Ervaren behangers onder ons?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Moet ik het oude behang eraf halen?

Ja
8 (72%)
Nee
3 (27%)

Totaal aantal stemmen: 11


Anoniem

Ervaren behangers onder ons?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 19:19

Wij zijn met een kamer bezig waar behang vd muur komt wat er 30 jaar op zit. Dit behang bestaat uit 3 lagen, en die onderlaag zit er ramvast op. Je krijgt het er uiteindelijk wel af, maar dat kost heel veel werk. Het is een betonmuur.
Nu had ik gelezen dat je dit soort lagen er best op kunt laten zitten, zo lang het maar glad en afgeschuurd is. Dat hadden wij dus gedaan, en we wilden vanavond beginnen met behangen, maar mijn vriend is bang dat het behang niet goed pakt als we de oude laag eronder laten zitten.

Dus, wat te doen? Wel of niet het behang er helemaal afhalen? Of kunnen we over deze laag heen behangen? Ik hoor het graag.

Edit, het gaat trouwens om delen van het behang, dus een deel van de muur is wel al vrij. Het zit zeg maar in het midden van de muur.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-04-17 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt


Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Ervaren behangers onder ons?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 19:21

Als je het goed nat maakt met (zeep) water, blijft het dan nog zo vast?
Hier halen we er wel alles af, met opnieuw behangen zou ik helemaal bang zijn dat het vervelend gaat doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 19:23

Azmay schreef:
Als je het goed nat maakt met (zeep) water, blijft het dan nog zo vast?
Hier halen we er wel alles af, met opnieuw behangen zou ik helemaal bang zijn dat het vervelend gaat doen.


Ja ook dan blijft het er op zitten. Het zit zeg maar in het midden van de muur. De ene website zegt dat je t kunt laten zitten, de ander zegt dat je het eraf moet halen.

marschwood
Berichten: 452
Geregistreerd: 25-08-08

Re: Ervaren behangers onder ons?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 19:25

ik heb het wel eens laten zitten maar daar achteraf toch spijt van gehad.

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 19:26

En een stomer?

Anoniem

Re: Ervaren behangers onder ons?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 20:26

Ik wilde een stomer op gaan halen toen ik mn vriendin tegen kwam in de gamma. Die had een handige tip, behangafweek spul. Werkte als een tiet zei ze :P dus dat maar proberen.


Koper

Berichten: 30230
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 20:37

En anders kun je altijd nog Biotex inweek pakken. Sopje maken, op het behang smeren, even laten inwerken en afsteken als het behang nog nat is.

Veel succes vanavond!

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Mandy73_unes

Berichten: 300
Geregistreerd: 05-01-13

Re: Ervaren behangers onder ons?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 20:55

Net een hele woning ontdaan van oud behang :roll: ik zou zeggen eraf halen...als je weer lijm erop gaat smeren dan plakt het niet goed en laat de oude lijmlaag los en hecht het nieuwe behang niet netjes. Wij hebben een stomer gekocht, gaat prima....flinke tijd dat ding op de muur houden zodat het goed nat vd stoom wordt dan krab je het er zo af....succes!
Wij behangen trouwens met vliesbehang wat je weer kan sauzen...dan heb je weer een nette laag zeg maar...

crazycactus

Berichten: 10928
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: Ervaren behangers onder ons?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 20:57

Ik heb ooit een flat gehad waar de tussenmuren van een soort hartboard waren... op een gegeven moment hebben we de hele muur geschuurd (5 x 2.5 m. ....) hopelijk lukt het gewoon met behangafweek, biotex was idd ook nog een goede oplossing.

Deel met de mensen van wie je houdt. Deel je muziek, je eten, je recepten, je talenten. Door de mooie dingen in het leven te delen met anderen verspreid je meer geluk en. liefde.

Anoniem

Re: Ervaren behangers onder ons?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 22:03

Ja dat behangafweekspul was top. Het kwam er goed vanaf. Ok, was evengoed hard werken, maar nu gebeurde er tenminste iets _O-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alexandra309, Amazonbot en 26 bezoekers