Paard kopen, of eerst verder kijken?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Anna98
Berichten: 41
Geregistreerd: 25-08-16

Paard kopen, of eerst verder kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-17 19:51

Hoi allemaal,

Vanmiddag ben ik voor het eerst gaan kijken op een handelsstal voor een paard. Ik kwam voor een ruin die na de ontmoeting eigenlijk niet helemaal was wat ik zocht (niet gereden, grondwerk). Toen heb ik even kort kennisgemaakt met een andere ruin die was iets leuker, maar vond ik wat te jong. Als laatste kon ik kennismaken met weer een ruin, waar ik ook op heb gereden en ik vind hem echt super leuk! Jong, maar niet te jong (6). Redelijk klein maar niet te klein (1,60). Ik voelde me meteen veilig op zijn rug en hij vindt het net zoals ik heerlijk om te knuffelen. Fijn in de omgang, heel mensgericht en ook nieuwsgierig. Ik ben stiekem wel een beetje verkocht, maar is dit te snel? Kan ik beter eerst nog verder kijken naar andere paarden? Ben immers nog maar bij 1 stal geweest. Ik kijk wel elke dag op marktplaats en op de markt hier, maar kom weinig tegen wat past bij wat ik zoek. Over een paar dagen ga ik weer bij hem kijken..

Wat vinden jullie?


hahahatsjoe

Berichten: 2373
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: Paard kopen, of eerst verder kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:52

Als het klikt klikt het. Kopen dus, wel laten keuren.

Nieuwe paardenspullen in mijn advertenties op de Bokt Markt...
Zie ook http://verkopers.marktplaats.nl/583321 waar ik van alles verkoop (en veel is nieuw of zo goed als nieuw)...
paardenspul, (retro) hebbedingen, poppenhuisgoed, merkkleding, schoenen, tassen, etc.

Laurievc

Berichten: 4406
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:53

Als ik paarden ga testen stel ik mezelf na de test de vraag 'Wil ik dit paard voor de rest van zijn leven in mijn stal?'. Is het antwoord niet onmiddelijk na dan weet ik van mezelf dat ik verder moet zoeken. Als je verkocht bent, ben je verkocht. Al is het het eerste paard waar je opzit of het duizendste :)

DreamGuide

Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:53

Ik heb mijn paard binnen 2 weken gekocht en nog geen dag spijt van gehad, dus het kan zeker snel gaan! Idd, zoals hahahatsjoe als zegt, wel even laten keuren. Je kunt beter geen risico's nemen wat dat betreft.

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

F_inley

Berichten: 6396
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:53

Tja ik heb beide paarden na 1x gekocht Bij mij is het gevoel goed of niet als dat er niet gelijk is moet ik het niet doen.
Kan je niet morgen nog een x gaan kijken en gaan rijden en hem mischien op proef vragen weet dat sommige handelaren dit doen.

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.

Silly1972

Berichten: 14770
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:54

Als het hem is, is het hem.
Ik heb 2x gelijk het eerste paard gekocht en nooit spijt van gehad.

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Paard kopen, of eerst verder kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:04

Ik ook pas het tweede paard in de zoektocht gekocht, nooit spijt van gehad. Gewoon doen als dit hem is! Wel even laten bezinken/iemand anders zonder roze bril kritisch naar laten kijken.

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Paard kopen, of eerst verder kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:25

Klinkt als een klik, maar wel altijd laten keuren door een dierenarts die niet in dienst is van de stal. Zelf iemand uitkiezen dus.

BeeMed
Berichten: 3030
Geregistreerd: 29-09-08

Re: Paard kopen, of eerst verder kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:34

Ik ben voor 1 paard vanuit delft naar Friesland gereden. Was 1e paard dat ik ging kijken. Vond het op 1e oog opslag gelijk helemaal niks. Maar degene die daar ook in de gang stond.... blikseminslag. Wist gewoon dit is hem.

Alleen twijfelde ik iets te lang omdat hij hengst was. En na castratie zijn die hormonen ook niet gelijk weg. Twijfel twijfel. Maar toen was ie weg. Gelukkig half jaar later alsnog kunnen kopen.

Als het goed voelt op korte termijn nog een keer kijken en voelt het dan goed gewoon doen. Wel laten keuren.

san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Paard kopen, of eerst verder kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:49

Ik was helemaal niet opzoek naar een paard, maar zag 1 hier op bokt, die precies aan mijn eisen voldeed. Ben 2 keer gaan kijken en rijden en heb hem gekocht. Dat proefrijden ging helemaal niet zo heel goed. Maar ik had meteen het gevoel dat dit mijn paard moest zijn. We zijn nu bijna een jaar verder en ik ben super blij met hem!
Als het goed voelt, ga er voor. Ga nog een keer kijken en rijden, neem iemand mee en zeker laten keuren. Als alles dan nog positief is, kopen!

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!


NAV

Berichten: 250
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Driebergen

Re: Paard kopen, of eerst verder kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:00

Ik kocht het eerste paard waar ik bij ging kijken. Het voelde goed en hij voldeed aan al mijn wensen :) ik was niet verliefd, dat kwam pas later. Maar ik vond hem wel gelijk heel leuk.

Ik heb heel rationeel op een rij gezet waar een paard voor mij aan moest voldoen: leeftijd, niveau, grootte, potentie, wat wil ik ermee en kan hij dat ook? Ik reed al jaren dus wist wat ik leuk vond en wat ik zocht in een eerste paard.

Je hoeft niet bij tientallen paarden te gaan kijken, als deze past bij jou en je wensen, en het voelt goed.. laat hem keuren en ga ervoor! Succes :)

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Re: Paard kopen, of eerst verder kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:05

Wij kochten ook het eerste paard waar we gingen kijken. Het voelde gewoon meteen zo vertrouwd dat ik niet meer verder wilde kijken.

Paardrijden: de edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden.

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:08

Als dit paard bij je past dan is het toch oke, ik zal dan niet meer verder kijken maar wel nog een keer dit paard proberen en zeker laten keuren, succes!

Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Paard kopen, of eerst verder kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:13

Als je weet/voelt: "dit is 'm" dan is dat toch OK? Sommige mensen doen er wat langer over, anderen wat korter om dat paard te vinden. Bij jou gebeurt het gelijk. Heerlijk toch.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Paard kopen, of eerst verder kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:19

Ook ik heb de pony gekocht waar ik als eerste bij ging kijken.
Was nog een jong dier (bijna 2) en af en toe wel gedacht, waar ben ik aan begonnen maar nu ontzettend blij met haar voor de wagen!

[o]

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Re: Paard kopen, of eerst verder kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:51

Wij hebben al 2x gehad, dat we via marktplaats, voor een paard en de andere keer voor een pony gingen kijken, beide keren met een andere thuis gekomen, dan waar we voor kwamen, nooit spijt van gehad....

Loraine1985

Berichten: 643
Geregistreerd: 07-02-14
Woonplaats: Tilburg

Re: Paard kopen, of eerst verder kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:54

Ik was op slag verliefd! En nu nog, iedere dag kan ik genieten van haar, dus nee, het is niet te snel...

Dreams come true....

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Re: Paard kopen, of eerst verder kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:57

Ik heb ook gelijk het paard gekocht waar ik als eerste ben gaan kijken. Dat ging heel snel haha. Zaterdag kijken en rijden, dinsdagmiddag keuren en dinsdagavond stond ze al bij mij op stal.

Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get

mika11

Berichten: 11091
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:57

Ik sluit me ook bij bovenstaande verhalen aan, ha ha.
Mijn merrie heb ik nu al 7 jaar, ook meteen gekocht na 1 x proefrijden.
Ze hadden meerdere paarden te koop staan en ik had er 3 of 4 gereden, maar met die merrie voelde het direct goed.
En nooit een dag spijt van gehad, ik heb er een super fijn paard aan!

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 22:27

Als het goed voelt:doen!!

WowAmigo
Berichten: 4818
Geregistreerd: 22-07-05

Re: Paard kopen, of eerst verder kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 22:30

Ik zocht n grote d-pony, ongecompliceerd, leuk genoeg om zelf mee te trainen en braaf genoeg voor mn dochter straks.

Eerste pony waar ik kwam was n grote d-pony, ongecompliceerd, leuk genoeg om mee te trainen en braaf genoeg voor mn dochter straks ;-)

Heb m razendsnel gekocht, dikke pech mee gehad (operatie), maar nu superblij met m. Heerlijk beest. Ehh, doen dus ;-)

MirandaMalik

Berichten: 9868
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paard kopen, of eerst verder kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 00:26

Tuurlijk doen, anders ga je straks andere paarden kijken en denk je toch aan hem.

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

cobiie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Paard kopen, of eerst verder kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 05:44

Bedenk of die werkelijk past bij jouw wensen zoals bijv dressuur/springen enz.

Mogelijk nog een keertje terug met jouw instructeur zodat die met een wat objectiever beeld naar het paard (exterieurmatig en qua gangen) en jullie als combi kan kijken.

[o]

Ineke2

Berichten: 33039
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 05:47

Gewoon doen als het goed voelt!
Wel laten keuren en eventueel je instructrice meenemen als je nog eens gaat kijken :)

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Anoniem

Re: Paard kopen, of eerst verder kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 11:10

Ik heb mijn merrie in september binnen 2 weken gekocht. Ging bij d'r kijken en haar hele uitdrukking en uitstraling zeiden tegen me ''dit is haar''. Ik wist zeker dat ik haar een eeuwig huisje wilde bieden en dat we elkaar veel te leren hadden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: frutsel05, knockout1, Mark0919, noordje, sterregoud, SunnyHorse, Vagabondo en 38 bezoekers