Geen vervanging

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Geen vervanging

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 09:45

Hoi bokkers,

Ik zit in een soort pool, ik werk op zondag altijd een paar uur. Gaat via een uitzendbureau. Vandaag moet ik dus eigenlijk ook werken.

Ik heb gisterochtend al aangegeven dat ik t niet zie zitten om deze zondag te melken. Ik heb op moment m'n schouder overbelast en de afgelopen dagen heel veel last van.

Maar niemand kan opeens. Er is dus geen vervanging. Nou kreeg ik vanochtend opeens bericht dat ik ook nog iemand in moet werken.

Ik zie het echt niet zitten om te gaan. Ik heb trouwens een 0 uren contract.
Wat zouden jullie doen?
Ik heb trouwens ook al weken geleden aangegeven bij het uitzendbureau dat ik met dit adres wil stoppen. Maar blijkbaar interesseert ze dat niet...

Groetjes

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Geen vervanging

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 09:50

Eerlijk? Ik zou gaan. Aangezien je het hebt over melken, werk je dus met koeien. Die kun je niet laten staan.

Kan je het niet 1 keer voor doen en dan degene die je moet inwerken het over laten nemen? Dat je aanwijzingen geeft en corrigeert waar nodig, maar dat je verder rust kan nemen?

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 09:53

Misschien kun je degene die je moet inwerken het zwaardere werk juist even laten doen? Dan geef jij gewoon tekst en uitleg erbij.
Zo kort van te voren afmelden is ook niet heel netjes. Wellicht voor een volgende keer ruim van te voren heel kort en duidelijk zijn dat jij om medische reden dan niet kunt werken. Dan weten ze dat en is er ook ruim tijd om een ander te regelen. Dat zal nu lastig worden denk ik en die koeien kun je ook niet laten staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 09:55

Ja klopt, tis ook niet zo dat ik niet op wil komen dagen maar ik ben de mentaliteit van het uitzendbureau best wel zat. Het is trouwens 5 uur werk dus je bent er niet zomaar mee klaar.

Alleen instructies geven en zelf weinig doen mag ook niet...

En zo laat afzeggen valt wel mee, de meeste zeggen pas een paar uur van te voren af, ik was nu anderhalve dag van te voren...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-03-17 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 09:56

Volgende keer ziekmelden ipv zeggen dat je niet wil gaan. Duidelijk communiceren. Schouder overbelast = ziek.

Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 09:57

Citaat:
Ik heb gisterochtend al aangegeven dat ik t niet zie zitten om deze zondag te melken.

Dan had je je ziek moeten melden.
Niet moeten zeggen dat je het niet ziet zitten.

troi
Berichten: 17005
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Geen vervanging

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 10:05

Iedereen kan ziek worden en dan geen vervanging regelen vind ik vrij idioot eigenlijk. Ik denk dat je je goede wil laat zien door te zeggen dat je best wilt komen om eea te begeleiden maar zelf niet kan melken ivm je schouder. Dan kunnen zij zelf beslissen wat ze daarmee doen. Zij zijn verantwoordelijk voor de koeien en nemen die verantwoordelijkheid niet door niks te regelen, das niet jouw pakkie aan lijkt me.

Anoniem

Re: Geen vervanging

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 10:18

Ik heb twee maand geleden al gezegd dat ik eigenlijk wat anders wil omdat ik last kreeg van m'n schouder​. Geen gehoor. Inmiddels zover dat ik m overbelast heb en er zelfs nog andere klachten bijgekregen heb.

Vorige week weer gebeld. Dat ik echt wil stoppen. Oké, we zullen kijken. Maar niks.
En nu moet ik toch werken.

blackpromise
Berichten: 235
Geregistreerd: 28-10-06

Re: Geen vervanging

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 10:30

Maar als je iemand in moet gaan werken dan zoeken ze toch wel vervanging? het is alleen niet zo 1,2,3 geregeld.

tanjaatjuhh
Berichten: 2420
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Emmen

Re: Geen vervanging

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 10:42

Als je iemand in moet werken laat je die toch melken en geef jij aanwijzingen? Kost je weinig energie. Ik melk ook en dat is het minste wat je kunt doen.

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 10:43

Echt duidelijker communiceren... zij voelen jouw schouder niet... dus je moet echt aangeven dat je NIET kan... want wat jij zegt lijkt meer op geen zin en schoolziek. Misschien even je huisarts vragen wat je moet doen voor je schouder en daarmee is makkelijker om op uitzendbureau te zeggen...dat je niet kunt werken omdat je dat niet mag van de arts.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 10:54

Evelijn schreef:
Echt duidelijker communiceren... zij voelen jouw schouder niet... dus je moet echt aangeven dat je NIET kan... want wat jij zegt lijkt meer op geen zin en schoolziek. Misschien even je huisarts vragen wat je moet doen voor je schouder en daarmee is makkelijker om op uitzendbureau te zeggen...dat je niet kunt werken omdat je dat niet mag van de arts.


:j helemaal mee eens! En vind zaterdag vervanging zoeken voor een zondag vrij laat, last minute zondagen zijn niet bepaald geliefd is mijn ervaring. ondanks wat je collega's normaal doen

Anoniem

Re: Geen vervanging

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 11:05

Schouder is overbelast en ik moest rustiger aan gaan doen, dit weet het uitzendbureau ook.
Ik heb ook aangegeven dat ik het per zondag wil bekijken.
Ik heb ook cts en daar weet het uitzendbureau ook van.

Ik had inderdaad duidelijker moeten communiceren. Heb ik gedaan nu, dat ik het echt niet kan nu maar blijkbaar is dat​nog niet duidelijk genoeg.

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Geen vervanging

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 17:34

Maar een uitzendbureau heeft helemaal niks aan de boodschap 'rustiger aan doen'. Die weten niet wat jij bedoelt of wil met 'rustiger aan doen'.
Wees concreet, geef aan wat je nog wel kan en geef aan wat je niet meer kan.
Meld je ziek. Wees duidelijk.

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Geen vervanging

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 17:49

Nou ja, het uitzendbureau weet wel wat ermee bedoeld wordt en anders kunnen ze het vragen. Dat lijkt me op zich wat hoort bij goed werkgeverschap. Ze kiezen ervoor om zich er niet teveel van aan te trekken, dat is iets anders.

De oplossing is trouwens wel hetzelfde: ziekmelden en op je strepen gaan staan.

Olga89

Berichten: 1999
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Ekehaar

Re: Geen vervanging

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 17:56

Mijn ervaring is dat de agri-uitzendbureaus soms erg gemakkelijk doen met werkkrachten, er is altijd vervanging al zal deze dan misschien meer kosten omdat er meer reiskosten zijn en wellicht meer loon ivm leeftijd.

bij welke organisatie zit je? ab-oost/abiant?

Anoniem

Re: Geen vervanging

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:25

Een kleinere, regionale organisatie. Ik ben al wel op gesprek geweest bij AB oost, ga daar ook werken want er is wel meer waar ik niet tevreden over ben...

Uiteindelijk ben ik niet gegaan, heb nogmaals aangegeven dat het echt niet gaat op moment met m'n schouder. Na veel gezeur was er wel vervanging...

pinto_1

Berichten: 2554
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:14

Tja, je hebt zelf al aangegeven dat je beter had moeten communiceren. Dan was ik in jouw geval wel vandaag gegaan, en had daarna opgezegd.
Klinkt nu ook een beetje alsof je het uitzendbureau de schuld geeft. Je vind de werkplek niet leuk, en vandaag is ineens alles teveel.En daar kom je gisterochtend mee.

Hoop dat je het de volgende keer wel wat verstandiger aanpakt, dit staat niet erg goed op je cv.

tanjaatjuhh
Berichten: 2420
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Emmen

Re: Geen vervanging

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 22:05

Je instelling voor het zware vak wat je doet is niet echt professioneel te noemen. De gemiddelde veehouder werkt gewoon met elk pijntje en griep die ze hebben. Het is nou eenmaal een zwaar beroep.

Je kan toch niet verwachten dat je voor elk pijntje thuis kan blijven zitten dan zit je in deze sector zo zonder werk thuis.

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Geen vervanging

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 22:09

Toch he? Burnout is een van de belangrijkste beroepsziekten in allerlei beroepen. En dat kost uiteindelijk veel meer tijd, geld en gezondheid dan thuis blijven als je een overbelaste schouder hebt.

En dat is ook een verantwoordelijkheid van de werkgever (hier dus het uitzendbureau.) Dat idee dat iedereen maar door moet lopen doet schade.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 22:14

Oh wat een vooroordelen weer. Ik werk zeven dagen in de week bij m'n vriend in het melkveebedrijf dus de stelling dat ik een aansteller ben gaat niet op.
Ik melk al vier jaar, dag in, dag uit, nooit last gehad tot ik bij die pool in kwam. Ik moet werken in een put die berekend is op mensen van twee meter, niet echt lekker als je zelf maar 1,60 bent! Gaat om 500 koeien trouwens, dus 5 uur bezig en als je dan constant boven je macht moet werken dan is dat geen kleinigheid.

Ik geef al maanden aan dat ik wil stoppen maar ze kunnen geen ander personeel krijgen dus wordt ik steeds afgescheept met oh we zoeken wel even. Maar dan gewoon niks meer horen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-03-17 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Geen vervanging

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 22:16

Tijd om eens door te zetten en te stoopen of ontslag te nemen.
Zeggen dat je wel wil stoppen en verder geen actie ondernemen werkt kennelijk niet.
Nogmaals: kort en duidelijk communiceren.

Anoniem

Re: Geen vervanging

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 22:19

Thnx goof, duidelijk zijn is niet mijn sterkste punt en inderdaad mijn fout, ga ik niet ontkennen maar ik vind het nu wel klaar.

Ik ga hem morgen opbellen en zeggen dat ik per direct stop. Ze hebben twee maanden gehad om iemand anders te zoeken en ik loop maar door met m'n schouder wat alleen maar erger wordt hierdoor, ik vind dat ik ze tijd genoeg heb gegeven.

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Geen vervanging

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 22:24

Goed zo. Succes. Je eigen gezondheid gaat voor.

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Geen vervanging

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:27

Heb je nog gebeld?