Fjord ivorna at work in het lente zonnetje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
anouk97x

Berichten: 663
Geregistreerd: 07-10-11

Fjord ivorna at work in het lente zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-17 01:05

Vandaag was het zo mooi weer dat een lief stal genootje wel foto's wou maken van mij en ivorna.
Mevrouw was nogal hengstig dus het ging net wat moeilijker als normaal maar ben toch nog tevreden voor de rest
27 april ons eerste officiële westrijd dus zijn druk bezig daarvoor

Ben me bewust van me handen dat ik me binnenhand op slot zet druk mee bezig om het af te leren
Me hakken niet omhoog trekken
Handen meer dragen niet pianno handjes
En me beugels mochten nog wat langer
En eigelijk me hele houding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Waar een wil is een weg !


Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Re: Fjord ivorna at work in het lente zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 11:58

Knappe fjord, wat is haar afstamming? En dat kleur dekje staat zo mooi! Netjes gereden hoor, veel succes met je officiële wedstrijd! :)

anouk97x

Berichten: 663
Geregistreerd: 07-10-11

Re: Fjord ivorna at work in het lente zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-17 12:08

@ann_pam dankjewel, haar vader is yordy en moeder ysabel

Waar een wil is een weg !


Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Fjord ivorna at work in het lente zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 12:17

Hoi!

Het lijkt alsof je naar voren zit, probeer wat relaxter op je kont te gaan zitten, dan kun je je paard ook veel beter aanvoelen. Ook loopt je paard soms nét iets achter de loodlijn, let erop dat je de neus dan iets naar voren brengt :)

xx

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Ineke2

Berichten: 33096
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Fjord ivorna at work in het lente zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 12:26

Het zadel is te klein voor jou, het duwt jou naar voren. De beugels mogen ook echt wat langer dan kun je beter zitten en kieper je minder naar voren.

Als dat is verbeterd is kun je ook veel meer voelen wat je paard onder je doet en op de juist momenten been geven of juist iets opvangen.

Succes met de wedstrijden!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

anouk97x

Berichten: 663
Geregistreerd: 07-10-11

Re: Fjord ivorna at work in het lente zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-17 12:33

Ik kan heel erg mee gaan in je punten behalve over hef zadel deze is aangemeten op mij en me paard, ik wordt niet naar voren geduwd ik heb niet zn goede houding waardoor ik me schouders naar voren doe moet zeggen dat het wel al beter gaat als voorheen maar we zijn er nog niet.
Voor de rest geef ik u gelijk hoor over de beugels maar dat had ik zelf ook aangegen in de post maar bedankt

Waar een wil is een weg !

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 12:37

Inderdaad wat hierboven ook gezegd wordt, het zadel is echt veel te klein voor jou TS.
Je zal zien dat als je een groter zadel aanschaft, je houding ook automatisch al gaat verbeteren.

Leuke pony trouwens :) mooi licht van kleur ook! :)

anouk97x

Berichten: 663
Geregistreerd: 07-10-11

Re: Fjord ivorna at work in het lente zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-17 12:40

Kijk reactie hierboven zadel is nu 1 maand geleden voorledig aangepast aan mij en me paard

Waar een wil is een weg !

Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Fjord ivorna at work in het lente zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 12:49

Ook ik begin over je zadel..het is echt te klein voor je. Ook ligt hij niet op de juiste plaats. Je knie komt helemaal over de schouder heen en moet er achter blijven. Kortom je zadel moet naar achteren.

Het spijt me erg, maar vind je ook te groot voor deze pony

Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 12:52

Cinnepin schreef:
Ook ik begin over je zadel..het is echt te klein voor je. Ook ligt hij niet op de juiste plaats. Je knie komt helemaal over de schouder heen en moet er achter blijven. Kortom je zadel moet naar achteren.

Het spijt me erg, maar vind je ook te groot voor deze pony

Het zadel lijkt idd wat klein, maar sowieso beugels paar gaatjes langer en zadel stukje naar achter gaat al een ander beeld geven. Te groot voor deze pony? Vind ik niet hoor ;) Afstamming ken ik trouwens niet maar vind haar een mooie uitstraling hebben!

Yenni
Berichten: 5457
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 12:55

Hallo ts! Wat een leuke pony heb je! Wat ik erg knap vind is dat je fjord niet te dik is. +:)+

Ook ik vind je met name je boven lijf te groot voor je pony helaas. Het lijkt dat jij niet helemaal lekker in het zadel past. Misschien de beugels een gaatje langer? Zodat je knieën niet over je zadel komen..

Een erg leuke pony! Veel plezier en succes op wedstrijd, gaat vast goed komen!

anouk97x

Berichten: 663
Geregistreerd: 07-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-17 12:56

Jaa, me beugels moeten ook zeker langer hoor.. geef ik je helemaal gelijk in yordy is al heel lang geen dekhengst meer daarom komt het bijna niet voor. Ik kende eigelijk ook niets van yordy

En inderdaad te groot heb ik werkelijk waar nog nooit in die 5 jaar gehoord. Mischien wat minder mooi voor het plaatje maar te groot is een beetje erg overdreven.

Waar een wil is een weg !

anouk97x

Berichten: 663
Geregistreerd: 07-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-17 12:58

Yenni schreef:
Hallo ts! Wat een leuke pony heb je! Wat ik erg knap vind is dat je fjord niet te dik is. +:)+

Ook ik vind je met name je boven lijf te groot voor je pony helaas. Het lijkt dat jij niet helemaal lekker in het zadel past. Misschien de beugels een gaatje langer? Zodat je knieën niet over je zadel komen..

Een erg leuke pony! Veel plezier en succes op wedstrijd, gaat vast goed komen!


Ik heb even ingezoomd maar me knieen komen niet over het zadel ligt net er voor maar idd beugels langer maar dat staat ook aangegevn..
En ze was vroeger echt een dik propje maar door de juiste begeleiding heb ik haar nu eigelijk zoals ik haar hebben wel nu alleen nog maar meer spiertjes creeeren

Waar een wil is een weg !

LauraO

Berichten: 311
Geregistreerd: 24-10-15

Re: Fjord ivorna at work in het lente zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 14:58

Ik vind je zadel niet te klein voor je. Wat er denk ik gebeurt, is dat doordat je je hakken optrekt ergens anders meer balans moet vinden, waarschijnlijk klemmen met de bovenbenen, waardoor je kont te ver naar achter komt. Het is belangrijk om aan een goede onafhankelijke en ontspannen zit te werken, waardoor je ook mooier 'in' je zadel komt te zitten, dan lijkt het geheel al heel anders en is je zadel echt niet te klein.
Daarnaast vind ik je niet te groot, je bovenlichaam is wel wat lang, maar het totaalbeeld is niet raar. Je benen komen er ook niet ver onderuit, zelfs al zou je je beugels langer maken.

De pony loopt verder erg netjes en het geheel ziet er vriendelijk uit. Veel plezier en succes alvast op de wedstrijd!

Les causes ne sont que des conséquences d'autres causes

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23410
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Fjord ivorna at work in het lente zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 15:08

Sjongejonge wat een geneuzel. Ts ik vind jullie een leuke combi! Probeer je hak iets meer uit te drukken dan word je houding vanzelf beter!!

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

anouk97x

Berichten: 663
Geregistreerd: 07-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-17 15:16

Laurao: super bedankt hier heb ik echt wat aan inderdaad en kan ik er aan gaan werken super!

Polly leuk om te horen dankjewel

Waar een wil is een weg !

Supervixen

Berichten: 12815
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Fjord ivorna at work in het lente zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 15:30

Afbeelding

Sorry ben een juf :') .

Ik vind het rijden er niet verkeerd uitzien. Met de beugels een stuk langer heb je denk ik een betere beenligging.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

monnette1

Berichten: 244
Geregistreerd: 29-08-14
Woonplaats: Deil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 15:35

Ik ben het met LauraO eens. Achter je billen moet je een halve hand kwijt kunnen en dat lijkt inderdaad ook te kunnen, en je knieen gaan over de kniewrong heen omdat je je knieen optrekt, niet omdat de zweetbladen te kort zijn. Ik denk dat je een heel ander beeld krijgt als je je beugels langer maakt en je hakken uitdrukt en goed op je billen gaat zitten. Verder loopt je paardje netjes :-), ik vind jullie een leuke combi hoor!

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: Fjord ivorna at work in het lente zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:36

Wat een leuke fjord en een prachtige lichte kleur!

Als ik zo kijk snap ik wel waarom dat gezegd wordt van je zadel. Maar als ik naar jouw houding kijk, dan denk ik inderdaad dat die meer niet goed is dan dat het zadel niet goed voor je is. De beugels een gaatje langer zal voor je houding al heel veel schelen. Ze lijkt op sommige foto's wel op de voorhand te lopen, maar ik vind het er verder netjes uit zien!

Veel succes met de wedstrijden, gaat vast goedkomen!

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Re: Fjord ivorna at work in het lente zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 09:04

Toffe fjord heb je! Het ras is gewoon super he :D

Ik ben ook van mening dat je zadel niet meteen te klein is. Ik denk ook eerder dat het door je beenligging, houding,... komt. Iets langer gaan zitten, bekken iets kantelen en echt je middelpunt zoeken. Dan denk ik dat je echt al helemaal anders in je zadel gaat zitten en 'dieper' gaat kruipen waardoor je niet zo achteraan gaat zitten.
Heb dit trouwens ook meegemaakt! Een zadel gekocht, was dus ook een nieuwe houding voor mij, vond mijn evenwicht in het begin nog niet goed in het zadel, zat te kort,... waardoor ik op de achterkant van mijn zadel ging rijden. Was gewoon even zoeken maar daarvoor is jouw zadel nog niet meteen te klein.

Veel plezier met je fjord, maar zo te zien gebeurd dit al. Jullie zien er echt een leuk duo uit!

some horses are worth melting for ♥ Olaf

anouk97x

Berichten: 663
Geregistreerd: 07-10-11

Re: Fjord ivorna at work in het lente zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-17 09:42

@aco:
Bedankt voor je leuke reactie ja ik moet zeker ook nog wennen aan dit nieuwe zadel altijd dresuurzadel gehad met veel wrong zodat ik eigelijk in de goede houding met me benen gedwongen werd en nu heb ik dat niet dat vind ik nog vrij lastig wel druk mee bezig om te oefenen.
Beugels moeten inderdaad langer

En plezier geb ik zeker met haar

Waar een wil is een weg !

plu74
Berichten: 31
Geregistreerd: 05-03-17

Re: Fjord ivorna at work in het lente zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 19:23

Superleuke Fjord!
Alle commentaar is al gegeven, ik heb geen aanvullingen.
Succes met het rijden

bernadetl

Berichten: 352
Geregistreerd: 04-02-09
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:01

Leuke fjord, lief koppie!
Aan je houding valt met goede begeleiding vast wat te doen ;-). Je bent je er bewust van, dat is het begin! :j

Tip: wanneer je moeite hebt met handen op zijn plaats houden... doe de klittenbandjes van je sjabrak om je polsen. dan voel je precies wanneer je wat doet met je handen. (en mocht je vallen, klittenband schiet zo los)

Wat mij opvalt is dat ze wel erg kort word in de hals (zie plooien achter de kaak), hierdoor kan de ademhaling worden belemmerd. Ik weet het, met een fjord met zn kort halsje is dat milimeter werk.. Persoonlijk zie ik liever wat meer lucht aan de voorkant, als je paard goed haar bekken kan kantelen komt die nageefelijkheid vanzelf. Grote kans dat wanneer prettiger in het zadel zit dit ook beter lukt.

Succes met je wedstrijd!

Monty.... Montender x Quick star --->M1+6
Bo.... Kventin x Hayo ---> Z1+
Lando.... Landwind ll x Glorieux

anouk97x

Berichten: 663
Geregistreerd: 07-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-17 13:26

bernadetl schreef:
Leuke fjord, lief koppie!
Aan je houding valt met goede begeleiding vast wat te doen ;-). Je bent je er bewust van, dat is het begin! :j

Tip: wanneer je moeite hebt met handen op zijn plaats houden... doe de klittenbandjes van je sjabrak om je polsen. dan voel je precies wanneer je wat doet met je handen. (en mocht je vallen, klittenband schiet zo los)

Wat mij opvalt is dat ze wel erg kort word in de hals (zie plooien achter de kaak), hierdoor kan de ademhaling worden belemmerd. Ik weet het, met een fjord met zn kort halsje is dat milimeter werk.. Persoonlijk zie ik liever wat meer lucht aan de voorkant, als je paard goed haar bekken kan kantelen komt die nageefelijkheid vanzelf. Grote kans dat wanneer prettiger in het zadel zit dit ook beter lukt.

Succes met je wedstrijd!


Bedankt voor je leuke opbouwende commentaar, hier gaan we zeker aan werken

Waar een wil is een weg !

bernadetl

Berichten: 352
Geregistreerd: 04-02-09
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 22:49

anouk97x schreef:
bernadetl schreef:
Leuke fjord, lief koppie!
Aan je houding valt met goede begeleiding vast wat te doen ;-). Je bent je er bewust van, dat is het begin! :j

Tip: wanneer je moeite hebt met handen op zijn plaats houden... doe de klittenbandjes van je sjabrak om je polsen. dan voel je precies wanneer je wat doet met je handen. (en mocht je vallen, klittenband schiet zo los)

Wat mij opvalt is dat ze wel erg kort word in de hals (zie plooien achter de kaak), hierdoor kan de ademhaling worden belemmerd. Ik weet het, met een fjord met zn kort halsje is dat milimeter werk.. Persoonlijk zie ik liever wat meer lucht aan de voorkant, als je paard goed haar bekken kan kantelen komt die nageefelijkheid vanzelf. Grote kans dat wanneer prettiger in het zadel zit dit ook beter lukt.

Succes met je wedstrijd!


Bedankt voor je leuke opbouwende commentaar, hier gaan we zeker aan werken


Graag gedaan, succes

Monty.... Montender x Quick star --->M1+6
Bo.... Kventin x Hayo ---> Z1+
Lando.... Landwind ll x Glorieux


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 68 bezoekers