Wat is nu een fijne haarborstel voor jezelf ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Wat is nu een fijne haarborstel voor jezelf ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-17 16:43

Hoi,

Ik wil eigenlijk heel graag een borstel met "echte" haren, maar zijn die wel fijn in gebruik ? En welk merk dan ? Of hebben jullie andere ideeën ?

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !


Anoniem

Re: Wat is nu een fijne haarborstel voor jezelf ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 16:49

Ik heb lang, stijl haar en ik gebruik de Betty Brush. Het had geloof ik ook een andere naam, volgens mij de Tangle Teezer. De Betty is exact hetzelfde maar veel goedkoper. :) Echt een superfijne borstel, ligt makkelijk in de hand en mijn haren breken nu niet meer af wat ik wel had bij andere borstels. Het is wel gewoon een borstel van plastic, ik heb geen ervaringen met borstels van haar.

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Wat is nu een fijne haarborstel voor jezelf ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 16:56

Ik vind de tangle teezer niet fijn. Hij is fijn omdat het geen pijn doet met borstelen maar ik heb gemerkt dat je enkel de bovenkant kamt en de onderkant(dichtbij de hoofdhuid) niet doorgekamt is. Ik heb er eentje van Arcos. Dure borstel maar erg blij mee!

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-17 16:57

Ik heb gelukkig geen last van klitten in mijn haren, dus geen tangle teezer ofzo nodig.

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 16:57

Ik gebruik de hele simpele met plastic steeltjes met bolletjes, met name de grote rechthoekige werkt voor mij het fijnste.

Die van haar lijken me een gruwel gezien mijn haar weer in de knoop zit zodra ik de borstel neer leg en ik me niet in kan denken dat je daar klitten mee uit kan kammen.

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-17 16:59

Azmay schreef:
Ik gebruik de hele simpele met plastic steeltjes met bolletjes, met name de grote rechthoekige werkt voor mij het fijnste.

Die van haar lijken me een gruwel gezien mijn haar weer in de knoop zit zodra ik de borstel neer leg en ik me niet in kan denken dat je daar klitten mee uit kan kammen.


Ik heb geen in-de-knoop- haar ;) Dus dat scheelt al weer..

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:00

Ik vind de tangle teezer heel fijn en superzacht voor je haren, veel minder gebroken haren dan met een standaard borstel :j

Goof

Berichten: 28750
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wat is nu een fijne haarborstel voor jezelf ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:02

Ik gebruik echt al jaren geen borstel meer (en heb lang haar). Ik vind toch dat mijn haar daar het mooist en fijnst bij blijft.


Fair
Berichten: 3555
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:04

Goof schreef:
Ik gebruik echt al jaren geen borstel meer (en heb lang haar). Ik vind toch dat mijn haar daar het mooist en fijnst bij blijft.


foto? :oo

Het moment dat ik de deur uit loop zit het alweer alsof ik net uit bed kom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:15

Goof schreef:
Ik gebruik echt al jaren geen borstel meer (en heb lang haar). Ik vind toch dat mijn haar daar het mooist en fijnst bij blijft.


Wow, hoe dan? Bij mij ziet het er niet uit als ik het 1 dag niet door kam.

Anoniem

Re: Wat is nu een fijne haarborstel voor jezelf ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:21

Ik gebruik een tangle teezer en wil echt niet meer anders. Mijn haar klit af en toe als een malle en daarbuiten heb ik dik maar breekbaar haar (door een fanatieke blondeersessie bij mij thuis die niet zo lekker is afgelopen). De tangle teezer is echt een van de weinige borstels waar mijn haar niet pluizig van word en waarmee ik het er niet uit trek, en waar ik geen 100+ euro voor neer hoef te leggen.

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Wat is nu een fijne haarborstel voor jezelf ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:27

Ik ben ook echt fan van de Tangle Teezer!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:29

Ik heb een tangle teezer en een varkensharen borstel. Werkt prima bij dik veel en langhaar

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Koper

Berichten: 30230
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:30

Ik heb sinds een tijdje een borstel met echt haar en ik wil nooit iets anders meer. Mijn borstel heb ik bij de Etos vandaan, ik heb geen idee welk merk hij is. Mijn haar blijft er veel mooier en zachter mee dan met zo'n ding met plastic steeltjes en bolletjes. Ik heb lang, steil haar met af en toe knopen, die gaan er met deze borstel gewoon prima uit.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

sunnybellami

Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:30

Ik gebruik de borstl van de kruidvat met varkenshaar, zoo fijn en is maar 8/9 euro!

Hondenfotograaf in stad en natuur!

http://Www.shshots.nl

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:34

sunnybellami schreef:
Ik gebruik de borstl van de kruidvat met varkenshaar, zoo fijn en is maar 8/9 euro!

Ja die vind ik ook super! Gaat mijn haar ook mooi van glansen.

Koh-I-Noor , mooie diamant,zijn glans zal nooit verloren gaan, hij schittert voor altijd in mijn hart.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:13

Gaat haar daar niet van pluizen? Ik heb veel slag in mijn haar maar ook regelmatig echt pluizig haar wanneer ik er met een borstel doorheen ga daarom heb ik geen borstel gekocht met haar. Nu heb ik een antiklit borstel bij de kruidvat gekocht en dat bevalt erg goed, knopen gaan makkelijk uit mijn haar.

Koper

Berichten: 30230
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:19

Pluizen? Nee, helemaal niet.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Schuur_

Berichten: 4865
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:30

SteffiiY schreef:
Ik vind de tangle teezer niet fijn. Hij is fijn omdat het geen pijn doet met borstelen maar ik heb gemerkt dat je enkel de bovenkant kamt en de onderkant(dichtbij de hoofdhuid) niet doorgekamt is. Ik heb er eentje van Arcos. Dure borstel maar erg blij mee!


Ik merk dit ook en borstel dus met mijn hoofd naar beneden, net zoals je fohnt.

Tangle teezer is super fijn! Ik krijg er geen statische kop van zoals met andere borstels

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:50

Schuur_ schreef:
SteffiiY schreef:
Ik vind de tangle teezer niet fijn. Hij is fijn omdat het geen pijn doet met borstelen maar ik heb gemerkt dat je enkel de bovenkant kamt en de onderkant(dichtbij de hoofdhuid) niet doorgekamt is. Ik heb er eentje van Arcos. Dure borstel maar erg blij mee!


Ik merk dit ook en borstel dus met mijn hoofd naar beneden, net zoals je fohnt.

Tangle teezer is super fijn! Ik krijg er geen statische kop van zoals met andere borstels


Dit doe ik ook. Hierdoor heb ik ook geen klitten in mijn nek meer.

Keell94

Berichten: 4047
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:57

SteffiiY schreef:
Ik vind de tangle teezer niet fijn. Hij is fijn omdat het geen pijn doet met borstelen maar ik heb gemerkt dat je enkel de bovenkant kamt en de onderkant(dichtbij de hoofdhuid) niet doorgekamt is. Ik heb er eentje van Arcos. Dure borstel maar erg blij mee!


ik vind hem ook niks de tangle teezer, vond hem ook niet fijn vasthouden, heb liever gewoon een handvat

PW Photographs
Voor meer informatie, zie mijn website - http://www.pwphotographs.nl

Keell94

Berichten: 4047
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:58

Fair schreef:
Goof schreef:
Ik gebruik echt al jaren geen borstel meer (en heb lang haar). Ik vind toch dat mijn haar daar het mooist en fijnst bij blijft.


foto? :oo

Het moment dat ik de deur uit loop zit het alweer alsof ik net uit bed kom


haha hier ook xD alleen als het net gewassen is en nog een beetje vochtig zit het goed, zodra het droog is en er staat wind verschrikkelijk XD heb het meestal ook gewoon vast als ik bezig ben of iets

PW Photographs
Voor meer informatie, zie mijn website - http://www.pwphotographs.nl

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 19:01

Ik gebruik voor mijn (lange, dikke en extreem krullende) haar een simpele kam met 1 rij grove tanden. Daarnaast kam ik mijn haar alleen als ik het gewassen heb(2 tot max 3X per week), omdat ik er anders niet doorheen kom. Zo blijft mijn haar het mooist :)

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Goof

Berichten: 28750
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 19:06

spookyjim schreef:
Goof schreef:
Ik gebruik echt al jaren geen borstel meer (en heb lang haar). Ik vind toch dat mijn haar daar het mooist en fijnst bij blijft.


Wow, hoe dan? Bij mij ziet het er niet uit als ik het 1 dag niet door kam.


Na het wassen fijne crèmespoeling erin. 's Nachts draag ik het vast en als ik het 's ochtends los doe en uitschudt zit het echt prima.
Gezegend met makkelijk haar ofzo.

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 19:16

Voor zolang ik weet heb ik al een borstel van Mason Pearson. Ding gaat al minstens 25jaar mee, en is nog in perfecte staat. Heel tevreden van!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: LuckySeven en 80 bezoekers