Schoonloeder....

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Peelie

Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Schoonloeder....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-17 10:46

Schoonouders. Sommige mensen treffen de leukste ouders van de wereld en andere moeten het doen met de schoonloeder, schoonheks, schoonkoe, enz.

Ik moet het jammer genoeg met de laatste categorie doen. Mijn schoonmoeder is echt een heks. Ik kan niet met haar door een deur.

Even een korte schets.

Mijn vriend(29) en ik(25) zijn al ruim 7 jaar samen. Van die 7 jaar zijn we er inmiddels al 6 jaar verloofd. Maar we wilde eerst een eigen huisje, dingetjes op orde. Jullie kennen het vast wel. We zijn dus nog niet getrouwd, maar we dromen er wel over en we hebben ook een beeld van hoe we het willen doen.

Schoonouders, die krijg je er gratis bij. Die kies je niet. Maar als ik het kon....

Mn schoonvader is een Nederlandse man en best een aardige vent. Ik noem hem ook rustig pa. Mijn schoonloeder daar in tegen...

Wij zijn als water en vuur. Ze komt uit Israël. Ze woont al 30 jaar in Nederland, maar ondanks dat ze hier al zo lang is, spreekt ze gebrekkig en vaak onverstaanbaar Nederlands.

De ouders van mn vriend zijn al uit elkaar sinds zijn 12e. Dus ik hoef gelukkig niet bij haar langs als ik mn schoonpa even wil zien. Thank god.

Een paar jaar terug is het gezeur een beetje begonnen. Vanaf de start van de relatie was het al wel duidelijk dat ze mij niet echt mocht. "dat andere meisje waar je mee was, was veeeeeeel leuker". "dit meisje is zooo dik. Ze is zo vet als een varken. Dat je samen kan zijn met haar." "ze stinkt naar paard, echt vies. (terwijl ik gewoon gedouched had). Dat je met iemand kan zijn die zo stinkt!". Ik zal niet alles uit de doeken doen, maar dit zijn een aantal milde opmerkingen die ze met regelmaat maakte.

In het begin heb ik nog heel hard mijn best gedaan om aardig gevonden te worden door haar. Ik was jong en onzeker. Een ouderlijk persoon is wijzer dan ik en daar hoor je respect voor te hebben. Of je het nou met ze eens bent of niet. Dat dacht ik iig.

Met de tijd dat facebook steeds populairder werdt, heb ik tegen mn vriend gezegd dat het misschien wel eens leuk is om familie uit Israël op te zoeken voor haar. Ze klaagde altijd dat ze haar familie al 10 jaar niet meer gesproken had.

Dus we hebben facebook aangemaakt voor haar en binnen 5 minuten hadden we de halve familie gevonden. Zelfs speciaal een hebreeuws toetsenbord geïnstalleerd voor haar, zodat ze met familie kon schrijven. Zij heeft nooit geweten dat ik dit voor haar geregeld heb.

Uiteindelijk kwam van het een het ander. Een zus van mijn schoonloeder kwam voor een week naar Nederland om herinneringen op te halen, bij te kletsen en haar neefje en zijn aanstaande vrouw te zien en ontmoeten.

Een week lang hebben we ze door heel Nederland heen gereden. Al het moois wat Nederland heeft, laten zien. Onderling spraken de zussen hebreeuws. Zowel mijn vriend als ik spreken dit niet en verstaan dit ook niet.

Blijkbaar kon ik de goedkeuring van tantelief ook niet wegdragen. Ze zijn joden en zodoende mijn vriend officieel ook, al prakiseerd hij niet. De zussen waren van mening dat mijn vriend moet trouwen met een joodse dame uit Israël. Tante wist nog wel een paar leuke kandidaten. En mijn vriend moest maar voor 2 of 3 maanden naar Israël mee om daar te trouwen. Schoonloeder zijn op schiphol wel even vragen of er nog een plekje vrijd was in het vliegtuig, zij zou de kosten dekken.

Dit werdt vermeld in de auto, naar schiphol toe. Ik zat er bij en luisterde er naar. Mijn bloed kookte, ik ben nog nooit zo boos geweest. Echt nog NOOIT!

Voor de lieve vreden en de verhalen die tante anders over mij zou vertellen in Israël, heb ik mij heel netjes gehouden en net gedaan alsof ik het niet had gehoord. Een paar uur lang hebben we nog op schiphol gezeten, ik lachend als een boer met kiespijn. Mijn vriend ook. Het was zo ongemakkelijk.

Bij het afscheid nemen van tante"lief" bij de gate werd ik totaal genegeerd. Het enige wat ik waard was voor tante"lief" was de tussen 6 planken blik. Ik werd echt dood gekeken. Er kon geeneens een tot ziens vanaf.

Terug in de auto, met mijn vriend en schoonloeder, heb ik mijn vriend nog nooit zo boos gezien. NOG NOOIT. En ik moet zeggen dat ik ook nog nooit zo boos ben geweest en heb gedaan tegen iemand die mijn moeder had kunnen wezen.

Uiteindelijk hebben we zeker een jaar geen contact meer gehad met mijn schoonloeder, ook mijn vriend niet. Wat een heerlijk rustige tijd was dit. Geen stress, geen domme opmerkingen meer naar mijn hoofd. Heerlijk!

Echter na een jaar vond mijn vriend het nodig om toch weer contact met haar op te nemen. Het was immers toch zijn moeder. Prima. Als hij dat wil, maar ik ga er niet tussen zitten. Ik wilde dat niet en ik had absoluut geen behoefte aan haar aanwezigheid. Maar ze wilde haar "excuses" aanbieden voor wat er was gebeurt.

Tjah, dan toch maar naar haar verhaal luisteren. Ze deed alsof er nooit wat gebeurt is. Uiteindelijk na aandringen van mn vriend heeft ze sorry gezegd, maar nieteens gezegd waarvoor ze sorry zei. Misschien zei ze wel sorry voor mijn vriend dat ik zijn vriendin ben. Ik heb geen idee.... Maar om de lieve vrede te bewaren heb ik de excuses geaccepteerd.

Nu zijn we inmiddels al weer wat jaren verder. Gisteren was ik bij haar thuis, samen met mn vriend. Ik ben nooit en tenimmer alleen bij haar.

Hij was aan het klussen in de badkamer, dus zag schoonloeder haar kans schoon om mij weer met meningen en opvoedkundig advies te voorzien. En dat ik als vrouw zijnde verplicht ben om het huis schoon te maken. Dat is toch echt niet iets wat mannen doen. Waarom ik cola had gekocht? Wtf....

Ze kan, als ze langs fietst bij ons huis naar binnen kijken als ze haar best doet. Ze controleert dus hoe schoon het huis is... Ik walg er van dat ik zo onder controle sta bij haar.

Iedere mogelijkheid die ze ziet om weer een opmerking te maken, bij voorkeur als mn vriend er niet direct bij zit, die grijpt ze aan.

Ik ben het zat. Ik wil haar niet meer zien of horen. Maar voor mijn vriend ga ik mee naar haar huis. Omdat hij dat graag heeft. Eindeloze gesprekken hebben we er al over gehad. Zo ook vanochtend weer.

Wat moet ik hier toch mee....

Ik ben blij het even van me af te schrijven. Ik ben er gewoon misselijk van. Gatver.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]


secricible

Berichten: 25686
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Schoonloeder....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 10:50

Lekker je vriend alleen laten gaan. Pff, wat een mens zeg.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

luuntje

Berichten: 13930
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 10:52

Tja familie krijg je er bij als je verkering krijgt.
Maar ik zou haar ontlopen.
Als ze bij jullie komt, lekker de deur uit gaan naar je paard of een vriendin.
Wil je vriend naar haar toe, prima, maar zonder jou.

[o]

Linnie050

Berichten: 11779
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Schoonloeder....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 10:53


Goof

Berichten: 28618
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 10:54

secricible schreef:
Lekker je vriend alleen laten gaan. Pff, wat een mens zeg.


Yup.
Hij kan lekker alleen gaan. JIj hebt verder niets met haar te maken, vul lekker je eigen dag in en ga zelf leuke dingen doen.

Vjestagirl

Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 10:54

Kunnen jullie niet naar een andere stad wegverhuizen? Dan kan ze iig niet meer controleren.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Mars

Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Schoonloeder....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 10:58

Met recht een schoonloeder zo te lezen. Ik zou ook zeggen, laat je vriend lekker alleen naar haar toe gaan en ga zelf iets leukers doen. Geen energie in steken want zo te lezen gaat dat nooit iets opleveren.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 10:58

Wauw wat een heks zeg -O- ik weet ook niet zo goed wat je hiermee moet, maar ik snap het helemaal dat je hier erg mee zit!

Peelie

Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-17 11:01

Vjestagirl schreef:
Kunnen jullie niet naar een andere stad wegverhuizen? Dan kan ze iig niet meer controleren.

Ik zou het wel willen, maar we wonen hier pas een jaartje.

Het huis is verder heel fijn. Nieuwbouw, tuintje <3

Dat zo'n heks van een mens zo'n leuk zoon kan krijgen. Zucht.

9 van de 10 keer laat ik hem ook aleen gaan. Maar heel soms wordt het hem ook teveel (hij en zijn moeder liggen elkaar ook niet) en heeft hij "back-up" nodig om door een klusje heen te werken.

Mijn vriend is iemand die moeilijk nee zegt tegen die mensen die hem naast staan. Daar is hij wel mee aan het werk. Maar toch.

Ik steun hem daar waar ik dat kan. Omdat hij dat waard is. Hij weet ook heel goed dat schoonloeder en ik elkaar echt niet liggen en dat ik niet bij haar over de vloer wil komen.

Maar echt, het gaat weer een keer knallen als ik haar over een paar maanden weer zie en ze weer zo dom doet.

Mars, het gaat mij ook helemaal niks opleveren. Daarom beperk ik het contact tot het absolute minimum.

Aranel, soms weet ik het ook even niet meer. ;(

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 11:02

Wauw, wat lijkt me dat ontzettend naar. Ik zou haar, hoe moeilijk ook, confronteren wanneer je alleen bent. Dat jullie beide heel veel van hem houden je graag een weg wilt vinden waarin zij jou accepteert. Probeer, hoe moeilijk ook, om het bespreekbaar te maken. Misschien kun je wel helemaal niks met deze tip maar het leek mij het fijnst voor jullie om er zo uit te komen. Sterkte TS.

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 11:02

Oeh wat naar zeg :n
Ik zou zelf het contact helemaal verbreken. Het is misschien vervelend voor je vriend, maarja ik denk dat ie het ook wel moet begrijpen. Gelukkig heb je wel goed contact met je schoonvader. Ik zou persoonlijk echt niet zo met me laten sollen. Je voelt je alleen maar slecht. En je hebt haar zo te lezen genoeg kansen gegeven.

verander wat je niet accepteren kan en accepteer wat je niet veranderen kan

Peelie

Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-17 11:04

linnie050 schreef:
[LZP] Terroriserende schoonmoeder


Misschien heb je wat aan dit topic.

Heel veel sterkte.

Ik herken dit dus heel erg!

Lief doen in mijn gezicht als mn vriend er bij is. Maar zodra hij even naar het toilet is of als hij alleen naar haar toe gaat....

Zo weet ik ook niet wat de familie uit Israël van mij denjt.

Zijn grote droom is om ook in Israël te trouwen onder het toeziend oog van zijn familie.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 11:05

Dat is een hoofdstuk dat ik zo'n 18 jaar geleden al heb afgesloten. En sindsdien geen gemanipuleer meer en geen verhalen meer over mij die me via anderen ter oren komen.

Al in geen jaren meer contact gehad en vriend wil zelf blijkbaar ook niet, Ik hou hem niet tegen in ieder geval. Maar wat een rust in ons lever!

Overigens zijn wij dan al ruim 30 jaar samen ;)

Het leven is te kort om je tijd te verdoen aan dit soort misbaksels die jou het leven proberen zuur te maken. Afkappen en fijn je eigen leven gaan leiden met je vriend. Succes verzekerd :j

Grand Prix Haflinger Aragon GP+8 & SGW B +6 / Mara ZZZ +1 & Endurance Klasse II +4 / Almond (GGK Hengst) Z1 +7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 11:06

'Want het is toch zn moeder' vind ik altijd zo'n dooddoener. Als iemand je leven vergald, maakt het geen reet uit of het familie is of niet.
Gewoon niet meer mee gaan, probeer goede afspraken met je vriend te maken wat je hier verder mee wilt. Koop gordijnen voor je huis zodat ze niet naar binnen kan loeren.

mysa

Berichten: 10379
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 11:07

Snap eerlijk gezegd niet dat jullie niet meteen ingegrepen hebben tijdens die idioterie in de auto. Met name je vriend had de dames meteen lik op stuk moeten geven! En verder begrijp ik niets van je schoonmoeder, is zij ultra-orthodox of zo? In dat geval zou je denken dat ze na de scheiding retour Israël was gegaan.
Laatst bijgewerkt door mysa op 02-04-17 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Peelie

Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-17 11:09

Harvey1 schreef:
Wauw, wat lijkt me dat ontzettend naar. Ik zou haar, hoe moeilijk ook, confronteren wanneer je alleen bent. Dat jullie beide heel veel van hem houden je graag een weg wilt vinden waarin zij jou accepteert. Probeer, hoe moeilijk ook, om het bespreekbaar te maken. Misschien kun je wel helemaal niks met deze tip maar het leek mij het fijnst voor jullie om er zo uit te komen. Sterkte TS.


Die keer dat ik zo gruwelijk boos op haar ben geweest, ben ik meer dan duidelijk geweest.

Ik heb haar gezegd dat ze niet welkom is op de bruiloft of haar kleinkinderen mag zien als ze zich niet gedraagt.

Blijkbaar moet ze daaraan herinnerd worden? Maar ik heb helemaal geen zin om die energie er in te steken. Het kost me alleen maar een hoop energie.


saskiakefie schreef:
Oeh wat naar zeg :n
Ik zou zelf het contact helemaal verbreken. Het is misschien vervelend voor je vriend, maarja ik denk dat ie het ook wel moet begrijpen. Gelukkig heb je wel goed contact met je schoonvader. Ik zou persoonlijk echt niet zo met me laten sollen. Je voelt je alleen maar slecht. En je hebt haar zo te lezen genoeg kansen gegeven.

Ik heb haar toen de kans gegeven en ik ben eigenlijk accoord gegaan met een slap excuus... Voor mijn vriend. Niet voor haar of voor mezelf.

Onder het motto geven en nemen.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

rien10
Berichten: 14410
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 11:11

He bah, wat naar.
Maar.... (en het is makkelijker gezegd dan gedaan) het raakt je nog steeds. Ze kwetst je; jouw persoonlijk, door dat ze je vriend kwetst, doordat ze aanmerkingen heeft op je uiterlijk, je manier van huishouden etc. etc.
En toch zou dat niet hoeven. Want is het waar wat ze zegt? Nee, natuurlijk niet. Jij leeft je leven op jouw manier. En jouw manier is goed, want het is jouw manier.
Probeer je te realiseren dat haar kritiek op jou, je niet kan raken. Want het is onzin. Ze heeft helemaal geen kritiek te hebben op jou, want jij leeft jouw leven, en dat doe je samen met je vriend. In een huis waar je het naar je zin hebt.

Soms helpen bepaalde trucjes (oefeningen klinkt zo zweverig). Stel je een kei harde, gladde biljartbal voor. Daar houd niks op toch? Daar is hij te hard en te glad voor. Maak van jezelf -ten opzichte van haar opmerkingen- een biljartbal. De opmerkingen kaatsen weg, glijden af, blijven niet plakken, komen niet binnen. Je hoeft immers geen antwoord te geven als iemand zegt "je hebt niet goed gestofzuigd" .
Maak niet van jezelf een harde, ontoegankelijke biljartbal, dan verhard je als mens, maar maak van je kwetsbaarheid ten opzichte van haar opmerkingen een biljartbal. Alles, alles, alles glijd er van af. Keer op keer. Als je dit lukt, gaat het je rust geven. Jij leeft jouw leven, zij het hare. Bij het hare past die negativiteit. De wil om te stoken. Dat past niet bij jou, dus hoef je het ook niet binnen te laten.
Jij kan gewoon je ding doen, terwijl zij geen vat meer op je heeft. Want dat heeft ze nu namelijk wel, het kwetst je.
Succes joh, en geniet van het mooie weer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 11:13

Gewoon niet meer meegaan inderdaad. En is het een optie om je ramen (deels) te voorzien van folie? Dat maakt het naar binnen kijken een stuk lastiger.

En idd 'het is toch zn moeder'.. alles leuk en aardig maar jij bent toch z'n vrouw-to-be? Of gaat ie met z'n moeder trouwen?

Peelie

Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-17 11:14

rien10 schreef:
He bah, wat naar.
Maar.... (en het is makkelijker gezegd dan gedaan) het raakt je nog steeds. Ze kwetst je; jouw persoonlijk, door dat ze je vriend kwetst, doordat ze aanmerkingen heeft op je uiterlijk, je manier van huishouden etc. etc.
En toch zou dat niet hoeven. Want is het waar wat ze zegt? Nee, natuurlijk niet. Jij leeft je leven op jouw manier. En jouw manier is goed, want het is jouw manier.
Probeer je te realiseren dat haar kritiek op jou, je niet kan raken. Want het is onzin. Ze heeft helemaal geen kritiek te hebben op jou, want jij leeft jouw leven, en dat doe je samen met je vriend. In een huis waar je het naar je zin hebt.

Soms helpen bepaalde trucjes (oefeningen klinkt zo zweverig). Stel je een kei harde, gladde biljartbal voor. Daar houd niks op toch? Daar is hij te hard en te glad voor. Maak van jezelf -ten opzichte van haar opmerkingen- een biljartbal. De opmerkingen kaatsen weg, glijden af, blijven niet plakken, komen niet binnen. Je hoeft immers geen antwoord te geven als iemand zegt "je hebt niet goed gestofzuigd" .
Maak niet van jezelf een harde, ontoegankelijke biljartbal, dan verhard je als mens, maar maak van je kwetsbaarheid ten opzichte van haar opmerkingen een biljartbal. Alles, alles, alles glijd er van af. Keer op keer. Als je dit lukt, gaat het je rust geven. Jij leeft jouw leven, zij het hare. Bij het hare past die negativiteit. De wil om te stoken. Dat past niet bij jou, dus hoef je het ook niet binnen te laten.
Jij kan gewoon je ding doen, terwijl zij geen vat meer op je heeft. Want dat heeft ze nu namelijk wel, het kwetst je.
Succes joh, en geniet van het mooie weer!

Dankjewel. Realiteitscheck. Dit heb ik nodig.

Ik wil ook niet dat het mij raakt. Maar het raakt idd mijn vriend en daarmee mij.

Biljartbal.

mysa schreef:
Snap eerlijk gezegd niet dat jullie niet meteen ingegrepen hebben tijdens die idioterie in de auto. Met name je vriend had de dames meteen like&actorid op stuk moeten geven! En verder begrijp ik niets van je schoonmoeder, is zij ultra-orthodox of zo? In dat geval zou je denken dat ze na de scheiding retour Israël was gegaan.

Ze vind het wel lekker in Nederland. Het is luxe hier. Geen viezigheid. En ze heeft een verblijfsvergunning, dus waarom niet... Hé...

Zo orthodox is ze niet. Ze gaat zelf ook niet naar de sjabbat...


Joolien schreef:
'Want het is toch zn moeder' vind ik altijd zo'n dooddoener. Als iemand je leven vergald, maakt het geen reet uit of het familie is of niet.
Gewoon niet meer mee gaan, probeer goede afspraken met je vriend te maken wat je hier verder mee wilt. Koop gordijnen voor je huis zodat ze niet naar binnen kan loeren.

Blijkbaar is hij er zelf nog biet klaar voor om voor altijd en eeuwig contact te vrebreken. En ik hou hem ook niet tegen om naar haar toe te gaan. Mijn zegen heeft hij...

Mirranda schreef:
Dat is een hoofdstuk dat ik zo'n 18 jaar geleden al heb afgesloten. En sindsdien geen gemanipuleer meer en geen verhalen meer over mij die me via anderen ter oren komen.

Al in geen jaren meer contact gehad en vriend wil zelf blijkbaar ook niet, Ik hou hem niet tegen in ieder geval. Maar wat een rust in ons lever!

Overigens zijn wij dan al ruim 30 jaar samen ;)

Het leven is te kort om je tijd te verdoen aan dit soort misbaksels die jou het leven proberen zuur te maken. Afkappen en fijn je eigen leven gaan leiden met je vriend. Succes verzekerd :j

Dat klinkt heerlijk. De tijd dat we geen contact met haar hadden was ook zo fijn. Geen stress.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie

Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-17 11:16

Anoniem schreef:
Gewoon niet meer meegaan inderdaad. En is het een optie om je ramen (deels) te voorzien van folie? Dat maakt het naar binnen kijken een stuk lastiger.

En idd 'het is toch zn moeder'.. alles leuk en aardig maar jij bent toch z'n vrouw-to-be? Of gaat ie met z'n moeder trouwen?

Mn vriend komt ook niet zeuren dat ik mee ga naar zn moeder, omdat het zijn moeder is.

Dat doe ik zelf, voor hem. Om hem bij te staan. Maar soms vraag ik me echt af waarom ik het doe....

Ik ben geen egocentrisch persoon. Maar in dit geval zou ik dat wel willen zijn.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

rien10
Berichten: 14410
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Schoonloeder....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 11:17

Je "moet hem bijstaan".
Waarom?
Het is een volwassen man, prima in staat om eigen boontjes te doppen en zijn eigen beslissingen te nemen.

rien10
Berichten: 14410
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Schoonloeder....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 11:18

Gaat hij er aan onderdoor als je "hem niet bijstaat"
Breekt zijn moeder zijn benen, gooit ze een emmer water over hem heen, prikt ze hem met een vork?
Flauw he, die opmerkingen van mij. Maar bedoeld om je te laten inzien wat "het bijstaan" is en waarom je het doet.

git
Berichten: 1956
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 11:18

Besef je heel goed dat jouw schoonloeder jou veel harder nodig gaat hebben als jij haar. Mochten er in de toekomst bij jullie kinderen komen, kan ik me zo voorstellen dat zij die graag zou willen zien. Wil zij haar kleinkinderen zien zal ze zich toch op zn minst respectvol naar hun moeder moeten neerzetten(sprak de ervarings deskundige) ik lig bij trouw-ma ook niet lekker, en zij bij mij inmiddels ook niet meer. Zij probeerde mijn kinderen tegen mij op te zetten enz. Mijn kinderen waren gelukkig verstandig genoeg om daar doorheen te kijken. Gevolg voor haar is dat mijn kinderen echt niet graag naar haar gaan en dus ook zelden gaan. Dit heeft ze helemaal zelf voor elkaar gebokst en daar mag ze dus nu de vruchtjes van plukken. Inmiddels heeft trouwma ingezien dat ,banketstaaf tegen mij doen, gevolgen heeft voor haar. Geen respect voor mij is ook geen respect terug.
Zij wil graag haar kleinkinderen zien, tja, daar krijgt ze mij gratis bij. Take it or leave it.


rien10
Berichten: 14410
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Schoonloeder....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 11:20

Trouw-ma!!! _/-\o_ Mijn dag kan NIET meer stuk *\%/*

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 11:24

@Rien10, 1e post; Wauw een nadenkertje! Mooi gezegd.

verander wat je niet accepteren kan en accepteer wat je niet veranderen kan


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Emma_Jane, GrapeshotBot, Noor en 5 bezoekers