Nieuwe buitenstallen plaatsen, ervaringen met bedrijven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Nieuwe buitenstallen plaatsen, ervaringen met bedrijven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-17 21:05

Wij zijn voornemens om bij een eventuele aankoop van een nieuw huis, mits er nog geen stallen bij zijn, nieuwe buitenstallen te plaatsen. Het gaat om 4 stallen en ik heb van diverse bedrijven al offertes in huis. Het is alleen erg lastig om vanaf internet het materiaal te bekijken en volgens de leveranciers leveren ze allemaal topkwaliteit :+

Daarom ben ik benieuwd naar jullie ervaringen, zowel positief áls negatief.

Het gaat om 4 stallen van 3,5m x 3,5m met een luifel, deelbare deuren en een opslagvak.
Offertes heb ik binnen van Bedaf (kunststof), Paardenstallen.nu (kunststof) en Prubo (beton met hout afgewerkt).

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 21:17

Ik heb voor bedaf gekozen. Maar wordt pas in maart geplaatst, dus kan er nu nog niks over zeggen. Communicatie verloopt iig goed. Hebben goed geholpen met de vergunningaanvraag. Daar ook nog niet voor moeten betalen. ( bij sommige moest dat wel voor tekeningen). Verder was het niet de goedkoopste, maar ben er wezen kijken en vond het er degelijk uit zien. Mijn merrie zet ook graag der tanden in hout, vandaar de keuze voor kunsstof.

Ibbel

Berichten: 49112
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Nieuwe buitenstallen plaatsen, ervaringen met bedrijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 21:20

Hier staan al bijna 20 jaar Prubostallen. Zeer tevreden over.

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Nieuwe buitenstallen plaatsen, ervaringen met bedrijven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-17 21:28

Communicatie vind ik tot nu toe bij alledrie prima. Netjes offertes en tekeningen ontvangen, precies zoals ik heb aangevraagd. Ook zijn het allemaal bekende namen. Mijn voorkeur neigt ook naar kunststof, maar op dit erf staat al een prachtige houten schuur en dan vormen stallen van hout wel weer een mooi geheel....

Ibbel

Berichten: 49112
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Nieuwe buitenstallen plaatsen, ervaringen met bedrijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 21:30

Het hout van Prubo is na 20 jaar nog goed. Dak hebben we wel vervangen, wij hadden - bleek later - de eerste generatie asbestvrije golfplaten er op liggen, dat was niet echt denderend spul. Er ligt nu een geisoleerd dak op.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Nieuwe buitenstallen plaatsen, ervaringen met bedrijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 21:47

Ik heb op maat gemaakte buitenstallen staan van Wiko. Super tevreden over.

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 21:48

Ik vind de stallen van Prubo ook prima kwaliteit. Mijn vos is nogal lomp en ben erg blij met het stevige binnenwerk. Het hout ziet er ook nog prima uit. Hier geen geïsoleerde kap, dat klinkt eigenlijk nog wel interessant.

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-17 21:49

Ibbel schreef:
Het hout van Prubo is na 20 jaar nog goed. Dak hebben we wel vervangen, wij hadden - bleek later - de eerste generatie asbestvrije golfplaten er op liggen, dat was niet echt denderend spul. Er ligt nu een geisoleerd dak op.


Herkenbaar, wij hebben zulke platen op onze ligboxenstal (1992) en ze worden gewoon poreus met de jaren.

Ibbel

Berichten: 49112
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:33


dewindhoek

Berichten: 490
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:58

Wij hebben nu 3 jaar een kunstof stal staan van Bedaf. Nog steeds ben ik er super blij mee en ziet het er super uit. De kwaliteit is echt super

Corinax

Berichten: 97
Geregistreerd: 02-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 12:00

Ik werk voor Folmer Hekwerken en wij vragen de mensen altijd langs te komen zodat ze het verschil in kwaliteit zelf kunnen beoordelen.
Wij maken de buitenstal volledig van stalen spanten en gordingen en kunststof planken. Vaak met geïsoleerde kap, maar andere kappen zijn mogelijk.

dhanagel
Berichten: 22
Geregistreerd: 25-05-15

Re: Nieuwe buitenstallen plaatsen, ervaringen met bedrijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 12:51

Wij hebben in 2015 stallen van Axxent paardenstallen laten plaatsen. We zijn goed geholpen, een complete showroom om alles door te spreken inclusief rondleiding in de fabriek. Stallen zijn binnen twee dagen geplaatst, en staan er na 2 jaar nog prachtig bij.

VdBA

Berichten: 262
Geregistreerd: 05-01-11
Woonplaats: (B)

Re: Nieuwe buitenstallen plaatsen, ervaringen met bedrijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 13:10

Ik heb een kunststof buitenstal staan van Geert en Henk. Ben er zeer tevreden over. Communicatie verliep heel vlot met de Belgische dealer. Hij heeft ons erg goed bijgestaan en geadviseerd.

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Nieuwe buitenstallen plaatsen, ervaringen met bedrijven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 21:25

Kijken gaat 'm helaas niet worden, ook gezien mijn fulltime werk en het opruimwerk wat ons nog te wachten staat als straks de boerderij verkocht is. Ik ga dus puur af op ervaringen, stallen die ik in de omgeving kan bekijken en een stukje vertrouwen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Nieuwe buitenstallen plaatsen, ervaringen met bedrijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 23:59

Wij hebben binnenstallen van Bedaf met composiet wanden. Mijn box ziet er na 6,5 jaar nog piekfijn uit. Uiteraard wat gebruiksporen, maar verder niets.

Setteli

Berichten: 3168
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Nieuwe buitenstallen plaatsen, ervaringen met bedrijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 00:25

www.rutjespaardenboxen.nl
Geen ervaring met de stallen (wel hekwerk), maar ze hebben ook mooie stallen. Zowel de complete buitenstallen als de losse boxen

Je zou ook kunnen kijken bij Huisman Gemert voor een schuur (verschillende uitvoeringen) en daar losse boxen in plaatsen

twisietos
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-05-10

Re: Nieuwe buitenstallen plaatsen, ervaringen met bedrijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 00:40

Hier al 17 jaar prubo stallen zeer tevreden en ziet er ook nog heel goed uit

Zinzi_jewel

Berichten: 8799
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 00:52

Ik zou kiezen voor een kap schuur en daar je boxen inplaatsen
Om de dood eenvoudige redenen dat je meteen extra ruimte voor de stallen hebt
En evt bij erge koude /hitte een wind breekgaas
Constructie kan aanbrengen

cam
Berichten: 3019
Geregistreerd: 09-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 00:53

Hier alles van Bedaf. Binnenstal en grote overkapping met een dichte wand.
Keurig geleverd en zien er super uit.
Heb op een stal gestaan met ook Bedaf stallen zagen er na 10 jaar nog steeds keurig uit.
Denken goed met je mee en maken alles zelf. Dus alle maten mogelijk

Dollerd
Berichten: 15
Geregistreerd: 31-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:07

Idem Bedaf, Héél tevreden over de service voor verkoop alsook plaatsing.
Ziet er héél goed uit en kunststof krijg je gewoon niet kapot. Hebben wel geopteerd voor de Govaplast planken ipv dat ander merk. Kleur is ash grey, Ziet er zwart uit, maar toch net iets zachter voor de ogen :-)

Zijn hier de stal komen zetten met 2 man, op 4u stond het frame er en lagen de balken voor het dak er. Nadien zelf alles verder afgewerkt om wat € te besparen. Was goed te doen als je geen hoogtevrees hebt om de nok erop te leggen ;-)

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-17 21:35

De stallen zijn besteld; het zijn de stallen van Bedaf geworden. Zwart kunststof met 2 meter luifel en een rood geïsoleeerd dak met dakpanmotief. Aan de luifelzijde deelbare deuren en aan de achterzijde deelbare deuren met bovenluik van gelaagd glas met spijlen. Dit voor de lichtinval, ruimte om te wisselen van luiken als de wind anders staat en ik hoef niet door de paddock heen als ik een paard eruit wil halen en met fokken/geboorte vind ik het fijn dat je de merrie van meerdere kanten kunt benaderen indien nodig. Meerprijs was te verwaarlozen.

Voorbeeldfoto:
Afbeelding

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Nieuwe buitenstallen plaatsen, ervaringen met bedrijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 07:30

Mooi hoor, ziet er goed uit!