Grootte pony/ruiter

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jarnamabel

Berichten: 5
Geregistreerd: 26-02-17

Grootte pony/ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 14:27

Hai,

Ik weet niet of er al z'n forum is met precies dezelfde maten, maar dan hoor ik het wel.
Ik ben dus op zoek naar een pony, zelf ben ik 1,50 en zal waarschijnlijk niet groter worden als 1.60/1.65. Welke maat qua pony raden jullie dan aan? D of E.

Zelf zag ik laatst een pony van 1.41 maar weet niet hoe lang ik daar plezier van heb.

Dank alvast voor de reacties :)

lisem94

Berichten: 676
Geregistreerd: 01-03-10
Woonplaats: Ergens in zuid-west Brabant

Re: Grootte pony/ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 14:36

Dat is een kwestie van smaak.

Waarschijnlijk ontgroei je een (grotere) D pony ook niet zo snel met 1.60/65, aangenomen dat je wel een slank figuur hebt ;).

Dus wat vind je dan zelf mooier? Of ga gewoon bij zowel D's als E's kijken en ga op zoek naar een pony waarmee je een klik hebt.

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Grootte pony/ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 14:46

Dat ligt er ook aan hoeveel je weegt.Tot 50 kilo kun je op elke pony rijden. Word je zwaarder dan moet je kijken naar lichaamsbouw van zowel jou als de pony.

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 14:47

Ik ben zelf rond de lengte die jij gaat worden. Pas nog prima op een D-pony. Een stevige C-pony is wel echt de max. Dit komt omdat mijn bovenlichaam langer lijkt dan mijn benen. Een D-pony moet dus echt wel gaan lukken, als je zoals lisem94 een slank figuur hebt.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Grootte pony/ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 14:52

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.

cobiie

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 17:21

Wat wil je met je paard/pony gaan doen? Dressuren/springen/wedstrijden/buiten rijden?

Wanneer je als "hoofddoel" wedstrijden wilt rijden en met hetzelfde dier ook wedstrijden wilt rijden wanneer je ouder dan 18 bent (neem even aan dat je nu nog jonger bent), dan zou ik eerder richting een E pony gaan en dan het liefst nog eentje die paard gefokt is.