berichten voorbij komen op fb!

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: k&k sporthorses (handelstal) op zoek naar ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:42

Gedupeerde in dit topic geeft een ander bericht en wordt prompt niet meer geloofd.

Mijn ervaring was met jullie was onbeschoft te noemen en dat is niet veranderd nu jullie zo een mooi bericht over je zelf neerzet...

Pocca_Locca

Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 20:00

Indestal schreef:
Gedupeerde in dit topic geeft een ander bericht en wordt prompt niet meer geloofd.

Mijn ervaring was met jullie was onbeschoft te noemen en dat is niet veranderd nu jullie zo een mooi bericht over je zelf neerzet...


Inderdaad.. Ieder zichzelf respecterend verkoper, handelaar of bedrijf, moet ook kritisch naar het eigen gedrag durven kijken, en inhoudelijk reageren op ontevreden kopers. Niet alleen je eigen straatje schoon willen vegen.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Re: k&k sporthorses (handelstal) op zoek naar ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 23:34

In het segment waar K&K zich bevindt en de snelheid waarmee zij de pony's doorverkopen, moet je zelf een beetje verstand en ervaring hebben met paarden ;) en een beetje kunnen sturen.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: k&k sporthorses (handelstal) op zoek naar ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:15

Winnen: In 2014 probeerde jullie bij mij al een pony voor de handel te kopen en toen waren jullie echt niet zo vriendelijk qua toon toen ik hem niet voor een appel en een ei mee wou geven, maar hopelijk hebben jullie afgelopen jaren geleerd professioneler op te stellen.
Bij mij hoeven jullie alleen niet meer aan te kloppen en ik zal ook niemand door verwijzen naar jullie.