zit met wat dwars

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Sasdon260902

Berichten: 12
Geregistreerd: 09-03-17

zit met wat dwars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-17 11:49

hallo bokkers
er zit me wat dwars.
ik help elke zaterdag op de manege en soms zondags.
ik heb gisteren iets fouts gezegd denk ik.
want de instructrice was gelijk met iemand zachtjes aan het praten en naar mij aan het kijken dus ik denk dat ze het over mij had dit vindt ik heel vervelend en maakt me heel onzeker
weten jullie hoe ik daarmee kan omgaan

alvast dankjewel wel voor het antwoord geven


Sizzle

Berichten: 35658
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: zit met wat dwars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 11:52

Ehm, niet over na denken en verder gaan met je leven?
Als ze een reactie van je had gewilt dan had ze het wel meteen gevraagd toch?
Kan net zo goed toeval zijn dat zij gewoon een kant op keek waar jij toevallig stond.

Sasdon260902

Berichten: 12
Geregistreerd: 09-03-17

Re: zit met wat dwars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-17 12:04

dankjewel zal proberen!!!!!!!!!

nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: zit met wat dwars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 12:07

Dan vraag je gewoon of je wat verkeerds hebt gezegd?

<3 Sneakers <3

Sizzle

Berichten: 35658
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: zit met wat dwars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 12:13

Kan ook totaal iets onschuldigs zijn als: hoe oud is zij ook al weer?

Zolang er verder niets veranderd is kwa sfeer dan is het beter om geen dingen persoonlijk aan te trekken die dat wellicht niet zijn.

Mendel

Berichten: 910
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 12:27

Sizzle schreef:
Ehm, niet over na denken en verder gaan met je leven?
Als ze een reactie van je had gewilt dan had ze het wel meteen gevraagd toch?
Kan net zo goed toeval zijn dat zij gewoon een kant op keek waar jij toevallig stond.


Een beetje kort door de bocht, vind je niet?
Inlevingsvermogen van bokkers is 0,0 de laatste tijd.

Ik kan me heel goed voorstellen dat dat je niet lekker zit. Dat overkwam (en komt) mij ook regelmatig. En helemaal in de paarden wereld, want die bestaat nu eenmaal voor 90% uit meiden. En meiden kunnen heel geniepig doen. Vaak is er niets aan de hand en zit het in ons hoofd. Dat merk je dan de volgende keer dat je komt. Gewoon heel normaal hallo zeggen en zie hoe daarop wordt gereageerd. Vaak zijn zij het al lang weer vergeten en lopen wij er de hele tijd over te piekeren.
Je moet hier wel aan wennen. En wat harder worden tegen jezelf. Denken: "ik heb niets raars gezegd. Als zij dat wel vinden ligt dat aan hen. Niet mijn probleem!" Kop op!
En als je goed met je instructie overweg kan probeer dan eens te vragen of er iets was vorige week. En als je dat doet, leg het dan altijd bij jezelf neer. Niet bij de ander. Dus; "ik heb het gevoel dat.. ". Niet: "jij deed dit vorige week dus..".

Makkelijker gezegd dan gedaan hoor. Hoe oud ben je?

If history repeats itself, I am so getting a dinosaur :j


Sizzle

Berichten: 35658
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: zit met wat dwars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 15:36

Helemaal niet kort door de bocht.
Je gaat er al vanuit dat er wat was maar dat hoeft helemaal niet.
De grootste elkende bestaat uit misverstanden. Dus vooral geen problemen zoeken die er nog niet zijn want de enige die er last van heeft is de persoon die er wat achter zoekt.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: zit met wat dwars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 15:40

En wat denk je dat verkeerd hebt gezegt?

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: zit met wat dwars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 15:42

Of het ging over iets waar jij geen zaken mee hebt en ze wilde niet dat jij het hoorde? Ik denk niet dat hulpjes heel de interne wandel van een manege moeten weten...

Sasdon260902

Berichten: 12
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-17 18:21

Mendel schreef:
Sizzle schreef:
Ehm, niet over na denken en verder gaan met je leven?
Als ze een reactie van je had gewilt dan had ze het wel meteen gevraagd toch?
Kan net zo goed toeval zijn dat zij gewoon een kant op keek waar jij toevallig stond.


Een beetje kort door de bocht, vind je niet?
Inlevingsvermogen van bokkers is 0,0 de laatste tijd.

Ik kan me heel goed voorstellen dat dat je niet lekker zit. Dat overkwam (en komt) mij ook regelmatig. En helemaal in de paarden wereld, want die bestaat nu eenmaal voor 90% uit meiden. En meiden kunnen heel geniepig doen. Vaak is er niets aan de hand en zit het in ons hoofd. Dat merk je dan de volgende keer dat je komt. Gewoon heel normaal hallo zeggen en zie hoe daarop wordt gereageerd. Vaak zijn zij het al lang weer vergeten en lopen wij er de hele tijd over te piekeren.
Je moet hier wel aan wennen. En wat harder worden tegen jezelf. Denken: "ik heb niets raars gezegd. Als zij dat wel vinden ligt dat aan hen. Niet mijn probleem!" Kop op!
En als je goed met je instructie overweg kan probeer dan eens te vragen of er iets was vorige week. En als je dat doet, leg het dan altijd bij jezelf neer. Niet bij de ander. Dus; "ik heb het gevoel dat.. ". Niet: "jij deed dit vorige week dus..".

Makkelijker gezegd dan gedaan hoor. Hoe oud ben je?


ik ben 14 jaar en rij er nog maar ander half jaar en help daar elke zaterdag en of zondag gisteren ging ik er weer heen en toen zat ik even te wachten op de kruk bij de gangen op een pony en toen liep ze langs en toen zei ze van als je toch niks zit te doen dan kan je wel even de gang vegen en toen liep ze weg met een andere en zat ze weer een beetje te fluisteren

Anoniem

Re: zit met wat dwars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 18:30

Werk je daar vrijwillig of krijg je er voor betaald?

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 18:36

Gewoon even vragen of ze het echt wel tegen je wil zeggen als je iets "stoms" doet of zegt.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

Sasdon260902

Berichten: 12
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-17 18:43

FatCat schreef:
En wat denk je dat verkeerd hebt gezegt?


ik had gezegd dat ze misschien met paarden gingen ruilen
hebben ze ook gedaan maar ik mocht dat alleen me groepje weten en de gene die vorige keer er niet was daar zei tegen en die zei het nog eens luid en duidelijk en dat hoorde zei.

Sasdon260902

Berichten: 12
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-17 18:43

amoj schreef:
Werk je daar vrijwillig of krijg je er voor betaald?

vrijwillig dus kan zo weg

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 19:15

Citaat:
ik ben 14 jaar en rij er nog maar ander half jaar en help daar elke zaterdag en of zondag gisteren ging ik er weer heen en toen zat ik even te wachten op de kruk bij de gangen op een pony en toen liep ze langs en toen zei ze van als je toch niks zit te doen dan kan je wel even de gang vegen en toen liep ze weg met een andere en zat ze weer een beetje te fluisteren


De toon waarop ze dit zegt is niet aardig :n

Misschien heel lastig, maar toch proberen assertief te zijn door inderdaad een 'ik-boodschap' te melden, zoals; "Ik vind de manier waarop je tegen mij praat niet fijn" of iets in die trant. Verder zou ik je er ook niet te veel van aantrekken en ook niet aan jezelf gaan twijfelen. Als zij op die manier tegen jou praat heeft ze duidelijk het idee dat ze de 'baas' over jou is, en dat is ze natuurlijk niet. ;)

Kabayo

Berichten: 13879
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: zit met wat dwars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 19:26

Ik werk ook op een stal, als ik niks te doen heb of niks weet ga ik vegen of spinnen web raggen.
Ik ga nooit maar wat op een krukje zitten, dat vinden veel werkgevers ook niet echt fijn.

Mijn persoonlijke ervaring met stagaires , je hebt 2 soorten. 1 die klaar is met iets en bij je komt van "wat kan ik nu doen?" of ze pakken uit zichzelf een bezem. Je hebt ook stagaires die afwachten, niks zeggen, niks doen, geen intiatief tonen en geen intresse tonen.

Vooral de laatste is als werkgever erg vermoeiend en kost veel tijd. Ik heb vroeger ook vaak commentaar gehad omdat ik ging zitten of het even niet wist. Je moet het nog leren. Probeer, als je werkgever bijvoorbeeld in gesprek is, gewoon zelf wat te bedenken zoals vegen. Dat kan nooit kwaad ;)

En je kan altijd even een goed gesprek houden over hoe en wat :) het komt wel goed!!

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Sasdon260902

Berichten: 12
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-17 19:39

Kabayo schreef:
Ik werk ook op een stal, als ik niks te doen heb of niks weet ga ik vegen of spinnen web raggen.
Ik ga nooit maar wat op een krukje zitten, dat vinden veel werkgevers ook niet echt fijn.

Mijn persoonlijke ervaring met stagaires , je hebt 2 soorten. 1 die klaar is met iets en bij je komt van "wat kan ik nu doen?" of ze pakken uit zichzelf een bezem. Je hebt ook stagaires die afwachten, niks zeggen, niks doen, geen intiatief tonen en geen intresse tonen.

Vooral de laatste is als werkgever erg vermoeiend en kost veel tijd. Ik heb vroeger ook vaak commentaar gehad omdat ik ging zitten of het even niet wist. Je moet het nog leren. Probeer, als je werkgever bijvoorbeeld in gesprek is, gewoon zelf wat te bedenken zoals vegen. Dat kan nooit kwaad ;)

En je kan altijd even een goed gesprek houden over hoe en wat :) het komt wel goed!!


ik met niet een stagiaire en ik werk daar ook niet ik was daar aan het helpen en was de hele tijd bezig met dingen en zat op een pony te wachten dus het is niet zo dat ik niks zat te doen ik vind bezemen helemaal niet erg en ik heb het ook gedaan omdat ik graag dingen wil doen en vraag bijna altijd of ik iets mag doen
dus het is niet zo dat ik niet interesse toon of zo vindt ik

Sizzle

Berichten: 35658
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: zit met wat dwars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 20:08

Als dit een eenmalig gegeven was dan zou ik het gewoon niet zo ver analyseren.
Als je nu merkt dat er iets veranderd kwa sfeer dan is het tijd om even te vragen wat er is.
Soms heeft ook gewoon iemand zijn of haar dag niet.

throwaway
Berichten: 30
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 20:18

Jeetje, wat vervelend dat er zo bot tegen je gedaan wordt op de manege! Je doet vast erg je best en als iemand dan iets gemeens tegen je zegt dan valt dat heel erg verkeerd. In dit soort situaties is het altijd het best om zo snel mogelijk de lucht te klaren voordat het probleem groter wordt. Probeer dus vriendelijk doch dringend te vragen wat er aan de hand is, zonder agressief over te komen. Iets in de trant van: "Ik heb het gevoel dat er iets aan de hand is, mag ik vragen wat dat is?" En als ze dan weer bot reageert, zou ik vragen of je ouders kunnen helpen en anders een andere, leukere stal zoeken waar je wel gewaardeerd wordt. Je kunt het natuurlijk ook eerst nog even aankijken, maar ik denk wel, je doet dit voor je plezier en als je met steeds meer tegenzin naar stal gaat dan zal op een gegeven moment het paardrijden ook minder leuk worden, terwijl je dat waarschijnlijk juist wel superleuk vindt. Heel veel succes hiermee!

Sasdon260902

Berichten: 12
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-17 20:51

MissRoos schreef:
Jeetje, wat vervelend dat er zo bot tegen je gedaan wordt op de manege! Je doet vast erg je best en als iemand dan iets gemeens tegen je zegt dan valt dat heel erg verkeerd. In dit soort situaties is het altijd het best om zo snel mogelijk de lucht te klaren voordat het probleem groter wordt. Probeer dus vriendelijk doch dringend te vragen wat er aan de hand is, zonder agressief over te komen. Iets in de trant van: "Ik heb het gevoel dat er iets aan de hand is, mag ik vragen wat dat is?" En als ze dan weer bot reageert, zou ik vragen of je ouders kunnen helpen en anders een andere, leukere stal zoeken waar je wel gewaardeerd wordt. Je kunt het natuurlijk ook eerst nog even aankijken, maar ik denk wel, je doet dit voor je plezier en als je met steeds meer tegenzin naar stal gaat dan zal op een gegeven moment het paardrijden ook minder leuk worden, terwijl je dat waarschijnlijk juist wel superleuk vindt. Heel veel succes hiermee!


Het is nog niet zo heel erg en het is zaterdag gebeurd ze ziet me nu een week niet dus hopelijk doet ze volgende week weer aardig

throwaway
Berichten: 30
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 21:31

Sasdon260902 schreef:
MissRoos schreef:
Jeetje, wat vervelend dat er zo bot tegen je gedaan wordt op de manege! Je doet vast erg je best en als iemand dan iets gemeens tegen je zegt dan valt dat heel erg verkeerd. In dit soort situaties is het altijd het best om zo snel mogelijk de lucht te klaren voordat het probleem groter wordt. Probeer dus vriendelijk doch dringend te vragen wat er aan de hand is, zonder agressief over te komen. Iets in de trant van: "Ik heb het gevoel dat er iets aan de hand is, mag ik vragen wat dat is?" En als ze dan weer bot reageert, zou ik vragen of je ouders kunnen helpen en anders een andere, leukere stal zoeken waar je wel gewaardeerd wordt. Je kunt het natuurlijk ook eerst nog even aankijken, maar ik denk wel, je doet dit voor je plezier en als je met steeds meer tegenzin naar stal gaat dan zal op een gegeven moment het paardrijden ook minder leuk worden, terwijl je dat waarschijnlijk juist wel superleuk vindt. Heel veel succes hiermee!


Het is nog niet zo heel erg en het is zaterdag gebeurd ze ziet me nu een week niet dus hopelijk doet ze volgende week weer aardig


Misschien had ze haar dag gewoon niet! Het was vast niks persoonlijks. Zaterdag lekker weer gaan dan gaat het vast wel weer goed :o

eilleen333

Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 21:38

Sasdon260902 schreef:
FatCat schreef:
En wat denk je dat verkeerd hebt gezegt?


ik had gezegd dat ze misschien met paarden gingen ruilen
hebben ze ook gedaan maar ik mocht dat alleen me groepje weten en de gene die vorige keer er niet was daar zei tegen en die zei het nog eens luid en duidelijk en dat hoorde zei.

Ik begrijp dit berichtje niet zo goed?

Maar misschien had ze het er wel met iemand over dat je juist zon goeie hulp bent! Ik zou proberen me er niet te druk over te maken, en als je twijfelt evt een keertje vragen of ze nog tips of suggesties voor je hebben omdat je graag bij blijft leren. Als haar iets dwars zit kunnen jullie het erover hebben en als ze vol lof is weet je dat je je voor niets druk hebt gemaakt.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 21:49

Kabayo schreef:
Ik werk ook op een stal, als ik niks te doen heb of niks weet ga ik vegen of spinnen web raggen.
Ik ga nooit maar wat op een krukje zitten, dat vinden veel werkgevers ook niet echt fijn.

Mijn persoonlijke ervaring met stagaires , je hebt 2 soorten. 1 die klaar is met iets en bij je komt van "wat kan ik nu doen?" of ze pakken uit zichzelf een bezem. Je hebt ook stagaires die afwachten, niks zeggen, niks doen, geen intiatief tonen en geen intresse tonen.

Vooral de laatste is als werkgever erg vermoeiend en kost veel tijd. Ik heb vroeger ook vaak commentaar gehad omdat ik ging zitten of het even niet wist. Je moet het nog leren. Probeer, als je werkgever bijvoorbeeld in gesprek is, gewoon zelf wat te bedenken zoals vegen. Dat kan nooit kwaad ;)

En je kan altijd even een goed gesprek houden over hoe en wat :) het komt wel goed!!

Lezen is misschien een idee? Die manege is haar "werkgever" niet, ze helpt gratis en voor de lol mee.

Beetje bot om zo te reageren van die instructrice, toen ik 14 was had ze een opmerking als "krijg ik er voor betaald ofzo?" terug kunnen verwachten. Hartstikke goed dat er meiden zijn die mee willen helpen, dat mag best een beetje gewaardeerd worden. Dat had ze best wat vriendelijker kunnen vragen.

Verder ben ik het met Sizzle eens: niet over nadenken, ging waarschijnlijk niet eens over jou. Volgend weekend sfeertje proeven, of er iets veranderd is. Ik vermoed zomaar van niet. Als je merkt dat de sfeer wél veranderd is, is het tijd om even te vragen wat er aan de hand is. Mocht dit het geval zijn, dan vindt ik het héél kinderachtig van een volwassen instructrice, zo'n houding. Maar nogmaals, ik denk ook dat het wel mee gaat vallen :j

mendel, dat is niet kort door de bocht. Als je je altijd zo aangesproken voelt, altijd maar denkt dat het over jou gaat, dat je iets niet goed doet, is het hoog tijd dat je er professionele hulp bij gaat halen... wat ga je dan een zwaar leven hebben zeg!

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie

Kabayo

Berichten: 13879
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: zit met wat dwars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 22:07

Gamblerscup moet je zelf ook even goed lezen ;)
Ik vertel mijn eigen ervaring. En als ze dit bot vind en niet leuk moet ze stoppen met vrijwilligers werk. Er zijn genoeg leuke stallen!

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 22:12

Kabayo schreef:
Gamblerscup moet je zelf ook even goed lezen ;)
Ik vertel mijn eigen ervaring. En als ze dit bot vind en niet leuk moet ze stoppen met vrijwilligers werk. Er zijn genoeg leuke stallen!


Ja maar een stagiaire zonder inzicht is toch wel anders dan een 14 jarige die denkt dat ze iets verkeerd heeft gedaan omdat iemand tegen haar snauwde.

Ts, het kan van alles zijn. Als het nou weer gebeurt kun je best eens vragen wat er aan de hand is of aangeven dat je er niet van gediend bent om zo aangesproken te worden.

Heel veel succes, ik snap best dat het je niet lekker zit. Ik denk alleen dat je het groter maakt dan het daadwerkelijk is.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers