Bonje met de huurbaas

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Bonje met de huurbaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-17 19:54

Zonder echt inhoudelijk op de situatie in de gaan wil ik, na weken van twijfel, toch dit topic aanmaken. Ik heb helaas de pech dat mijn huurbaas de zaken niet helemaal juist ziet. Er zijn wat punten voorgevallen waarvan iedereen in mijn omgeving aangaf dat dit echt niet kon, vanuit de huurbaas. Ik heb het allemaal een beetje gelaten, ben de moeilijkste niet en het huis is voor de rest super.

Nu was er vandaag weer iets aan de hand en volgens mij gaat het huurcontract (1 jaar) in september geen vervolg krijgen. Ik baal hier echt enorm van en heb eigenlijk ook zoiets van: Jij bent hier fout, niet ik. Conclusie ik wil eigenlijk helemaal niet weg.

Nu zoek ik al langer naar mijn rechten, echter krijg ik het niet helemaal helder. Is er iemand op Bokt die hier daadwerkelijk verstand van heeft? Ik wil er echt geen groot drama van maken en het moet voor iedereen leuk blijven, maar zomaar op straat worden gezet zie ik niet echt zitten. Wellicht heb ik letterlijk geen poot om op te staan, in dat geval heb ik 6 maanden om iets nieuws te gaan zoeken :Y)

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.


Peelie

Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 19:56

Dit is particuliere huur neem ik aan?

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Bonje met de huurbaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-17 19:56

Klopt, particulier.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Jolien87

Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 19:57

Ik kan je niet helpen, maar heb je al contact opgenomen met het juridisch loket? Succes! +:)+

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Bonje met de huurbaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-17 19:58

Staat inderdaad op de planning, ben daarnaast benieuwd naar de reactie vanuit Bokt.

Thanks :)

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 20:00


Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 20:01

Meestal is het zo dat de opzegtermijn 6 maanden is, en per jaar dat je huurt 1 maand extra erbij. Maar het juridisch loket is inderdaad fijn voor dit soort dingen. :j

Olifant voor de lens [BB-ITP] Up close and personal: olifantenonderzoek!

Say 'neigh!' to nonsense! FedUpFred.com

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-17 20:03

Klopt, 01-09-2016 - 01-09-2017. Dat zou betekenen dat ik dan op straat kom te staan en dit 2 maanden van tevoren hoor.

Ik ga sowieso deze week contact opnemen met diverse instantie's.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Peelie

Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 20:04


:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-17 20:11

Nou ja, in het contract staat enkel dit:

Duur, verlenging en opzegging:
Deze overeenkomst is aangegaan voor de duur van 1 jaar, ingaande op 01-09-2016 en lopende tot en met 01-09-2017. Tijdens deze periode kunnen partijen deze overeenkomst niet tussentijds door opzegging beëindigen. Verhuurder zal het gehuurde op de ingangsdatum van de huur aan de verhuurder ter beschikking stellen tenzij dit geen werkdag is, althans als huurder heeft voldaan aan alle op dat moment bestaande verplichtingen jegens verhuurder.

Verder dus niets.

Tot het volgende punt, verderop bij de bijzondere bepalingen:

Wanneer de huurder of de verhuurder het huurcontract wil verbreken, dan dient dit 2 maanden voor de datum van verbreking worden aangegeven. Opzegging van het huurcontract geschiedt per de eerste dag van de maand.

Verder staat er dus niets in het contract.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Brainless

Berichten: 29661
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 20:13

Citaat:
Tijdelijk contract voor bepaalde tijd

Heeft u een tijdelijk contract voor bepaalde tijd van maximaal 2 jaar (zelfstandig woning) of maximaal 5 jaar (onzelfstandige woning)? En is dit op of na 1 juli 2016 afgesloten? Dan eindigt de huur automatisch bij afloop van het contract. De verhuurder moet dit dan wel minimaal 1 en maximaal 3 maanden voor het eind van de huur schriftelijk aan de huurder bevestigen. Als huurder kunt u het contract tussentijds opzeggen.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... t-opzeggen

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

lovelyfiefy

Berichten: 5089
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 20:14

2 maanden voor einde contract is volgens mij normaal.
Ik huur ook particulier, dit staat er bij mij volgens mij ook in.
Als ze te laat zijn , zijn ze te laat dan heb je inderdaad huurdersbescherming, maar die geldt volgens mij tot 6 maanden.
En zal het bij een contract wat jij onder deze voorwaarde getekend heb, dus gewoon vanaf het moment van ontvangen ' zwart op wit' dat je contract niet verlengt wordt, de 2 maanden ingaan.

Sabrina Fotografie
Ook op instagram: SabrinaFotografie92 & waylonhaflinger & paardponymaatje

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-17 20:15


Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-17 20:17

Brainless schreef:
Citaat:
Tijdelijk contract voor bepaalde tijd

Heeft u een tijdelijk contract voor bepaalde tijd van maximaal 2 jaar (zelfstandig woning) of maximaal 5 jaar (onzelfstandige woning)? En is dit op of na 1 juli 2016 afgesloten? Dan eindigt de huur automatisch bij afloop van het contract. De verhuurder moet dit dan wel minimaal 1 en maximaal 3 maanden voor het eind van de huur schriftelijk aan de huurder bevestigen. Als huurder kunt u het contract tussentijds opzeggen.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... t-opzeggen
Hier ligt dan ook mijn twijfel. Verderop in dit artikel, of een andere, staat vervolgens wel dat de huurder hier niet mee akkoord hoeft te gaan en dan zal verhuurder het via de rechter moeten ontbinden. Zo ver wil ik het niet laten komen, maar het geeft wel extra tijd om door te zoeken.

Het liefst zou ik er gewoon samen met haar uitkomen, maar ik acht die kans niet heel groot.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 20:18

Tijdelijk huurcontract moet minimaal een maand voor de afloop datum opgezegd worden, tenzij anders overeengekomen. Dus als jouw huurbaas 1 augustus zegt dat je kan vertrekken, kan je gewoon vertrekken zonder poespas.

Het staat een beetje onduidelijk geschreven dus de huurbaas zal als hij "makkelijk" van je af wil per 1 juli jou laten weten dat het tijdelijke contract niet verlengd wordt. Als hij het per 1 augustus doet zou je kunnen kijken hoe een rechter over de bijzondere bepaling denkt, alleen als hij al een "waslijstje" heeft dan geef ik je weinig kans.


Brainless

Berichten: 29661
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 23:24

Ailill schreef:
Hier ligt dan ook mijn twijfel. Verderop in dit artikel, of een andere, staat vervolgens wel dat de huurder hier niet mee akkoord hoeft te gaan en dan zal verhuurder het via de rechter moeten ontbinden. Zo ver wil ik het niet laten komen, maar het geeft wel extra tijd om door te zoeken.

Het liefst zou ik er gewoon samen met haar uitkomen, maar ik acht die kans niet heel groot.

Dat geldt alleen bij een huurcontract langer dan 2 jaar.
Alles korter dan 2 jaar loopt af (indien de verhuurder dit tijdig meldt.

Citaat:
Heeft u een huurcontract voor bepaalde tijd van meer dan 2 jaar (zelfstandige woning) of 5 jaar (onzelfstandige woning)? Of een huurcontract voor bepaalde tijd dat is afgesloten vóór 1 juli 2016? Dit is geen tijdelijk contract. De huur eindigt niet automatisch bij afloop van de bepaalde tijd en u kunt de huur niet opzeggen tijdens de afgesproken termijn. Tenzij u en uw verhuurder dit allebei goed vinden.

Dit komt van de officiële (wettelijke) site.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Bonje met de huurbaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-17 09:16

Kortom, weinig kans van slagen :(

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Bonje met de huurbaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 20:28

Ik verplaats het topic naar [HTT] Huis, Tuin en Techniek, daar past het beter.

Toos Onderschriftloos :D

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Bonje met de huurbaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-17 20:35

Ik twijfelde, thanks!

Vandaag besloten langzaam op zoek te gaan naar een andere woning. Het is het me niet waard en ik wil graag de eer aan mijzelf houden. Ik vraag me wel af hoe het zit met het volgende punt:

Wanneer de huurder of de verhuurder het huurcontract wil verbreken, dan dient dit 2 maanden voor de datum van verbreking worden aangegeven. Opzegging van het huurcontract geschiedt per de eerste dag van de maand.

Nu staat dit wel in het contract, terwijl ik online overal lees dat dit vanuit de verhuurder niet mag. Ik zit er niet op de wachten om volgende maand op de 1e te vernemen dat ik 2 maanden de tijd heb. Weet iemand hoe dit zit?

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 22:33

Ailill schreef:
Ik twijfelde, thanks!

Vandaag besloten langzaam op zoek te gaan naar een andere woning. Het is het me niet waard en ik wil graag de eer aan mijzelf houden. Ik vraag me wel af hoe het zit met het volgende punt:

Wanneer de huurder of de verhuurder het huurcontract wil verbreken, dan dient dit 2 maanden voor de datum van verbreking worden aangegeven. Opzegging van het huurcontract geschiedt per de eerste dag van de maand.

Nu staat dit wel in het contract, terwijl ik online overal lees dat dit vanuit de verhuurder niet mag. Ik zit er niet op de wachten om volgende maand op de 1e te vernemen dat ik 2 maanden de tijd heb. Weet iemand hoe dit zit?

Voor zover ik begrepen heb mag de verhuurder tussentijds niet opzeggen (jij wel).

koeien op de weg...

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Bonje met de huurbaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-17 22:43

Ik ben tot dezelfde conclusie gekomen, maar weet het dus niet 100% zeker.

Morgen maar eens bellen met het juridisch loket.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 23:57

Sowieso contact opnemen met juridisch loket. Huurders worden veel beschermd.
Bij mijn contract was er een opzegtermijn van 2 maanden. Ook vanuit mij. Wettelijk was mijn opzegtermijn een maand. De wet ging voor. Ik heb mijn gelijk gehad.

Uiteindelijk probeerde hij mijn borg te houden. Heb die ook terug gehad. Zelf brieven gestuurd. Uiteindelijk via juridisch loket. Hebben mij super netjes geholpen :)

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balou_k, Malenka, power1997, S_Figo en 25 bezoekers