De kinderwagenmaffia

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

De kinderwagenmaffia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:14

Aangezien er een topic loopt over de glazenwassermaffia, bij deze ook een topic over de kinderwagenmaffia, zoals deze onder mijn familie bekend staat.


Vandaag nog, bijvoorbeeld. Twee moeders met kinderwagens van een meter breed die gewoon vollédig de ingang van de supermarkt blokkeren, omdat ze zo nodig even bij moeten kletsen. Mag allemaal natuurlijk, maar doe dat dan op zodanige plek dat men er nog door kan met tassen van ieder 15 kilo.

Of vorige week. Drie moeders met kinderwagens die héél langzaam over de stoep wandelen, waardoor achter hen een enorme opstopping ontstaat van mensen die wél snel ergens heen moeten, en er niet omheen kunnen aangezien er aan de ene kant van de stoep een gebouw staat, en aan de andere kant auto's staan geparkeerd.


Om nog maar niet te spreken over de grote hoeveelheid moeders met kinderwagens die:

-over tenen heenrijden
-tegen je hielen aanrijden bij bijvoorbeeld de kassa van de supermarkt en je dan vervolgens verveeld aankijken wanneer je omkijkt
-je met hun kinderwagen afsnijden terwijl je ergens loopt in het geval dat ze wel ergens snel moeten zijn, waardoor je vervolgens op de grond ligt (jep, echt meegemaakt).


Het valt mij op dat dit steeds vaker gebeurt. Waardoor komt dit? Kennen meer bokkers dit ongemak?

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Re: De kinderwagenmaffia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:17

Je bent vergeten dat ze hun kinderwagen gewoon voor je auto mikken, zebrapad of niet, omdat ze willen oversteken. _O-
Dus ja. Herkenbaar ja.
Omaatjes met rollators doen dit allemaal ook trouwens. Heeeel de dag de tijd, maar ze gaan altijd de weg op/supermarkt in/in groepsverband fietsen of wandelen als ík haast heb :')

Abracadabra9

Berichten: 5006
Geregistreerd: 23-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:17

Oh help ja in de supermarkt vooral. Soms en kinderwagen en boodschappenkarretje en daarmee het hele pad blokkeren :') Snap dat die mensen ook boodschappen moeten doen maar logisch nadenken en rekening houden met anderen lijkt soms een kunst te zijn.

Nadine_S

Berichten: 3980
Geregistreerd: 02-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:17

Sorry aan de tweede heb ik me vast een keer schuldig gemaakt toen ik net moeder was. Zo'n kinderwagen besturen kan nog best moeilijk zijn :') Maar ik zeg dan wel weer netjes 'sorry'.

Snap wel dat het behoorlijk irritant kan zijn. En ik stoor me er ook wel eens aan.

Supervixen

Berichten: 12827
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:18

Waar maak je je druk om? 'Omdat ze zonodig even bij moesten kletsen'. Is dat nou zo erg? Je hebt een mond, dan vraag je of je er even langs mag.
Ik heb heb me er werkelijk nog nooit aan geërgerd.
Loop je ze niet gewoon zelf in de weg?

Nicjuh_
Berichten: 260
Geregistreerd: 04-09-08
Woonplaats: Gilze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:20

Hihi, herkenbaar ja. Zelf moeder, met kinderwagen, maar let altijd op waar ik deze neerzet. Vind het ook irritant als anderen in de weg staan, in de winkel zijn sommigen ook heel handig met hun winkelwagentjes.. Daarnaast rijd ik niet zomaar de weg op, ze zullen je toch maar aanrijden met je kleine hummel :n

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:20

Geen ervaring mee, maar ik heb onze dochter dan ook altijd gedragen. Dat kost nauwelijks extra ruimte.

Ik snap dat naast elkaar gezellig is maar sociaal richting andere voetgangers is het niet.

Moet wel zeggen dat die dingen best lomp groot zijn en je soms verkeerd in schat hoe ver hij uitsteekt. Onze kinderwagen heb ik alleen hooguit 20 keer gebruikt dus ik heb vast niet al te veel mensen geïrriteerd.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:20

Het zou allemaal geen probleem zijn als ze niet kwaad werden wanneer je ze vraagt of ze even opzij kunnen gaan. Helaas doen die hormonen blijkbaar gekke dingen met een mens, want ik word geregeld afgeblaft. En dat terwijl ik bij de supermarkt werk :+ Het is niet dat ik voor mijn lol drie keer langs je heen loop met pallet/boenmachine/rolcontainer. :+

Dragen is wat dat betreft een superuitvinding! Kun je tenminste ook een winkelwagen nemen in plaats van een mandje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:23

watchthesky schreef:
Je bent vergeten dat ze hun kinderwagen gewoon voor je auto mikken, zebrapad of niet, omdat ze willen oversteken. _O-
Dus ja. Herkenbaar ja.
Omaatjes met rollators doen dit allemaal ook trouwens. Heeeel de dag de tijd, maar ze gaan altijd de weg op/supermarkt in/in groepsverband fietsen of wandelen als ík haast heb :')



Die eerste, inderdaad! :')

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: De kinderwagenmaffia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:26

Dat vind ik dan weer niet iets specifiek voor kinderwagens. Geef ze een winkelwagentje en ze staan met een winkelwagen de volledige ingang te blokkeren. Dat zijn gewoon mensen die bewust danwel onbewust asociaal bezig zijn en daarbij de accessoires om zich heen gebruiken :+

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:26

Ik ben me heel bewust van mijn kinderwagen en let goed op.
Maar goed, ook zonder kinderwagen staan mensen regelmatig in de weg of gaan ze te langzaam. Dat zie ik vaker dan guerrilla kinderwagens :+

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:27

Ha, ik zie het probleem al. Je gaat naar de verkeerde supermarkt! Ik heb ontdekt dat in ons dorp ongeschreven regels gelden wat betreft supermarktgebruik. Heeft me wel een jaar of 30 gekost om dat uit te vogelen maar dit is wat ik tot nu toe weet:

Ben je oud, langzaam, of wil je voor ellenlange gesprekken met je buurvrouw die je toch al dagelijks ziet gewoon met je karretje het volledige pad blokkeren? Ga dan naar de Em-Té. Daar is dit heel gewoon.

Vind je dat mensen het pad niet moeten blokkeren? Ga je bijvoorbeeld naar de supermarkt om boodschappen te doen en niet om alle laatste roddels te horen? Ga dan naar de Jumbo.

Dan is er nog de Aldi. Die is altijd dicht als ik er langs rijd dus ik weet niet precies wat de regels hier zijn. Ik vermoed dat de Aldi voor mensen zonder werk is omdat hij alleen tijdens werktijden geopend is. In de andere supermarkten heb ik overigens nooit last gehad van moeders met kinderwagens, dus misschien dat die zich allemaal schuilhouden in de Aldi? Dat ik ze nooit tegenkom kan ook komen doordat de gemiddelde leeftijd hier ongeveer 97+ is.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:29

Ik deel de ergernis niet, maar ik heb zelf een kinderwagen dus waarschijnlijk ben ik een bron van ergernis :')

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:33

Supervixen schreef:
Waar maak je je druk om? 'Omdat ze zonodig even bij moesten kletsen'. Is dat nou zo erg?

Ja, dat is erg. Doe dat lekker ergens anders. Andere mensen hebben geen tijd en zin om te wachten op dat prutsmuts, daar is de supermarkt niet voor. Of je gaat maar aan de koffietafel zitten die ze daar voor neergezet hebben.

Zaterdag had ik het ook. Wil je snel even de supermarkt inschieten (we hebben niet allemaal de hele dag de tijd), loopt er zo'n vrouw met kinderwagen voor je door de schuifdeuren naar binnen... en gaat gewoon ineens stilstaan, midden in de ingang, vlak achter de schuifdeuren, om met iemand te ouwehoeren.
Ik botste er aan de achterkant zowat tegenaan, een andere vrouw (die naar buiten wilde) botste er aan de zijkant tegen aan, en een oudere vrouw die weer achter de botsende vrouw liep gleed bijna uit. De zijkant botser zei nog "ja, óf je loopt door ofzo" en dan kijkt die moeder zo schaapachtig op... flikker op, loop door.

En inderdaad, in het eerste pad bleven ze vervolgens weer staan om te ouwehoeren. De ene na de andere moest vragen of hij of zij er even langs mocht. geschuif, weer terug schuiven. Als 5 mensen je vragen of ze er langs mogen, dan begrijp je toch wel dat je enorm de weg staat te blokkeren? Ik vind dat echt aso :') Ik ben dan ook helemaal niet aardig, ik vraag het niet vriendelijk. Ik zeg gewoon dat ze aan de kant moeten gaan, of schuif zelf die kinderwagen opzij. Geen tijd voor hoor. Ga lekker naar een koffiebar om bij te banketstaaf.

Ik zit me alweer helemaal op te fokken over dat wijf zaterdag _O- _O-

KimD

Berichten: 20411
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:33

Nog erger, moeders met kinderwagens ZONDER kind. Dat kind rent dan ergens onbeheerd los rond waardoor moeders nog ongecontroleerder met dat gevaar op wielen rond scheurt. :')

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:35

arno8 schreef:
Ben je oud, langzaam, of wil je voor ellenlange gesprekken met je buurvrouw die je toch al dagelijks ziet gewoon met je karretje het volledige pad blokkeren? Ga dan naar de Em-Té. Daar is dit heel gewoon.

Vind je dat mensen het pad niet moeten blokkeren? Ga je bijvoorbeeld naar de supermarkt om boodschappen te doen en niet om alle laatste roddels te horen? Ga dan naar de Jumbo.

:') :') :') Maar ik was bij de Jumbo. Die dames hadden zich dan vast vergist in de supermarkt. Of er is geen Em-Té in Klazienaveen, dat kan ook nog :D

rien10
Berichten: 14661
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:36

Wow, jullie zitten er echt mee he?

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:37

KimD schreef:
Nog erger, moeders met kinderwagens ZONDER kind. Dat kind rent dan ergens onbeheerd los rond waardoor moeders nog ongecontroleerder met dat gevaar op wielen rond scheurt. :')

Waar heb je dat ding dan voor?!?

Felicxa

Berichten: 2415
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:37

rien10 schreef:
Wow, jullie zitten er echt mee he?


Ik denk dat je dit topic niet al te serieus moet nemen. :)

Echt een geweldig topic dit, ik heb hardop zitten lachen :')

KimD

Berichten: 20411
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:38

GamblersCup schreef:
KimD schreef:
Nog erger, moeders met kinderwagens ZONDER kind. Dat kind rent dan ergens onbeheerd los rond waardoor moeders nog ongecontroleerder met dat gevaar op wielen rond scheurt. :')

Waar heb je dat ding dan voor?!?


Voor de boodschappen! :)*

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:39

...en duidelijk om voor de lol tegen hielen aan te rijden :D

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:39

KimD schreef:
Voor de boodschappen! :)*

Precies! :')

rien10
Berichten: 14661
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:40

Felicxa schreef:
rien10 schreef:
Wow, jullie zitten er echt mee he?


Ik denk dat je dit topic niet al te serieus moet nemen. :)

Echt een geweldig topic dit, ik heb hardop zitten lachen :')


Ja, precies, maar dat kwam kennelijk niet zo over. :D

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:40

Waar je je druk om maakt,

Als ik een bekende tegen kom maak ik daar ook rustig een praatje mee met jawel mijn kinderwagen. O:) Ik behoor dus tot de kinderwagenmaffia. En nee ik kan niet voorkomen dat ik een keer perongeluk in de weg sta voor mensen die blijkbaar geen mond hebben :roll:

Ik had werkelijkwaar geen idee dat je in de supermarkt (of ervoor, of op de stoep) niet meer mag praten met de medemens omdat ik anders andere mensen frustreer :))

KimD

Berichten: 20411
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:40

GamblersCup schreef:
...en duidelijk om voor de lol tegen hielen aan te rijden :D


Ik denk dat moeders met kinderen een speciaal soort panda-punten kunnen verzamelen door die dingen te doen. :j