Schorsing van een jaar voor twee enduranceruiters uit VAE

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13900
Geregistreerd: 20-04-16

Schorsing van een jaar voor twee enduranceruiters uit VAE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-17 15:51

Equnews
Endurance


Twee ruiters van de Arabische Emiraten zijn een jaar geschorst door de FEI. Dit is gedaan omdat ze zijn betrapt op het gebruik van EPO bij hun paarden in een endurancewedstrijd. De paarden van Abdulla Mubarak Rashed Al Khaili en Mohd Butti Ghemran Al Qubaisi werden na de CEI 1* in Doha vorig jaar april positief getest op erytropoëtine.

De trainer van beide paarden, Mohammed Ali Khalifa Al-Attiyah, heeft toegegeven dat hij de paarden EPO heeft toegediend vlak voor de wedstrijd van 22 april vorig jaar. Daarop heeft de FEI bepaald dat de ruiters niet direct schuldig zijn en voor hen de sancties teruggebracht van twee naar één jaar.

Als trainer krijgt Al-Attiyah wel twee jaar schorsing van het FEI Tribunaal. Tevens moet hij een boete van 3500 CHF (Zwitserse Franks) plus 1500 CHF aan juridische kosten betalen. De ruiters werden met 2000 CHF en 1000 CHF aan kosten beboet.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


paardje1983
Berichten: 1395
Geregistreerd: 04-01-12

Re: Schorsing van een jaar voor twee enduranceruiters uit VAE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 15:54

Misschien lees ik het verkeerd maar de trainer is toch alleen schuldig?


LisannePruts

Berichten: 1383
Geregistreerd: 11-09-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 16:14

paardje1983 schreef:
Misschien lees ik het verkeerd maar de trainer is toch alleen schuldig?


Ik denk dat de ruiters zich ervan bewust zijn dat de paarden EPO toegediend hebben gekregen. Daardoor zijn ze medeplichtig


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers