Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
bigone schreef:Gewoon haar verzekering bellen voor een afspraak, alles meenemen, prints van het emailverkeer, foto's van de keukenmontage en de mankementen, en de boel uit handen geven. En een incassobureau, daar krijg je een brief van met aanzegging, vaak zelfs meerdere malen. Die bellen echt niet op want dan hebben ze nergens bewijs van, zal wel een bekende van haar voormalige baas zijn. En verder, adem in -adem uit.
Emmaa_ schreef:Ik snap de constructie alleen niet helemaal. Ze heeft het huis gekocht van haar voormalig werkgever en de keuken zou er bij in zitten, maar nu krijgt ze toch facturen die zij ook betaalt?
Citaat:Nu kwam er na een lange tijd zonder communicatie ineens een aanmaning in haar mail box over de factuur die nog niet betaald werd.
Emmaa_ schreef:Een dagvaardiging krijg je niet zomaar en ze zal dus ook niet voor de rechter hoeven te verschijnen. Zelfs de asociale incassobureau's moeten eerst bewijs hebben dat de brief uberhaupt is aangekomen en zullen dus eerst bellen om te vragen of dat zo is en om een betaalafspraak te maken voordat ze er uberhaupt een deurwaarder uit kunnen sturen. Pas als de deurwaarder geen gehoor krijgt kan er eventueel gekeken worden naar een dagvaardiging, maar dat kost enorm veel tijd en geld en een bedrijf zal dat dus ook echt niet na zo'n korte tijd gaan doen.
Ik snap de constructie alleen niet helemaal. Ze heeft het huis gekocht van haar voormalig werkgever en de keuken zou er bij in zitten, maar nu krijgt ze toch facturen die zij ook betaalt?
_Nancy schreef:Dagvaarden kost veel geld lees ik meerdere malen, hoe 'aantrekkelijk' is het dan voor het incassobureau of de keukenwinkel om zo ver te gaan?
Komen deze kosten volledig voor rekening van de debiteur of is dat voor hun zelf.
Ik kan mij voorstellen dan wanneer deze kosten voor hun zelf komen, dat ze het niet tot een dagvaardiging laten komen, want het levert ze immers weinig/niks op?
Floriske, ik had ook aangegeven dat het handiger was geweest om direct een betalingsregeling te treffen en het op te laten nemen in het contract, maar dat is allemaal te laat nu, dus daar heeft ze niks aan op dit moment.
_Nancy schreef:Rocamor, aangezien zij nu op haar werk is kan zij niet even haar verzekeringsmaatschappij bellen, want dat gesprek zal geen 5 minuten duren maar veel langer.
Dit zal zij zelf ook wel bedacht hebben dat ze dit moet gaan doen.
Staat er daarom ook bij.
Wellicht hebben andere bokkers er ook verstand van en kunnen zij ook het een en ander toelichten wat zij wel of niet moet doen.
_Nancy schreef:Het meest logische is dat zij moet betalen, want ze hebben de keuken wel geleverd en ze heeft een factuur ontvangen voor de materialen.
Dus daarmee zouden de kosten van de dagvaardiging vooral voor haar rekening komen, denk ik.
En aan wat voor kosten zou ze moeten denken? Paar honderd euro?
Plus de incassokosten à €250 en het factuurbedrag wat nog open staat?