[BLOG] Fotoreis naar bijzonder India - Deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
LisaDijkJarig

Berichten: 3684
Geregistreerd: 25-12-07
Woonplaats: Assendelft

[BLOG] Fotoreis naar bijzonder India - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-17 12:06

*Bokt.nl
Bokt community, Blog

Afbeelding
Lisa Dijk, Marlinda van der Spek en Merel Bormans hebben als paardenfotografen al heel wat afgereisd. Zo gingen eerdere reizen al naar Spanje, Duitsland, Oostenrijk, België, Frankrijk, Portugal en Tunesië. Dit keer is hun bestemming echter wel heel bijzonder! In een reeks blogs vertellen ze jou over hun avontuur in India en laten ze je kennismaken met dit bijzondere land en het indrukwekkende Marwari paard.

In ons vorige blog vertelde wij jullie al over de reis naar India, waar wij zullen verblijven en kort iets over het Marwari paard: [VN] [BLOG] Fotoreis naar bijzonder India

Vandaag staan de eerste fotosessies op de planning! We beginnen met een fotoshoot met traditioneel tuig binnen de muren van het kasteel. Op het binnenhof worden de paarden opgetuigd. Het traditionele tuig van het Marwari paard is gemaakt van echt goud of zilver en dus heel kostbaar. Ze gaan er dan ook voorzichtig mee om!

De gitzwarte Marwari hengst Moremokut staat als eerste model. De familie geeft al hun paarden een naam met een speciale betekenis. Zo staat Moremokut, voor “pauwen kroon”. Hij is zo genoemd omdat hij een krul in zijn hals heeft die doet denken aan die van een pauw. Deze beauty is pas twee jaar en hij ziet er al prachtig uit:

AfbeeldingAfbeelding

Ook de schimmelmerrie Soma poseerde tijdens deze shoot onder mooie bogen en met schilderingen bedekte muren:

Afbeelding
Afbeelding

Spetterende foto's
De eerste fotosessie was een succes en we konden al niet wachten op de tweede shoot, waarbij wij de Marwari paarden gaan fotograferen bij een klein meer. Dat levert natuurlijk spetterende foto’s op! De paarden Badal, Purnima en Mangal stonden voor ons model. Badal mocht als eerst en galoppeerde met grote sprongen door het meer, wauw!:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bij het meer zagen we een Indiase Scharrelaar, een prachtige vogel met knalblauwe vleugels. Ook zagen we een Smyrna ijsvogel, erg mooi! Toen we een poging deden om deze op de foto te zetten zagen we ineens ook een heleboel Squirrels:

Afbeelding

Afrikaans India
De volgende dag begonnen we met een fotosessie in het Desert Resort, ook een van de hotels van de familie waar wij verblijven. Het resort doet een beetje afrikaans aan door de met modder en koeienpoep gestucte muren, dat is nog eens gebruik maken van de uitwerpselen van je vee en nee het stonk niet! :-)

Moremokut stond model samen met de drachtige merrie genaamd Chanda. In de tuin van het resort mochten ze ook even los en dat leverde de nodige actiefoto’s op! Plots kwam er ook een reporter van de Rajasthan Patrika, een provinciale krant. Hij wilde een foto van ons maken en zou een kort stukje schrijven over ons bezoek, die de volgende dag gepubliceerd zou worden, nou wij zijn benieuwd!

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Na de fotosessie was het tijd om te lunchen. Ze eten hier zowel ‘s middags als ‘s avonds warm en er is ontzettend veel keuze; van curry’s tot pasta’s tot spinazie. De bediening is best wel even wennen, ze staan continu klaar om je van dienst te zijn. Is je glas water leeg komen ze deze direct bijvullen en dreigt je bord leeg te raken dan komen ze met schalen eten aan, om te zorgen dat je echt wel genoeg krijgt en scheppen ze zo je bord weer helemaal vol. Je voelt je haast een beetje royal. Dan nog niet gesproken over alle lekkere desserts. Ja, het zou zomaar eens kunnen dat wij een paar kilo zwaarder het vliegtuig in gaan aan het einde van de reis :+

Ook de komende dagen staat er weer van alles op de planning, waaronder een buitenrit. In ons volgende blog lees je meer over onze avonturen in India!

Ook jij maakt straks de mooiste paardenfoto's!
Kijk snel op: www.horsephotoexperience.com


Getup

Berichten: 8258
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:51

Heeeel erg gaaf :wow: .

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:57

Tof weer!

Vraagje... weten jullie ook hoe het komt dat die oren zo krullen? Is het puur het ras of doen ze hier nog wat mee? Bij de portretfoto van het bruine paard zie je ook duidelijk het oor wat naar achter staan!

En nee ik ben niet uit op een oh wat zielig die oren discussie :+ vind het gewoon interessant om te weten! ;)

idion
Berichten: 39
Geregistreerd: 31-03-09
Woonplaats: Wormer

Re: [BLOG] Fotoreis naar bijzonder India - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 13:03

Mooie blog weer.
De oren was ook mijn eerste reactie hoe ontstaat dat.

Anoniem

Re: [BLOG] Fotoreis naar bijzonder India - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 13:06

Wauw! Ik vond jullie eerste serie al prachtig maar dit is al helemaal adembenemend. Wat een prachtige kleuren zeg, erg mooi vastgelegd!

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 13:54

De oren vielen mij ook direct op en heb het opgezocht.

Ras heet Marwari en staan bekent om hun natuurlijke kruloren: sabel oren, zijn oren zijn smal en puntig en extreem naar binnen gericht, zodat de punten elkaar bijna raken. De positie is als twee sabels die op elkaar gericht zijn. De gekrulde oren draaien heel makkelijk 360 graden. Naast zijn neefje Marwari is dit het enige ras dat zulke typische oren heeft.
http://verenigingeigenpaard.nl/nieuws/w ... athiawari/

[o]


Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 13:58

Wat een mega platen.... :wow:

SeaSide

Berichten: 2307
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Re: [BLOG] Fotoreis naar bijzonder India - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 14:04

Wauw wat een prachtige foto's!

Help my naar de finale van de Hollands Got Horsemanship wedstrijd! Stem via deze link https://mycompass.horse/home/nl-nl/mark ... en-van-sea
Sociale media:
Tiktok: Priscilla_otto
Insta: Priscilla_otto
YT:Seaside Horse Adventures
FB: Seaside Horse Adventures
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [BLOG] Fotoreis naar bijzonder India - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 14:47

Foto 1 en foto 3 kan ik haast niet geloven zo mooi. Waanzinnig mooie foto's dames!

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: [BLOG] Fotoreis naar bijzonder India - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 15:15

Wat ontzettend gave foto's en wat moet dit een gave ervaring zijn!

Raise a glass to freedom,
Something they can never take away,
No matter what they tell you.

Flint09
Berichten: 407
Geregistreerd: 08-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 15:28

De kleurenpracht spettert van het scherm af ! Wat is die Moremokut een ontzettend gaaf paard, al ziet hij er wel veel volwassener uit dan 2 jaar .

Piekosjj

Berichten: 5449
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 17:48

_KiMbErLeY_ schreef:
Tof weer!

Vraagje... weten jullie ook hoe het komt dat die oren zo krullen? Is het puur het ras of doen ze hier nog wat mee? Bij de portretfoto van het bruine paard zie je ook duidelijk het oor wat naar achter staan!

En nee ik ben niet uit op een oh wat zielig die oren discussie :+ vind het gewoon interessant om te weten! ;)

Dit is echt het ras ja. Ik heb een Indische Marwari fokker erover gesproken en dit ras heeft - samen met de Kathiawari - al duizenden jaren deze oren. Deze twee rassen lijken ontzettend veel op elkaar, dus ik ga er vanuit dan een 'gedeelde voorouder' door een of andere genetische mutatie deze gedraaide oren had en het er daardoor in is geslopen.

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Re: [BLOG] Fotoreis naar bijzonder India - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 17:57

Heel gaaf de reis en paarden. Het lijkt wel een sprookje.... /3

mairead

Berichten: 3214
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:30

Piekosjj schreef:
_KiMbErLeY_ schreef:
Tof weer!

Vraagje... weten jullie ook hoe het komt dat die oren zo krullen? Is het puur het ras of doen ze hier nog wat mee? Bij de portretfoto van het bruine paard zie je ook duidelijk het oor wat naar achter staan!

En nee ik ben niet uit op een oh wat zielig die oren discussie :+ vind het gewoon interessant om te weten! ;)

Dit is echt het ras ja. Ik heb een Indische Marwari fokker erover gesproken en dit ras heeft - samen met de Kathiawari - al duizenden jaren deze oren. Deze twee rassen lijken ontzettend veel op elkaar, dus ik ga er vanuit dan een 'gedeelde voorouder' door een of andere genetische mutatie deze gedraaide oren had en het er daardoor in is geslopen.

Marwari en Kathiawari zijn idd nauw aan elkaar verwant.
De oren zijn waarschijnlijk mede een resultaat van selectief fokken. Men vond het waarschijnlijk mooi of hechtte bepaalde positieve (bijgelovige) eigenschappen aan paarden met (enigsinds) naar binnen gekrulde oren en men is verder gaan fokken met voornamelijk de dieren die deze eigenschap hadden.

Dit ras kent trouwens ook een breed assortiment kleuren: naast de basiskleuren komen cream, dubbele verdunningen en ook bont voor! Ik hoop in deze blog nog wat foto's te zien van Marwari's met een speciaal kleurtje! <3

kerstmuts :j Nu met aanklikbaar onderschrift:
Fjord. Feel the difference!

anjali
Berichten: 15043
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [BLOG] Fotoreis naar bijzonder India - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:41

Ik vind het geweldig. Ik hoop op nog veel meer mooie foto's en verhalen! +:)+

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: [BLOG] Fotoreis naar bijzonder India - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 21:09

Wauw, wauw, wauw! Fantastic! Ik ga nu even jullie vorige Blog lezen, maar zo te zien zitten jullie in Rajahstan? Onwijs gaaf!

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

Bernadth99

Berichten: 138
Geregistreerd: 22-05-14
Woonplaats: Nederland

Re: [BLOG] Fotoreis naar bijzonder India - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:30

Wauw wat gaaf! <3 <3

A good rider can hear his horse speak to him. A great rider can hear his horse whisper..

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: [BLOG] Fotoreis naar bijzonder India - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:56

Gaaf! En die oren bij dit ras heeft ook wel weer iets :D <3

S <3

MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 00:13

Geen andere woord voor dan: wauw <3 <3 En die oortjes <3

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: [BLOG] Fotoreis naar bijzonder India - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 10:16

Wat een ontzettend gave reis en mooie foto's! Heel veel plezier de komende tijd!

Neon

Berichten: 4925
Geregistreerd: 03-07-06

Re: [BLOG] Fotoreis naar bijzonder India - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 10:23

Hele bijzondere foto's :D wat ren gave reis ook :D

De oortjes vind ik wat apart :P maar vind dat de dieren er echt super goed uit zien

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: [BLOG] Fotoreis naar bijzonder India - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 10:55

Hele mooie foto's. Hele gave paarden zijn het!

Amparo

Berichten: 136
Geregistreerd: 28-10-14

Re: [BLOG] Fotoreis naar bijzonder India - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 14:26

Wow, prachtige foto's hoor! Wat bijzonder dat jullie die paarden binnen die mooi geschilderde gebouwtjes mogen fotograferen!

Hoe groot azijn ze eigenlijk? Ik dacht altijd dat de paarden daar klein zijn, maar deze zien er toch behoorlijk flink uit.

Geniet van jullie reis en ik ben benieuwd naar jullie volgende blog!

anjali
Berichten: 15043
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 20:02

Amparo schreef:
Wow, prachtige foto's hoor! Wat bijzonder dat jullie die paarden binnen die mooi geschilderde gebouwtjes mogen fotograferen!

Hoe groot azijn ze eigenlijk? Ik dacht altijd dat de paarden daar klein zijn, maar deze zien er toch behoorlijk flink uit.

Geniet van jullie reis en ik ben benieuwd naar jullie volgende blog!

Ik vind ze ook nogal stevig en een beetje Westers van bouw. Alleen die oren zijn echt heel anders.Er is nog een ras met zulke oren,de Kathiari meen ik,zijn dat dan die wat tengerder gebouwde meer Indiaas uitziende paarden?

LisaDijkJarig

Berichten: 3684
Geregistreerd: 25-12-07
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-17 20:48

Bedankt voor alle leuke reacties!

Hun stokmaat ligt rond de 150/155cm. Ons deden ze vooral denken aan arabieren, dat is ook niet zo gek omdat het ras daar o.a. ook uit voorkomt. De gekrulde oren zijn natuurlijk, ze worden dus echt zo geboren. We hebben deze reis ook een veulen op de foto gezet, die zien jullie in het volgende blog :D

Ook jij maakt straks de mooiste paardenfoto's!
Kijk snel op: www.horsephotoexperience.com


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, beert, Besje, Danielleeee_, Diortje_vds, DotBot, fro, Happy_Hippie, herr_balou, Lielle, lies_sparkle, lina1998, MyLittleAnna, Nanaatjee, Rox87, Wpaard, xPabloBokt, ziechriet en 69 bezoekers