Super les met Adjudant V. Krack C gehad!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
R_emkee

Berichten: 3454
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Super les met Adjudant V. Krack C gehad!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-17 22:41

:wave:

Vandaag weer een x les gehad met Adje ging super fijn!
Hij komt steeds meer op de achterhand en laat rechts nu al iets beter los!

Adjudant heeft voor mij weinig aan dressuur gedaan en voornamelijk voor de wagen gelopen en loopt die nog steeds ;) 2 span en enkel span.
Verder drukt die altijd zijn tong iets naar buiten en doet zijn mond iets open.
Daar hoef ik dus ook geen commentaar op ;) ~~}>

Verder eigen commentaar
Nog wat rechterop gaan zitten.
hakken laag.
Handen laag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het kijken :evaw:


mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Super les met Adjudant V. Krack C gehad!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 22:46

Leuk paard!
Het lijkt wel alsof je paard steeds kantelt met het hoofd.
Dat doet mijn paard ook soms, maar dat komt omdat ik zelf dan 1 kant teveel loslaat.

R_emkee

Berichten: 3454
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-17 23:09

Barbet schreef:
Leuk paard!
Het lijkt wel alsof je paard steeds kantelt met het hoofd.
Dat doet mijn paard ook soms, maar dat komt omdat ik zelf dan 1 kant teveel loslaat.


Nu je het zegt zie ik het zelf ook op een paar foto's. Kan idd zijn dat ik rechts zelf ook nog te veel vasthoud. Goed gezien ✌

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Super les met Adjudant V. Krack C gehad!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 23:14

Hmm, heel knap paard maar lijkt erg gespannen allemaal. Hij lijkt ook een heel traag achterbeen te hebben op sommige foto's. Gezien je niet bij HAW post ga ik daar verder niet op in, daar heb je dan waarschijnlijk geen behoefte aan. Heel leuk dat hij ook voor de kar kan, lekker veelzijdig! :D

R_emkee

Berichten: 3454
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-17 23:15

Heleennn schreef:
Hmm, heel knap paard maar lijkt erg gespannen allemaal. Hij lijkt ook een heel traag achterbeen te hebben op sommige foto's. Gezien je niet bij HAW post ga ik daar verder niet op in, daar heb je dan waarschijnlijk geen behoefte aan. Heel leuk dat hij ook voor de kar kan, lekker veelzijdig! :D


Ooh nee tips zijn altijd welkom hoor :) veelzijdig is die zeker :)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15906
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Super les met Adjudant V. Krack C gehad!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 23:49

Mooi paard. Wel je handen rechtop houden. Niet van die piano handjes. Je duim moet bovenop.

purny

Berichten: 27460
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Super les met Adjudant V. Krack C gehad!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 00:08

Ik vind dat je vrij ver uit je zadel komt

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

senna21

Berichten: 11822
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 00:09

Wat een leuk dier!
Lekker door oefenen samen.
(Niet teveel naar het paard kijken, ook al is hij mooi. )

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Irma_Maandag

Berichten: 2215
Geregistreerd: 20-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 00:31

Ten eerste : wat een leuk paard!
Het ziet er ook heel aardig uit, maar ik heb het idee dat jij vooral nog erg hard aan het werk bent (hakken wat opgetrokken om hem voorwaarts en actief te houden en ver uit het zadel, alsof je em "aan de gang" wil houden). Wanneer je em op eigen benen aan het lopen krijgt, hoef jij steeds minder te werken voor méér resultaat......
Ik denk dat je daarom ook wat met je handen (te hoog) en benen (hakken opgetrokken) varieert, ipv ze op de juiste plek stil te houden. Tip: door je handen te liften, bereik je juist dat je paard te diep gaat lopen. Liften met de hand lukt toch niet. Van achter-uit-naar-voren proberen te rijden: hand vóór en gas. Van daaruit kun je weer verder. Succes!

R_emkee

Berichten: 3454
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-17 06:37

senna21 schreef:
Wat een leuk dier!
Lekker door oefenen samen.
(Niet teveel naar het paard kijken, ook al is hij mooi. )


Hihi dat is idd ook een dingetje ja :P thanks


R_emkee

Berichten: 3454
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-17 06:41

Irma_Maandag schreef:
Ten eerste : wat een leuk paard!
Het ziet er ook heel aardig uit, maar ik heb het idee dat jij vooral nog erg hard aan het werk bent (hakken wat opgetrokken om hem voorwaarts en actief te houden en ver uit het zadel, alsof je em "aan de gang" wil houden). Wanneer je em op eigen benen aan het lopen krijgt, hoef jij steeds minder te werken voor méér resultaat......
Ik denk dat je daarom ook wat met je handen (te hoog) en benen (hakken opgetrokken) varieert, ipv ze op de juiste plek stil te houden. Tip: door je handen te liften, bereik je juist dat je paard te diep gaat lopen. Liften met de hand lukt toch niet. Van achter-uit-naar-voren proberen te rijden: hand vóór en gas. Van daaruit kun je weer verder. Succes!


Dankjewel ! Jaa zijn daar nu ook voornamelijk mee bezig hij is liever lui dan moe :P verder rijd ik hem 3 x in de week. En zijn nu ongeveer halfjaar bezig gok ik :) moest gister ook in stap zelf niks doen zodat die door krijgt dat die kan blijven lopen zonder mijn hulp vooral ik vond dat lastig :P we gaan zeker verder trainen met hem van voor naar achter te rijden :)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15906
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 07:27

R_emkee schreef:
Irma_Maandag schreef:
Ten eerste : wat een leuk paard!
Het ziet er ook heel aardig uit, maar ik heb het idee dat jij vooral nog erg hard aan het werk bent (hakken wat opgetrokken om hem voorwaarts en actief te houden en ver uit het zadel, alsof je em "aan de gang" wil houden). Wanneer je em op eigen benen aan het lopen krijgt, hoef jij steeds minder te werken voor méér resultaat......
Ik denk dat je daarom ook wat met je handen (te hoog) en benen (hakken opgetrokken) varieert, ipv ze op de juiste plek stil te houden. Tip: door je handen te liften, bereik je juist dat je paard te diep gaat lopen. Liften met de hand lukt toch niet. Van achter-uit-naar-voren proberen te rijden: hand vóór en gas. Van daaruit kun je weer verder. Succes!


Dankjewel ! Jaa zijn daar nu ook voornamelijk mee bezig hij is liever lui dan moe :P verder rijd ik hem 3 x in de week. En zijn nu ongeveer halfjaar bezig gok ik :) moest gister ook in stap zelf niks doen zodat die door krijgt dat die kan blijven lopen zonder mijn hulp vooral ik vond dat lastig :P we gaan zeker verder trainen met hem van voor naar achter te rijden :)

Uhmmmm van achter naar voren....En je mag er best vaker op dan 3 keer per week.

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 07:49

janderegelaa schreef:
R_emkee schreef:
Dankjewel ! Jaa zijn daar nu ook voornamelijk mee bezig hij is liever lui dan moe :P verder rijd ik hem 3 x in de week. En zijn nu ongeveer halfjaar bezig gok ik :) moest gister ook in stap zelf niks doen zodat die door krijgt dat die kan blijven lopen zonder mijn hulp vooral ik vond dat lastig :P we gaan zeker verder trainen met hem van voor naar achter te rijden :)

Uhmmmm van achter naar voren....En je mag er best vaker op dan 3 keer per week.


Wie ben jij om dat voor haar te bepalen?

Leuk paard TS! Ik heb er ook eentje die liever lui dan moe is. Belangrijk is dat je goed je benen eraf houdt als er geen hulp nodig is. Hierdoor wordt ie steeds beter aan het been. Voor loshouden is ook belangrijk, anders trek je als het ware constant op de rem. Succes :)

Paardrijden: de edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden.

R_emkee

Berichten: 3454
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-17 07:52

How ja foutje dat bedoelde ik idd! Enne het is een bijrijdpaardje ;) volgendr x eerst ff vragen hoe het zit anders ipv gelijk aan te vallen :)

R_emkee

Berichten: 3454
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-17 07:56

Citaat:
Uhmmmm van achter naar voren....En je mag er best vaker op dan 3 keer per week.


Citaat:
Wie ben jij om dat voor haar te bepalen?

Leuk paard TS! Ik heb er ook eentje die liever lui dan moe is. Belangrijk is dat je goed je benen eraf houdt als er geen hulp nodig is. Hierdoor wordt ie steeds beter aan het been. Voor loshouden is ook belangrijk, anders trek je als het ware constant op de rem. Succes :)


Dankjewel jaa zijn we nu ook echt mee aan de gang :) maar ik zelf vind het nog lastig om zegma (niks) te doen :) maar hij pakt het braaf op en begint te snappen wat de bedoeling is

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15906
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 08:05

R_emkee schreef:
How ja foutje dat bedoelde ik idd! Enne het is een bijrijdpaardje ;) volgendr x eerst ff vragen hoe het zit anders ipv gelijk aan te vallen :)

Ik val je niet aan. Ik zeg dat je er wat vaker op mag. Is gewoon makkelijker voor de training. Hij is geen 3 meer immers.

RenWaBl

Berichten: 2174
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Super les met Adjudant V. Krack C gehad!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 08:13

Wow wat een leuk paard! Een paard met zeker potentie voor de dressuur!
Fijn dat je les hebt, lekker door blijven trainen en dan komt het wel goed. :)

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 08:17

janderegelaa schreef:
R_emkee schreef:
How ja foutje dat bedoelde ik idd! Enne het is een bijrijdpaardje ;) volgendr x eerst ff vragen hoe het zit anders ipv gelijk aan te vallen :)

Ik val je niet aan. Ik zeg dat je er wat vaker op mag. Is gewoon makkelijker voor de training. Hij is geen 3 meer immers.


Ik denk aangezien het een bij-rijpaard is dat TS hiermee bedoeld te zeggen dat het niet mogelijk is om vaker te trainen. :)

Leuke foto's ik vind het beeld wat je paard laat zien om de eerste foto heel nice! Ik zou ook nog graag wat foto's van een ontspannen lage hals willen zien, zodat hij wat meer op zijn eigen benen gaat lopen. Vanuit daar kan je hem dan wat actiever maken door bijvoorbeeld schijnovergangen te rijden en kan je hem wat meer oppakken zodat je vanuit een paard wat zijn buikspieren gebruikt nageeflijkheid en oprichting gaat krijgen :)

Succes, maar dat komt helemaal goed als ik het zo zie! *\o/*

knollentuin
Berichten: 10386
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Super les met Adjudant V. Krack C gehad!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 08:29

Adje loopt in een valse krul. Dat komt wel een beetje overeen met t verhaal dat je zegt met niet graag actief zijn . Eerst maar eens leren gas geven en sneller worden, dan pas met je hals houding bezig zijn.
Het is een leuk paard, jullie zijn een mooie combinatie maar zoals hij nu loopt kom je in de problemen.

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

MariekeS_

Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: Super les met Adjudant V. Krack C gehad!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 09:51

Ik heb het idee dat jij je bit voor hem te hoog hebt zitten. Er lijkt redelijk wat spanning op de bakstukken te staan.
Het komt me heel bekend voor (ook de open mond) en dat was bij ons opgelost met het bit 3 gaten lager (verstelbaar achter de oren zeg maar...). Vanaf dat moment was de aanleuning ook meer in verbinding te rijden en werd hij minder hectisch.


TROY (2019) & LAYS (2014)

R_emkee

Berichten: 3454
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-17 09:54

RenWaBl schreef:
Wow wat een leuk paard! Een paard met zeker potentie voor de dressuur!
Fijn dat je les hebt, lekker door blijven trainen en dan komt het wel goed. :)


Dankjewel :) jaa we gaan zeker door trainen :)

R_emkee

Berichten: 3454
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-17 09:58

Citaat:
Ik denk aangezien het een bij-rijpaard is dat TS hiermee bedoeld te zeggen dat het niet mogelijk is om vaker te trainen. :)

Leuke foto's ik vind het beeld wat je paard laat zien om de eerste foto heel nice! Ik zou ook nog graag wat foto's van een ontspannen lage hals willen zien, zodat hij wat meer op zijn eigen benen gaat lopen. Vanuit daar kan je hem dan wat actiever maken door bijvoorbeeld schijnovergangen te rijden en kan je hem wat meer oppakken zodat je vanuit een paard wat zijn buikspieren gebruikt nageeflijkheid en oprichting gaat krijgen :)

Succes, maar dat komt helemaal goed als ik het zo zie! *\o/*


Dankjewell jij snapt mij wel hahah :P de foto's zijn echt in de les zelf genomen vandaar geen losrijd foto's.heb ik ook helaas niet ja van de stap wel zal ik vanmiddag wel even plaatsen :)

Schijn overgangen is ook een goede idd dankje !

R_emkee

Berichten: 3454
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-17 09:59

knollentuin schreef:
Adje loopt in een valse krul. Dat komt wel een beetje overeen met t verhaal dat je zegt met niet graag actief zijn . Eerst maar eens leren gas geven en sneller worden, dan pas met je hals houding bezig zijn.
Het is een leuk paard, jullie zijn een mooie combinatie maar zoals hij nu loopt kom je in de problemen.


Dankje ik ga er op letten :)

R_emkee

Berichten: 3454
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-17 10:00

MariekeS_ schreef:
Ik heb het idee dat jij je bit voor hem te hoog hebt zitten. Er lijkt redelijk wat spanning op de bakstukken te staan.
Het komt me heel bekend voor (ook de open mond) en dat was bij ons opgelost met het bit 3 gaten lager (verstelbaar achter de oren zeg maar...). Vanaf dat moment was de aanleuning ook meer in verbinding te rijden en werd hij minder hectisch.


Mm jaa zal er is naar kijken zat zelf al iets in de twijfel. Kga morgen lager proberen :)

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Re: Super les met Adjudant V. Krack C gehad!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:10

Hij is knap remke! Ziet er goed uit!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 bezoekers