Verjaardagsfeestje organiseren

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Antonius

Berichten: 2318
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: Belgiƫ

Verjaardagsfeestje organiseren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-17 15:04

Mijn dochter wordt begin mei 4 jaar en ik wil graag een feestje organiseren met enkele kindjes uit haar klas. Er is al 2x een kindje komen spelen en zij is ook al bij een vriendje geweest.

Ik had gedacht om 4 kindjes uit te nodigen, dan zijn ze met 5 in totaal. Zou dat lukken of nog teveel zijn voor die leeftijd?
Qua uren dacht ik van 14u-17u.

Zou ik de kinderen gewoon 'vrij' laten spelen of eerder enkele spelletjes ofzo op voorhand bedenken om te doen? Zo ja, wat zijn geschikte spelletjes om te doen?

We wonen op een boerderij dus met goed weer ruim voldoende plaats buiten, maar er kan ook in huis of in een grote hangar gespeeld worden.


Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Verjaardagsfeestje organiseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:07

Zou het kort houden. 2 / 2.5 uur echt de max.
5 kindjes is prima :)

Lekker limo drinken met cupcakes die ze zelf kunnen versieren. Wellicht de cadeaus verstoppen in de schuur en die zoeken met aanwijzingen?
Verder lekker buiten laten spelen als het mooi weer is :D
Wellicht een monkey platter (http://groenevrouw.nl/monkey-platter-la ... er-kiezen/) maken voor tijdens het spelen met allemaal lekkere dingetjes erop :) en een limonade tap zodat ze zelf drinken kunnen pakken als ze willen

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn


Olga89

Berichten: 1998
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Ekehaar

Re: Verjaardagsfeestje organiseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 08:56

Ik heb eerder veel geholpen met de kinderen van mijn baas (ook basisschool-leeftijd)

We deden eerst kado's uitpakken, cake versieren met allerlei lekkernijen/slagroom en wat drinken (ongeveer 20-30minuten is hiervoor lang genoeg)

Daarna wat spelletjes (koekhappen, snoepje uit bak water happen, bal in gat schieten, en natuurlijk rondje pony rijden) met mooi weer waterflessen voetbal of waterballonen gooien is ook een aanrader

je kan allerlei spellen verzinnen maar een tip hou het kort en boeiend voor de kids. als ze een paar minuten moeten wachten is de lol en aandacht ver te zoeken.

Ik merkte ook dat als je ze na een paar spellen een bal/springtouw/trampoline geeft ze lekker vrij spelen ook geweldig vinden.

Zorg voor tussendoor een drank en een snoepje/koekje/fruit zodat ze even op adem kunnen komen

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Verjaardagsfeestje organiseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:48

Mijn dochter is 5 geworden en moet ook nog een verjaardagsfeestje krijgen. Door omstandigheden is het er nog niet van gekomen.
Ik wou iets van cupcakes bakken en die laten versieren en opeten.
Ik had een pakket gezien op internet waarmee je gipsbeeldjes kan maken. Die maken en de kinderen ze laten verven en versieren.
En ze zelf laten spelen. Vinden ze ook al leuk.
En als avondeten plastic tafellaken op tafel, frietjes erop, sauzen erop en dan zo opeten.
Aantal kinderen ook 5 ongeveer.

[o]

Anoniem

Re: Verjaardagsfeestje organiseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:56

Mijn moeder organiseerde altijd hele leuke dingen om te doen op onze kinderfeestjes! Toen we iets ouder waren deden we dingen als mokken versieren. Toen we 4/5 waren deden we meestal pannenkoeken versieren en dan een leuk spelletje. 2/3 uurtjes lijkt me echt meer dan voldoende hoor, en 5 kindjes ook wel echt de max.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:59

Keet schreef:
Zou het kort houden. 2 / 2.5 uur echt de max.
5 kindjes is prima :)

Lekker limo drinken met cupcakes die ze zelf kunnen versieren. Wellicht de cadeaus verstoppen in de schuur en die zoeken met aanwijzingen?
Verder lekker buiten laten spelen als het mooi weer is :D
Wellicht een monkey platter (http://groenevrouw.nl/monkey-platter-la ... er-kiezen/) maken voor tijdens het spelen met allemaal lekkere dingetjes erop :) en een limonade tap zodat ze zelf drinken kunnen pakken als ze willen




Koekjes of cupcakes versieren inderdaad. :j Dan zit je eigenlijk nooit fout. En als het weer even meezit kan je ook nog buiten zitten. :j


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie