Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 07:19

BaBritFre schreef:
Weet iemand hoe het werkt om te beginnen met endurance in België? :)

Wat wil je weten? :) van waar in België ben je?

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 07:23

frisian_love schreef:
Ik zou zelf graag samen met mijn dochter de UHR Leersum starten.
Ik heb alleen nog geen startpas en ben, denk ik, ook geen lid van een rijvereniging
Vandaag heb ik de knhs endurancevereniging gemaild, wat de stappen zijn voor het aanvragen van de startkaart.
Alleen nog geen reactie ontvangen.
Maar misschien is hier iemand, die me kan vertellen waar ik moet beginnen.
Als de inschrijving 2 april sluit, is het dan uberhaupt nog haalbaar?


In het topic staat het ook aantal keer wat je moet doen.

*Lid worden van de endurancevereniging
*Paard registreren op mijn knhs
*Startpas aanvragen.

Als je wel lid bent van de knhs kunnen jullie ook eersr impuls starten.

AmberB_

Berichten: 700
Geregistreerd: 30-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 07:31

Napie schreef:
De groom mag water aangeven om te koelen of het paard zelf koelen. Hij mag daarbij ook het paard laten drinken. Ik laat de groom zorgen voor een emmer water....eerst drinken aanbieden en als hij klaar is of niet wil dan gaat de emmer water over de pony heen. Groom kan ook je tijd in de gaten houden en de ruiter voorzien van iets te eten of drinken


Bedankt voor je antwoord :) Ben benieuwd naar hoe onze eerste wedstrijd zal verlopen. Heb er zin in! :D

Malenka

Berichten: 7560
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 22:21

Ik lees net de mail van endurance alive. Korte klasse 1 is 25km inplaats van 20km.

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 23:00

Ik denk eigenlijk dat dat standaard gekopieerd is van vorige edities en het wel echt 20 km is. Op de routekaart, tijdschema, de website zelf en mijnendurance staan de nieuwe afstanden dus dat hou ik zelf aan.

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 21:59

Somebitch schreef:
BaBritFre schreef:
Weet iemand hoe het werkt om te beginnen met endurance in België? :)

Wat wil je weten? :) van waar in België ben je?


Vooral hoe je evt. trainers kunt vinden in Belgie en hoe je mee kan doen aan wedstrijden. Het leek mij vooral een leuke sport, totaal anders dan dressuur of jumping in mijn ogen.
Ik ben van Mol :)

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 07:29


AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 08:40

Mol is redelijk in de buurt van waar wij met de paarden staan. Wij trainen voornamelijk in Lanaken en omgeving.

Ook mag je mij lastig vallen met vragen. Misschien zin om a.s. Zondag eens te kijken bij een wedstrijd? Dan is Schilde en je kan dan zien hoe het een beetje aan toe gaat bij een Belgische endurancewedstrijd.

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:42

Momenteel ben ik nog in het buitenland jammer genoeg! Als ik terug ben wil ik me er zeker in verdiepen denk ik! Wel een erg laag niveau want ik heb een Haflingertje.
Binnen een paar maanden horen jullie me nog wel ;)

brighteyes85

Berichten: 1208
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: waar ik wil

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 09:57

Voor de mensen die meer info willen en vandaag naar Equiday in de Willem Alexander hal. Daar staan we om iedereen van informatie te voorzien.

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:05

BaBritFre schreef:
Momenteel ben ik nog in het buitenland jammer genoeg! Als ik terug ben wil ik me er zeker in verdiepen denk ik! Wel een erg laag niveau want ik heb een Haflingertje.
Binnen een paar maanden horen jullie me nog wel ;)


Ik wil in het najaar een eerste keer een kennismakingsrit / initiatie maken met mijn jonge paard. Miss kunnen we wel samen starten dan :+
Wij wonen overigens in Lille. Hier is het ook mooi rijden.

AlexVB schreef:
Ook mag je mij lastig vallen met vragen. Misschien zin om a.s. Zondag eens te kijken bij een wedstrijd? Dan is Schilde en je kan dan zien hoe het een beetje aan toe gaat bij een Belgische endurancewedstrijd.


Zou ik ook een vraagje mogen stellen? :+
Ik vind enkel wedstrijden op de website van VLP, klopt dat of is er een ruimere kalender beschikbaar?
Laatst bijgewerkt door Memuska op 10-04-17 08:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:07

Schilde was gisteren..

Op www.equibel.be kan je de wedstrijd kalender zien.

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:08

Thanks!
Dan is het dus idd enkel VLP... hmmm.

Kan ik als Belg ook gewoon in Nederland rijden? Ik denk dat dat in mijn geval soms dichterbij is :+

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:09

Op Equibel staan ook de LEWB wedstrijden. :j Je kan als belg ook in Nederland rijden, hoe dat in zijn werking gaat weer ik alleen niet maar ik weet wel dat het mogelijk is.

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:13

Ik zal ter zijner tijd eens een belletje doen naar de KNHS, lijkt me dan? ;-)

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:16

Nee je moet dan via de belgische vereniging uitgezonden mogen worden naar een Nederlandse wedstrijd, je kan dus het beste even contact met je vereniging opnemen ;)

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:19

Ah verdorie... daar wou ik net vanaf geraken :+
Ik zoek het uit, bedankt voor je hulp :D

Brego93

Berichten: 118
Geregistreerd: 12-09-16
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:59

Weet iemand hoe het werkt om als nederlander in te schrijven voor de LEWB wedstrijden in Belgie?
De procedure en het regelement voor Vlaanderen (VLP) heb ik gevonden. Ik kom alleen geen wijs uit hoe het werkt voor de LEWB

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:16

kyrkelover schreef:
Nu zie je het ook al erg in de klasse 1 dat iedereen met name de laatste km aan het stappen is en alleen maar op de klok zit te kijken.


Dan hebben die mensen dus nog te leren het inschatten wat het tempo onderweg zodat ze aan het einde niet zolang hoeven te stappen ;)

En een km stappen zal voor sommige paarden nodig zijn ivm laten zakken hartslag, maar als het is omdat je anders te hard hebt gereden onderweg heb je dus een leermoment. Althans, kun je normaal tempo stappen niks mis mee, maar ga je expres lopen treuzelen (wat niet mag) heb je iets fout gedaan.

Klasse 1 is een klasse om te leren wat de sport inhoudt, gevoel krijgen over tempo en kunnen van je paard. Zodat je veilig verder kunt naar een langere afstand. Wil je niet verder ook prima, maar dan is het nog steeds handig als je tijd en paard steeds beter leert inschatten als je zo hoog mogelijk wil eindigen.

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:30

Al vraag ik me af of het inderdaad is dat ze op de klok kijken of naar de hartslag. Ik zorg er (nadat het een keer misging, dat ik nog <10 minuten "heb" zodat ik nooit te snel ben maar rond de 12.6/12.7/12.8 zit. Maar dan nog kijk ik wel bijna voortdurend op m'n horloge voor de hartslag.

Al zal het met de nieuwe regels inderdaad een stuk beter zijn. En imo zijn die ook een stuk eerlijker/reëler.

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:17

Ik baal er wel een beetje van hoor.

2 goed uitgereden wedstrijden en die winstpunten worden omgezet naar 1 winspunt in de nieuwe regeling.

Maar heb er toch 2 goed uitgereden. Dan zou het toch 2 winstpunten moeten zijn. Ik vind het banketstaaf.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:19

Maar dat scheelt dan toch maar 1 wedstrijd die je moet rijden? Dat maakt niet uit toch?
Je had dan in ieder geval geen 2x 3 wp als je er nu 1 krijgt voor 2 wedstrijden.

Edit, dan had je dus max 4 punten uit 2 wedstrijden. Lijkt me dan geen verkeerde omzetting, want je had dan sowieso al een wedstrijd (of 2) extra moeten rijden voor klasse 2. Dat is nu dus niet anders.

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:28

Ik blijf zoiezo dit seizoen nog in klasse 1 hangen. Meer omdat mn paard nog niet toe is aan het dubbele.

Maar dan baal ik nog steeds dat ze die winstpunten zo omzetten.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:39

Eigenlijk ben je erop vooruitgegaan: je had in de oude regeling 5 klasse 1 wedstrijden in België nodig om klasse 2 te mogen starten. Dus nog 3 wedstrijden goed uitrijden als e.e.a. niet veranderd was. Jij had al 4 wp = nu 1 in NL, maar voor je 2 volgende wedstrijden in België krijg je ook 1 wp. Je hoeft dus 1 wedstrijd minder te rijden om klasse 2 te mogen starten.

(Alhoewel ik je gevoel wel goed snap hoor :j )

AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:09

Het is best een beetje jammer dat ze niet gewoon kijken naar de verreden uitgereden wedstrijden voor 2017..