Onze 1e ontmoeting met Extreme Mountain Trail....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Onze 1e ontmoeting met Extreme Mountain Trail....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-17 17:18

Vrijdag kreeg ik te horen van mijn instructrice dat er nog n plekje vrij was voor de Extreme Mountain Trail clinic die zondag gehouden zou worden.... Dus ik naar huis en de hele verdere dag bleef t maar door mijn koppie spelen: Zal ik? Of zal ik niet?

Na dit enkele keren gehad te hebben dacht ik: WHY NOT????

Dus aangemeld!

Gisteren was het dus zover, om 12.30u kregen we de uitleg waarna we zelf heerlijk aan de slag mochten op het trailpark.....

Hiervan wil ik wat foto's met jullie delen want ik ben meer dan ubertrots op mijn kleine zwarte parel! Ze deed alsof ze nooit iets anders gedaan had en alleen de dingen waar water bij betrokken was hebben we overgeslagen aangezien madam echt een gruwelijke hekel aan water heeft... We hebben wel besloten om dit tzt 1 op 1 (dus met alleen onze instructrice erbij) aan te gaan pakken ;))

Ik kan heel veel vertellen maar laat het aan jullie over....

Eerst alles netjes aan de hand gedaan...... En zelfs de wiebelbrug en de wipwap waren geen enkel probleem!

Keien
Afbeelding

Wipwap
Afbeelding

Gordijn... deze was toch wel wat spannend maar ben trots dat ze het toch gedaan heeft!
Afbeelding

Autobanden (hier heb ik finaal in n deuk gelegen want madam sprong er in 1e instantie gewoon overheen :') )
Afbeelding

Blok
Afbeelding

Houten L vorm
Afbeelding

Pallets trapje
Afbeelding

Wiebelbrug
Afbeelding

Tussen de boomstammen door
Afbeelding

Hierna besloot ik te gaan zadelen om te kijken of we bepaalde dingen ook onder het zadel gedaan kregen.... No Problemo dacht Jill (wat heb ik toch ook n top paard!)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog n video met wat onderdelen erin:



Al met al hebben we een topdag gehad, het weer was super, de organisatie van de clinic was top en alles bij elkaar smaakt dit naar VEEL meer! Dus we gaan lekker genieten en trainen......

disclamer: Ik weet dat ik n heel vies paard heb, zo zwart als roet en absoluut NIET gepoetst.... en dat niet gepoetst meen ik letterlijk, heb namelijk alleen haar benen gepoetst zodat de bescherming om kon :+

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Onze 1e ontmoeting met Extreme Mountain Trail....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 17:23

Gaaf dat zou ik ook wel eens willen doen!!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101697
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Onze 1e ontmoeting met Extreme Mountain Trail....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 17:31

Jaloers op dat trail parcours! Fijn dat Jill alles zoo braaf deed....en dat met water komt vast goed met wat training! :D

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 17:34

Dat ziet er leuk uit! Waar is dit?

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Onze 1e ontmoeting met Extreme Mountain Trail....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 17:47

Gááááf! Volgens mij hebben jullie wel genoten!

Ik zou dit ook zo graag nog eens met mijn merrie willen doen :) Zit al heel lang te dubben zeker nu het zo dichtbij is!!

Katyatje

Berichten: 1861
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 17:58

Leuk! Dat wil ik ook een keer doen! Al vrees ik dat mijn paard eerst een paar keer op zijn neus valt voor het goed gaat :D

suikermeisje

Berichten: 8344
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Onze 1e ontmoeting met Extreme Mountain Trail....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 18:00

Cool zeg! En je paard glimt mooi van zichzelf dus! ;)

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Onze 1e ontmoeting met Extreme Mountain Trail....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 18:02

Stoer zeg!

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Re: Onze 1e ontmoeting met Extreme Mountain Trail....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 18:29

Zoooo gaaf!!!!!! En braaf paard!

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Re: Onze 1e ontmoeting met Extreme Mountain Trail....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-17 19:00

Dit trail park ligt in bergeijk.... om precies te zijn bij mij op stal (oké, sta d'r pas 3 weken en 1 dag ;) ).

Het is n aanrader iig! Dus als je het n keer wil doen zou ik zeggen: DOEN!

Alle paarden en ruiters kunnen het, gaat vooral om de lol en je leert er ook nog eens n hele hoop van :)

De echt moeilijke dingen hebben wij ook nog niet gedaan, niet omdat Jill het niet zou kunnen maar meer omdat ik t niet aandurfde.... gaan we uiteindelijk wel doen maar goed, voor n 1e keer was t me net iets teveel van het goede :)
Zag net dat de data's voor mei alweer bekend zijn en dus ga ik ook maar eens 1 of 2 clinic's inschrijven morgen want ze zijn erg snel vol....

En jups, mijn paard glimt van zichzelf.... altijd al zo geweest en moet zeggen dat ik t ideaal vind ;)
Al is t soms jammer dat ik vrij weinig echt poetswerk heb (maakt m'n palomino wel weer goed gebruik van!)

MissYvette4u

Berichten: 2984
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 08:24

Supergaaf!
Wat is Jill toch een brave knapperd <3
Jill doet me altijd zo aan Smoothie's moeder denken
Wij gaan het volgende maand meemaken, ben benieuwd!
Wat waren voor jou die echte moeilijke dingen?

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-17 09:18

:D

Alles met water _O- , Jill heeft n hekel aan water en daar krijg ik haar met geen mogelijkheid vanaf... soms dacht ze ook n springpaard te zijn ipv n spb maar opzich liepen wij niet echt tegen moeilijke dingen aan, tip die ik je wel mee wil geven: niet denken dat je je paard kort kan houden, op t moment dat je hun hoofd in jouw richting probeert te houden gaat hun achterhand de andere kant op een dan schuiven ze van het onderdeel af ;)

Verder zijn er 2 wel echt moeilijke onderdelen en die hebben we nog niet gedaan, maar dat werd ook aangegeven dat die echt wel heel moeilijk zijn en je ze beter link kan laten liggen totdat je de trail wat vaker gedaan hebt.

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Onze 1e ontmoeting met Extreme Mountain Trail....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 09:25

Ohhh die wiebelbrug lijkt me echt nasty :oo
Supergaaf parcour zeg! Stoer hoor :j

Shanel
Berichten: 879
Geregistreerd: 04-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 09:39

Wat leuk! Ik ben in oktober geweest maar zie op jouw foto's dat er een hoop nieuwe dingen bij zijn gekomen :D
Wat doet ze het goed zeg!

Daihyo

Berichten: 88040
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Onze 1e ontmoeting met Extreme Mountain Trail....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 10:46

Super gaaf! Wat doen jullie het goed!

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Onze 1e ontmoeting met Extreme Mountain Trail....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 11:42

ziet er leuk uit. :)

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-17 11:50

@Cer: Die wiebelbrug was toch echt wel heel gaaf om te doen! Instructrice zei nog zo mooi: Eerst in de breedte er overheen gaan want dan voelen ze dat het beweegt onder hun voeten en schrikken ze er niet zo van.....

Zo gezegd, zo gedaan maar die dame van mij gaf er helemaal niets om.... Dus we stonden met 4 man even met onze mond vol tanden te kijken. Daarna eroverheen gegaan in de lengte en alleen de 2e keer vond ze dat iets minder maar geen idee waarom eigenlijk.

De 2 echt moeilijke dingen heb ik braaf overgeslagen omdat t dus onze 1e keer was en ik niet graag mn dame over de zeik wilde hebben (zijn dus maar 2 obstakels en alle obstakels met water die we niet gedaan hebben). De rest was supergaaf om te doen en ik heb het geluk dat ik hier gestald sta en dus eigenlijk altijd gebruik kan maken van het Trail park (wat we dus ook gaan doen :D )

@Shanel: Het achterste gedeelte (dus met de autobanden, de poort enz) is nieuw volgens mij en hoorde dat hij nog steeds na aan het denken is over onderdelen om erin te verwerken.

Ze deed het zo ontzettend goed! Waar we momenteel n hele hoop problemen (lees: spanningen!) hebben onder het zadel en in de binnenbaan, zo goed doet ze het buiten en dus ook tijdens de clinic zette ze haar beste beentje voor! De instructrice (die ook mijn vaste instructrice is geworden) zag nu ook dat er buiten enz helemaal niets aan de hand is en dat Jill mij blindelings vertrouwt.....

Kreeg dus weer n hele lading complimenten en zelfs te horen dat dit wel eens onze roeping zou kunnen zijn..... Juist omdat Jill dit zo ontzettend gaaf vind om te doen en ook ik kan hier volledig mn ei in kwijt :D

We gaan het zien! Zijn nu wel aan het spelen met de gedachte dat de horseman days mss wel iets voor ons zou zijn om te starten maar goed, dat is allemaal nog ver weg.... Tot die tijd gaan we genieten, trainen en heel veel plezier hebben want daar gaat t uiteindelijk om :D

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: Onze 1e ontmoeting met Extreme Mountain Trail....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 15:36

Suuupergaaf! Dit wil ik ook echt heel graag een keer doen. :D

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-17 17:55

Ik zeg: doen!

Mss n keer n soort meeting opzetten, weet nu iig ook wat de kosten zijn als je met n "eigen" groep wil trail'en en ben dus n beetje aan het spelen met de gedachte om iig met 1 of 2 groepen (in mijn directe omgeving zijn er ook heel veel vrienden super enthousiast!) dit n keer te gaan doen :D

emil01

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Onze 1e ontmoeting met Extreme Mountain Trail....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 17:51

Blijf fan van je paardje! Wat een leuke dag moet je hebben gehad en wat is het goed gegaan!

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Onze 1e ontmoeting met Extreme Mountain Trail....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 06:19

Wat een stoer en mooi paard heb jij! Lijkt me een leuke tak van sport dit :)

Supervixen

Berichten: 12822
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Onze 1e ontmoeting met Extreme Mountain Trail....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 06:38

Heel gaaf, maar doe alsjeblieft een cap op de volgende keer.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 07:15

Supervixen schreef:
Heel gaaf, maar doe alsjeblieft een cap op de volgende keer.



Dat dacht ik ook gelijk, toen ik de rijfoto's zag! Ziet er echt super gaaf uit hoor, maar was het niet verplicht een cap te dragen met het rijden? Op de meeste stallen is dat zo namelijk.

Het is natuurlijk helemaal je eigen verantwoording en wil er ook niet betuttelend oid over doen, maar als je iets zo spannend vind en er zo lang over na moet denken om wel of niet mee te doen, dan zou ik toch echt mijn cappie op zetten!

Maar je foto's zien er top uit hoor!

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 07:23

Supervixen schreef:
Heel gaaf, maar doe alsjeblieft een cap op de volgende keer.


Gelukkig is de cultuur bij de westernruiters daarin anders, volwassenen mogen dat lekker zelf weten! Ts lijkt me oud en wijs genoeg om dat zelf prima te kunnen bepalen.

OlympicOrry

Berichten: 592
Geregistreerd: 28-11-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 08:22

Wij gaan komend weekend met onze club zaterdag en zondagvoormiddag.
Na het zien van je foto's ben ik nu al helemaal enthousiast :D

Wat houden de moeilijkere obstakels in?