Gebruiken jullie camera's op stal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mrieeek
Berichten: 522
Geregistreerd: 09-08-06

Gebruiken jullie camera's op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 10:54

Hi!

Sorry als dit hier verkeerd staat, maar ik kon geen betere plek vinden..

Ik hoor steeds meer mensen om mij heen die een camera ophangen op stal, om ook hun paard thuis in de gaten te kunnen houden. Nu snap ik dit als je paard op het punt staat om te bevallen, maar ik hoor ook steeds meer mensen die ook ivm de paardenbeul etc graag een oogje in het zeil willen houden.

Nu ben ik heel benieuwd hoeveel mensen dit eigenlijk gebruiken.

Gebruiken jullie camera's op stal? Wat is daar je reden voor? En mocht je een camera gebruiken, waar koop je deze en hoeveel kost dat ongeveer?

Groetjes,
Marieke

BarbaraNova

Berichten: 4203
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Gebruiken jullie camera's op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 11:51

Ik wilde het ook maar meer omdat ik een paard met koliek had op stal. Bij mij ging het helaas niet omdat ik geen WIFI bereik op stal had.

mrieeek
Berichten: 522
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Gebruiken jullie camera's op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 13:41

Ah oke! Dus dan gebruik je het ook situationeel? Of wilde je ze daarna ook laten hangen?

itske
Berichten: 721
Geregistreerd: 03-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:44


LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:46

Ik heb ook camera's op mijn weide, 2 binnen in de binnenstal, 2 buiten. Hier vooral voor controle, van insluipers, maar ook toen mijn (nu overleden) merrie ziek werd kon ik terugkijken hoelang het bezig was of toen mijn ruin ineens in het gangpad stond ipv stal kon ik kijken hoe dat was gegaan.

Overigens waren wij wel tegen de 400 euro kwijt incl 4 camera's en harde schijf waarop je alles een maand lang opslaat.

dewindhoek

Berichten: 490
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Leidschendam

Re: Gebruiken jullie camera's op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:57

Ik volg dit topic ook even Wil graag een camera in de stal voor incidentele gevallen. Bijv als een paard koliek heeft.
Alleen wil ik dan iets waarbij de eigenaar van het paard ook "live" mee kan kijken

mrieeek
Berichten: 522
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 14:40

itske schreef:
ik heb standaard een hangen. http://www.sietsma-beveiliging.nl


Waarvoor heb je hem opgehangen? Uit voorzorg? Ik kan zo snel niet terugvinden hoeveel deze kosten, heb je hier een idee van?

Roodvos

Berichten: 6659
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 15:05

Ik heb een ip beveiligingscamera opgehangen om mijn drachtige merrie te kunnen volgen. Ook geen Wifi of netwerk op stal aanwezig, maar dat heb ik kunnen oplossen met zgn. powerline-adapter/homeplugs. Zoiets is dat:
https://www.routercenter.nl/product/447 ... 26kit.html
Eentje zit bij het modem van de pensionhoudster in het stopcontact, en eentje in een stopcontact bij de stal. De camera zit met een netwerkkabel verbonden met de adapter in de stal. Via een app op mijn telefoon kan ik in de stal kijken.

Kies voor een camera die ook buiten kan. Het stalklimaat met vocht en temperatuurschommelingen lijkt meer op buiten dan op binnen.
Ik heb een “simpele” beveiligingscamera van Foscam. Ik had eerst eentje van Eminent, die vond ik qua app e.d. gebruiksvriendelijker dan de Foscam, maar die had een te kleine beeldhoek en kon ik onvoldoende zien “onder” de camera. Wat je ziet staat en valt met de beeldhoek. Laat je daarover goed voorlichten. En kies bij voorkeur ook eentje met nachtzicht (infrarood). Ik had een beeldhoek nodig van >90°. Ik heb deze:
https://www.routercenter.nl/product/679 ... 9900p.html

Maar de kosten hangen erg af van wat je wilt. Mijn camera is statisch, en kan ik niet op afstand laten meedraaien. Om een merrie in de gaten te houden is dat voldoende. Je kan de camera/app instellen dat die beeld maakt en signaal geeft als er beweging is. In een stal met bewegende beesten is dat niet zo handig. Dan wordt je horendol, want het ding blijft piepen.
Dat betekent dan ook weer dat je indringers in je stal ook niet vast legt. Je zou dan beeld moeten gaan streamen en vastleggen, en na bepaalde tijd overschrijven. Het kan allemaal, maar een goed slot op de deur en eventueel een flinke hond erachter is dan misschien praktischer.

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Gebruiken jullie camera's op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:40

Wij hebben sinds een aantal weken ook camera's hangen over het hele domein (huis, loodsen, stallen, weide). 16 stuks in totaal, met een harde schijf waarop alles +/- 30 dagen bewaard wordt. Heel fijn, ik kan nu van op het werk in de gaten houden of ze wel braaf zijn ;-) Ik heb ook naast mijn bed een scherm hangen zodat ik snel even kan kijken en niet eerst moet inloggen op de website.
De hoofdreden bij ons was veiligheid: wij hebben een bedrijf en zitten helemaal achterin. Klein materiaal "verdween" wel al eens... Dat ik de paarden in de gaten kan houden was mooi meegenomen ;-)
Kostte zo'n 7000 euro. Zijn wel veel stuks ook.

BarbaraNova

Berichten: 4203
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Gebruiken jullie camera's op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:41

Ja die powerline adapter hebben we ook nog geprobeerd maar kantoor is te ver weg van stal helaas.